{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

Tips til stop af suttetyv {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg har denne her søde, kvikke Lagotto på 8 mdr. der har en forkærlighed for sutter. Ja- du læste rigtigt.

Jeg har også en søn på 2, der bruger sut, når han sover. Og det kommer han nok til i 6-12 mdr. endnu.

Lige siden vi har fået hende har hun haft en nærmest sygelig trang til at stjæle hans sutter, bide silikonen af og sluge den del.
Det kommer fint ud igen, men det er en dyr og dum vane.
Hun rører dem ikke, når jeg er i nærheden (vi har trænet nej til sutter, imens de har ligget fremme og jeg har været i rummet)- men så snart jeg ikke er i samme rum- så er det som om, det er okay.

Der er kun en sut ad gangen til rådighed og den er gemt væk til om aftenen, når min søn skal i seng.
Der er lukket af til børneafdelingen, men hun får tit sneget døren op og lister derned alligevel.
Dertil kommer de gange hvor vi ikke får lukket døren ordenligt- han efterlader den i sengen eller lign.

Det er blevet så slemt, at hun rent faktisk sniger sig derind om natten (hvis hun kan komme til det) og stjæler hans sut!

Vi gør alt hvad vi kan for at gøre dem utilgængelige, men når hun ligefrem bryder ind lg stjæler den om natten hos ham- så er det sgu svært.

På en eller anden måde skal hun have lært, at det ikke er okay, selvom jeg IKKE er der?
Har I nogle tips/erfaringer til det?

Vi går jo på konkurrencehold i DCH så hun er jo super kvik og lærenem, så det burde kunne lade sig gøre !??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tips til stop af suttetyv
  • #1   13. nov 2020 Hvad med et børnegitter ind til børneværelset.
    Mange hunde har en forkærlighed for slutter, og jeg tror det er nemmere at holde hende fra muligheden, end at lære hende at holde sig fra dem


  • #3   13. nov 2020 @louise - det kunne man måske godt, men det kan også blive noget rod, fordi vores søn pt. har brug for den tryghed selv at kunne komme ind til os om natten- det kan han ikke rigtig med gitteret (og tror også hun hopper over)

    @emma- nogle kan. Man anbefaler den er helt væk ved 3-års alderen.
    Hvis man dog fjerner den for hurigt er der risiko for de i stedet for begynder at sutte tommelfinger, og det er en langt større problem ift. afvænning, bid osv.
    Vi er dog godt på vej ved han kun bruger den om natten og som trøst, når han er rigtig ked af det smiley


  • #4   13. nov 2020 Jeg tror det bedste/mest effektive er at sørge for at hunden ikke kan komme til sutterne.

  • #5   13. nov 2020 @ Anne Sofie- det har faktisk også været vores udgangspunkt hele tiden. Det lykkedes bare ikke rigtig . slet ikke når hun nu bryder ind hos min søn for at stjæle den..

  • #6   13. nov 2020 Sønnen skal selvfølgelig ikke af med sutten. Sutte stop er en kæmpe stor ting for barnet, og barnet skal være helt klar til at give slip, for at det bliver vellykket.
    Kan i lukke hunden inde i et rum og lukke af med et gitter om natten? vores yngste datters (Lige blevet 3 år og har stadig behov for sutten) sut ligger vi i et køkkenskab når hun står op om morgenen, måske kunne det også være en ide for jer? Så er den da ihvertfald gemt væk smiley


  • #7   13. nov 2020 Det her er klart det bedste emne i mange måneder smiley

    Sorry TS, jeg ved ikke hvad du skal stille op, men jeg elsker din tråd smiley


  • #8   13. nov 2020 hvad I kan gøre om natten ved jeg ikke ... men vores børn, og børnebørn brugte også kun sut i soveperioder da de nåede en vis alder, og indimellem blev sutten lagt i et skab, lige så meget fordi ude af øje ude af sind hos barnet gjorde det nemmere at den ikke skulle bruges i alle mulige situationer, kun til søvn ... så ind i et skab med den når det ikke er sove tid ...

  • #9   13. nov 2020 Træn med kamera! Begge mine hunde ved at jeg har øjne i nakken selvom jeg er gået ud af hoveddøren. Gerne et med lyd så i kan råbe nej i samme split sekund.

    Gør børneværelset forbudt område. Helt forbudt overhovedet at skubbe til døren.


  • #11   14. nov 2020 Tak for en masse fif.

    Vi prøver os frem. Børnegitter bliver det ikke smiley

    Ziva: vi har faktisk forsøgt at gøre børneafdelingen helt forbudt fra starten af. Det er bare aldrig lykkedes helt.
    Måske jeg vil se på hvordan jeg kan få hende til at forstå det også smiley


  • #12   14. nov 2020 Jeg laver fælder og tålmodighed. Jeg prøver bevidst at få dem til at overtræde reglerne, så jeg er sikker på at sige nej og de ikke får succes. Meget bedre end at de prøver når jeg faktisk ikke kigger. Jeg håber det lykkes for jer

Kommentér på:
Tips til stop af suttetyv

Annonce