{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

Sjove tricks at lære hvalpen {{forumTopicSubject}}

Hvad er nogle sjove (lette) tricks man kan lære sin hvalp? smiley

Jeg har selv tænkt, jeg godt kunne have lyst til at lære ham apport, men ved ikke helt, hvor jeg skal starte smiley
Vi har påbegyndt return to sender, men jeg tænker, om der er en anden måde at komme i gang på?

Nå, vi er også interesserede i inspiration til andre tricks smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sjove tricks at lære hvalpen
  • #1   7. okt 2022 Prøv at kigge på sirius stjerne hvalp programmet og domorewithyourdog.com der er lister fyldt med sjove tricks, novice er det laveste niveau, men du kan sagtens træne nogle af tricksene fra de højere niveauer også smiley


  • #2   7. okt 2022 Miley på 9 mdr. kan dette indtil videre
    Vinke, give pote, nosetouch, twist, bakke, rulle, krydse poter, 4 poter i lille skål, rydde op, gå sidelæns, bukke, kravle, cirkel om fører, strække bagben.

    Det er måske mest tænkt som fitness/gymnastik øvelser for at lære hvalpen at bruge sin krop korrekt.

    Hun har også bestået Sirius stjerne hvalp.


  • #3   7. okt 2022 Jeg lærte Clinton et ret sødt trick som hvalp: sid på måsen, sæt forpoter på min underarm og 'gem' hovedet under min arm - hvis det giver mening. Han elsker stadig det trick smiley


  • #4   7. okt 2022 Haha, min hvalp på 4,5 måneder kan INGEN tricks smiley Eller, hun kan teknisk set give pote, men kun fordi hun altid basker en pote frem, når der er noget hun vil. Og så kan hun egentlig hagetarget, og gå fint imellem mine ben.

    Tilgengæld kan hun gå spor, finde figuranter 50 meter inde i skoven, gø af figurant og på kommando, påvise mønter og hårnåle og lave et B-frit søg smiley

    Jeg synes simpelthen ikke at der er timer nok i døgnet til både at træne relevante ting og tricks. Så jeg forsøger at indlære alt det relevante på samme måde, som hvis det var tricks.

    Men et sjovt og brugbart “trick” kan være at lære hvalpen at finde nøgler. Det er en sjov ting at indlære, og kan nemt indlæres indendøre. Og så kunne det da være blæret, hvis en af naboerne en dag havde tabt sin nøgle, og du kunne få den lille chi til at finde den smiley Der er, så vidt jeg husker, et sted på Sjælland hvor hunden kan blive “certificeret nøglefigurer” smiley


  • #5   7. okt 2022 Ja han har jo desværre ikke en størrelse, hvor du kan lære ham at hente en øl smiley
    Der er en skøn historie i poul Thomsens bog, mit hjndeliv


  • #6   7. okt 2022 JohnJohn afsluttede Foundation i forrige uge, og der har vi været igennem disse "tricks"

    Hagetarget
    Bukke
    Spin
    Set-up
    Elefant
    8-taller
    Walk-around
    Cirkle stok
    Kig/kuk
    Selfie
    Twist/turn

    Fælles for dem er, at de danner et godt grundlag for virkelig mange andre kommende øvelser, som kan bruges i LP, Rally, HTM osv. smiley


  • #7   7. okt 2022 @4: Jeg har det lidt på samme måde med Penny på 12 mdr: der er simpelthen ikke tid nok i døgnet til at hun også kan en masse tricks. Men hun kan tilgengæld også gå spor og lave frit søg, hente apporten, holde en super kontakt i FVF, dække super hurtigt, sprinte fremad til usynligt target på lang afstand osv. Og siden et fantastisk kursus i lørdags kan hun også gø af figuranten smiley
    Og så kan vi lege sammen smiley Hvilket for mig faktisk er lidt stort - for jeg har altid haft lidt svært ved at få leg til at fungere sådan helt med mine hunde smiley Med Penny fungere det bare smiley
    Edit: Hov kan faktisk to tricks: Hun kan faktisk give pote og hun kan smile på 'du tigger da ikke ved bordet' smiley


  • #8   7. okt 2022 Ellie kan teknisk set også skrige “jouuuuuuuuuuuuuwwwwww”, når jeg siger bestemt NEJ til hende. Men det er ikke så meget et trick, nærmere pisse irriterende smiley

    Sådan noget som slalom mellem ben, 8-tal, bukke, gå sidelæns, have bagpartskontrol m.m. er i mine øjne ikke tricks, men almindelig basistræning som alle hunde skal lære - det er uundværligt i både opvarmning og indlæring af øvelser.

    Og som Mette har jeg kæmpe fokus på at lege. Det er FEDT med en hund der vil gøre alt for at få sit legetøj, så det ville jeg uden tvivl lægge en masse energi i at få til at lykkes. Det er en lidt besværlig måde at belønne på i indlæringen, men de fleste hvalpe tager sig fint til takke med lidt lækkert, og så kan man lege når det er ekstra godt. Men når den første indlæring er overstået, giver legetøjet bare en helt anden power og glæde smiley


  • #9   7. okt 2022 Kæmpe 8-taller smiley
    Både som sjov og som øvelse til at styrke samarbejde og fjerndirrigering i store øvelser.
    Cosmo er 6 mdr

    https://www.hundegalleri.dk/video/off-topic/47075-8_taller__sjov_og_spas


  • #10   7. okt 2022 Jeg er en stor hundenørd og bruger flere timer hver dag på at træne hunde.
    Der er masser af inspiration at hente i Do More With Your Dog. Der findes en gratis masterclass med videoeksempler af alt.
    DKKs Sirius programmer har også en hel masse godt at byde på.


  • #11   8. okt 2022 Den med nøgler er et godt trick..

    Når jeg tager datteren med ud i hundeskoven (jeps hundeskoven smiley ) er der tit en mand med 2 labradore (labradors?) og de er begge trænet til at finde (ejerens?) nøgler..

    Så først sender jeg min afsted med nøglerne (jeps teenagere skal også aktiveres) imens hans yngste labrador sidder og kigger (den gamle gider ikke rigtig det "pjat" mere)

    Så kommer teenageren tilbage og hunden sendes afsted..

    Når hunden så kommer tilbage er både hund og teenager glade smiley


  • #12   8. okt 2022 Det her er en sjov og god lille bog

    profilbillede
Kommentér på:
Sjove tricks at lære hvalpen

Annonce