{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.060 visninger | Oprettet:

ÅH NEJ! HVAD ER DET ? {{forumTopicSubject}}

Min hund er "kommet til skade", og jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad det skulle være. Har googlet nettet tyndt og kan ikke finde noget match smiley

Min hund har fået disse sår/hudafskrabninger på snuden og er hævet omkring det. Da jeg snakkede med hende i morges var der INGENTING, 2 timer efter, ser jeg hun ligger og klør sig på snuden og opdager så de her store plamager. Jeg begyndte bogstavligtalt at hyle smiley Og min dyrelæge er selvfølgelig på kursus idag ! smiley

hvad tror i det kan være ? Hun var ude og lege med hendes hundeven igår, og har også løbet i en masse buskads. kan det være hun har revet sig på noget, også det har kløet så meget dagen efter at hun har fået disse sår?

Eller er der en helt anden forklaring?

Synes egentlig det var begyndt at se bedre ud, efter vi har vasket det med kamille the og smurt det med creme, men nu havde jeg så øjnene fra hende i 20 min (har også en nyfødt søn som skal passes), også havde hun kløet i det endnu engang, så nu er det blevet en smule værrere. Hvad gør jeg lige ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ÅH NEJ! HVAD ER DET ?
  • #1   13. nov 2015 nu er det mere rødt og blodigt smiley

  • #2   13. nov 2015 Det kan sagtens være fra i går - her er min hund dagen efter jagt, der var INTET at se dagen før smiley

    profilbillede
  • #3   13. nov 2015 Og dagen efter var det hele blevet gnubbet af smiley tag du det bare roligt. smiley

    profilbillede
  • #4   13. nov 2015 men hos min er det jo helt blodigt ? smiley Har fået anskaffet mig en krave til i nat, så hun ikke klør i det, og noget alovera til hundesår, så må vi se om det kan hjælpe lidt..

  • #5   13. nov 2015 Det ser nu ikke så blodigt ud på billedet smiley tror godt du kan tage det roligt med det, men aloe vera er nok en meget god ide smiley det brugte jeg også på min smiley

  • #6   13. nov 2015 nej billedet var også taget tidligere. men nu er det lidt værrere.. men har selvfølgelig lige puttet creme på, så et nyt billede hjælper nok ikke engang.

  • #7   13. nov 2015 Kunne det være eosinofil granulom? smiley

  • #10   13. nov 2015 Du siger det er blevet værre? Lugter det?

  • #11   13. nov 2015 Er han kommet til skad ? Jeg syntes detligner ringorm

  • #12   13. nov 2015 Jeg gætter på hotspot, eftersom du siger, det er blevet værre så hurtigt, samt det er blodigt.

  • #13   13. nov 2015 Kan du tage et billede af det nu?


  • #14   13. nov 2015 Udslet efter kontakt med bjørneklo eller anden giftig plante, måske en tur til dyrlægen og få fat på noget lokalbedøvende og antibakteriel salve.

  • #15   13. nov 2015 Hvis sårene forværres af sig selv er det hotspot. De skal behandles straks.

  • #16   13. nov 2015 mange ting forværres af sig selv. Under alle omstændigheder , hedder det til dyrlæge.

  • #17   13. nov 2015 Hvis du skulle have klorhexidin på lager " håndkøbsmedicin ", ville jeg rense sårene med dette, som en start. Hvad de er kommet af, kan jeg ikke give et bud på.

  • #19   13. nov 2015 det er ikke blevet værrere, som i at det breder sig, men som i at det var blevet mere rødt efter hun havde kløet i det. Men det ser ud til at være faldet lidt igen. jeg synes ikke det ligner hot spot ??

  • #20   13. nov 2015 hun virker heller ikke til at ha ondt.

  • #21   13. nov 2015 Simone - lugter det?? Ser det "vådt" ud?

  • #22   13. nov 2015 Det ser en smule vådt ud ja, men mest kun når hun lige har kløet i det. Og det lugter ikke nej.

  • #23   13. nov 2015

    profilbillede
  • #24   13. nov 2015 Du har bestilt tid ved dyrlæge ikke ?

  • #25   13. nov 2015 Nej han var på kursus. Så kan først snakke med ham kl 8 i morgen:) og det gør jeg selvfølgelig smiley

  • #26   13. nov 2015 Er der ingen andre dyrlæger i klinikken - eller i området, du kunne have ringet til? :o)

  • #27   14. nov 2015 ikke vaske sår i kamille the, det er en gammel skrøne det skulle være godt til sår og øjenbetændelse, brug klorhexidin hvis det væsker/bløder endnu ville jeg nok vente med cremen, det siger næsten sig selv hunden har en grad af smerter ellers ville den ikke klø i såret, den dør jo ikke af det men måske er du din sædvanlige dyrlæge lidt for tro, når du ikke vælger at bruge en anden - rart er det da ikke for hunden at gå rundt med. smiley

  • #28   14. nov 2015 Jo der er andre dyrelæger i byen, men ikke nogen jeg stoler lige så meget på som min egen. den ene har bla. rygte for at operere på hunde "bare for sjov", for at tjene penge. Så jeg er kun interesseret i min egen dyrelæge, også venter jeg gerne 12 timer når det ser ud til at være under kontrol.
    Det er min beslutning. om man så vil kalde mig en dårlig ejer pga det, er op til folk selv smiley jeg gør hvad jeg tror og mener er bedst for mig og min hund smiley


  • #29   14. nov 2015 jeg tænkte nok der ville komme sådanne kommentarer. Det gør der altid herinde smiley

    Jeg har været ved min egen dyrelæge flere gange, og en anden et par gange, og der er stor forskel på hvordan min hund også opfører sig. Det andet sted er hun utroligt utryg, og ryster og går med halen mellem benene. det er jeg heller ikke interesseret i at udsætte hende for.

    Jeg dropper kamille-theen og bruger noget Klorhexidin i stedet for smiley Tak smiley


  • #30   14. nov 2015 Det er vist ikke noget der ligefrem kræver operation men nok nærmere en indsprøjtning mod stafylokok infektion..



  • #31   14. nov 2015 så får hun jo bare det i morgen tidlig smiley

  • #34   14. nov 2015 DKK... - så du ved om min hund lider? så vidt jeg ved er det MIG der har været hendes ejer de sidste 5 år, så jeg kender hende godt nok bedst selv. og som jeg skrev længere oppe virker hun ikke til at ha ondt.

    hun har ikke kløet i det siden igår, og det ser allerede ud til at ha fået en lille skorpe på nogen steder smiley


  • #35   14. nov 2015 Det kan måske også være skab.

  • #37   14. nov 2015 Er du blevet klogere ved dyrlægen ? Håber i har fået en diagnose. Knus herfra

  • #39   14. nov 2015 Så du stoler ikke på nogen anden dyrlæge end din egen - men du stoler på en flok fremmede brugere på en internetside? Ingen siger du nødvendigvis skal lade en fremmed dyrlæge behandle din hund, men man kan for det meste ringe og få gode råd. En dyrlæge ved sandsynligvis mere om det, end vi gør herinde. :o)

    Lige nu er det nok ikke så alvorligt (forhåbentlig), men hvad nu hvis det var alvorligt? Så er det altså ikke så heldigt, at man ikke vil bruge andre dyrlæger. Jeg tror simpelthen ikke på, at din dyrlæge er den eneste ordentlige og reele dyrlæge i dit område. Jeg håber og tror ikke, at din hund har ondt, men dyr er gode til at skjule smerter. Typisk viser de det kun, når det virkelig er slemt. Så teoretisk set, kan din hund gode lide, uden at du lige kan se det på den. Det at den klør i det viser jo, at det er ubehageligt for den - det kan vel også tolkes som, at den lider?

    Selvfølgelig kan du da gøre som du vil, jeg synes bare det er lidt tosset. Og som en anden skriver, så KAN det faktisk ses som et brud på dyreværnsloven, hvis man ikke giver hunden den nødvendige hjælp.


  • #41   14. nov 2015 Et råd vil jeg give dig, - noget jeg har lært gennem årene (desværre), det er ikke tænkt som et råd mht. til det problem du står i lige nu, men ud i fremtiden.
    Om man har haft en hund i 5 år eller 2-3 stykker af gangen i 20 år som jeg, betyder ikke man kan vurdere om hunden har smerter eller om det er stærke/milde smerter, de hunde vi har haft der har udvist små symptomer er oftest dem der er endt i aflivning, eks. en glad hund der gerne løber på ture osv. men jeg undres over den ligesom tager mod til sig hver gang den hopper op og ned af sofaen og altid lander på begge ben inden den glad løber videre - dyrlæge undersøgelse viste aflivning nu og her, trods mange hundeejere nok ingengang havde lagt mærke til symptomet eller slået det hen som uvæsentligt, hunden var jo glad, løb og legede normalt.
    Vi har lært det på den hårde måde gennem årene, vi har også lært hellere aflive en syg hund 3 måneder for tidligt end 3 måneder for sent - som min dyrlæge siger ´´ din sorg er præcis lige så stor om det sker nu eller om 3 måneder, men hunden kan du skåne for et ubehageligt forløb.
    De to vigtige ting har vi lært med årene, ville bare ønske nogen virkelig havde pointeret dem for mig som ung så vi ikke var nød til at lære dem gennem erfaringer.
    Som nævnt ikke råd du kan bruge til noget lige nu og her, det er ikke et angreb på det du står med lige nu blot noget der er godt at vide i fremtiden. smiley
    Håber vovse har det godt.


  • #43   14. nov 2015 Birgitta, det ville du nu nok hvis du havde set røntgenbillederne - utroligt hvad en hund kan skjule af kroniske smerter.

  • #44   14. nov 2015 Birgitta når du skriver
    ´´Jeg ville næppe aflive min hund hvis hun er glad og løber og leger normalt.
    Ikke udelukkende fordi dyrlægen siger det!´´

    Beviser jo netop det jeg beskriver : vi hunde ejere er ikke i stand til at vurdere hundens smerte niveau, heller ikke dig smiley


  • #46   14. nov 2015 Birgitta - Bemærk, at jeg skriver man KAN. Ikke at det betyder, at nogen vil tage det op, eller man på nogen måde vil blive dømt for det. Dét siger jeg ikke.
    Nej, der står ikke at man skal kontakte dyrlægen hvis hunden har fået en skramme. Men man skal sørge for, at hunden ikke lider. Så har hunden ondt eller ubehag, skal man jo gøre hvad der er nødvendigt for at lindre det. At undlade dyrlægebesøg, når man godt selv ved, at der skal dyrlæge til, synes jeg ikke, hører ind under at undgå at hunden lider.

    Jeg kommer sgu ikke med trusler. Du ser da vist spøgelser, og tolker det skrevne liiiige frit nok, Birgitta! smiley Kunne vi måske lige holde os til det, der faktisk blive skrevet? Jeg siger bare at det KAN ses som et brud på loven, ikke at nogen vil gøre noget ved det, overhovedet. Jeg truer IKKE med at melde hende, hvis det er det du tror.

    Men ligesom du har lov til at give DIN mening og komme med dine gode råd, så har jeg jo heldigvis også lov til, at give MIN mening og komme med mine gode råd. Min mening er, at det ikke er holdbart kun at have én eneste dyrlæge man tør kontakte, når man står og er helt ude af den, fordi ens hund er kommet til skade - og det virker mærkeligt, at man stoler mere på tilfældige brugere på nettet, end på andre dyrlæger i området. For MIG at se, har man ansvar for at sørge for, at hunden ikke lider eller har ubehag, og ja, det betyder så også, at man nok er nødt til at have mere end én dyrlæge man stoler på. Så kan du være enig eller ej. Men jeg gider altså ikke kaldes tåbelig eller useriøs, bare fordi det ikke lige passer fru L. smiley


  • #47   14. nov 2015 Hehe ja, Birgitta, for DU forsøger ihvertfald IKKE at omvende nogen som helst! smiley smiley

  • #48   14. nov 2015 Prøvede at kontakte min dyrelæge i morges og hele formiddagen da han normalt har en døgnvagttelefon men uden respons, så valgte at køre 30 km udenfor byen til en sød dyrelæge (altså IKKE dem jeg har hørt skidt om, og været ved nogle enkelte gange).
    Dyrelægen kunne ikke helt 100% svarer på hvad det var men hun havde i sidste uge haft en anden hund inde som havde noget der lignede. Bare værrere. Og det var vidst en slem hudinfektion som hun evt kunne ha fået af et hugorm bid eller andet bid eller stik. Så hun har fået antibiotika, kløestillende, binyre-halløj/steroid, mm. Også håber vi på at der sker bedring hurtigt! Dyrelægen vil se hende igen på mandag.
    Desværre blev Sica helt vildt ekstremt stresset endnu engang, ved at være ved en anden dyrelæge og hendes hjerte slog så hårdt at man kunne høre det i hele lokalet ??


  • #49   14. nov 2015 Godt at I kom afsted til dyrlægen, og fik lidt afklaring på hvad det kunne være. Så må vi håbe, at det hjælper lidt på det. :o)

  • #50   14. nov 2015 Stakkels Sica. Det er heller ikke rart at komme til en fremmed når man er skidt. Det skal nok hjælpe hurtigt , når det holder op med at klø. smiley

  • #51   14. nov 2015 Ja det håber vi:) tak...

    Og til kommentarene ovenover så nej jeg stoler ikke på nogle af dyrelægerne her i byen, og nej jeg stoler heller ikke på jer herinde. Hvis der var en der havde sagt "det er det og det der er galt med hende", havde jeg sikkert bare nævnt det for dyrelægen. Skrev herinde for at få råd. smiley og det er trodsalt hundemennesker der er herinde. Og der var da også nogle bud der var tæt på..

    Havde min lille søn fået et sår i panden havde jeg nok også lige set de første 24 timer an inden jeg ville tage til lægen. Og det samme med mig selv. Så det gælder også for min hund. Kan ikke se hvorfor nogen herinde nærmest begynder at skælde ud bare fordi man venter 12 timer. Godt vi kom afsted. Men det havde vi nu gjort alligevel smiley

    Tak for alle råd :)??


  • #52   14. nov 2015 Og jo jeg ville klart helst til min egen dyrelæge. Og jeg siger ikke at jeg ALDRIG ville tage til en anden. Det gjorde vi jo idag da vi ikke kunne vente længere.. så bare rolig smiley
    Men havde i set hvordan hun havde reageret derude havde du nok sagt "ej hvor synd!, jeg synes du skulle ha ventet på din egen". For det var BESTEMT ikke sjovt??


  • #53   14. nov 2015 Simone - Du KUNNE også have ringet til en dyrlæge for at få råd - råd der måske er mere gavnlige, end hvad tilfældige brugere skriver. :o) Ikke at de råd du har fået her er dårlige - men der ER jo nok større sandsynlighed for, at en dyrlæge rammer rigtigt, end tilfældige på nettet. :o)

    Jeg synes det er helt fint, at man ikke lige stoler på alle og enhver. Det gør jeg heller ikke. MEN jeg synes heller ikke det er holdbart, at der kun er én man tør/vil kontakte, når noget er galt. Jeg forstår godt, at det ikke er rart at tage sin hund med til dyrlæge, når den tydeligvis ikke er tryg ved det. Men måske det var en idé, at arbejde lidt med det? Det er jo vildt upraktisk, at man ikke bare lige kan smutte til en fremmed dyrlæge med sin hund - tænk hvis det en dag er nødvendigt at indlægge den et fremmed sted, hvordan vil den så ikke reagere? Der er jo også mange hunde, der er utrygge ved deres normale dyrlæge, men det holder formentlig ikke deres ejere fra at tage til dyrlægen alligevel, så snart de finder det nødvendigt. :o)

    Jeg skriver slet ikke det her, for at angribe dig eller skælde ud, men fordi jeg oprigtigt ser et problem i det, som jeg synes er værd at arbejde med, både for din og din hunds skyld. :o) Så det er KUN ment som hjælp og et godt råd til dig! :o) Så er det dit eget valg, om du vil bruge det eller ej. :o)


  • #54   15. nov 2015 Jeg siger heller ikke at jeg ikke vil kontakte en anden dyrelæge end min egen? Det har jeg jo lige gjort:) jeg vil bare gerne HELST bruge min egen:) end off discussion??


  • #55   15. nov 2015 Ja, efter et døgn. ;o)
    Du har bare flere gange i tråden givet udtryk for, at enten tager du til din egen dyrlæge, eller også venter du til du kan. Det er dét jeg taler om, når jeg siger at du kun vil kontakte din egen.


  • #57   15. nov 2015 Birgitta - Sådan er man jo forskellig. Du vil ikke kontakte andre dyrlæger end din egen - det synes jeg er mærkeligt og rimeligt uholdbart i længden. Det betyder heldigvis ikke, at jeg er forkert på den, som du jo selv skrev til en anden tidligere.

Kommentér på:
ÅH NEJ! HVAD ER DET ?

Annonce