{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Anbefal en race {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere.

Hvilken race ville I anbefale til en dame slut i 50'erne, med en rygskade og derfor ikke kan løbe rundt og lign.?
Hun vil rigtig gerne have en lille hund som elsker at være sammen med sin ejer næsten altid, pelspleje er helt ok, det samme er træning, så længe det ikke er på så højt et plan, at hun ikke kan pga. ryggen.
Hun bor i et-plans rækkehus med en lille bitte have til, og går hjemme.

Kan ikke lige på stående fod huske, om der er andet vigtigt jeg skal have skrevet. Ellers skal I være velkomne til at spørge mere ind.
Hun har kigget på haveneseren forresten smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal en race
  • #2   1. sep 2018 Hun kan selvfølgelig også tilbyde 3 daglige gåture, længden varierer af hundens behov og alt efter om hun har meget ondt, og stimulering på forskellig vis.
    Og så vil hun gerne have en, som ikke har rigtig mange racerelaterede sygdomme.


  • #4   1. sep 2018 Bichontyperne.
    Bolognese, malteser, löwchen, havanais, frise.
    Det er alle mindre racer som er lavet til at være tæt på sin ejer og som kan leve med et lavt aktiveringsniveau.
    Bolo og malteser kræver mindst aktivering. Löwchen og frise typisk mest. Men uanset hvilken er det i den lave ende.
    Nogle mindre gåture, leg i haven, ind i Mellem en lidt længere tur i naturen. Tricks og hyggelydighedstræning. Og ellers det at være tæt på sine ejere.
    De kræver alle varierende men krævende pelspleje. Klippes hunden er det lidt mindre. Men de skal børstes ud jævnligt og vaskes. I pelsskiftet kan pelsen være virkelig svær.

    Www.canis-minor.dk


  • #5   1. sep 2018 en af de der små bomuldsbamser smiley

    de er for kære også. jeg kan godt forstå de er blevet populære


  • #6   1. sep 2018 tænker skotten er et bud, hvis altså hun har råd til at få den trimmet ... anbefalingen er med 2½-3 måneders mellemrum, men mine trimmes hver 2. måned, det gør så at der er et minimum af pelspleje, gennembørstning max 1 x ugentligt de sidste uger inden trim, og ellers kun hvis der har været en tur hvor de er ekstra beskidte..

    generelt vil jeg sige at uanset race så er hvalpetiden jo en udfordring, jeg synes i hvert fald den sidste var en hård omgang, da havde jeg heller ikke haft hvalp i 11 år, og var altså blevet det ældre ..
    jeg elsker hvalpe, men hvis jeg var begrænset af dårligdom der gjorde at nogle dage kunne jeg ikke så meget, så ville jeg nok søge en voksen hund der var ovre de værste energiske perioder ....


  • #7   1. sep 2018 For en gangs skyld vil jeg anbefale min egen race sealyham terrieren. Den er ikke så krævende mht træning men fordrer tæt kontakt til ejer. Der er en del pelspleje. De er små 30 cm og vejer 10-12 kg

  • #8   1. sep 2018 Mange tak for alle de gode bud smiley hun er blevet ret hooked på havaneseren og malteseren. Er der nogen herinde der kan anbefale nogle gode opdrættere? smiley

Kommentér på:
Anbefal en race

Annonce