{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

Kritik af video? {{forumTopicSubject}}

Jeg lagde en video på i går med Sally's årlige isbryder hop på Facebook. Og den er lige pludselig blevet delt og set en del. Nogen har påpeget at hunden kan gå igennem isen (selvom det foregår på en stor vandpyt. En del har også påpeget at der er en risiko for skader. Jeg er ikke selv bekymret for skader af flere årsager: Det er kun sjældent hun får lov og ikke særlig lang tid af gangen. Hun får kun lov når hun er fysisk varm, Hun er fysisk stærk og en slank "let fjer" på 28kg. Vi slider måske lidt på albuerne smiley
Påpegninger er forgået både som kommentarer og PB, og i en blandet tonet. Dog er langt de fleste kommentarer positive smiley

MEN, nu har flere sagt at jeg skal passe på med "shit storm" og at folk kan være ret aggressive og tolke hvad som helst.

Mit spørgsmål er egentlig bare om det virkelig er så svært at se at det er en stor vandpyt og om lidt spring er så slemt - i det omfang hun får lov til?
Og om nogen har oplevet lignende mht til at ukendte kommer og kritisere uafhængigt af hinanden?

https://www.facebook.com/johnny.j.johansen/videos/10153383021766297/?pnref=story

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kritik af video?
  • #1   13. jan 2016 Det er en herlig video af en hund, der virkeligt morer sig!
    Det er svært at se og vurdere, hvor dybt vandet er under isen, men let at se, at det ikke er en stor sø.
    Og hvis folk tror, at en hunds selvvalgte fysiske aktiviteter skulle volde dem skade, er det deres egen uvidenhed de lufter smiley
    Hun gør simpelthen som ræve gør, for at komme til byttedyr under is og sne.

• #5   13. jan 2016 Ja, jeg synes også at det er indlysende at det bare er en vandpyt. Hun kommer løbende fra fladt grus underlag og der er ret kort over til den anden sidde. Og man kan se lygtepælene på cykelstien bag det høje græs. Det er optaget et par dage efter den store regnskyl tur vi fik for noget tid siden. Vi er inde på p-pladsen/rastepladsen til venstre

profilbillede
  • #10   13. jan 2016 Det er simpelthen sådan en skøn video. Tak for at dele den, og pyt med at der altid er nogen der skal påpege noget negativt. Det er desværre bagsiden af de sociale medier. Der er mennesker der får et kick af at være bedrevidende og negative på andres bekostning.

• #11   13. jan 2016 Skøn video smiley haha fik et godt grin, Sikke Sally Ka gi den gas smiley smiley

• #12   13. jan 2016 Isabelle - Jeps smiley vandre videre smiley Vandet havde fortrukket sig og vandpytten er efter mit bedste gæt 5-10cm dyb på "is-tids-punktet" smiley Mange andre kommentarer på på private delinger hvor den kan være svært at forklare sig grundet manglende rettigheder til at kommenterer. Den er i skrivende stund delt 105 gange og set 8600 gange.

• #13   13. jan 2016 Pia, Ja, det ved jeg. Jeg havde bare ikke forestillet mig da jeg lagde den på i går aftens at den ville sprede sig så hurtigt smiley

• #15   13. jan 2016 Den hund har det da bare sk... sjovt, man bliver helt glad af at se på det.

Men folk er tit lidt hurtigt ude med kommentarer. Vi har da også fået af vide at vi er dybt uansvarlige at vi har lukket hestene ud på en fold med en stor "sø" på, tænk hvis de gik gennem isen og druknede. Vandet er ca 15 cm der hvor det er dybest smiley At vi så havde tænkt at lukke af for at undgå at hestene glider rundt og kan komme til skade er så en anden sag. Men det er noget lidt andet med hunde, de er lidt mere fleksible i kroppen smiley

• #16   13. jan 2016 Sally har da en fest smiley

Jeg har prøvet for noget tid siden på FB at kommenterer i en tråd omkring gadehunde fra Grækenland, hvor jeg også endte i et uvejr hvor jeg blev kaldt dyrehader, mishandler etc etc Jeg havde slet slet ikke set det komme dengang jeg skrev kommentaren men troede naivt at det var en saglig debat smiley
    Mennesker bag en skærm er ofte lidt for modige når det gælder retorik i en debat. Desuden læser mange ikke de svar der bliver givet men bliver ved og ved og ved med at komme med anklager.

Sally er en heldig tøs, at hun får lov til at være hund og have det sjovt.

• #17   13. jan 2016 Om det kan skade hundens fx knæ skal jeg ikke gøre mig klog på...

Jeg kan også godt se det er en stor vandpyt .... Men er der folk der ikke kan se dette, og ikke ved du har styr på fx dybde, så kan jeg godt forstå hvis nogle advarer, så sent som i sidste uge kom der en generel advarsel mod hunde på isen på søer efter en lille hund røg igennem og kun med nød og næppe blev reddet af en mand der smed en del af tøjet og gik ud efter den, den kunne ikke redde sig selv....

Desuden tænker jeg på, og det er ikke kun grundet din video, men mine går også gerne på store frosne vandpytter , kan de risikere at skære trædepoter på et stk. skarpt is der brækker af/stikker op ....???

• #18   13. jan 2016 Hende Sally er altså alt for skøn smiley Det er da en fantastisk video af en virkelig glad hund smiley

• #19   13. jan 2016 En hund bliver mere slidt af at leve et aktivt liv, det er klart. Men helt ærligt, så er det da langt bedre for hunden at leve et aktiv liv i 10 år, frem for et indaktivt liv bag ligusterhækken i 15 år.... Forstår i hvad jeg mener?

• #20   13. jan 2016 ser intet galt i det, kun en glad ovenud lykkelig hund ....mine gør det også på vandpytter her, og da de er små pomsere, er en vandpyt altså STOR her.....alle hunde bør da leve livet, ikkke? smiley

• #22   13. jan 2016 Du er blevet populær, Johnny. VIdeoen er også dukket op på min FB-forside smiley Jeg synes, det er en skøn video med Sally. Hun giver et kæmpe smil på læberne smiley Og du ved jo heldigvis godt, at det er en vandpyt og ikke en sø, og du passer godt på hende.

Hvis man endelig følte for at dele sin bekymring, kan det formidles på mange måder. Nogle gange formulerer folk sig altså bare mindre hensynsmæssigt og er kritiske med det samme. Hop op og fald ned på det (er det ikke det, man siger?)

• #24   13. jan 2016 Hvor er hun skøn. Og hvor ville et hundeliv da også være kedeligt hvis der aldrig var plads til aktiviteter hvor der var den mindste smule risiko for at komme til skade.

• #25   13. jan 2016 Ida - Ja, er lidt målløs. Kom hjem kl 17.05 i dag efter skole og der var den nået rundt til Rusland, USA, Sverige, England, et arabisk talende land osv. smiley Det havde jeg ikke lige forstillet mig da jeg lagde den på i går aftes kl 19.21.

Men ja, jeg ved jo at alt er okay og hun har sin egen fest smiley Og de kritiske kommentarer er ikke blevet så slemme som nogen prøvede at advare mig imod smiley

• #26   13. jan 2016 Ser intet problem i den video - den hygger sig da smiley

• #28   13. jan 2016 Hanne - ang. at skære sig på is, så er det vel næppe en risiko, jeg kan ikke se hvordan skarpt smiley og skulle det blive så tyndt at det bliver skarpt, så ville det nok knæppe inden det fik skåret noget smiley Måske er der en risiko for at en skarp sten er frosset fast med det skarpe vendt opad smiley Men en sådan risiko er der vel også med alt andet smiley

• #29   13. jan 2016 Haha Mor smiley hun går ihvertfald aldrig "frisk" i seng smiley

• #30   13. jan 2016 Jeg har altid været vild med den video smiley

• #31   14. jan 2016 Det har også altid bragt et smil på læben hos mig smiley Husker stadig hvordan jeg grinte første gang jeg så det smiley

• #32   15. jan 2016 Aj hvor morsomt at det er en hund herinde fra.
    Jeg var flad af grin over din glade hund og delte videoen med det samme.

Du skal bare ignorere alle de der "hunde skal pakkes i bobleplast og lægges i et hjørne og hvis der VIRKELIG skal være knald på så må de lave søgelege efter KORNFRIT foder (ellers DØR de MED garanti) eller måske endda en af de ergonomisk korrekt udførte labyrintspil med hvis det går højt"

Din hund LEVER og gir den gas - jeg er vild med det - tak fordi du er en af dem, der lader din hund være lige præcis det den er - EN HUND !

smiley

• #33   15. jan 2016 Hold da op en fest hun har sig smiley

Jeg er altså nødt til at vide....... Fik hun hul?

• #34   16. jan 2016 Martine - Det har ikke været så slemt som nogen prøvede at advare mig i mod. Jeg har prøvet en smule at kommentere de steder jeg kan med de samme ting jeg har skrevet herinde. Men det er svært når den nu er set 220.000 gange og delt 3500 gange fordelt i hele verden. Langt de fleste er super positive og bringer bare smil på læben smiley Det er relativ lidt tid hun bruger på den "fest" og kun når hun er varmet op fra feks en løbetur eller leg med andre hunde smiley Det er lidt fascinerende at sidde og følge med i hvor hurtigt tingene kan sprede sig på de sociale medier smiley

Janne - Desværre ikke i denne omgang smiley selvom den ikke var helt bundfrossen og faktisk lidt blød som man måske kan se og høre. Men hun har før stolt slæbt et selv ud hugget is stykke på godt 5-6kg med hjem smiley

• #37   16. jan 2016 Haha Curling hunde ejere xD Aarhmen altså... Den tror jeg vi siger godnat på for i dag smiley

• #40   20. jan 2016 Årh - over 700.000 visninger!

Men den er også ret sjov smiley

• #41   20. jan 2016 Det er helt åndsvagt, og er gået helt agurk de sidste par dage. Jeg har fået 100'vis af venneonmadninger, pga missclick på mobil vil jeg tro.

Jeg har set den delt på stort set alle sprog og i alle mulige grupper, primært dyregrupper, men også fitness/træning og "åndelige/vær positiv" grupper smiley Det er da lidt hyggelidt at den har spredt sig og spreder glæde smiley

• #42   20. jan 2016 Jeg så den hos back on track i går. smiley Det er da alletiders video. Sally har da den vildeste fest. smiley

• #44   20. jan 2016 Haha, der gik lidt tid før jeg fangede hvad i alverden du dog mente smiley whoops smiley

• #45   22. jan 2016 Nu danner hun sgu også grundlag for løgn og latin smiley
    http://www.rtvnh.nl/nieuws/178381/video-hond-ziet-voor-het-eerst-ijs-en-danst-van-blijdschap

Noget med at den tilhøre en syrisk flygtning, så han passer den.
    (brug google translate)

• #47   22. jan 2016 Hahahahaha hvor er hun herlig smiley Du kan skrive et nyt trick under Sallys profil: "Sally kan gå viralt"

• #48   22. jan 2016 Haha smiley "Sally - gå viral" ! smiley
    Det lyder åbentbart til at en "Guus Roodenrijs" - fiktiv eller ej - gerne vil have en del opmærksomhed som værende "the good guy". Så vidt jeg kan forstår på personen der gjorde mig opmærksom på det.

• #49   22. jan 2016 Fik fjernet historien smiley

• #51   22. jan 2016 Kildekritik er en ikke eksisterende smiley det gælder bare om at skabe klik og likes til færrest penge smiley
    "A guy told us that he got the dog from a Syrian refugee, who couldn't keep the dog in the shelter. He took her for a walk and she saw ice for the first time. This is crazy...."

• #55   22. jan 2016 Det er virkelig plat. Først har han posted videon, så har han "spinnet" en historie op om at han måtte overtage den fra en syrisk flygtning som en helte gerning nærmest. Han har vidst genereret flere fantasi historier om sig selv smiley

• #58   23. jan 2016 Ha ha, den video fandt også vej til min væg på FB smiley Hold da op en fest hun har smiley

Må nok indrømme, at min første tanke var "bare hun ikke glider og brækket benet", men så tænkte jeg på, at så var videoen jo nok ikke lagt op smiley
    Vi grinte meget af den herhjemme smiley
    Skøn vovse smiley

PS. Jeg var faktisk ikke klar over det var dig der havde lagt den op, Johnny smiley

• #59   23. jan 2016 Arhmen altså, Jeg aner ikke hvor de har det der med fisk fra smiley jeg synes det er så åbentlyst at det er en vandpyt, der er lygter og knallerter i baggrunden smiley

Kommentér på:
Kritik af video?

Annonce