{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Nytårsmenuen {{forumTopicSubject}}

Hvad skal I spise til nytår?

Vi bliver pludselig lidt flere end regnet med, så jeg overvejer at ændre menuen. Hovedretten ligger dog fast på Teres, som vidst er et stykke amerikansk oksekød, som er meget ala oksemørbrad, men skulle smage af mere. Det bliver med hasselback kartofler, hjemmelavet whiskysovs og grønt. Desserten bliver nok bare noget forskellig is, måske med pandekager eller sådan noget. Så det er mest forretten jeg er i tvivl om.
Og så skal jeg have fundet en god opskrift på kransekage.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nytårsmenuen
  • #2   20. dec 2018 Forret bliver spinatroulade med tun
    hovedret er svineskanker med kartoffelmos
    dessert bliver blommetrifili

• #3   20. dec 2018 lækker krydret chili kyllinge salat - på et stykke ristet flute og bacon på
    hovedretten er enden noget okse steg eller vildt (da jeg ikke kan lide vildt er der derfor også altid okse)
    typisk med bagekartofler - hvor indmaden er taget ud - blandet med hvidløgs flødeost - puttet tilbage i kartoflen, med bacon på og i ovnen igen.
    sammen med min fars gode svampe rødvins flødesovs.

dessert har været lidt forskelligt - nøddekurve med is og bær - garteau marcel med is og bær. og sidste år fik vi blødende hjerter - med is og bær xD

• #4   20. dec 2018 Hamburgerryg og kålpølser med brune og hvide kartofler, grønlangkål og chips. Til dessert risalamande med karamelsauce og kirsebærsauce. Simpelt og godt smiley

• #6   20. dec 2018 Tak Isabelle. Det lyder lækkert smiley

• #8   20. dec 2018 Her står menuen som altid på rødvinsfondue. Ingen forret og desserten er ikke valgt endnu

• #9   20. dec 2018 Vi skal have dyreryg smiley

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
    #10   20. dec 2018 6 retter.
    Hummerbesque husker jeg, som den eneste ??

• #12   20. dec 2018 Vi får altid små vandbakkelser fyldt med flødeost rørt op med røget laks i mindre tern. Opskriften er fra Karolines, der kommer de bare "kaviar" i.
    Det er nemt, hurtigt, og så bestemmer man selv om man spiser en eller fem smiley

• #13   20. dec 2018 Uha Lise-Lotte de lyder lækre smiley

• #14   20. dec 2018 Vi skal have tapas til forret...pølser fra Spanien, Vesterhavsost, emmentahler, brød, humus, paté og chornichons Det serveres fra eftermiddagen, så vi kan nipse af det længe smiley !

Hovedret bliver ribeye steak, sweet potato fries, portvinssauce med Madagascarpeber og bønner med bacon smiley

Dessert...chips med dip smiley Jeg er ikke til dessert andet end cheececake...og den er lidt vel stor til to personer smiley

• #15   20. dec 2018 hvis man er til fisk, så en forretstallerken med lidt lynstegt tun med tangsalat, lidt gode rejer og lidt laks, enten lidt røget eller lidt laksemousse .. og godt brød til...

er man ikke så fx carpaccio ...

• #16   20. dec 2018 Jeg tror jeg laver flere småretter :

Okse carpasio (som jeg aldrig lære at stave til ;)) med god olivenolie, rucola, soltørrede tomater, parmasan og Pinjekerner.

Lakseruller med dilcreme.

Skaldyr af en art. Og så noget god Ost.

Til dessert kunne jeg godt finde på at lave creme brulee. smiley

• #17   20. dec 2018 Vi er som altid bare min mand og jeg, men selvom nytårsaften ikke siger os noget, nyder vi alligevel noget god mad smiley

Forret: Tigerrejer marineret i olie, hvidløg, sød chilisovs og citronsaft, lynstegt på panden, serveret på en bund af salat, og så med hjemmebagt flute og hjemmelavet hvidløgssmør til.

Hovedret: Gammeldaws oksesteg med kartofler, grønne bønner, glaserede perleløg og SOVS ( min mand fik lov at bestemme) .

Dessert springer vi altid over, da vi alligevel ikke kan spise 3 retter, og hellere vil have forret end dessert. Senere bliver der også sat chips og hjemmebagt kransekagekonfekt på bordet smiley

Og så drikker vi nok bare sodavand, og det skulle ikke undre mig hvis min mand går i seng før midnat smiley

• #18   21. dec 2018 Forret: vi kunne ikke finde på noget så det springer vi over. Vi får sikker også mad nok alligevel smiley
    Hovedret: Grillet dyreryg. Tilbehøret kender jeg ikke; det er vores venner der står for hovedrettet smiley
    Desert: Chokoladeis (hjemmelavet naturligvis) på en nøddebund og fint pyntet med chocoladespåner og guld (den laver min mand - han er vildt god til at lave is smiley ).
    Derefter diverse chips og gode drikkevare.
    Til midnat kransekager - heller ikke mit værk - og en virkelig god portvin. Champagne smager godt til fisk og fx chips - ikke til kransekage smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #19   21. dec 2018 noget pakistansk. får gæster

• #21   23. dec 2018 Menuen ligger ikke helt fast endnu, men sådan ser det ud foreløbigt:

Forret: tunmouse, eller rejer.
    Hovedret: en lækker steak, eller noget lam.
    Dessert: mangosorbet med citron-mynte marinerede jordbær.

Masser af Chips, kransekage og champagne smiley

• #24   27. dec 2018 Caroline: Man kunne også bruge dem som kiksebund i en eller anden kage med mousse eller cheesecake hvis man er til det ( det er jeg ikke smiley )

Altså knuse dem, og blande med smeltet smør smiley

• #26   27. dec 2018 Hvad tænker I kan bruges som alternativ til kransekage? Det skal være super nemt. Jeg havde håbet på at macarons fra Lidl kunne gøre tricket men jeg synes de er ret bløde. Vi er 2 der ikke er til kransekage, og da nytårsaften er 4 dage før vores kommende familieforøgelse så forventer jeg ikke at have overskud til ret meget.

• #27   27. dec 2018 Til forret skal vi have tuntatar smiley hovedretten bliver en eller anden god bøf med hasselbach kartofler til og en god grov salat smiley Til dessert skal vi have nogle små chokolade dessert anretninger og sorbet.

• #29   27. dec 2018 Forret: Basilikumtårn
    Hovedret: Risotto med østershatte og grønne bønner. Dertil Tomatbruschettas m. vegansk ost.
    Dessert: Appelsinkage m. nødder. Dertil is af enten B&J's eller Naturli'.

Natmad bliver lækre hotlogs smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #30   27. dec 2018 Jeg tænker den med julekagerne sagtens kan gå. alternativt knuste min kollega en masse af dem i en lagkage sidste år. for pokker det smagte skønt!

• #31   29. dec 2018 Mille: Måske en brownie kan bruges i stedet for kransekage ? Evt. en blondie, så den ligner en kransekage ?

Kommentér på:
Nytårsmenuen

Annonce