{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.348 visninger | Oprettet:

Hundeejere snakker mere med hunden end med kæresten. {{forumTopicSubject}}

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/hundeejere-snakker-mere-med-hunden-end-med-kaeresten/5992391

Gad vide om det er det samme her i Dk. ? smiley

Artiklen fik mig til at tænke på om I snakker med jeres hunde, eller "bare" nusser/kæler med dem ?

Jeg selv snakker kun sjældent med mine (ud over kommandoer), men jeg går så heller ikke generelt og snakker med mig selv smiley
Til gengæld nusser vi ofte. Elsker at putte med hundene på sofaen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundeejere snakker mere med hunden end med kæresten.
  • #1   12. mar 2016 Jeg snakker meget med mine. smiley

• #2   12. mar 2016 Tøserne og jeg går herhjemme dagen lang. så du kan tro at vi snakker. Og i modsætning til manden, så kigger de altid opmærksomt når jeg siger noget smiley

• #3   12. mar 2016 Åh jeg snakker med ham...og svarer for ham... smiley

• #4   12. mar 2016 Det er faktisk lidt sjovt, for jeg besøgte for nyligt en veninde, som også har hunde, og hun snakker utroligt meget med sine hunde, også når hun har gæster smiley Det morede jeg mig lidt over smiley For jeg synes at det lyder vildt mærkeligt, når jeg selv en sjælden gang i mellem snakker lidt til mine smiley

• #5   12. mar 2016 Nej, jeg snakker ikke med min hund - jeg finder det bare ikke naturligt at gå og sige "skal jeg lave ris, eller skal jeg lave pasta? Hvad synes du? Hmm, jeg hælder mest til ris, men tror også..." smiley
    Men jeg snakker til hende nogle gange, som i "uhh det var en lækker godbid, jeg tror du kunne æde hele posen hvis du fik lov"-agtigt men går generelt ikke og samtaler med hende, så det er mere hen i kategorien "åh du er en lille skat skal du hen og nusses lidt" smiley

• #6   12. mar 2016 Ann-marie, nogle gange kan jeg på turen finde på at sige "det duftede vist ret lækkert det dér" når hun snuser meget, men det virker bare så unaturligt for mig at snakke højlydt på turen, så det lyder netop vildt mærkeligt i de situationer smiley

• #7   12. mar 2016 Jeg snakker alt for meget med mine hunde, og nogle gange hiver jeg kæresten ind i en diskussion jeg har med dem.. smiley

Jeg føler mig pludselig meget sær når jeg skriver det ned smiley BUT I LOVE IT! smiley

P.S. jeg diskutere mest med mine, ved ikke helt hvorfor, men det gør vi altså, og altid imens vi laver noget, putter eller noget. Sidder ikke bare og snakker til dem når de sover, for alle ved jo at de ikke kan svare når de sover smiley

https://www.youtube.com/watch?v=1nWNXO3CZkU - 0:20 smiley

• #9   12. mar 2016 Anine, de svare mig! smiley

• #10   12. mar 2016 Åh jo, jeg snakker med/til Tucker, både herhjemme og på ture.
    Jeg har nogle gange gået og sagt et eller andet til ham og så rundet et hjørne hvor en person så har stået - der kan jeg altså godt alligevel blive lidt flov smiley

• #12   12. mar 2016 Tja, jeg snakker en del med min hest, eller det hedder vel til. Er ikke hestehvisker, så han svarer mig ikke...

Men, jeg småsludrer altid med ham. fortæller ham lidt af hvert. Om han skal have smed eller dyrlæge. Eller, når ham og hans harem( bestående af en fuldblods galophest, han er islænder) står klar til at komme ind, så siger jeg til dem at de nok skal komme ind lige om lidt.

I det hele taget så snakker jeg en hel del til dyr. Om det er min egen hest, eller en af galophestene, samt de ti staldkatte som også må ligge ører til min pludren.

Med fare for at blive låst inde på sindsygehospitalet- så snakker jeg også med fiskene på mit arbejde, og dem jeg selv har, derhjemme.

Ja, mange dyrs hjerner er så meget mindre end vores, men, vi bruger jo ikke hele vores hjerne, i følge diverse forskning, så hvis dyr procentvis bruger mere af deres, så er de faktisk klogere end os!

• #16   12. mar 2016 Jeg har faktisk nogle gange tænkt på, hvad hundene mon tænker når jeg sidder og snakker til dem. De sidder sikkert bare tænker, hold kæft hvor er hun mærkelig smiley smiley smiley

• #17   12. mar 2016 Salla, det med hjernen er en sejlivet myte. Vi bruger hele vores hjerne. Og dyrene bruger hele deres hjerne smiley

• #18   12. mar 2016 Salla ahh det er nu en sandhed med meget store modifikationer smiley vi bruger altså hele vores hjerne...det er bare ikke alle dele vi bruger HELE tiden, hvilket også ville være umuligt. Men der er INGEN ubrugte dele af hjernen....det er bare klart at visse dele af kortex ikke er i brug når den funktion de hovedsageligt beskæftiger sig med ikke er i brug. smiley

• #19   12. mar 2016 Solvej...de tænker

"bla bla bla bla god hund, bla bla bla bla bla godbid, bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla Lucky..." smiley

Og så kan de sig at menneskedyret virker glad....og opmærksomhed føles dejligt smiley -eller nogle gange forvirrende... smiley

• #20   12. mar 2016 Haha Obsternasig, det er da selvfølgelig det de tænker smiley

Mig og Rosa havde ellers en meget interessant diskussion om at hun ville have en hundehvalp (Baabyyyy) fordi hun var falsk drægtig. Jeg mente at det var den dårligste ide i verden, men at en sød lille Rosa hvalp da kunne være fantastisk, men at der altså ikke var plads i hendes lille mave og at hun altså ikke fik lov, men Rosa var tydeligvis uenig, så vi måtte have "far" indover og fortælle hende at det måtte hun altså ikke få smiley
    (jeg ved udemærket godt at Rosa ikke ønskede sig en baaaaby hundehvalp)

Lucky plagede også i 100 år om at få en hundehvalp, og lovede selv at passe den osv. og da han så endelig fik den gad han den ikke, så nu hænger jeg på den smiley TYPISK BØRN!

• #21   12. mar 2016 #18 ja det er det vist smiley jeg er barn af 80'erne. Måske jeg har taget skade af at stryge hamaperler?
    Min hjernevidenskabsviden er nok ikke helt up to date...

Men, man kommer ikke uden om at dyr er så meget klogere, end vi mennesker tror

• #22   12. mar 2016 Salla de er mere intuitive og har mange andre kvaliteter... kognitivt mangler de dog visse evner. Og deres hjerne er langt mindre udviklet -og indeholder en del mindre end menneskehjernen -men der er fordele og ulemper ved alt. -Og intelligens er så uendeligt mange ting -så du har ret...og uret smiley

...jeg var også barn af firserne smiley men jeg tror ikke det er hamaperle røg der har påvirket min hjerne mest smiley smiley

Solvej...vi havde tidligere en MEGET lang snak om hvorvidt hans gnavegnaske stang burde hyggespises mens vi ser X-men (og jeg tilbød endda at holde den for ham!!!) eller om den skulle begraves i sofaen under min røv...mens jeg ser x-men...han vandt smiley

• #25   12. mar 2016 Ang klogs. Rigtig mange gange er f.eksempelvis kaniner blevet undervurderet, med hensyn til intelligents. De bliver ofte opfattet som en ligegyldig gnaver, man kan kæle for, når man lige gider, og ellers så kan den fint leve i sit bur.
    Men, de er faktisk på højde med katte. Prøv at youtube clicker training rabbit.

Jeg har nu altid anset dem som meget mere end blot en gnaver. Punkt et, de er ikke gnavere punkt to, de har alle hver især en unik personlighed

• #26   12. mar 2016 Haha Obsternasig, det er så meget Prinsesse hund. Lucky er også prinsesse hund, jeg gider ikke diskutere så længe med ham, for jeg ved at han får sin vilje alligevel smiley

• #27   12. mar 2016 ja .. snakker meget med mine... nogle gange bare small talk ... andre gange sådan med mere kontakt til dem ...og så kan jeg se de lytter, reagerer med halen, hovedet eller hele kroppen ...

• #28   12. mar 2016 "hvorvidt selvkontrol er lig med større intelligens."

Hvis det er korrekt, så bør jeg spærres inde. seriøst!!!!!!! For så vil jeg være så dum at jeg vil være til fare for både mig selv og andre.

• #30   12. mar 2016 Jeg har ikke noget imod at jeg bliver spærret inde, hvis jeg må få hundene med, så jeg har nogen at snakke med smiley smiley

• #32   13. mar 2016 En god måde, at fange Joys opmærksomhed er, at sige Joy jeg tænkte på.....
    Så er hun straks helt opmærksom og lyttende og så kan jeg ellers gå i gang med enten, at lave i følge Joy sjove ting eller, at begynde, at fortælle hende en masse, hvor hun ved, at hendes opgave er, at være lyttende og lige give mig en pote en gang i mellem undervejs...hun er langt bedre end en mand for hun er klog nok til, at vide, at når hun har lyttet til det hele så finder jeg nok på noget der er en del sjovere bagefter smiley
    Vi snakker også på turerne og når vi skal køre i tog mor skal lige købe billet nu skal vi snart af..
    Har du haft en god dag....
    Jeg elsker dig er nok de mest brugte ord smiley
    Men i og med vi snakker så meget sammen som vi gør så gør det også, at hun har lært, at forstå virkelig mange ting. Og det gør altså daglig dagen meget nemmere når man kan sige tag lige en tår, at drikke inden vi skal gå for vi skal ud, at køre i tog. Det så ikke altid, at hun er tørstig, men så har hun haft muligheden og jo hun forstår det godt.
    Og sådan er der mange ting, som hun har lært, at forstå igennem vores snakke smiley

• #34   13. mar 2016 jeg snakker med alle dyrene her på gården, altså undulaterne, kattene og hundende undulaterne er meget selskabelige og drikker vi kaffe er de straks med i madskålene.......kattene sidder tit i sofaen og kommenterer hvad der sker i t.v. et hundende kan jeg ikke lade være med at snakke med....

profilbillede
  • #35   13. mar 2016 Hvor er det her bare morsomt. Her gik jeg og troede at min veninde var sær, fordi hun går og sludrer med sine hunde, og så viser det sig sgu at det er mig der er sær, fordi jeg IKKE går og sludrer med mine hunde smiley smiley smiley

• #36   13. mar 2016 Ja jeg snakker også til min hund. Det er ikke lange samtaler eller diskussioner, men små spørgsmål i hverdagen. Om hun (min hund) har sovet godt, om hun har taget spadser-pelsen på til gåture, om hun har haft en god tur, hvis min mand har gået med hende. Min mand gør det samme smiley Nogle gange svarer en af os på hundens vegne smiley
    Jeg tror nu hunden synes det er hyggeligt, at der bliver småsnakket til den.

• #40   13. mar 2016 Ja, jeg snakker med min hund mere end med min mand. Og det samme med hesten, katten og ja, også fjernsynet smiley
    Men da jeg som regel er alene om morgenen/formiddagen (jeg er A menneske og min mand er D menneske), så skal jeg jo have nogen at snakke med i den tid. Så når min mand endelig kommer til live kl 14 så snakker jeg med ham, men stadig også med hunden, katten og fjernsynet. Så samlet så kommer han vist i sidste række.

Men jeg er vist også lidt småtosset smiley

• #43   13. mar 2016 Jeg snakker meget med mine hunde - og også mine katte.
    Jeg fører dialoger med dem ved at give dem en stemme...
    Det kan jeg sler ikke lade være med, gør det med alle dyr, som jeg er i stand til at læse...

Og ja - jeg taler mere med mine dyr end jeg gør med min mand - by far!

• #45   13. mar 2016 Hi hi jeg synger også for Joy smiley
    Det har sådan en beroligende virkning....hun er så også den eneste det har den virkning på smiley

• #48   13. mar 2016 Hvor er det bare sjovt at læse, at så mange fører samtaler med deres hund smiley

Det er jo ikke sådan at jeg aldrig siger noget til mine hunde, men decideret samtaler, eller referater fra min dag, not so much.

Måske det er fordi jeg bor alene, og derfor ikke er vant til at snakke med nogen herhjemme ?
    Det er i hvertfald ikke fordi jeg ikke er god til at sludre, for jeg elsker at snakke med kollegaer, venner, familie osv. Og kan sludre i timevis i telefonen smiley Men snakke med mig selv, eller hundene, det er altså ikke noget jeg gør særligt meget smiley

Er der slet ikke andre, der har det som mig ?

• #49   13. mar 2016 Jeg svarer dog ikke for min hest, men jeg er slem til at snakke med mig selv smiley også så mine kollegaer spørger
    sagde du noget?
    Nej jeg snakker med mig selv. ( eller til fiskene...)

• #51   14. mar 2016 Jeg snakker meget med mine hunde - og som andre her så svare jeg også for dem smiley
    Jeg snakker også med nin'erne.
    Jeg synes det er rimeligt naturligt at småsludre med de levende væsner man nu engang er omgivet af. Pt ville der også være lidt stille herhjemme hvis ikke jeg havde Perle at snakke med for gemalen er i England.

• #52   14. mar 2016 Okay, jeg må bare erkende at jeg er sær smiley (det var så ikke nogen overraskelse smiley )

• #54   14. mar 2016 Jeg er ikke i tvivl om at mine hunde har helt styr på hvordan jeg har det, men det finder de fint ud af, uden at jeg fortæller dem det smiley smiley

• #55   15. mar 2016 Ann-Marie, jeg er nok lidt på niveau med dig. Altså jeg snakker med eller måske mere til mine hunde, men jeg debatterer ikke verdenssituationen med dem eller fortæller, hvad der er sket på arbejde.

Jeg snakker nok mere til dem om ting, der direkte berører dem, som f.eks. om hvordan de har det, hvor yndige de er, jeg har købt lækre ting til jeres aftensmad, uh, gør det godt at blive nusset lige der, eller ja, tak, så har vi vist alle hørt jer og lign. intelligente ting.

Til gengæld må jeg indrømme, at en af mine hundevenner grinede godt og grundigt af mig, da jeg bad en dem om at flytte sig og sagde tak, da den gjorde det. Det rystede hende lidt, at jeg sagde tak til en hund, men hunden er da lige glad om jeg siger dygtig eller tak, når den gør hvad der bliver sagt.

• #57   15. mar 2016 Lene: Lige præcis ! Sådan foregår det også her i huset. Jeg kan sagtens nævne deres navne, og sige en sød lyd, når jeg suser forbi dem. Eller lave sjove lyde, når de skal ud og tisse. De har da også kælenavne.

Men samtaler, hvor man diskuterer verdenssituationen/snakker om vejr og vind, not so much smiley

Dejligt at høre, at jeg ikke er helt alene om, ikke at sludre med hundene smiley

• #60   16. mar 2016 Edb: Sjældent, bor jo helt derude hvor kragerne vender smiley Men det er da sket af og til, at nogen ville hilse på hundene, mest når vi har været på bytur smiley

Tror at det her med at snakke med sin hund, også hænger sammen med om man har tendens til at snakke med sig selv ? Det gør jeg nemlig også meget, meget sjældent, på trods af at jeg bor alene smiley

• #62   16. mar 2016 Jeg ville tænke at du var lidt halv tosset, hvis du gik i gang med at sludre med mine hunde smiley Men tosset på den søde måde smiley

Mine hunde, og katte, lytter da også hvis jeg snakker til dem, eller synger. Men det sker bare ikke så ofte smiley

• #63   19. mar 2016 Jeg snakker meget med mine hunde.
    Dog tror jeg at gamle Laikas hørelse ikke er hvad den har været.
    For når jeg spørge hende om hun er glad, så hører hun det som om hun skal have mad smiley

• #64   19. mar 2016 Nu som: Fniiis, hende Laika lyder som en klog hund smiley smiley smiley

• #65   19. mar 2016 Hun er en bisse er hun smiley smiley

• #66   19. mar 2016 Hun gør bare et ihærdigt forsøg på at gøre dig til en veltrænet slave smiley smiley

Kommentér på:
Hundeejere snakker mere med hunden end med kæresten.

Annonce