{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

Nyheder, verden af i dag {{forumTopicSubject}}

Har det virkelig altid været så slemt, eller er det bare mig der er gammel....

Nord Korea tester brintbombe

Saudi straffer med døden for hvad de kalder terrorisme, terrorisme det er bare at tale negativt om kongefamilien ..Og skaber endnu mere ustabilitet i den del af verden

Europa lukker grænser, lukker sig om sig selv

Kvinder forulempes i og af flokke af mænd i Køln ( og andre byer i Tyskland)

Er sikker på, at selvom der ikke er plads til det i nyhederne, så er der stadig sult og kummerlige forhold flere steder i fx Afrika

Obama taler om børn der bliver skudt med tårer i øjnene, mens en stat i USA (tror måske Texas) fra årsskiftet tillader at man bærer håndvåben i det offentlige rum.

Putin står for hetz og forfølgelse af fx homoseksuelle, og hvad han ellers laver...

Og så er der Mali, Yemen, Indien og ja man kan blive ved .....

UNDSKYLD, fik virkelig bare sådan et " er det ikke snart nok.... Stop verden jeg vil af " her til morgen ......

Trængte til at få det ned på skrift inden arbejdet kalder, så det gik ud over jer / Hg .....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyheder, verden af i dag
  • #1   6. jan 2016 Jeg tror helt oprigtigt at vi kigger lige mod 3. Verdenskrig....

    Alt føles ustabilt og mennesker er generelt fjendtligt indstillede overfor stort set alt og alle.


  • #2   6. jan 2016 @ CH ... seriøst, den tanke har jeg også haft oftere i den sidste tid ... tanken om risiko for optøjer, opstand, anarki igen i Europa, fordi politikere ikke lytter til deres folk ...og ja krig mellem nationer

    Hørte Lola Baidel i Go´Morn Danmark ..... foreslå at man laver en kalender plan for samvær i familien, og når det så lod sig gøre så skulle man ligge et beløb til side til en større familie aktivitet ... tænk sig det skal være nødvendigt .. Selv i det led, helt nede i familien i denne del af verden (måske kun DK ??) er den imo gal .... prioriteter helt tossede .....

    Så så jeg på mine 2 små tosser, de fik et ekstra kram/klap, og tænkte, "hvor er det godt jeg har mine egen lille øde Ø" .... men det holder jo ikke i længden ... Verden er derude .....

    God dag ...


  • #3   6. jan 2016 Øv altså, det er også den vej vi andre tænker smiley

    Hele mellemøsten er på kogepunktet, norden væltes over ende af flygtninge, i et sådan antal at vi slet ikke har plads eller råd til dem.

    Magtherre som ham i nord korea, kan virkelig gøre en bange, man har på fornemmelsen at han er fuldstændig sindsyg . Jeg bekymre mig ikke så for Putin, javist forfølger han bla de homoseksuelle, og hans modstandere genneralt. Men han er for klog til at futte hele norden af .


  • #5   6. jan 2016 ja jeg er så lidt i modsatte grøft.
    Jeg ser en verden hvor USAs præsident prøver at stramme deres våbenlov. Jeg ser en verden hvor verdens ledere sidder ved samme bord i forhold til syrien krisen - også Iran (for eks.). Ja der har altid været problembørn rundt omkring og det vil der altid være.
    Og at man i saudiarabien og andre steder i det nabolag straffer med afhuggede lemmer (hoveder/hænder osv.) er jo altså ikke nyheder.
    Ja vores grænser er "lukkede" men det er jo altså ikke mange år siden det så sådan ud permanent - dette er for ti dage. (og nej jeg stemte ikke på dem der har bestemt det.)

    Og Krigseksperter sidder i TV2 News og fortæller at verden er mere sikker end nogensinde.
    Jeg tror det har noget at gøre med den mængde information vi får nu i forhold til for 20-30 år siden. Tvivler på verden så anderledes ud dengang al Quida sprang hellige ting i luften i 80erne, rote Armë lavede bomber, IRA havde gang i deres og Rusland og Amerika truede med at bombe alle og som et fint lille pyntebær havde vi - på den anden side af sundet - barsebäk der kunne eksplodere hvis nogen nøs i nærheden af reaktoren.
    Og i radioen sang alverdens kendisser " giv en hånd til Afrikaaaa" eller "We are the World"..

    Helt seriøst, nej verden er bare fucked på en ny måde men denne gang er vi almindelige mennesker langt mere klar over det.


  • #6   6. jan 2016 Jeg er ikke enig. Dengang havde vi konstant en grundangst på grund af en hulens masse propaganda i forbindelse med den kolde krig.

    Denne følelse er anderledes nu fordi vi heller ikke længere støtter hinanden i DK - sammenhængskraften var der dengang, men den smuldrer på fuld skrue lige nu.

    Dengang stod vi sammen, nu skaber vi fjendebilleder. Vi tillader hadefuld retorik, det er vores hverdag nu. Den måde vi taler om og til hinanden nu ville have chokeret i firserne.

    Vi skaber fjender både indenfor og udenfor grænserne.
    Dengang forsøgte vi at gøre det stik modsatte.


  • #7   6. jan 2016 jamen CH jeg kan da godt læse du ikke er enig, men det behøver vi vel heller ikke at være?
    Hvis jeg ikke må skrive jeg ikke er enig i dommedagsprofetierne så må jeg virkelig have misfortsået oplægget. Det beklager jeg selvfølgelig.


  • #8   6. jan 2016 Øhh??
    Argumenter for og imod, frem og tilbage = debat???
    Eller???


  • #9   6. jan 2016 Enig TG Ham fra Nord Korea ,er den mand i verden, jeg er mest bange for Han er syg ovn i, og jeg tror på, at han er en som virkelig kunne beg at bruge Atomvåben smiley

  • #10   6. jan 2016 Jeg har også tænkt 3 verdenskrig er på vej. På nogle skoler er de igang med at lære børnene hvordan de skal håndtere kriser, i forbindelse med alt det rod IS laver i øjeblikket. USA har lavet intet mindre end 9000 luftangreb mod Syrien.
    Rusland og Syrien har også mange problemer med hinanden, hvor blandt andet Rusland har sørget for at der ingen flyselskab derfra der flyver mod eller over deres luftrum.

    Syntes det er fint at nationerne beskytter sig selv mod Syrien, nu hvor de forvolder så mange problemer. Men når man høre om angrebet mod Frankrig der stod på for lidt tid siden, kunne man jo også høre at de formodede gerningsmænd godt nok var en del af IS, men ingen af dem kom derfra - en kom fra blandt andet Sverige.

    Så uden at tvivle, er jeg sikker på at en 3. verdenskrig er på vej. Og i bund og grund tænker jeg faktisk at det måske er det der skal til for at der igen vil komme ro (for en tid) i verden.


  • #11   6. jan 2016 Jeg tror meget også hænger sammen med journalistikken i dag. Der rapporteres på en helt anden måde før.

  • #12   6. jan 2016 Sig det er løgn, Louise. Skrev du i fuld alvor, at en 3. verdenskrig er det, der skal til, for at vi kan få en periode med lidt ro smiley

    Mig bekendt var de 2 første verdenskrige ikke til gavn for ret meget, men betød en uendelig masse lidelse og død. Jeg tvivler på at en 3. vil være bedre eller vil forbedre noget som helst.


  • #13   6. jan 2016 War does not determine who is right - only who is left. smiley
    Tænk af Bertrand Russell


  • #14   6. jan 2016 Søren : det kunne ikke siges mere korrekt, sørgeligt men sandt smiley

  • #15   6. jan 2016 Lene: Skåret groft ud, så ja. Med de problemer IS forvolder alle andre end dem selv, har jeg den holdning at hele banden skal spærres inde - men idet et fængsel højest sandsynligt ikke vil være nok til at stoppe deres krigshandlinger, tror jeg på at letteste løsning for at skabe tryghed for alle andre, ville være at de simpelthen skulle nedlægges. At bekæmpe ild med ild.

    Mine børn skal saftsusme ikke gå i deres folkeskole og lære hvordan de skal opføre sig og reagere i tilfælde af sådanne krigeriske kriser. Børn skal være børn, og så må voksne holde deres problemer med voksne.

    Og når jeg siger at en 3. verdenskrig muligvis ville hvad der skulle til, tænker jeg jo ikke en "alle mod alle" krig, men at verden simpelthen gik sammen om at nedlægge problemet - som i dette tilfælde jo tydeligvis er IS.

    Fortsætter verden som den er nu, vil her jo aldrig blive trygt at være. Samtlige fly (også passager fly) bliver skudt ned eller bombet og sendt til jorden. Der sker terrorhandlinger over alt i øjeblikket, og 8 ud af 10 gange er det IS der får skylden - en skyld de også tager på sig i og med at de bekender at den er foretaget af dem.

    Hvad vil du have der skal til? Det hjælper jo ikke meget at invitere dem hjem på kaffe og kage, i håb om at finde en løsning. Gode forhandlinger er jo forsøgt, med besvarelse af at der sker yderligere terrorhandlinger. What else should we do? smiley


  • #16   6. jan 2016 Og i har da helt sikkert ret i at krig ikke forvolder mange gode ting med sig. Men nu ligger verden bare sådan at de magtliderlige bare ikke kommer til fornuft før de ikke er til stede mere.

    Med sig under 2. verdenskrig fulgte jo også Hitlers bortgåelse, hvad var verden blevet til hvis han fik lov til at fortsætte sin syge leg med jøder og de svage? Og hvordan havde vi som Danmark set ud? Jeg siger på ingen måde at krig er en god ting, men jeg kan heller ikke se hvordan man ellers kan få banket noget opdragelse ind i hovedet på alle de diktatorer vi døjer med idag og ikke mindst i fortid. smiley


  • #17   6. jan 2016 @ Zarah ... ja Obama prøver, men han har jo ikke opbakning, så hvad bliver det til ..Intet , de andre mener man skal have ret til at forsvare sig selv, og ser slet ikke at det netop er det at der er så mange våben, der gør at der skydes ...

    Og mht. at verdens ledere sidder ved samme bord, ja men de kan jo ikke stole på hinanden, nok sagde Putin ja til at bombe IS, men det viser sig jo bagefter at han ikke KUN bomber IS men også bomber de der er imod Assad, så han hjælper Assad´s forsatte færd og overgreb ....

    FN virker handlingslammet, nok er man enige om nogle fjender, men man er ikke enige om hvem der skal være tilbage og styre når de fælles fjender er besejrede ....

    Indenlandsk politik, bestemt til mere glæde og tro på retfærdig fremtid:
    Jeg ser bare de rige, velbjærgede og i forvejen indflydelses rige bestemme mere og mere og rage til sig ... politikerne skal, måske stige 15% i løn til gengæld for mere med befolkningen ensartede pensionsforhold ... Men hvad har vi fået i kompensation for højere pensionsalder ... INTET ... og de mulige ændrede pensionsforhold skal efter sigende kun gælde for kommende valgte politikkere, men de højere lønninger skal gælde for alle, også de nuværende som beholder de alt for gunstige pensionsvilkår ....

    Jeg synes simpelthen når jeg ser på verden, både den nære og den globale, det er som om magteliten kører derudaf og den største del af menneskeheden ikke kan finde ud af at stoppe dem ....


  • #18   6. jan 2016 Det der gør mig mest ked af det ved denne tråd er at hvor kede af det og bange i må rende rundt og være med det syn på verden. Puha det må være svært.

  • #19   6. jan 2016 @ Zarah, det kommer hos mig i perioder, men jeg tænker faktisk nogle gange på at jeg måske er så gammel at jeg ikke helt når at opleve det totale ragnarok som jeg får tankerne om at verden kan være på vej mod .... men bliver samtidig trist og bekymret på vegne af børn og mulige børnebørn ....

  • #20   6. jan 2016 Og det er da forfærdelige tanker at gå rundt med alene...

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #23   6. jan 2016 Hanne. Sådan har jeg det også lidt. Er så gammel at man nok ikke oplever at det hele ryger i luften.

    Krig er menneskets natur og vil altid være der. I dag kan man bare gøre så meget mere skade i forhold til tiden,hvor man skulle kæmpe mand mod mand.

    Mennesket er det eneste dyr der ødelægger kloden og måske bedst om vi udrydede os selv.


  • #24   6. jan 2016 Alle andre krige har jo ikke reddet verden, så at tro at en ny krig skulle gøre nogen forskel er i mine øjne ret så naivt. Hver gang " det onde" er besejret, så dukker der jo bare noget nyt op. Så længe der er mennesker vil der være krig og ondskab, det kan simpelthen ikke undgåes.

    Jeg gider ikke bruge mit liv på at gå og frygte terror, krig og ødelæggelse, det er livet simpelthen ALT for kort til.


  • #25   6. jan 2016 Det er vel ganske legitimt at være bekymret for fremtiden, når man er blandt debatører, der gerne starter en tråd, hvis hunden slår en forkert skid. smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #26   6. jan 2016 Enig. Syntes det er for let at kigge den anden vej, fordi det ikke lige rammer en selv i dag.

    Man kan godt følge med og forholde sig til ting,uden at frygte verden går under i morgen


  • #27   6. jan 2016 @ Zarah, jeg deler dem jo med Hg smiley

    @ Isabelle, det der med at man skal tro på at alle der kan finde på at starte en krig skulle tænke sig om mere end en gang, og tænke "hvem vinder dog på det", den holder næppe ... der er jo tosser nok rundt omkring som kan finde på at starte en krig, eller kan finde på at gøre ting, der får selv de der ikke ønsker krig mene de er nødt til at reagere militært ....

    @ Max ... tænker faktisk vi ender med at udrydde os selv, om ikke andet ender vi måske med at ødelægge kloden så meget at de naturkatastrofer det medfører ender med at blive menneskets undergang .... Læste for nogen tid siden en artikel om at de flygtningestrømme/migrationer vi ser nu grundet fattigdom og krige, intet er mod de strømme vi snart vil se grundet klodens reaktioner på vores fejlagtige miljøpolitik ....

    @ Indica ... jeg tænkte også en gang ... " If you want to make the World a better place, take a look at yourself and make a change " ... tror ikke rigtig på det mere, tanken er smuk, men at et eller få mennesker kan få verden på rette spor, med de elitære magthavere der er rundt omkring, der ærligt talt giver 5 potter pis for almindelige mennesker, det tror jeg bare ikke på mere ..


  • #28   6. jan 2016 Jeg går ikke med frygt, men kunne godt være bekymret for hvad alt dette kommer til at betyde for et land som Danmark i fremtiden. Om man vil stå ved det eller ej, har både USA og Rusland deres ting med IS, en masse bombefly bliver jo sendt afsted - Alt dette lige for næsen af os.

    Hvis der kommer krig har jeg det således at så kommer der krig - jeg kan ikke gøre en skid ved det alligevel.

    Jeg er ked af det på børns vegne, at de skal lære at tackle terror, idet børn bør koncentrere sig om at være børn. Ja jeg har måske fået et lidt skævt syn på verden, men hvordan kan man undgå det når der er sket en ny terrorhandling hver gang med tænder for radioen.

    Se endvidere på alle de flygtninge vi døjer med her i landet - 19.000 siden september måned. Og det er altså bare for meget! Vi har skutten plads til dem alle, og ej heller råd. Meget af befolkningen er kede af at de er over alt- Alt bliver lavet om til flygtningelejre m.v. Nok må altså være nok.

    Det ville for os være billigere hvis vi kunne hjælpe mennesker i deres eget land, istedet for at det halve af jordens befolkning skal bo i Danmark.

    Mange af dem der kommer hertil er jo ikke engang interesseret i Danmark. De vil ikke lære dansk, de er utilfreds med bosted og mad.

    Så hvis man fik styr på situationerne i eksempelvis Syrien, ville ikke så mange mennesker derfra have behov for at skulle flygte.



  • #29   6. jan 2016 Der er da ingen der siger at man skal kigge væk. Jeg følger skam med i nyhederne, føler med de folk der bliver ramt af diverse forfærdelige ting. Men jeg lader det simpelthen ikke fylde mit liv så meget, at det er noget jeg går og grubler over i det daglige, og frygter diverse forfærdelige ting.

  • #30   6. jan 2016 At man observerer og konkluderer en urolig fremtid behøver ikke at betyde at man går i evig angst og er bange 24/7.

    Det er blot en stillingtagen til verden omkring.

    Det betyder intet i dagligdagen overhovedet. Men det betyder noget i debatter og ved politiske valg mm. Og naturligvis har det en filtereffekt, når man ser nyheder og læser om politiske prioriteringer...
    Der er lidt hønen-ægget over det....


  • #31   6. jan 2016 Jeg går heller ikke med det i det daglige, men en gang i mellem så kommer dråben der får glasset til at løbe over ... blandt andet det i morges med Nord Korea´s brintbombe ...

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #33   6. jan 2016 At kalde mennesker på flugt en sygdom er godt nok langt ude. Er sikker på de ikke ønsker krig i deres eget land.

    Vi har det godt og har mere ondt af os selv en folk i nød. Det siger hvis alt.


  • #34   6. jan 2016 Louise, jeg tror du hopper på en masse spin i nyhederne.

    Den korte avis er ikke just sandhedsvidner når det kommer til flygtningesituationen i DK....


  • #35   6. jan 2016 At tomme bygninger bliver lavet til flygtningelejre, forstår jeg simpelthen ikke kan genere nogen. Det er da netop skide smart at man kan bruge bygninger der i forvejen er bygget, end at man skal til at bruge masser af penge på at bygge noget. Samtidig hjælper man folk der er flygtet for livet, så de har tag over hovedet, og et trygt sted at opholde sig.

  • #36   6. jan 2016 Mon ikke verden altid har været et skræmmende sted smiley
    Ja, de næste generationer skal lære at leve i en verden med terror. MIn generation voksede op med frygten for 'russerne kommer'. Krig har altid været forfærdelig; det var sikkert ikke superfedt at vokse op i Korea i 50'erne eller Vietnam i 60'erne.
    Den mest markante forskel på fx min barndom og de nyere generationer er at man nu får det smækket i hovedet hele tiden og at krig betragtes som 'god underholdning' af 'nuhedsmedierne'.
    Krig er en superprimitiv og tåbelig løsning - set fra mit synspunkt smiley


  • #37   6. jan 2016 Det er netop den fjendtlige bliv-os-fra-livet- indstilling, der EN gang har gjort en syg mand til magthaver...

    Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle ske igen.... Vi er da i fuld gang med processen.


  • #38   6. jan 2016 Max: Jeg kan godt se at jeg fik formuleret det forkert, og det er hermed fjernet. Det jeg mente var ikke at det var flygtningene der for mig var en sygdom, men at dette er nødvendigt på så massivt et plan. Vi har jo altså ikke plads (både bosteder og jobs) samt økonomi til dette hvis det fortsætter - idet det kan være rigtig svært at finde job her i landet i øjeblikket fordi vi jo (sjovt nok) faktisk befinder os midt i en økonomisk krise, jamen så søger ufattelig mange kontanthjælp.

    Som nation ville vi jo styrte sammen hvis det fortsætter og vi ingen hjælp får. Prøv at tag et kig på plejehjemmene. De får vacumpakket mad, som jeg under ingen omstændigheder ville byde min hund. Der er så få plejer at beboerne ikke kan få en grundig og behagelig pleje.

    Hjemmehjælperne har 30 minutter (ihvertfald her i området) hjemme hos de gamle, og her skal de nå at gøre lidt rent og hvad der ellers er brug for. Kan du regne ud hvordan et hjem ville kunne se ud, efter et gammelt par der igennem deres mange årige liv har samlet ting sammen, og der kun kan blive gjort rent en gang hver 14 dag?

    Men nej, istedet for at passe godt på de gamle som faktisk har arbejdet og betalt skat hele deres liv, så skal vi simpelthen redde resten af verden smiley Syntes det er langt ude!


  • #39   6. jan 2016 Her på Langeland skaber flygtninge en omsætning på årligt 300 millioner.....

    DET er for alvor noget der batter for landets fattigste kommune skulle jeg hilse at sige!


  • #40   6. jan 2016 Og nej, vi er ikke midt i en økonomisk krise - men det vil politikerne gerne have os til at tænke, for det giver krisebevidsthed.... Og krisebevidste mennesker går med til rigtig meget de ellers ikke ville finde sig i...

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #41   6. jan 2016 Louise. Enig i dine betragtninger,men vi har også et ansvar.

    CH. Nu har det med at flygtninge giver øget vækst, været oppe tidligere. Her har jeg spurgt hvor de mange penge kommer fra?.

    Det er jo ikke nogen succes at få vækst,når pengene kommer fra fælles kassen. De penge skal spares andre steder


  • #42   6. jan 2016 At mange ældre mennesker i dagens Danmark bliver spist af med ganske ringe hjemmehjælp, er jo ikke fordi, der ikke er råd i DK til at gør det bedre, men fordi vi (danskerne som helhed) vælger politikere, der prioriterer skattelettelser og især til de med de gode indtægter højere end hjælp til de ringere stillede.

    Det er trist, at der er mange danskere, der sidder rigtig dårligt i det økonomisk, men der er altså også rigtig mange, der sidder rigtig godt i det. Jeg kan i hvert fald godt blive lidt træt af at høre folk jamre over, hvor hårdt vi har det i DK.


  • #43   6. jan 2016 Ja, det gør de i første omgang.

    Og hvis vi nu - i stedet for at spærre folk inde i årevis på flygtningecentre - fik dem hurtigt ud i samfundet og at vi reelt forsøgte at integrere i stedet for at assimilere, så ville der være masser af ressourcer at hente på den lange bane...

    Men det gør man ikke i DK - man insisterer på at minimere chancen for udvikling, for det ville skade det overordnede mål - at holde fremmede ti skridt fra livet.


  • #44   6. jan 2016 Lene, der er mange i DK - og tallet er stigende - der har det rigtig svært i. Men jeg er enig med dig i at det er et politisk valg - det handler ikke om økonomisk nødvendighed.

  • #45   6. jan 2016 Det er helt sikkert korrekt at jeg nok skal hoppe på en nyhedshistorie som ej er sand, for jeg er som alle andre godt klar over at det ikke er alt man høre der er sandt.

    Jeg læser aldrig! nyheder, og dette er grundet at jeg bliver så hamrende negativ over at Danmark har så travlt med at skulle hjælpe alle andre, fremfor lige at hjælpe sig selv først. Vores døre er åbne, og det er i og for sig også fint for mig, men de bør i min optik ikke være mere åbne end hvad vi som land kan bære. Når jeg endelig høre nyheder er det fordi de kommer de sjældne gange jeg høre radio, eller når jeg er hos familie hvor tv2news er groet fast.

    Og nej, den økonomiske krise er garanteret heller ikke korrekt. Men så alligevel så bliver der jo bare ikke betalt det, som vi burde at betale. Såsom ordentlig mad og pleje til de gamle. Der var en plejer på et plejehjem der stod frem for et par måneder siden: hun elskede normalt sit job, men på grund af alle nedskæringerne havde de ikke meget tid til de gamle, og plejen blev derfor kun gjort halvt. Dette var skyld i at hun den dag idag hadede sit job, hadede at gå på arbejde, netop fordi hun ingen chance havde for at kunne gøre sit job ordentligt.

    Og så er der skolerne. Rigtig mange skoler er i dårlig stand, på grund af manglende renovering og vedligeholdelse.

    Så i min optik, så er vi i en økonomisk krise, og det vil vi være så længe at der ikke bliver taget ordentlig hånd om de problemer vi har her i landet.

    Mange familier er fattige, og mange har svært ved at finde job. Mange firmaer bliver enten lukket eller flytter til udlandet. For mig at se, ligner det en krise.

    Spørgsmålet ligger derfor i, om den velstand Danmark har, bliver benyttet forkert?

    Så er der julen, mangle danske familier sidder så surt i det at de knap kan holde en jul. Ja man kan søge julehjælp, men mange bliver også afslået - og mange som faktisk slet ikke har interesse i at holde jul søger netop denne hjælp.


  • #46   6. jan 2016 Ja, du kan bande på velstanden bliver benyttet forkert... Altså - vi taler om at man sænker skat på biler for penge man har hentet hos kontanthjælpsmodtagere...

    Det siger da det hele!

    Så længe vi peger på ultra liberale politikere, ligeså længe vil vi bevæge os fra velfærdsstat til konkurrencestat. Workfare er en realitet i DK...

    Og så kan de gamle, børnene og de udsatte passe sig selv...


  • #47   6. jan 2016 Ch, jeg kunne ikke drømme om at undervurdere, hvordan den dårligst stillede del af den danske befolkning har det. Jeg har selv haft en meget lang periode med arbejdsløshed, så selv om jeg nu har haft arbejde længe, så ved jeg godt at man lever ikke fedt og godt på en overførselsindkomst. Og jeg tror, det er værre i dag end, da jeg var arbejdsløs.

    Men som land synes jeg ikke vi kan tillade os at klage.


  • #48   6. jan 2016 Lene, nej, ikke som land. Som individ, kan man.

    Der er så mange områder, der nu er prioriteret så lavt at stoltheden med rette kan begynde at falme.

    Men landet som sådan har jo masser af ressourcer - og var der politisk vilje ville mange også have det langt bedre end de har det.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #49   6. jan 2016 CH. Sådan er virkeligheden bare ikke. Rigtig mange som kommer,vil på mange områder,have brug for hjælp i lang tid. Meget få er klar til at komme hurtig på arbejdsmarkedet.

    Jeg går ikke ud fra at man som Tyskland,ønsker at udnytte dem som billig arbejdskraft og presse på løn. På lige vilkår er der i forvejen stor konkurrence

    Hvad enten vi vil det eller ej,bliver det også et ? om økonomi.


  • #50   6. jan 2016 Jeg er personligt ikke selv utilfreds. Nej jeg tjener ikke meget, og dette er fordi jeg læser. Ville jeg have flere penge, så må jeg jo lette min popo og begynde at søge job. Så det er bestemt ikke for at klynke over hvor skidt jeg føler vi har det i Danmark.

    Men nogle burde bare stå frem, for jeg syntes på ingen måde at det er værdigt at de gamle skal spise klam vacumpakket mad, når de har arbejdet og betalt en masse i skat igennem deres lange liv. Ønsker jeg for ingen.

    Jeg syntes bare at man istedet for at skulle bruge SÅ mange penge på at udbetale kontanthjælp til flygtninge, skulle overveje om man skulle bruge pengene på at gøre forholdene bedre i de udsatte lande, så der vil være mulighed for arbejdspladser, mulighed for afgrøder m.v - så de på den måde vil kunne få et langt og fint liv dernede. Noget som igen ville hjælpe os, da mange arbejdsløse danskere så igen ville kunne komme af kontanthjælp eller dagpenge fordi de kom i job.

    Ja det har helt sikkert noget med politikerne at gøre. Jeg har ikke så meget erfaring med disse, men i de år jeg har fulgt med, har de jo alle bare lovet en masse men ikke rigtig har kunne holde det i sidste ende. Så spørgsmålet er om folketinget og diverse politikere overhovedet er godt for landet, eller om anden styre ville være bedre? smiley



  • #51   6. jan 2016 At blande de gamle sammen med mindre afgift på biler giver ingen mening. afgiften på biler finanser ganske vidst meget andet end veje/trafik mm. men at jeg køber en dyr bil skal ikke finanser de gamles mad, det skal finanser veje mm. så den afgift kan nemt barberes ned til 10%. At give lettelser på topskatten og sige at man tager de penge fra de fattige!? Jeg mener at vi er lige og derfor mener jeg at vi bør beskattes ens. procentvis skal vi alle bidrage lige meget. Det betyder dog ikke at jeg mener at de ældre intet skal have, og vi skal privatisere alt. Jeg mener at staten skal have meget større magt med mange ting og lade staten varetage de fleste offentlige funktioner i stedet for den evige udlicitering som medføre klam mad til de gamle, eller at du sidder i "jobtræning" og leger med LEGO klodser. Derimod skal multinationale selskaber begynde at betale skat i landet og tvunget skat af alle deres skatteloop med døtreselskaber i skattely hvor alt overskudet rykkes over i.

  • #53   6. jan 2016 @ Indica ... og for mig er det gået den anden vej, måske fordi jeg havde for travlt med børn da jeg var yngre, har mere tid til at "summe" over tingene i dag ... vil slet ikke sige jeg går i frygt ... men ja med et gammeldags udtryk synes jeg verden er af lave .... måske jeg har været naiv, har troet på at mennesker blev klogere og lærte af historien, men ja det er der så bare for mange af de der åbenbart bestemmer der ikke har gjort ... Plus de imo tosser der så også er i verden, herunder hører fx imo ham der Kim Il Nordkorea, samt nogle ledere fx i Afrikanske stater ....
    Jeg lærer aldrig at forstå hvori "glæden" i overgreb består, om det er overgreb på et helt folk, en voldtægt, et barn eller et dyr det går udover ...Jeg fatter det ikke ... forstår ikke at der er nogle der ikke kan se at glæden ved at se glæde og tilfredshed ved andre væsener er så meget større en magtens "sødme"


  • #55   6. jan 2016 hmm ja, forstår din pointe, men har nu alligevel svært ved at tro at der er så mange i barndommen "svigtede" som der imo er egoistiske voksne samfundsledere

  • #57   6. jan 2016 Tror nu også det er en voldsom overfortolkning.

    Værdier skifter, kulturer forandrer sig - sådan har det altid været og sådan bliver det nok ved med at være.

    Og i forhold til Louises tanker om en krig til at få ryddet op - jamen så er der jo ingen tvivl om, at efterkrigstiden hidbragte en masse rummelighed da først vreden havde lagt sig.


  • #60   9. jan 2016 Og hvad sker der nu i Polen smiley

    En lov der ligger magten over de statslige medier over til regeringen en regering der mener at medierne skal arbejde for den siddende regering, og ikke stille spørgsmålstegn, så regeringen får arbejdsro til gennemføre hvad den mener er bedst for landet, men uden en kritisk presse smiley

    En polak der udtaler" Jeg føler vi r på vej tilbage bag Jerntæppet "

    nyhederne i dag ...


  • #62   9. jan 2016 Ja hvem ved hvilken tolkning der er rigtig ....

    Jeg ved det ikke, synes bare der er meget, måske det bare er fordi jeg ikke forstår det, fx et afrikansk land der fornylig vedtog at landet fremover skulle regereres efter Sharia, og et Polen der tager et skridt væk fra frihed, imo efter det har prøvet frihed i mange år ... børnene i Afrika sulter stadig men de er ikke interessante pt, så man hører ikke så meget ....


  • #63   13. jan 2016 man kan da næsten ikke lade være at frygte den der 3. verdenskrig

    http://www.msn.com/da-dk/nyheder/udland/putin-rasler-med-sablen-sender-klart-signal-til-europa/ar-CCtD93?li=AAb1P9X&ocid=1PRCMSE

    samtidig med et Polen der synes at bevæge sig mod "gammel østlige" politiske ledelsesformer...

    Må sige jeg tvivler mere og mere på et EU der kan rumme et samlet og enig Europa


  • #64   16. jan 2016 http://www.information.dk/558373

    En ret beskrivende artikel om konsekvenserne ved at have flygningecentre på Langeland, ud over det rent økonomiske


Kommentér på:
Nyheder, verden af i dag

Annonce