{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.116 visninger | Oprettet:

Hvad er du taknemlig for ? {{forumTopicSubject}}

Ja nu bliver jeg altså total sentimental , haha.

Men fra at have gået fra at prøve at tage mit eget liv, være uden fast bopæl, være et dybt deprimeret menneske der bare havde ondt af sig selv, og mente hele verden var imod mig, og fået kæmpet mig ud af det, ja så er livet altså virkelig bare en gave.

Jeg er så rigt et menneske, fordi jeg har så mange fantastiske mennesker omkring mig, mennesker der betyder så uendelig meget, og ubevist jo har været dem der har tændt livsgnisten hos mig igen.

Når man er kronisk syg eller bare har modgang i livet, er det så nemt at sætte sig ned og få ondt af sig selv, og bare være sur på hele verden. Men hvor bliver livet dog bare nemmere, når man fokusere på det positive fremfor det negative , og så får det bedste ud af livet med de kort man nu engang har fået i livets store spil.

Jeg er SÅ taknemlig for de mennesker jeg har i mit liv, mine skønne hunde, at jeg har tag over hovedet, og at jeg får mad på bordet hver dag, så behøves jeg ærligtalt ikke meget mere smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er du taknemlig for ?
  • #1   22. jun 2016 smiley sikke et skønt pust af positiv energi smiley
    Det er nemlig rigtigt, at det kan rykke så uendeligt meget at fokusere på det positive og gode i livet, i stedet for at drukne i det negative..

    Jeg er helt med på den med det kroniske, og hvor svært det kan være at hive humøret op, at se op over problemerne. Men det kan virkelig gøre alverden at gøre et ihærdigt forsøg



  • #2   22. jun 2016 Det betyder virkelig SÅ uendelig meget. Jeg er ikke blevet mere rask, men mit liv er blevet SÅ meget nemmere at leve. Og hvor indser man dog pludselig bare hvor smukt livet er, og hvor stor en gave det er. Jeg ved godt at det lyder total pladder romantisk, men for pokker hvor er det bare rigtigt smiley

    For mig har både de dårlige år og den nye indstilling bare fået mig til at indse hvad der er vigtigt i livet, og hvad der bare er bedøvende ligegyldigt.


  • #4   22. jun 2016 Lige præcis!
    What doesn't kill you makes you stronger smiley


  • #6   22. jun 2016 Sikke dog er dejligt indlæg smiley
    Må jeg spørge hvordan du har 'vendt' dig selv på den måde? Altså gået fra at tænke negativt til positivt? smiley

    Jeg er nemlig selv blevet rigtig slem til at tænke negativt efter der er sket en masse uheldige og trælse episoder for mig lige efter hinanden.. Jeg prøver at tænke på positivt, men der skal desværre ikke ret meget til før det negative kommer igen..

    Men igen dejligt indlæg og meget inspirerede smiley det får mig til at tro på at det kan lykkes smiley
    Tak for indlægget smiley


  • #7   22. jun 2016 Jeg kan desværre ikke rigtig komme med noget gyldent råd, for jeg kan ikke svare konkret på hvad jeg har gjort. Jeg nåede bare en dag for et par år siden, hvor jeg simpelthen fik nok af mig selv, fik nok at at være ynkelig og have ondt af mig selv, og fik nok af konstant at være negativ og nede i kulkælderen. For jo længere tid der gik, jamen jo mere dårligt fik jeg det . Jeg har bla en lidelse der gerne vil have mig til at være negativ, mene hele verden er imod mig osv, og netop derfor er det ekstra vigtigt for mig at fokusere på det positive, og ikke hænge mig i alt det negative.

    Jeg fik på et tidspunkt rådet om at huske at rose mig selv for alt det jeg fik gjort og havde overskud til ( også de helt små ting) , i stedet for at fokusere på alt det jeg ikke kunne overskue eller ikke nåede. Og det var vel egentlig der der sådan for alvor satte skub i det. Derudover minder jeg også dagligt mig selv om, hvad jeg er taknemlig for. Og som skrevet her så er det helt basale ting, men de er bare det vigtigste i livet for mig, så er materielle goder, uddannelse, job, penge og status sgu pisse ligegyldigt smiley

    Samtidig har jeg indset at det ikke hjælper noget at sammenligne mig selv og mig liv med andre og deres liv, for jeg er ikke alle andre jeg er mig selv, og det er faktisk helt okay.

    Hvis jeg tænker 5 år tilbage, så ville jeg ALDRIG tro at jeg var hvor jeg er i dag. Igen jeg er ikke blevet mere rask, men for pokker hvor er mit liv bare blevet nemmere at leve smiley



  • #8   22. jun 2016 Fik lige lyst til, at sende dig et kæmpe Knus Rikke smiley <3 smiley <3

  • #9   22. jun 2016 Lige for tiden er jeg mest glad for min dejlige datter smiley

  • #10   22. jun 2016 Tak for svaret Rikke smiley
    Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive andet end at jeg er rigtig glad for du lavede dette indlæg - lige hvad jeg havde brug for :))


  • #11   22. jun 2016 Camilla: Haha tak, det er hermed modtaget smiley

    Grøndahl : Det var da så lidt. Så længe du selv har troen og viljen, så kan man altså ændre en hel del .Selvfølgelig kan man ikke ønske og tænke sig rask f.eks, men man kan altså forbedre og ændre på noget.

    Jeg har i dag mødtes med min gamle kontaktperson jeg havde da jeg var teenager, havde ikke set hende i 12 år. Og jeg har aftalt med hende at jeg kontakter min læge, for at blive henvist til psyk, og så tager hun med mig derud de første par gange. Det er NU jeg er klar til behandling, og NU jeg har støtten og opbakningen, og så er det dælme bare med at gribe det. Behandlingen er ikke noget der vil gøre mig rask, men det er vurderet at det vil kunne give mig bedre livskvalitet, så det håber og tror jeg på.

    Jeg skriver det sidste her, for at vise at jeg altså ikke er nogen helgen, jeg har stadig masser af problematikker , stadig dårlige dage og perioder , masser af ting der skal arbejdes med, og masser af ting der aldrig bliver bedre. Men vigtigst af alt, jeg har fået troen på livet og viljen til livet tilbage, og det er dælme den største sejr jeg nogensinde har kunne få, uanset hvor mange kampe jeg så end kommer til at tage i fremtiden smiley

    Jeg hepper på dig, og hepper på at du kommer knækker koden og får ændret dit tankemønster, og dermed får bedre livskvalitet smiley


  • #12   22. jun 2016 At sætte ord på det man er taknemlig for - det er god medicin. smiley
    I den lidt overordnede sammenhæng, så er bla jeg taknemmelig for en flok kællinger, jeg har været så heldig at løbe på via HG.
    For min familie og venner generelt, og for mine to bøfler smiley

    Men hver dag sin gave: I dag er jeg taknemmlig for eksempel glad for at kunne hente smukke blomster i haven, for at jeg har kunnet komme lidt videre med en renovering af nogle spisestue stole - de bliver SÅ fine.


  • #13   22. jun 2016 Den guddommelige: Det lyder dælme også som skønne ting at være taknemlig for smiley Blomster fra haven er jo altså også den rene balsam for sjælen , det nyder jeg altså også virkelig meget, eller mine bliver i haven for har ikke så mange, men nyder dem derude smiley

  • #14   22. jun 2016 Rikke,Stor respekt for at du er kommet så meget videre smiley
    Det handler nemlig om at vende det negative til noget positivt smiley
    Har selv været meget syg siden 2009...Fik en depression derefter og følte mig meget alene...
    Jeg har ikke noget særlig stort netværk,men herinde er der nogle mennesker som jeg er meget taknemmelig for smiley Både dem jeg har mødt,men også dem som jeg måske aldrig kommer til at møde,men føler jeg kender godt alligevel smiley


  • #15   22. jun 2016 Grøndahl - jeg vil gerne dele et par tips, der virker for mig:
    Skriv ned hver dag, hvad du er taknemmelig for den dag - ALT tæller med. Var det solskin? Fik du en god ostemad? Lavede hunden noget sødt/ sjovt?

    Spil musik fra en periode, hvor du var glad. Lyder det tosset? Muligvis, men det virker!

    Gør små ting, der gør dig glad. Det behøver ikke være noget stor eller dyrt, bare det er med til at fortælle dig selv at du er værd at forkæle.

    Og husk at det begynder med de små ting smiley


  • #17   22. jun 2016 Annette: Ih tak I er sgu da altså bare søde allesammen smiley

    Depression er virkelig noget fanden har skabt. Jeg har flere forskellige kroniske lidelser, bla. dystymi, som er sådan en form for kronisk depression, men det er ikke ligeså slemt, og det sammen med de andre lidelser vil så gerne have mig total ned med nakken, som jeg jo så af gode grunde har været flere gange, og der kommer da helt sikkert også flere perioder igen. Men efter jeg har fået vendt mit tanke og handlemønster, så ender jeg ikke der hvor jeg får ondt af mig selv, det at jeg ved der kommer de gode perioder giver mig netop lysten og overskuddet til at kæmpe mig op igen.

    Du er velkommen til at sende en pb, hvis du en dag har brug for at læsse af eller noget i den dur. Er du kommet nogenlunde ovenpå igen, eller er du stadig i depressionens klør ?

    Dejligt at høre du har fundet mennesker herinde der betyder alverden for dig. En af mine bedste veninder er faktisk også en tidligere hgèr , selvom vi kun har mødtes få gange, hvor den ene gang var mit bryllup, så betyder hun bare SÅ meget for mig. HG er sgu et ret så fantastisk sted, selvom bølgerne ind imellem går højt og tonen bliver skinger smiley


  • #18   22. jun 2016 Den guddommelige : SUPER gode råd, for det er nemlig rigtigt, det handler om at værdsætte selv de mindste ting, det betyder faktisk ret så meget i din sidste ende smiley

    Cecilie: Er ked af at høre du også går igennem en hård periode, håber du snart får lidt modgang og det trækker i den rette retning . Og selv tak for at dele bare lidt i tråden smiley


  • #19   22. jun 2016 Rikke smiley
    Jeg er ovenpå igen takket være min gamle hund Sally smiley Men skal ind imellem "tage "mig sammen og ikke synke tilbage i mit gamle mønster smiley
    Jeg fokuserer også på det positive (næsten ) hver dag smiley
    Tak for du vil dele noget så personligt smiley


  • #20   22. jun 2016 Den guddommelig - tak for rådene smiley det betyder meget for mig smiley

  • #21   22. jun 2016 Annette: Det er jeg glad for at høre du er , det er simpelthen noget af det mest forfærdelige at være deprimeret, og bare slet ikke kunne føle nogen som helst glæde ved noget som helst, og bare være ramt af en håbløshed der overhovedet ikke kan forklares.

    Haha, vi er jo for pokker også kun mennesker, og helt ærlig ALLE mennesker har dårlige dage, alle mennesker kan blive ramt at negative tanker osv smiley


  • #23   22. jun 2016 I næste ombæring, vil jeg gerne anbefale en ny bog af en jeg er stor fan af. Den hedder "Tag dit lys hjem" og handler om alle de sider af os selv, som vi gemmer væk og ikke rigtigt tør at stå ved, selv om det er fine, smukke og stærke sider.
    En god bog, hvis man har lyst til at blive klogere på sig selv og blive bedre til at udnytte de evner, man liiiige har gemt/glemt.
    http://pernillemelsted.com/boger/


  • #24   22. jun 2016 Grøndahl - Anytime smiley

  • #25   22. jun 2016 Cecilie: Der er jeg glad for at høre, altså at du er på vej i den rigtige retning . Det er så forbandet hårdt mens det står på, og det hele bare føles håbløst smiley Gode mennesker omkring en er virkelig guld værd smiley

  • #26   22. jun 2016 Den guddommelige: Fedt med tip med bogen, den tror jeg da at jeg vil anskaffe mig smiley

  • #28   22. jun 2016 jeg er taknemmelig for min dejlige søn der blev 9 uger i mandags. og at jeg har en dejlig mand og vi har et dejligt sted at bo smiley mit liv har heller ikk været nemt. så er så glad for det jeg har nu. bare 3 år siden havde jeg ikk set at jeg vil være gift ha en fantastisk søn og vi har vores egen lille landsted .

  • #29   22. jun 2016 Tina H : De gode dage og perioder betyder virkelig meget at huske på, når det hele bare er træls ( sagt på godt jysk smiley ) .

    Tusinde tak til jer der deler jeres ting at være taknemlige for, det er virkelig blevet en skøn og livsbekræftende tråd smiley

    Og nu her midt i alt min taknemlighed, og at jeg bare generelt har en total følsom dag hvor jeg hyler i tide og utide ( på den gode måde) , så skriver min fars kæreste en sms og siger at de gerne vil give os 1000 kroner til vores ferie ( vi skal ned og besøge min spanske svigerfamilie til November) , for de vil ikke gøre forskel på os børn, og de andre har jo fået 1000 kroner i barselsgave ( vi skal ikke have børn) . Jeg prøver at forklare det er alt for meget, og det jo ikke er at gøre forskel, for altså hallo vi har jo ikke børn, ergo skal vi jo ikke have en barselsgave, men nej nej dem skal vi altså have. Er endnu en gang DYBT taknemlig for alle de skønne mennesker jeg har omkring mig, og hyler igen, ahahahaha smiley


  • #31   22. jun 2016 Jeg er taknemlig for rigtig mange ting!

    Jeg er taknemlig for, at jeg er født i et land, hvor alle som udgangspunkt er frie og lige (og - sammenlignet med resten af verden - rige smiley ).
    Jeg er taknemlig for, at jeg har en familie, som altid vil hjælpe mig.
    Jeg er taknemlig for, at min lillebror er kommet ud af sit stofmisbrug, og endelig har fået den rigtige behandling for sin psykiske sygdom.


    Og sidst men ikke mindst, er jeg taknemlig for, at jeg har et godt liv, med alle de goder et godt liv medfører - min familie, mine venner og mine dyr.

    Og hvor er det dejligt at høre historier om, hvor godt det går med folk, som før har haft det rigtig skidt. Har selv haft mange problemer før i tiden, men er helt ovenpå nu, og tingene kører bare for mig. Der er altid en vej frem!


  • #32   22. jun 2016 Og no kom der vist lige en ting mere jeg kan glæde mig over: Tror sørme jeg har fået en tur over og besøge en af mine favorit-kællinger. smiley

    http://www.fuckingflink.dk/aktiviteter/hvem-du-besoege/


  • #33   22. jun 2016 Jeg har for nyligt læst, at det skulle hjælpe en i gang med at tænke positivt, hvis man HVER dag uden undtagelse reflekterer over mindst én positiv ting smiley gerne lige inden sengetid smiley
    Det kan, ifølge pågældende psykologiske studie, være både små og store ting, og kunsten er så at finde de her ting. Det stiller krav til ens kreativitet på de sorteste dage, men gør man det hver dag, skulle hjernen gerne etablere et mønster, så man generelt bliver bedre til at fokuserer på det positive


  • #34   23. jun 2016 Jeg er taknemmelig over, at leve smiley
    Jeg er rask efter mange år med en, spiseforstyrrelse.
    Jeg har ptsd, men er begyndt, at leve med de ting jeg har været igennem og ikke bare prøve, at overleve.
    Min krop er kronisk udbrændt, men efter, at være startet hos en osteopat er der begyndt, at ske fremskridt jeg kommer nok ikke til, at dyrke taekwondo igen og alt det andet motion jeg engang elskede, men jeg kan gå længere og bedre ture med Joy og jeg har mindre smerter. Min hverdag er langt fra, som mange andres, men jeg har fået den til, at fungere smiley
    Der er så mange smukke øjeblikke, hver eneste dag og jeg er taknemmelig for, at få lov til, at opleve dem smiley
    Taknemmelighed er for mig en af de smukkeste følelser der findes smiley
    Og der er så uendelig meget jeg er taknemmelig over smiley


  • #35   23. jun 2016 Tak for at dele din historie Camilla smiley Når man har været nede og ramme bunden på den ene eller anden måde, så sætter det altså virkelig livet i perspektiv , og giver en et helt nyt syn på livet smiley

  • #36   23. jun 2016 Bliver helt rørt smiley
    Præcis Rikke smiley Lige præcis smiley


  • #37   23. jun 2016 Haha, jeg har også hylet flere gange igennem tråden, og ja bare generelt i dag, så du er ikke den eneste der bliver rørt smiley

    I dag har virkelig bare været en fantastisk dag. Jeg har set en person der har betydet så meget for mit liv, jeg har været omfavnet af kærlighed , taknemlighed og glæde over livet, og jeg har fået startet denne tråd som virkelig ikke kan andet end at ramme lige plet i hjertet med jeres historier.

    Nu vil jeg snart smutte glad og tilfreds i seng. TAK til jer der har ville dele det ene eller andet i tråden smiley



  • #39   23. jun 2016 Lenschow: Sikke et skønt livsbekræftende svar, hvor er du bare sej!! smiley

  • #40   23. jun 2016 Sikken en skøn og livsbekræftende tråd smiley Livet kan være hårdt til tider, af samme årsag har jeg fået lavet en tatovering på kravebenet med teksten: "What does'nt kill you, makes you stronger". For at minde mig selv om, at selvom livet er hårdt i perioder, så kan de hårde tider også bringe en masse visdom og styrke, hvis man ikke lader sig "kue af livet".
    Stor respekt til alle der kæmper for et godt og positivt liv smiley


  • #41   23. jun 2016 Det er virkelig blevet en fantastisk tråd Ann-Marie smiley Er super glad for at så mange har haft lyst til at dele lidt af deres liv og historie smiley

  • #42   24. jun 2016 Helt enig Rikke smiley Godt at du tog dig tid til at lave tråden smiley Måske det kan give inspiration til andre, om at kæmpe videre for at få et godt liv.

  • #44   26. jun 2016 Minion: Er det jer der har købt hus ? smiley

  • #46   26. jun 2016 Jamen så får du et KÆMPE tillykke med det nye hus her fra smiley

Kommentér på:
Hvad er du taknemlig for ?

Annonce