1.960 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 66 Svar

Hvordan indretter du dig- Og er det under konstant udvikling. Hvordan indretter du dig- Og er det under konstant udvikling.

Ja inspireret af en anden tråd, som er endt lidt udenfor emne, bliver jeg lidt nysgerig på hvad I andre gør smiley

Har I en bestemt stil I indretter efter, eller mikser i mere forskellige, eller har I måske slet ikke nogen bestemt stil ?

Er jeres hjem under konstant udvikling, altså måske ikke sådan måned til måned, men sådan med jævnlig udskiftning af et par ting . Eller er I typerne der når I først har købt noget, beholder det til det ganske enkelt ikke kan mere ?

Er der visse ting du bare drømmer om at få, og er det noget som må blive i drømmen, eller noget du på et tidspunkt vil indfri?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan indretter du dig- Og er det under konstant udvikling.
  • #4   16. aug 2016 Kan da lige svare for mig selv smiley

Vores hjem har ikke rigtig nogen bestemt stil, men bære helt sikkert præg af at jeg er bidt af en gal loppe , så mange af vores møbler er købt på enten loppemarkeder, i genbrugsbutikker, eller af private. En del af dem har jeg så selv maleet så de passer ind. Vores stue køre i blå/grønne nuancer med de fleste møbler og nips, og vil gerne have det med tiden kommer til at være sådan i hele huset.

Vores hjem er under konstant udvikling, og jeg ELSKER at gå på loppejagt, og det i sig selv gør også at det kræver udskiftning, ellers ville vi jo ende med ikke at kunne være i huset selv smiley Vi har f.eks også flere møbler og ting pt, som jeg VED skal udskiftes, fordi det ikke er præcis det jeg vil have, men jeg skal jo lige finde det helt rigtige smiley Ja og så vil jeg gerne have alle gryder udskiftet til le creuset, men det kræver ligesom en pæn slat penge, og bliver helt sikkert 1 gryde ad gangen smiley

Af ting jeg virkelig drømmer om, så er det netop at le creuset gryder ( har 1 pt, og en der minder om fra England) , og dem skal jeg helt sikkert nok få med tiden. Jeg drømmer også om et rundt teak sofabord, og det skal jeg helt sikkert også nok få, når det HELT rigtige er der.

Af urealistiske drømme, så drømmer jeg om en sofa og eller et par lånestole i klassisk dansk design, f.eks fra Børge Mogensen. Men altså jeg er simpelthen for nærig til at give SÅ mange penge for et møbel, og ville skulle spare op i MANGE år, dernæst vil min mand aldrig gå med på ideen smiley

Ja som det tydeligt kan læses, så ELSKER jeg genbrug, og er egentlig ikke fan af køb og smid væk kulturen , men ved at jeg netop køber brugt og sælger det gamle, så syntes jeg det er helt okay smiley

• #5   16. aug 2016 Kors i skuret - vi har slet ikke økonomisk råderum til at lave sådan en sammenhæng i vores hjem.
    De møbler vi har i stuen købte vi for efterhånden 15 år siden og de er godt udslidte - købt til et andet hus end dette.
    Ud over dem har vi arvemøbler og møbler købt efter behov, ikke noget fancy, men praktiske. Vi har møbler, vi har taget ind fra min klinik, som DOG havde lidt retning.

Vi forsøger at få klemt tingene ind så de passer nogenlunde med hinanden, men nej, vi har ikke en stil vi går efter.
    Men vi har en del brune møbler, det er vel det nærmeste, man kan komme en rød tråd i vores hjem - ihvertfald i nogle af rummene.

• #7   16. aug 2016 Vi ( jeg) har også kun råd til at udskifte ting sådan flydende, fordi jeg netop går på loppejagt, og så også sælger det gamle. Der er ikke noget fancy designnavn bag de møbler og ting vi ejer , men det meste har masser af sjæl og det er netop det jeg elsker smiley

Jeg sidder allerede og tripper nu, fordi vi ( jeg) skal på loppejagt på torsdag. Jeg har så f.eks solgt ud af nogle ting her over de sidste dage, så er der penge og plads til noget nyt smiley Min mand syntes ikke det er særlig fedt at være med på loppejagt, men så plejer han at sætte mig af, og så lave noget andet imens, vi tager nemlig altid til en anden by hvor der er 3 store genbrugsbikse ved siden af hinanden, HEAVEN siger jeg jer bare, ahahahahahaha.

• #11   16. aug 2016 Elton: Møbler er desværre ikke særlige billige de 3 steder, så tror ikke man ville kunne tjene det store, faktisk er jeg ind imellem ved at besvime over deres priser, i mine øjne skal det altså være billigere i en genbrugsbiks, end hvis jeg skal købe det privat. Men sidst fandt jeg da en kommode til 50 kroner, tror aldrig jeg har hapset noget SÅ hurtigt smiley Den havde den mest afskyelige grønne farve, og røde hjerter på siderne. Men altså jeg har bare givet den en omgang blå maling, og nu står den perfekt i stuen og gemmer vores grimme modem smiley

• #12   16. aug 2016 Indica : Sender dig lige en pb, vil sgu ikke risikere hele HG tømmer alt det gode før jeg kommer torsdag, ahahahahahaha. Vi to har ikke samme stil, så dig tør jeg godt røbe det for , kan da også komme med et par tips i Århus området , måske du allerede kender dem smiley

• #13   16. aug 2016 I 2014 satte vi en af vores stuer i stand og den endte med at se sådan her ud - og det gør den stadig.
    En ende af stuen ad gangen smiley

profilbillede
  • #14   16. aug 2016 Og den anden ende...

profilbillede
  • #15   16. aug 2016 Det ser MEGA hyggeligt ud CH!!!! Et hjem behøves jo ikke være fyldt med hverken nye eller dyre møbler, for at være mega hyggeligt eller flot. Jeg syntes virkelig I bor både pænt og hyggeligt smiley

• #17   16. aug 2016 Tak, Rikke - vi er rigtig glade for den stue.
    Af møblement er der intet nyt, der er lidt nyt IKEA på væggene og lamperne er også derfra.

Men der er virkelig en god atmosfære i den stue og det er det allervigtigste for os.

• #18   16. aug 2016 Elton: Ja visse ting er virkelig skruet total op, jeg har altid ELSKET genbrug, det er vist sådan en familiesvaghed smiley Og jeg har netop også tænkt over det, men så gør det bare det hele ENDNU mere fedt når man så går et virkelig scoop smiley

• #20   17. aug 2016 Det er HEELT tosset som genbrug og især opfrisket genbrug er kommet op under loftet i priserne.
    Det er virkelig ærgerligt, der er så meget, jeg gerne ville have fingrene i af det gamle gods *GGG*

• #21   17. aug 2016 CH : Det er da også det vigtigste, det er jo bedøvende ligegyldigt hvad alle andre mener. Tidligere havde vi en del gamle brune træmøbler, det var allerede inden trak blev total populært, og jeg fik tit at vide at man skulle tro der boede et par på 80 , men så var det jo godt det ikke var deres hjem smiley

De sidste år har jeg som sagt indrettet meget med blå og grønne nuancer, det grønne kun over i pastelnuancerne , og vores stue ser sådan ud i den ene ende

profilbillede
  • #22   17. aug 2016 Mit hjem skal være hyggeligt, men også forholdsvis enkelt. Jeg bruger ikke mange penge på møbler, faktisk er 90% af mine møbler fra IKEA - som jeg elsker! smiley

Mine møbler skal være ens i farverne (fra rum til rum). ALLE mine møbler er sort (eller sort/brun som de fleste ting går under i IKEA) undtagen min sofa som er grå - og badeværelset som er i hvidt.
    Vægge skal altid være hvide. Så kan pynt/tæpper/billeder osv. have farver - for tiden samler jeg f.eks. på Kähler omaggio, så der er striber pænt mange steder smiley Dog er jeg heller ikke til at have for mange pyntegenstande.

Jeg skifter ikke meget ud i møbler, for jeg er egentlig tilfreds med hvad jeg har. Det er oftere pynt der bliver skiftet stil eller farver i.

• #23   17. aug 2016

profilbillede
  • #24   17. aug 2016 Den anden ende, det er dog et gammelt billede, så der er kommet en blå kommode ved siden af sofaen, hvor Henning hamsters bur står ovenpå, og så er trappestigen væk smiley

Billedet er taget lige efter der var malet, derfor der er ledninger over det hele smiley

profilbillede
  • #25   17. aug 2016 Hvis I ikke har gættet det, så ELSKER jeg keramik smiley

profilbillede
  • #27   17. aug 2016 Fedt, Rikke - jeg kan se, at du også kan lide det der gamle keramik, som de fleste hader *GG*

Dejlig hyldevæg, du har - og lækre ting på den.

• #28   17. aug 2016 Ch: Jeg ELSKER retro keramik i blå nuancer, og det er dælme ikke billigt mere. Så jeg jubler når jeg ind imellem falder over en vase eller urtepotte til billige penge. f.eks da jeg fandt en urtepotte til 10 kroner ( plejer at give mellem 50-100 hos mine "loppepushere") smiley

Det er faktisk blevet ret populært, og derfor er priserne også skruet op. Jeg håber altid jeg kommer hjem med en ny vase eller urtepotte, men mange gange må jeg vende skuffet hjem. Så kryds lige fingre på torsdag, haha.

• #29   17. aug 2016 Rikke - Åh alle de keramikvaser, hvor er de flotte! Jeg er på det sidste blevet SÅ vild med sådanne, jeg synes bare slet ikke de passer hjem til mig. Men der findes så mange lækre!

• #31   17. aug 2016 Jeg kan falde pladask for de brune og orange sager og de er ikke rasende populære pt - desværre heller ikke hos min mand, så indkøb bliver det ikke til smiley

I forhold til indretning, så spiller det ind at vi bor i et nedlagt landbrug fra 1900. Det er ikke fuldkomment moderniseret (og godt for det) og det gør, at jeg synes det ville være forfærdeligt synd at køre moderne indretning her.
    Der SKAL bare gammelt lort til - og hvor er det heldigt, at jeg er rigtig glad ved netop gammelt lort *GG*

• #32   17. aug 2016 Der er virkelig meget lækkert keramik, jeg er simppelhen tosset med det, og elsker når samlingen vokser. Både min mor og mormor er også ivrige loppejægere, så for ikke så lang tid tiden fik jeg en ny vase af min mormor, og min mor tagger mig altid, hvis hun falder over salgsopslag med blå keramik på facebook smiley Ligeledes holder jeg så også øje med ting jeg ved er lige min mor or mormor, og så enten køber det, eller lige ringer og høre og evt sender et billede smiley

Elton: Jeg hader også at støve af, men støvet ses ikke så nemt på dem, ahahahahahahaha smiley

• #33   17. aug 2016 CH: Nej de mænd forstår altså ikke altid hvad der er godt smiley Min mand har heldigivs intet imod alle mine blå vaser og urtepotter, han har faktisk udtalt han syntes de er pæne, der var jeg ved at vælte bagover smiley Men det sker altså jævnligt han vrænger næse eller ryster på hovedet af mig, haha. Småting lader han mig gøre hvad jeg vil, han lader mig egentlig bare styre indretningen, han er typen der mener det bare skal fungere, så er han næsten ligeglad med udseende, så længe jeg ikke går amok med lyserød, lilla osv, og det er der INGEN fare for smiley

Jeg købte denne super fede transportkasse til Mailo, så han kunne bruge den som hyggehule, og har fandeme betalt mange penge for lortet, men gidet hunden bruge den? NEJ. Den syntes min mand f.eks er hæslig, og var ved at besvime da jeg nævnte prisen for ham, haha.

profilbillede
  • #34   17. aug 2016 Og gammelt skrammel er det bedste, ja det kalder jeg det altså selvom jeg elsker det, haha. Jeg ville slet ikke trives i den stil Indica f.eks elsker, eller i andre mere moderne typer indretning, jeg har prøvet en kort periode, og det blev hurtig udskiftet.

Jeg er som sagt også opvokset med genbrug, og en mor og mormor der også er bidt af en gal loppe, og for mig er det bare forbundet med hygge, tryghed og det at føle sig hjemme. Og så er jeg vild med ting der har en historie og har sjæl smiley

• #36   17. aug 2016 Jeg er nok også opvokset i kaos indretningsmæssigt, min mor har ALTID haft mange ting, og det samme har min mormor , og ting behbøves ikke nødvendigvis passe sammen osv.

Var faktisk på miniferie hos min mormor i sidste uge, og der tog jeg mig selv i at sidde en aften og kigge rundt og tænke " Hold nu kæft hvor er det befriende at alt ikke skal passe sammen, og her bare er hvad min mormor syntes er pænt" . Jeg ville ikke selv bo som hun gør, da vi ikke har samme stil ( eller der er nu en del af hendes ting jeg gerne ville have , men langt fra alt smiley ) , men jeg syntes virkelig det er befriende og super hyggeligt at være der smiley

• #37   17. aug 2016 Indica: Jeg tror de fleste har det sådan, at de sagtens kan syntes andet er pænt, hyggeligt osv, men stadig ikke selv kunne trives i det. Sådan har jeg det med flere forskellige slags indretning, jeg kan syntes det er vildt flot og mega hyggeligt, men jeg kunne ikke selv bo sådan.

Har du forresten fået min pb?

• #39   17. aug 2016 Ch: Jeg tænkte faktisk på dig den anden dag, da jeg sad og så udkantsmæglerne, og der var en fra langeland med. Tænkte straks " gad vide om CH har købt sit hus igennem ham" ahahahahahahaha smiley

• #40   17. aug 2016 Hahaha - jeg så lige slutningen af det - og nixen, det var ikke vores mægler *GGG*

• #41   17. aug 2016 Indica: Der vil mit bedste bud være stedet i Viby, der er i hvert fald jævntlig udstoppede dyr, gevire osv smiley

• #42   17. aug 2016 Ch: Haha okay. Det var bare den første tanke der poppede op i mit hoved smiley Dernæst at han dælme var frisk stadig at arbejde, sagde han ikke at han snart blev 80 ?

• #44   17. aug 2016 Jeg tror ikke jeg som sådan har en stil.. Og jeg synes egentlig ikke jeg går op i det. F.eks. Har vi en hel førstesal uden andet end seng og to sengeborde. 50 kvm uden noget. Men det er let at gøre rent smiley
    Vi har en kombi af hvid lak ikea og tunge brune bejsede møbler. Det er enten tungt eller let. Jeg nægter at have lyse træmøbler. Jeg synes de er så kedelige.
    Ind i dette virvar af møbler har vi en masse nips imellem verdens farver. Gerne hjemmelavede eller købte unika.
    Jeg vil rigtig gerne i efteråret have en stor! Loft pendel til stuen.
    Men stor og som samtidig giver godt lys, ned og ud til siden er svært at finde.. Til de der ingen penges pris..
    Der udlover mangler vi pyntepuder. Men igen bliver jeg nærig. Jeg nægter at give flere hundrede kr for en pude der bare skal se fin ud.. Når man mangler en 6-7'styks ik.. Og de billige er ofte grimme, så det gider jeg heller ikke.

• #45   17. aug 2016 Ginne: Hahahahaha, jeg kender godt det med en overetage der halter gevaldigt bagefter, det gør vores også smiley

Vi har godt nok kun ca. 30 kvm på 1 salen, fordelt på et lille repos, badeværelse og ret så stort soveværelse. Men i vores soveværelse er der pt også kun seng, skrivebord, natbord, og så en helvedes masse rod og kaos , solgte et skab igår , det gjorde det hele MEGET værre smiley

Ej jeg lyver, der er også vores indbygget klædeskab i soveværelset smiley

Men altså gæster er jo aldrig i soveværelset, så jeg er lidt mere ligeglad med det. Vi skal også have malet der oppe før jeg går igang med alt muligt, og der er vel 5-6 meter til loftet deroppe, så vi bliver ved med at udskyde det , haha smiley

Og du har HELT ret med pyntepuder, jeg har generelt bare svært ved at finde nogen jeg syntes er pæne. så nu tror jeg planen er at sy betræk selv, har lige fået en symaskine af min mormor, skal dog lige have testet om den virker eller ej, hun kunne ikke få den til det.

• #46   17. aug 2016 Har først for lidt siden opdaget jeg har puttet emnet ind forkert. Har skrevet til en admin om at få det flyttet i offtopic smiley

• #48   17. aug 2016 Mit hedder vidst bare genbrug...

Tror kun min ene komode og min sovesofa er ny smiley

Ellers er det en blanding af ting der var i lejeligheden, ting jeg har fået/arvet/modtaget og så lidt ting jeg selv har købt..

Stilen hedder "If it fits it sits" smiley

• #49   17. aug 2016 Kenzie - Hvor er telefonboks-plakaten fra? Og fåes den i TARDIS blå? smiley

• #53   17. aug 2016 Ja jeg har jo så først mit eget hjem om et par uger, men når jeg først har sat mig for noget, så går jeg all in... er ret meget til minimalismen og har en KLAR forestilling om indretningen. Hvide reoler og hvid kommode, guldvaser, guldbestik, jamen alle guldting fra Skjalm P og House Doctor! Super enkelt og rent med hvid og guld som "tema"... det er selvfølgelig heller ikke så svært at "indrette" et hjem på under 30 kvm... men mon ikke en del af stilen kommer til at hedde IKEA smiley :D

(og så drømmer jeg om et hvidt marmorbord - det ér altså lækkert!)

• #54   17. aug 2016 smiley

(når jeg lige vinder i lotto, ikke)

profilbillede
  • #58   17. aug 2016 Hjemme hos os skifter vi sjældent noget ud. Når vi engang har købt et eller andet så bliver det hos os. Vi bor ret minimalistisk. Pyntedimser og potteplanter bliver jeg blot irriteret på når der skal støves af, så det har ikke meget af. Vi har så tilgengæld ikke behov for at gå ud og finde det billigste vi kan, så vi går gerne efter et eller andet lækkert møbel med komforten i højsædet. Vi køber ikke danske møbeldesign klassikere for de er for det meste møgelendige at sidde i (jeg er vokset op med skidtet). Dengang vi var nyuddannede var vi også nødt til at kigge temmelig meget på prisen når vi skulle have møbler. Så vi tog på loppemarkeder. Vi fandt et fantastisk massivt egetræsspisebord for 125 kr, som vi satte i stand; det har vi endnu og det beholder vi. Vi har også et par møbler som min mand har bygget selv (han har en lille snedker i maven og har lært en hel del af min venindes far der var møbelsnedker).

• #63   17. aug 2016 Vi har vidst ikke som sådan nogen stil. Vi har været heldige at min kæreste var møbelsælger en overgang, så vi har nogle ret lækre møbler som vi selvfølgelig bruger. Nogle er ikke engang pakket ud endnu - efter 6 år. Det kommer nok når vi får plads. smiley Derudover har vi en del "genbrugsmøbler".

Efter vi er flyttet i hus har vi gang i renoveringsprojekter ca. overalt, så lige nu er det der beskriver vores indretning vidst bare kaos og rod. Vi har dog en idé om hvor vi gerne vil hen med tiden.

Vi er begge jagt og naturmennesker, og derfor har vi gerne naturen med inde i stuen også.

profilbillede
  • #64   17. aug 2016

profilbillede
  • #65   17. aug 2016

profilbillede
  • #67   17. aug 2016 Jeg er ret "nede på jorden" hvad det angår.
    Jeg har et gammelt bondehus, og har valgt indretning i samme stil, intet dyrt design her, men en masse renoveret genbrug i fyrretræ og hvid, slagbænk i køkkenet og petroleumslamper lavet til el.
    Dog har jeg et monstrum af en læder sofa som er købt fra ny, men ellers er det genbrug langt det meste.
    Sådan kan jeg godt lide det, det passer til huset, og kan tåle hunde og katte smiley

Sådan ser her ud lige nu.

• #70   17. aug 2016 Hov, billedet smiley

profilbillede
  • #75   17. aug 2016 5

profilbillede
  • #76   17. aug 2016 6

profilbillede
  • #78   17. aug 2016 Tror ikke rigtig jeg har nogen stil som sådan. Men jeg ELSKER farver. Vil dog gerne have at mine møbler er enden sorte eller hvide. Og så "pynter jeg med farver. Ender dog tit med noget der virker lidt for roddet.

Og så flytter jeg rundt konstant hehe. Dog ikke på møblerne.

Har lavet et album med lidt billeder i stedet for og sætte dem alle ind her smiley
    http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/off-topic/88196-mit_hjem

Her er dog et af den ene ende af stuen

profilbillede
  • #79   17. aug 2016 Min kæreste og jeg er diamentrale modsætninger, når det kommer til indretning!

Jeg er mere til retro/genbrugsstil, og jeg bruger tingene til de ikke kan mere. Ex. Står min pladespiller oven på og alle mine lp'er i to gamle Ceres ølkasser, jeg fandt på min farfars loft. Jeg hader den køb og smidvæk kultur som vi har i dag, og jeg forsøger at holde liv i mine ting, så lang tid som muligt. Jeg har virkelig svært ved at smide ting ud. Jeg går ikke så højt op i indretning igen. Ser der nogenlunde pænt ud og er funktionelt, så er jeg tilfreds.

Min kæreste vil gerne have rene linjer og en lejlighed i sort og hvid. I det år, vi har boet her, har han flyttet rundt i vores stue tre gange. Han kan godt lide forandring og opdaterer gerne vores møbler. Han har også indrettet det meste af vores lejlighed, og manden ved sgu hvad han laver smiley

Lige nu bærer indretningen meget præg af to mennesker på SU. Mange af møblerne er fra IKEA. Men min kæreste sparer hele tiden op, så tingene kan udskiftes. Men med hundehvalp i huset, bliver det nok sat på stand-by de næste års tid smiley

profilbillede
  • #81   17. aug 2016 Og min stil smiley

profilbillede
  • #83   17. aug 2016 #82 .... ha ha ha .... er det godt ... eller skidt ?? .. ( at turde det ) ... Fniiis .

• #89   17. aug 2016 Kan da lige smide billede af hvordan stuen ser ud herhjemme. Jeg bor småt, så der er en del praktiske løsninger. Normalt ville jeg have haft mere luft mellem tingene, men det kunne ikke lade sig gøre smiley Og JA, det træfarvede "bord" har en heeelt forkert farve, men det kunne ikke fås i andre og jeg ville ikke male det når kaninen bor i det smiley

profilbillede
  • #106   17. aug 2016 Tror ikke rigtig, vi har en bestemt stil. Vi har en del IKEA grundet økonomien og så en del selvbyg krydret med lidt dyrere nips.

Er ikke hjemme lige nu, så i må nøjes med et billede fra Instagram

profilbillede
  • #107   17. aug 2016 Her kan man se vores hjemmebyggede opbevaringsbænk, beklager de rodede puder, men Myrna ynder at bruge den som soveplads smiley

profilbillede
  • #108   17. aug 2016 Kolonøjseren er en blanding af romantik, selvbyg og arvestykker

profilbillede
  • #109   17. aug 2016 Sengen her er selvbyg (og det er væggene også for den sags skyld)

profilbillede
  • #110   17. aug 2016 Inkl. Rod og det hele. smiley
    Som sagt er der ingen møbler i resten af huset. Gg

profilbillede
  • #112   17. aug 2016 Nøøøøj ... hvor ER det hyggeligt ... smiley ....

Hvem bor der så om sommeren ? ... smiley

• #114   17. aug 2016 Ulla: Vi har også tallerkener og skåle fra le creuset , og til jul og fødselsdag vil jeg ønske mig krus og jumbokopper smiley Vi har det i 3 forskellige farver, selvfølgelig i de blå og grønne nuancer, haha. Syntes det er SÅ lækkert, og glæder mig til den dag alle mine gryder er udskiftet smiley
    Jeg kunne heller ikke finde på at købe en sofa til f.eks 10.000, ville så slet ikke bruge så mange penge på en sofa, men ja smiley Vores nuværende sofa er som sagt den første nye vi har, og den er købt på tilbud i Bilka til 3500.- Og altså nu har vi haft den i 1½ år, og den ser stadig ud som ny, på trods af begge hunde bruger den dagligt, hopper i den, gnubber sig rundt i den osv smiley

Isabelle: Det er lidt sjovt du er så glad for mikrofeber, det er noget af det jeg undgår når der skal ny sofa ind i mit hjem, fordi det SUGER alle hår til sig, og jeg dermed syntes det er mega upraktisk når man har hunde i sofaen. Fælder dine ikke? smiley

• #118   17. aug 2016 Isabelle: Ja okay. Jeg kan bare huske at min eks og jeg havde en sofa i mikrofiber, og når svigerforældrenes hund havde været på besøg, ja eller andre folks hunde, så skulle der afsættes jeg ved ikke hvor mange timer til at rense den sofa for hundehår. Så det gider jeg simpelthen ikke igen smiley

vores hunde "bestemmer" også farven på sofaen. Ozzy er jo mest hvid og fælder som ind i *biiip* , derfor skal det ikke være en mørk sofa, og vil samtidig ikke have en helt lys, i tilfælde af opkast og diverse skidt og snavs. Den grå vi har er en perfekt farve, før havde vi 2 i mørk beige, det fungerede også rigtig fint.

• #119   17. aug 2016 Min indretningsstil er sådan lidt funkis møder omvendt feng shui. At kalde det en stil er måske store ord i sensommeren, men jeg har mange ting, og alle har et formål. Om ikke andet så til at medvirke med at indkapsle og delvist pacificere samlerbacillen. smiley

• #121   17. aug 2016 Stil ved jeg sku ikke om jeg vil kalde det, men jeg ved hvad jeg vil have smiley
    Hvidt over det hele , altså vægge, døre, loft, paneler, sorte persienner, hårde hvidevare i køkken i stål, sort læder sofa osv.
    Nok egentlig en ret almindelig stil når jeg tænker over det smiley

• #124   18. aug 2016 Lædermøbler er heller ikke mig, så det forstår jeg godt du er glad for at være sluppet af med smiley

• #125   19. aug 2016 Åh det er glædens dag i dag , har fået nyt " gammelt skrammel" smiley

For et par måneder siden var der et hjørneskab til salg, og jeg aftalte et køb med sælger. Men så sprang hun fra fordi hun ville beholde det. Hun skrev så for et par dage siden, at hun alligevel ikke havde plads, og nu er det mit smiley Og så til 300 kroner inkl. levering smiley

profilbillede
  • #126   19. aug 2016 Nu ligner hele stuen bare et stort kaos, så det skal der live styr på. Og så skal jeg have fundet en løsning med strøm til tvèt, så jeg slipper for ledningen under skabet , og kan få skabet HELT ind til væggen smiley

• #127   19. aug 2016 Hvor har i bare nogle fine boliger, gid det var mig smiley
    jeg tror min stil pt er rod, flyttekasser og ikea smiley

jeg kan dog rigtig godt lide lyst lidt romantisk indretning, med masser af nips, lys osv smiley generelt bare HYGGE. Har aldrig haft det, men måske en dag. Kæresten kan bestemt ikke lide det, han synes det er tøset, men det er ikke mit problem smiley

Til jul har jeg dog juleindretning, sidste år var det sne/vinter tema, så mon ikke jeg også får det i år smiley Og så lige blandet med lidt af mit yndlings arve pynt osv. Jeg kan ikke styre mig haha.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #129   20. aug 2016 Jeg er til det lidt gammeldags og hyggelig i forhold til ny og moderne. Der må gerne være noget personlighed og så skal det være til at bruge. Kan godt lide gamle møbler, der har en historie og er fra en tid hvor man brugte tid på at lave det.

• #130   20. aug 2016 Max: De gamle møbler har altså også en HELT anden kvalitet, i hvert fald i mange tilfælde. Af samme grund hr vi netop en del gamle møbler, og de fleste af de "nye" vi har skal skiftes ud når jeg finder det HELT rigtige møbel i genbrug , på dba eller sådan noget smiley

Jeg er så glad for det "nye" skab vi har fået i dag, det har jo altså en del år på bagen, og står stadig som var det spritnyt. Og har de et par skrammer osv, er det jo nemt at friske op med en klat maling, så har man nærmest et nyt møbel igen smiley

• #131   23. aug 2016 Sjovt at se folks indretning og stil.

Jeg kan godt lide at bo lyst, enkelt, praktisk og ryddeligt, så her er gulve, vægge, døre og vinduer hvidt, så kan man pifte lidt op med puder, billeder og lignende i farver.
    Jeg har flere danske design møbler som jeg har arvet, jeg elsker dem, for selvom de er mere end 40 år, så er de stadig super flotte og tidsløse. På den lange bane tror jeg ikke det er så meget dyrere at have de møbler, for de skal ikke skiftes ud i min tid, førhen købte jeg også Ikea og Ilva møbler i tidens trend, men man bliver bare træt af at være "med på moden" og det er dyrt hele tiden at skulle skifte ud.

Jeg bliver i dårligt humør og får stress af rod og for mange ting alle vegne, jeg kan slappe af når tingene er enkle. Jeg kan godt lide her er rent og pænt, og det skal være nemt at gøre rent - derfor har vi reoler der er hængt op på væggen, ting står ikke så meget fremme, de er bag skabslåger - så vi har ikke en hel masse nips stående, men de ting jeg synes er flotte og pæne står selvfølgelig fremme, meget er ting jeg har arvet efter mine forældre og mine bedsteforældre.

Jeg hader 70´er stilen ift pynteting - grov keramik i orange og brune farver kan jeg slet ikke klare og retor stilen er heller ikke mig, jeg gider ikke de der mørke træmøbler fra 50´erne.

Kommentér på:
Hvordan indretter du dig- Og er det under konstant udvikling.

Annonce