{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.554 visninger | Oprettet:

Hvad gør dig glad på dit arbejde/skole/praktik osv. :) {{forumTopicSubject}}

Jeg ville egentligt bare komme med en lille update til de der følger lidt med i hvad jeg render og laver, men kom så til at tænke på hvor vigtigt det er at huske de gode ting, og vil derfor også gerne hører hvad der gør jer glade på jeres arbejde eller hvor i nu er. I må selv bestemme om det er sådan generelt eller en ting der er sket der gjorde jer glade. smiley
I behøver ikke læse min lange opdatering hvis i ikke har lyst, så springer i bare over resten af teksten.

Jeg startede jo i praktik hos en virksomhed her i byen i slutningen af august, så jeg har nu været der i lidt over 2 mdr. Jeg startede med at komme 2 gange 2 timer i ugen, blev lynhurtigt sat op til 3 dage og 2,5 time. Nu er jeg kommet op på 4 dage af 4 timer. Det er hårdt men jeg er virkelig glad for det.
For 2 uger siden var jeg til opfølgning med chefen og min sagsbehandler og jeg fik så meget ros og kun ros, at jeg slet ikke vidste hvor jeg skulle gøre af mig selv. Det var så fedt at gå at vide at jeg gør det godt og at de er glade for at have mig.
Jeg elsker mine kollegaer, 2 af dem kendte jeg i forvejen og de er nogle af mine bedste venner, men alle de andre er også rigtig søde ved mig og de behandler mig alle som en af dem, spørger ind til mig og har generelt bare taget så godt imod mig.
Jeg er i denne uge begyndt at have middagspause med de andre (før jeg kom op på 4 timer havde jeg ikke som sådan pauser) og i dag fik jeg besked om at jeg fra på mandag får kantine mad ligesom de andre. smiley jeg kan godt lide at have lidt mere socialt med dem, for så kommer jeg jo til at kende dem lidt, udover dem jeg arbejder med i mit team. (som består af mine to venner og så 2 andre)
Jeg har også lige fået en jakke af firmaet, fordi det jo er begyndt at blive koldt og vi står ude i en lagerhal uden varme, så nu matcher jeg også de andre smiley jeg mangler kun sorte bukser, for dem jeg selv har købt er grå, haha.

Jeg har lært så meget og er nu blevet meget selvstændig og kan det meste selv, hvilket også er virkelig fedt.

Men det der fik mig til at trække på smilebåndet da jeg kom på arbejde i dag, var disse sedler.. De hænger spredt rundt på firmaet og der står forskellige citater på dem. Nede hos os, har vi bl.a. Også en hvor der står: du er den kønneste kollega.
Jeg synes de er så sjove, hyggelige og søde. Og denne som jeg tog et billede af, er bare en vigtig ting at huske. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør dig glad på dit arbejde/skole/praktik osv. :)
  • #1   9. nov 2018 Jeg arbejder som jobmentor, og mit arbejde består af at sammensætte og evaluere på praktikforløb som dit. Målgruppen hos os er de allersvageste i samfundet, som regel fra kontanthjælpsområdet og med ingen eller meget lille tilknytning til arbejdsmarkedet.
    I dag havde jeg slutevaluering med en voksen kvinde, som har været hos os siden staten af året. Da havde hun været væk fra arbejdsmarkedet i fem år. Med to forlængelser af praktikforløbet fik vi bygget hende så meget op, at hun arbejdede mere effektivt og professionelt end vores fastansatte medarbejdere til sidst! Dét giver mit job mening.
    Hun forlod os parat til et deltidsjob. Det er en enorm udvikling. Helt vildt fedt, og mega sejt gået af hende.
    Men sådan er det.. mennesker udvikler sig kun, når de er steder hvor de mødes og føler sig trygge.

    Fortsat god fornøjelse med din praktik smiley


  • #2   9. nov 2018 Malene det lyder altså også fantastisk.
    Og det lyder meget som mit forløb.
    Jeg er 23 og har aldrig været en del af arbejdsmarkedet og har været i skole on/off fordi jeg ikke kunne overskue det. Jeg har aldrig færdiggjort noget, udover folkeskolen, og det er første gang at jeg er afsted så mange timer ugentligt uden at føle at jeg er ved at drukne. Det har så stor betydning hvilken arbejdsplads man er på smiley

    Og mange tak.


  • #4   9. nov 2018 10 år er da godt nok lang tid smiley men det undre mig desværre ikke, at man skal vente så længe.
    Men det er da virkelig fedt at høre at du fik det og er glad for det smiley

    Jeg troede egentligt også jeg var mere til at arbejde alene, men jeg kan faktisk godt lide at have mine kollegaer rundt om mig. Jeg arbejder dog primært alene selvom vi står sammen. Der er lige en ting eller to som jeg er nødsaget til at få hjælp til, fordi jeg ikke er ansat og ikke har truck kort, men ellers passer jeg pretty much mig selv. Det sociale ville jeg dog ikke være foruden, men det skyldes helt sikkert at jeg bare passer ind i teamet. Jeg har været andre steder hvor jeg ikke havde det sociale og dengang var jeg også fint tilfreds. smiley


  • #5   9. nov 2018 Årh, på fotografuddannelsen er der godt nok meget der gør mig glad.. det er helt vildt.

    Det der nok kom mest bag på mig, er lærenes glæde for at undervise. Og de har ikke sat sig selv på nogen form for piedestal, påtrods af at de jo er fotografer og kan deres shit.. Tværtimod har de vist os noget de har lavet, både de gode og de mindre gode ting smiley
    Jeg kommer jo, modsat nogle af mine klassekammerater, direkte fra gymnasiet hvor undervisningsglæde ikke var noget der var meget af. Men det er der godt nok her - og lærene vil gerne forklare tingene 10 gange hvis det er det, der er behov for. Der er nogle der får en enorm hjælp og andre der næsten ingen hjælp får.

    Derudover er jeg som sådan et lille glad barn over arbejdsmetoderne. Ih hvor jeg elsker det! Jeg har været så træt af gruppearbejde og gruppeafleveringer i over 5 år nu, og det er bare væk nu.
    Gruppearbejde har jo altid været sådan noget med at vi har den her opgave som vi laver sammen og så aflevere vi den sammen med vores alles navne på.. Det har sgu altid været lidt surt.
    På medieskolen, ja, vi arbejder da i grupper af og til. Men det er mest fordi vi skal flytte rundt på stativer, lys og andet udstyr. Vi må gerne bruge andre modeller end dem fra vores gruppe hvis det er det vi lyster. Og vi afleverer hver vores opgave. smiley Andre opgaver er ude i verdenen og selvom vi går rundt i små grupper af 3 måske, så er der sgu sjældent 2 der dukker op med billeder der minder om hinanden.

    Og så er der lige det der med at der tages hensyn til hvilket niveau vi hver især er på. Der er nogen der skal have meget hjælp, og nogle der næsten ingen hjælp skal have. Og i stedet for at presse hjælp ned over hovedet på os, så skal vi selv bede om hjælpen. Jeg beder sjældent om hjælp og vil hellere selv arbejde til jeg finder en løsning, hvor en af mine veninder har brug for hjælp ofte. Det har noget at gøre med vores metoder at lære på, og jeg synes det er så fedt at der tages hensyn til begge metoder.


  • #7   9. nov 2018 Jeg har pt ansvar for to dygtige praktikanter på ca 18 år. den ene fra verdens mest velfungerende hjem, den anden fra alt skidt men en fantastisk plejefamilie i dag. De to lyser min hverdag op smiley

    snart skal jeg lave avis med unge fra folkeskolen. Der kommer den første 6. klasse i næste uge. Det bliver sjovt smiley

    har indtil nu hjulpet 4 unge væk fra usikkerhed og skidt fortid via mit job ved at give dem ansvar og lære dem at skrive. Det er åbenbart en gave jeg har før jeg er bestemt ikke uddannet til det men jeg har et indblik via min barndom og vejen ud som jeg bruger. Det er fantastisk at se smiley

    ud over det er jeg utrolig stolt over min mand og jeg der forleden var til møde om vores datter og fik ros ros ros. Hun et mit vigtigste job og det er en daglig glæde at gøre det helt anderledes end min mor smiley


  • #10   9. nov 2018 Mit eneste "job" pt er mit tegneri -Selvom bestillinger og den slags er sat på hold lige nu.

    Jeg elsker jo alt ved det. At sidde og kreere, at opfylde folks ønsker, at øve mig, forbedre mig og lære noget nyt. Eksperimenter med nye stile og koncepter hele tiden, og det er fantastisk.

    Udover det, når jeg har flere penge, studerer jeg applied canine ethology, altså hundeadfærd, så jeg på et tidspunkt kan blive adfærdsbehandler. Pt ser jeg alt og læser jeg alt, jeg kan få fingre i, indtil jeg kan komme videre med selve studiet - Det koster jo en del.
    Det elsker jeg også, ene og alene bare pga. al den information, jeg indsamler.


  • #11   9. nov 2018 Mine kolleger og de dage hvor det går op i en højere enhed.

  • #12   9. nov 2018 Det lyder altså også skønt med nogle af alle de ting i skriver, det kan jeg godt forstå at i er glade for smiley

    Og så de klassiske, med frihed og mere i løn. Dem kan jeg jo så ikke glæde mig over, for jeg er jo kun i praktik, det betyder at jeg ikke har ferie og at jeg "kun" får min uddannelseshjælp, hvilket vil sige at hvis man regner det ud i timeløn, får jeg mindre hver gang jeg går op i timer. Jeg er gået fra at have den bedste timeløn derude til at arbejde for under 100 kr i timen. Men jeg vælger at se positivt på det, og forhåbentligt give et så godt indtryk at de beholder mig og giver mig løn smiley
    Hvis ikke de gør det, tager jeg jo stadig en helt masse med mig videre, så spildt bliver det aldrig smiley

    Hope, det lyder altså som en fantastisk uddannelse og jeg er så glad for at du kom ind på den


  • #13   9. nov 2018 Har intet arbejde, håber på snart at kunne få førtidspension.

    Jeg kæmper med bare at holde mit hjem nogenlunde så min datter kan komme på besøg..

    De besøg gør mig glad smiley


  • #14   9. nov 2018 Jeg er også SÅ glad for at være der. Bare tanken om at grundforløbet slutter til Januar er til at flæbe over. Jeg håber sådan at jeg finder en praktikplads og dertil kan fortsætte uddannelsen, for jeg er bare SÅ hooked, det er helt vildt. smiley
    Aldrig har jeg fungeret så godt socialt og aldrig har jeg været så glad for at være et sted. Så er det ligemeget at det ligger 2½ time væk, og at der er bump på vejen.
    Jeg skal bare ha mig den skide praktikplads så de næste 4 år kan blive sikret smiley


  • #16   9. nov 2018 Mikes mor, selvfølgelig skal man rose fordi der er en grund, men man skal stadig huske at gøre det.
    Måske er det også lidt forskelligt fra job til job hvor meget der er at rose for.
    Jeg fik f.eks. Ros af min teamleder en dag fordi jeg knoklede lidt ekstra hårdt fordi vi havde nogle på ferie og nogle syge, så han stod med alt selv, derfor var det en stor hjælp for ham. I virkeligheden lavede jeg jo bare mit arbejde, ok farten blev sat op, og det var ikke en fart jeg kunne holde til hver dag, så det var da rart at han bemærkede det.
    Måske er det lidt mere det jeg tænker på, at man husker at bemærke når ens kollega gør noget der er lidt ekstra.

    Jeg siger også tak når min kollega kommer med paller til mig. Det er en del af hans job pt, fordi jeg ikke selv må pga manglende truck kort, men derfor er det jo stadig dejligt at han hjælper.

    Generelt er sedlerne rundt om på vores arbejde for at løfte stemningen og sammenholdet lidt. Vi har f.eks. Også i denne uge haft det sådan at vi skulle sætte os andre steder til pause end vi normalt gør. For mig betød det intet, for jeg er jo først startet med at have pause i denne uge, men det er da en fin måde at få de forskellige afdelinger til at snakke lidt sammen smiley


  • #18   9. nov 2018 Rotterne det lyder også alletiders smiley men jeg kan godt forstå at du savner alt det sociale i det. Hvis ikke det var for det sociale ville jeg egentligt også have det fint med at lave noget andet, men i denne praktik har jeg bare fundet ud af hvor meget det egentligt gør for mig at komme ud iblandt andre mennesker, selvom noget af det jeg bøvler med er socialangst. Heldigvis har jeg jo så to jeg kendte på forhånd, så de er rigtig søde til at hjælpe, og vi følges til pause smiley

  • #19   9. nov 2018 Jeg studerer til ergoterapeut, og på det seneste er det virkelig gået op for mig, hvor glad jeg er for det menneskesyn der praktiseres på uddannelsen: i korte træk hvad der er betydningsfuldt og meningsfuldt for det enkelte individ, og den oprigtige respekt for dette - og ikke bare som en sidebemærkning, men som det allermest centrale i faget.

    Det gør mig lidt stolt, at det undervises som noget absolut essentielt, når det er en tilgang der halter andre steder i samfundet og sundhedssektoren. Og det er et menneskesyn, som harmonerer rigtig godt med mit eget smiley


  • #21   9. nov 2018 Mikes mor, vi holder heller ikke alle pause sammen, vi har 2 afsted kl 12 og så går vi 3 når de kommer tilbage 12.30 smiley Men vi mødes jo så med nogle fra de andre afdelinger.
    Der skal altid stå en nede ved os, hvis der kommer vognmænd, selvom det da kunne være vildt hyggeligt at holde pause med de andre også.

    Vi har dog 5 minutter sammen alle sammen om fredagen, men det er en selvtaget kagepause smiley


  • #22   9. nov 2018 Det gør mig glad, at jeg endelig kan skrive jeg er ansat i en virksomhed og har fået tildelt betydeligt ansvar efter de 3 måneders prøvetid.
    Det betyder også meget for mig, at de "gamle rotter" på arbejdspladsen - af formænd og ansatte, kommer til mig for at løst diverse problemer, istedet for at gå til min overordnede (der også er vores chef).
    Det at jeg får tildelt ansvar, lærer nyt og samtidig føler mine ideer til problemløsning, tages seriøst, betyder meget mere end jeg ellers mener at huske fra mit tidligere job som folkeskolelærer.
    Jeg har savnet at have ansvar.


  • #23   9. nov 2018 Ejer af dkk engelsk cocker spaniel, det lyder godt nok også skønt smiley

    Jeg oplevede faktisk en dag, da jeg havde været der ca. en måned, at mine kollegaer kom til mig, fordi der var noget de ikke kunne finde ud af, og de vidste at jeg havde været ved at lære det. Jeg kunne så ikke hjælpe, fordi tingen ikke var der, så de skulle have fat i dem der sad med det på kontoret. Jeg kan virkelig godt forstå at det betyder meget for dig og er noget du tager til dig smiley


  • #24   9. nov 2018 Roser mine kollegaer hver dag, de er super. smiley

  • #25   10. nov 2018 Jeg trådte ind i min nuværende afdeling for 3 år siden. Det var dengang lort med lort på. Kvaliteten af arbejdet var lort, økonomien var lort og arbejdsmiljøet var lort - så meget at vi havde påbud fra Arbejdstilsynet.

    Det har været 3 hårde år, men for mere end et år siden blev påbuddet ophævet, økonomien er ved at være på plads og kvaliteten er blandt de bedste i landet.

    Vi har et sammenhold på arbejdspladsen, som er de færreste forundt. Og det mærkes hver dag.

    Min opgave i afdelingen var at være med til at sikre kvaliteten i arbejdet, og med korrekt sagsbehandling at få styr på økonomien. Det har været hårdt arbejde, men mine kolleger har været med hele vejen, og har taget super godt imod min hjælp.

    Jeg har indført en plat roseordning, hvor folk får en high-five og et klistermærke (der følger en tosset historie fra min gymnasietid), og så får de fortalt med mange ord hvad det er de har gjort godt. Jeg husker at henvise dem til deres kolleger, hvis de står med et problem, som en anden tidligere har løst, og det virker rigtig godt at de kan spørge en af “deres egne” i stedet for juristen.

    For første gang er jeg faktisk i tvivl om der altid vil være en plads til mig i afdelingen, for de er altså virkelig blevet seje!

    Og så gør det mig virkelig glad at mærke hvordan vi reagerer når Ombudsmanden kommer med en redegørelse, der i dén grad kritiserer os. For noget arbejde der er foregået for 2 år siden. Noget vi for længst har lagt bag os. Det blev en storm i et glad vand, og ingen af dem lod sig slå ud. For 3 år siden var sådan en kritik noget vi levede med hver dag, og det var virkelig hårdt. I dag ryster de det af sig og siger “jamen, i dag er vi jo pisse seje” smiley


  • #27   10. nov 2018 Mine kollegaer er helt igennem fantastiske. både dem i min egen afdeling, men også dem fra de andre afdelinger. Jeg får masser af udfordringer, og en del ansvar, hvilket kun er fedt. Derudover er super gode til, at hjælpe hinanden, når vi ikke lige selv kan finde løsningen. Vi er meget åbne omkring vores privatliv, og er der sket noget der, er de andre altid klar med opmuntrende ord.
    Mange af de mennesker vi hjælper i hverdagen, er også rigtig søde. Det tæller også.
    Jeg arbejder som IT kundesupporter.


  • #28   10. nov 2018 Jeg arbejder på et bosted inden for psykiatrien som socialpædagog. Det bedste ved mit job er bestemt at se en udvikling ved de borger man vejleder og støtter og som kommer videre i livet smiley

  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #29   10. nov 2018 Jeg er studerende, og igang med min BA. Samtidig er jeg ansat i et vikariat som sekretær, i en decentral enhed under børn og unge.

    Jeg elsker at være med til at gøre en forskel og gøre det muligt for andre professioner at løse en vigtig kerne opgave i vores samfund.
    Jeg elsker at se en udvikling hos børnene, og se at man gør en forskel.
    Elsker virkelig mit job, og drømmer om at finde et lignende når jeg er færdig uddannet.
    Det vigtigste for mig er at være med til at gøre en forskel.


  • #30   11. nov 2018 På studiet er det min gruppe og det emne vi skriver projekt om, der virkelig kan lyse min dag op.. En god produktiv dag i gruppen er GULD værd.. Og så har vi en super engageret og dygtig vejleder, som virkelig gør sit bedste for at hjælpe os - på trods af at han arbejder i Aarhus og derfor ikke er så nem at få møder med. Men han svarer godt og uddybende på vores mails og vi føler virkelig at han ikke bare lader os i stikken smiley
    Den årgang jeg er havnet på nu er også helt generelt bare guld værd i hverdagen; de er søde og meget mere åbne end min gamle årgang, så lysten til at være sammen med mine medstuderende er steget helt vildt.. Vi har julefrokost i næste uge, som jeg glæder mig helt utroligt meget til at være en del af smiley

    På arbejdet kan det nogle gange være svært at se "lyset"........ MEN heldigvis har jeg også kollegaer her, som gør 12-timers vagterne til en dans på roser - når de altså er her smiley Desværre er jeg havnet på et ufuldstændigt weekendhold hvor min makker derfor skifter hver weekend - jeg er glad for alle mine kollegaer, misforstå mig ikke, men nogle gange kunne det bare være rart med en fast makker, så man kan få en rutine.. Men folkene er herlige, alle sammen på hver sin måde og det er jo kun positivt!


  • #31   11. nov 2018 Jeg er lokomotivfører, og det gør mig glad, at have fantastiske kolleger smiley De er søde, skøre, sjove, finurlige, barske, fjollede, hjælpsomme osv. osv. Og det er dem der gør det sjovt at være på arbejde smiley

Kommentér på:
Hvad gør dig glad på dit arbejde/skole/praktik osv. :)

Annonce