{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.407 visninger | Oprettet:

Nytårsaften - planer? {{forumTopicSubject}}

Nu nærmer nytåret sig jo. Hvad har I kære HG'ere af planer?
og er jeg mon den eneste herinde, der skal være hjemme og bare hygge sig med sine hunde? smiley overvejer nemlig at lave en hyggetråd til den aften, men hvis jeg bare sidder alene, er der ikke meget fidus i at skrive med sig selv smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nytårsaften - planer?
  • #2   27. dec 2016 Jeg har for en gangs skyld ingen planer, og det er bare SÅ befriende. Vi plejer altid at have gæster, og det ender altid ud i ekstremt kompliceret madlavning, så vi ender med at være helt flade, når vi sætter os for at spise. Derudover har den sidste måned været enormt hektisk, og mig og min bedre halvdel har dårligt nok set hinanden, så vi trænger til ikke at have nogen forpligtelser overfor andre den dag.

Hvad vi så skal, det ved jeg faktisk ikke. Måske bestiller vi noget lækkert mad udefra, måske laver vi noget selv. Vi er inviteret ned til nytår hos nogle andre, men jeg har ærligt talt mest lyst til bare at være derhjemme og prøve at slappe af til nytår for en gangs skyld.

• #3   27. dec 2016 Jeg bliver selvfølgelig hjemme ved mine fire hunde. smiley
    Jeg får også en hund på besøg, nu hvor jeg alligevel er hjemme, så 5 hunde, 2 katte, 1 kanin og 1 chinchilla - sikke en fest jeg får smiley

• #4   27. dec 2016 Vi er altid hjemme sammen med dyrene - jeg kunne ikke drømme om andet!
    I år har vi 2 stk. pensionshunde, som jeg kender særdeles godt smiley De bor normalt inde i byen, hvor der er frygtelig larm, det er de ikke begejstrede for. Jeg forventer det går fint - de er glade for at være her sammen med mine hunde smiley

Naboen kommer hen til os. Han plejer altid at sidde alene hjemme pga. sine heste - hingsten reagerer, hvis han kan høre fyrværkeri i det fjerne, men så kan naboen jo bare lige gå hjem, og se til dem ind imellem.

• #5   27. dec 2016 Vi er ALTID sammen med hundene, enten i campinghytte langt væk fra larm eller hjemme.

I år skal vi være hjemme, og for en gangs skyld skal vi IKKE have en 3-retters menu, for vi kan aldrig spise alt det mad og snacks der er indkøbt smiley Så vi har besluttet at vi bare skal have pitabrød med lækker grønt og forskellig kødfyld. Så er der nemlig plads til ost og kiks og selvfølgelig kransekage smiley

Og vi er bare min mand og jeg. Selvvalgt, for vi er ellers blevet inviteret af flere forskellige, også vores hunde. Men vi ønsker en helt fredelig aften, for vores og hundenes skyld, så der skal bare hygges med en lang strandtur om middagen og en masse godt i tv om aftenen smiley

• #8   27. dec 2016 Hov, jeg kunne selvfølgelig heller ikke drømme om ikke at være sammen med hunden. Skulle vi nogen steder, så skulle de med, og sådan har det altid været smiley

• #9   27. dec 2016 Vi er hjemme hos vores dyr(8 undulater, 13 katte og 7 hunde) her er ikke ret meget fyrværkeri affyring og radioen er tændt i køkkenet t.v i stuen og vi hygger os inden døre hele aftenen, kattene berører det overhovedet ikke at der skydes i det fjerne.
    Vil gerne høre/læse hvordan i andre her på h.g har det den aften.

profilbillede
  • #11   27. dec 2016 Vi skal bare være hjemme, mig, min kæreste, vores børn og alle dyrene smiley

• #12   27. dec 2016 Jeg havde egentlig skrevet til nogle af mine veninder, som jeg ellers hygger med nytårsaften, men de havde andre planer, så nu er jeg taget med familien op i sommerhus og skal holde det heroppe med dem smiley
    Det er også det jeg synes er suverænt hyggeligst (?), men nytår har heller aldrig betydet det store for mig. Så jeg foretrækker at være hjemme (om der er hund eller ej), selvom jeg da skuffer min mor en smule fordi det åbenbart er dumt jeg ikke tager ud og fester - det er den omvendte verden smiley

Så jeg er med på en hygge-nytårs-tråd smiley

• #13   27. dec 2016 Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal. Jeg er i Rom på det tidspunkt... Så det bliver rigtig spændende. Er uden hund for tiden. Så har ingen problemer på det punkt.
    Sidste år var jeg alene med kæresten, kun os to, det var nu også hyggeligt. Vi gik og hyggede os hele dagen med at lave noget god mad, spille osv. smiley

• #14   27. dec 2016 Det lyder til, at I alle har nogle hyggelige planer, som inkluderer hundene. Jeg synes nu også, at det er meget dejligt ikke at skulle lave det store. Var inviteret med til den middag og fest, som min kæreste skulle med til, og hundene var også meget velkomne, men kunne ikke helt overskue det faktisk. Så derfor valgte jeg at blive hjemme og tage det stille og roligt. Har bestilt lækker sushi og har en lille flaske boblevand stående også og så skal jeg bare forsyne mig med lidt lækkerier smiley

• #15   27. dec 2016 Vi skal ingenting. Jeg ligger stadig syg, killingerne har stadig brug for en hjælpende hånd, og det hele kører i ged, som det plejer. Så nytår kommer nok bare listende rundt om hjørnet. smiley

• #16   27. dec 2016 Ungerne er ved deres far, jeg er hjemme ved hundene og kæresten kommer nok og fejrer det med mig. Havde talt med en veninde, der ikke har børn eller dyr, om vi skulle finde på noget, men hun har fået kæresten til DK, så tror det ikke bliver til noget alligevel.

• #17   27. dec 2016 Jeg er hjemme sammen med Zenta og Laika smiley

• #18   27. dec 2016 Vi er hjemme, Manfred tror han skal passe på huset når de fyre af og det stresser mig, så vi skal have fundet ud af hvad vi lige gør, fremadrettet til nytår. Plus vi har en 5 ugers baby, så jeg gider ikke hjemmefra smiley

• #19   27. dec 2016 Jeg skal også måske være alene nytårs aften smiley

Måske tager vi hjem til noget familie, men de har kat og jeg har det egentlig bedst med at være herhjemme hvor hun trygt kan gemme sig hvis hun har behov for det.

Og ellers overvejer jeg at sende hende hjem til nogle bedste forældre der bor langt ude på landet hvor der ikke rigtigt bliver skudt krudt af.

Men det ender sgu nok med at jeg ikke nænner andet et at blive hjemme med mit lille pjok smiley

• #21   27. dec 2016 Her er vi bare hjemme-efter vi har fået hund,så tager vi ingen steder i nytåret smiley
    Passer mig fint,nytårs aften har aldrig sagt mig noget særligt alligevel smiley

• #22   27. dec 2016 Jeg skal ud til mine forældre sammen med vufferne. Det gør vi hvert år, da mine forældre bor meget øde ude på landet, så der er ikke særlig meget larm smiley

Men vi fejrer ikke rigtig nytåret, så jeg er helt klart på til en hygge-tråd! smiley

• #24   27. dec 2016 Ikke det store, jeg er altid hjemme hos hundene, et par af dem reagerer temmeligt meget på alt det larm udenfor, så jeg ville ikke nænne at efterlade dem alene.
    Et par af mine unger er her også, og får vi en hyggelig aften.

• #25   27. dec 2016 Absolut ingen planer og jeg haaader det. Så jeg har lovet at spise med min far og så tager vi vel en spilleaften eller noget i den stil.

• #26   27. dec 2016 Her er vi hjemme bare mig og manden. Han kommer hjem fra skiferie d 31, så han orker ikke noget, hvilket er meget heldigt eftersom det er Vikas første nytårsaften.
    Så vi skal bare have lækker mad og noget pagne også i seng efter midnat

• #27   27. dec 2016 Jeg skal være hjemme hos labben og vi skal ligge i sofaen til min mand kommer hjem fra job ca kl 23 så spiser vi lidt lækkert sen aftensmad drikker et godt glas vin - alt sammen i pyjamas.... Det er fantastisk

• #28   27. dec 2016 Vi skal også bare slappe af herhjemme. Dyrene er heldigvis kolde overfor fyrværkeri, det er mere os der trænger til en lille pause. smiley

• #31   27. dec 2016 Kæresten tager ud og fester tror jeg, mens jeg bliver hjemme ved hundene smiley
    Nytår siger mig intet overhovedet, så det er fint med mig.
    Baby er meget bange for fyrværkeri, så han får noget beroligende.
    Min moster har tilbudt at passe dem, men jeg vil helst være hos dem.
    Måske tager vi derop, der er mindre larm, end i blokken vi bor i smiley

• #32   27. dec 2016 Vi ender nok med at være hjemme med de to kattedyr. Vi havde egentlig planer om sommerhus eller lignende, men det bliver ikke til noget, og med en nyopereret kat er det vidst også fint bare at være hjemme. Til gengæld tror jeg at jeg fisker det bedste af det bedste kød op fra fryseren, og så fråser vi med god mad og film en hel aften. smiley Vi plejer ellers altid at være sammen med venner eller familie, men familien skal andre ting i år, det samme med vennerne og vores netværk i Nordjylland er ikke sååå stort endnu.

• #33   27. dec 2016 Vi har inviteret et vennepar, som har en enkelt hund, hjem til os.
    De var her også sidste år, og det var mega hyggeligt.
    Vi mødes i skoven og arbejder med hundene om formiddagen, så de er godt trætte til aften.

• #34   27. dec 2016 Vi skal bare være herhjemme med hundenen, som vi er hvert år. Mailo er panisk angst for fyrværkeri og får stesolid fra d. 27, så jeg vil ikke byde hundene at have gæster. Det skal være så normal en dag som muligt for dem.

Vi spiser lidt god mad, og ellers flader vi den bare i sofaen foran tvèt, skåler nytåret ind i saft eller sodavand smiley Hundene får et ben lidt i midnat, for så slipper vi for Mailo går gø amok, når han får stesolid kan det sammen med benet gøre han er så optaget han glemmer at reagere ( længe leve en meget madglad hund smiley )

• #35   27. dec 2016 Jeg skal desværre på job smiley Har fyraften omkring kl. 0.30, og skal på job igen d. 1.1, så ingen nytårsfest til mig.
    Havde jeg haft fri, var jeg blevet hjemme hos hundene.

• #36   27. dec 2016 Jeg er ond... Kræ kommer med til Mormor der bor lige midt i byen...til sønderjysk grønlangkål med flæsk, kålpølser og hamburgerryg... smiley Nørrebrohunden ville have et meget stort problem hvis han var bange for fyrværkeri og store brag -og jeg tror ikke det bliver meget værre end de sidste aftner vi tilbragte i København smiley Sidste år sov han gennem det hele...det var også en hård aften...med masser af mad og folk man skulle kæles af... smiley

• #37   27. dec 2016 Nytårsaften siger forresten heller ikke mig noget, og så er jeg enig med C F , det er sgu da den mest idiotiske sammensætning, alkohol og fyrværkeri.

Kan huske en nytårsaften for mange år siden, hvor jeg fejrede nytårsaften med min eks og hans venner + deres kærester. Der satte os kærester det ultimatum at hvis de skulle fyre fyrværkeri af, så var der først alkohol EFTER de havde fyret af. Hold nu kæft et ramaskrig, og de øffede om det i lang tid efter. Men vi ønskede sgu ikke de sprængte hænderne af sig selv, fordi de var blevet for teenagestive smiley

• #38   27. dec 2016 Jeg skal fejre det med Atlas, kæresten, mine forældre og deres venner. Vi bliver 12, så det skal nok blive hyggeligt. Jeg synes, at jeg er blevet skuffet over nytår de sidste mange år, så I år jeg droppet den vilde fest og hygger i stedet med de gamle. Det er også en sjov flok der samles, så jeg tror slet ikke, at aftenen bliver kedelig.
    Det er Atlas første nytår, så jeg er meget spændt på, hvordan han kommer til at reagere. Og så vil jeg helst ikke befinde mig til en vild fest med en masse fulde folk.

• #39   27. dec 2016 Jeg hader simpelthen fyrværkeri og når det så affyres af fulde folk, gør det mig ikke ligefrem mere rolig. Tror mine hunde tager det mere cool end mig på det punkt smiley jeg bor i KBH, så der bliver også fyret en masse af, men hundene har ikke reageret synderligt på det de andre år, vi har holdt nytår i KBH. Hundene får en god lang gåtur om formiddagen og får så et lækkert ben, de kan hygge sig med. Gardinerne bliver rullet ned og fjernsynet er tændt - det har virket fint de andre år smiley

• #40   27. dec 2016 Jeg er heller ikke vild med fyrværkeri, af samme grund er det altid min mand der går med dem d. 31, jeg går ikke udenfor en dør smiley Så er jeg sikker på at jeg ikke smitter hundene med min angst, for indenfor er jeg helt okay.

• #41   27. dec 2016 For første gang bliver det bare hjemme ved kæresten uden gæster.. Dvs. mig, ham og datteren smiley

• #43   27. dec 2016 Jeg gider det heller ikke, nytår betyder intet for mig.
    Det der betyder noget for mig er at mine hunde er trygge herhjemme sammen med mig.

• #44   27. dec 2016 Her skal vi bare være hjemme med dyrene, akkurat som vi plejer. smiley

Da det er første nytår med både Cujo, katten og ponyerne, ved jeg ikke hvordan de reagerer.
    Så jeg siger godt nytår til mand og smådyr indendøre og så går jeg ned til hestene og drikker en skål med dem, imens de får en portion natmad. smiley

• #47   27. dec 2016 skal også bare hygge kigge på fyrværkeri med hunden. spise massere mad nom

• #50   27. dec 2016 jeanette O hvor sjovt har lige præcis samme planer

• #51   27. dec 2016 Spiser aftensmad med min moar og 18 årige søn, så stille og roligt.
    Altså være hjemme med hundene og hygge. smiley

• #52   27. dec 2016 Tænkte nok jeg ikke ville være den eneste hjemme med hundene smiley smiley så kan jeg med sindsro oprette en tråd smiley

I øvrigt er det meget rart ikke at skulle forklare så meget herinde, hvorfor man er alene hjemme med hundene. Mange i min omgangskreds er ikke hundemennesker, så de har vist lidt svært ved at forstå min beslutning OG at jeg endda har det fint med det smiley

• #53   27. dec 2016 Vi skal også bare være hjemme.
    Jeg skal på arbejde tidligt 1.1.
    Klunte er fuldstændig ligeglad med fyrværkeri, men vi bor ude på landet, så tror ikke det bliver voldsomt her.
    Har ikke holdt nytår her før og er også første år, med hestene hjemme. Så dem skal vi også lige se lidt til.
    Så her bliver det også bare varmt tøj på også går mand, hund og jeg op på bakken, hvor hestene står med gulerødder og kransekage og kigger ind over nærmeste by.

• #56   27. dec 2016 Jeg er glad for at høre, at jeg heller ikke er den eneste, som ikke er vanvittigt begejstret for nytårsaften smiley

Efter så mange år med en ræd hund sidder det også (desværre) bare på rygraden at reagere med et stik i hjertet hver gang der fyres af smiley ISÆR dem der hyler og sprutter. Så nu er jeg faktisk meget lidt begejstret for fyrværkeri selvom det bliver uden hund, jeg gider egentlig ikke kigge på det og bryder mig ikke om at se folk tænde det (alle de måder det kan gå galt på...)
    Og så kan jeg simpelthen ikke med god samvittighed fyre af, når jeg har set hvordan det skræmmer. Men jeg bebrejder selvfølgelig ikke dem, der gør det smiley

• #57   27. dec 2016 Nimmermad, slik, tv, og hygge. Nok lidt alkohol bare fordi det skal man.
    Muligvis en lur først på aftenen.

• #59   27. dec 2016 Jeg har heller ikke de vilde planer. Efter et par uheldige episoder, er jeg blevet bange for fyrværkeri, så jeg holder mig helst indendøre.

Så jeg tror bare jeg tager hjem til mine forældre. De skal over til Stella og Chessies opdrætter (selvfølgelig sammen med hundene), så jeg tager nok med derover og spiser med. Så kører jeg nok en tur ud til hesten og ønsker godt nytår. Når jeg kommer tilbage, og vi har ønsket godt nytår, kører jeg nok hjem til mine forældre og hygger mig for mig selv, indtil de kommer hjem. smiley

Jeg regner med, at det bliver stille og roligt, uden fyrværkeri. Til gengæld bliver huset fuld af hunde (Stella og Chessie, deres mor og to søstre + en ekstra), så det skal nok blive hyggeligt smiley

• #60   28. dec 2016 Coco skal hen til mine forældre og ud med dem til det de plejer - det er mere roligt smiley

Jeg skal til fest i København. Jeg synes nytårsskyts er utroligt smukt, men jeg fyrer ikke selv af mere, det gjorde jeg mere, da jeg var lille. Derudover ser jeg ikke nytåret som ret meget anderledes fra en almindelig festaften.

• #61   28. dec 2016 vi skal ned til nogle af mine venner, hvor der kommer et vennepar mere.. og så skal vi egenligt bare spise og drikke og fyre alt for meget krudt af.. hundene bliver hjemme. der bliver ikke rigtigt fyret af hvor vi bor. og de er skide ligeglade. og så er det sidste gang jeg drikker inden jeg skal have en datter så der skal gåes til den smiley smiley

• #62   28. dec 2016 Uha Steffen, hvornår er hun sat til da?
    Så må du give den gas, der går 18 år før det sker igen smiley

• #63   28. dec 2016 Tillykke Steffen smiley
    ja, nyd freden og friheden mens du kan smiley

• #66   28. dec 2016 Stort tillykke, Steffen!

• #68   28. dec 2016 Har nu besluttet mig for at gøre nytårsaften lidt lækrere med en drink og hjemmelavede saltmandler og Soya- mandler. Bare fordi man er alene, skal man jo ikke mangle noget smiley blev inviteret til min veninde og hendes kærester, fordi de havde ændret planer, men for hundenes skyld bliver jeg altså hjemme smiley vi 3 får det så hyggeligt smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
    #69   28. dec 2016 Jeg bliver også hjemme hos hundene. Ingle, som døjer med fyrværkeriangst, er mest tryg herhjemme, så vi bliver her og håber, at det ikke bliver alt for slemt.

Traditionen tro skal jeg mæske mig i alt godt fra havet og se tegnefilm - iført pyjamas, naturligvis smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#71   28. dec 2016 Han er ret ligeglad smiley

profilbillede
  • #72   28. dec 2016 30/1 smiley arg forhåbenlig ikke 18 år.. men ihvertfald ikke før efter arvingen er ankommet smiley

• #73   28. dec 2016 og mange tak allesammen. jeg havde ikke lige set i også havde skrevet smiley jeg ved ikke lige hvilken ro jeg skal nyde. der er hverken varmeanlæg i huset eller børneværelse. så der er lige lidt at se til smiley :D

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#75   28. dec 2016 Nej, bestemt ikke! Ingle er dog ikke helt så bange som tidligere, men jeg har alligevel valgt at give ham Sileo ved det mindste tegn på uro, og så får han lov at lægge sig i sin hule i soveværelset.

Tilsyneladende hjælper det lidt, at vaskemaskinen eller tørretumbleren er i gang, så jeg skal nok vaske tøj nytårsaften smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#77   28. dec 2016 Hvad siger Zakho til fyrværkeriet?

Kommentér på:
Nytårsaften - planer?

Annonce