1.095 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor går du til konkurrence med din hund? {{forumTopicSubject}}
Jeg har de seneste år tænkt hvorfor jeg går til konkurrencer. Jeg har samtidigt gået til ret få konkurrencer og kun haft enkelte målsætninger, dem har jeg dog så nået, så det er godt
Engang gik jeg næsten til konkurrence hver 2. Weekend.
Jeg vil gerne høre hvorfor I gør? Eller hvorfor I måske ikke gør det så meget nu som I engang gjorde?
nov 2007
Følger: 16 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 7.448
jan 2017
Følger: 34 Følgere: 114 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 209 Svar: 1.863
Det kan nogle gange være svært at opleve på egen lille, beskedne og solitære træningsplads
Derudover elsker jeg det adrenalinrush jeg får, når vi har gennemført en rallybane - næsten hvadend det er gået godt eller skidt. Det har været et utroligt vigtigt redskab for mig i at udfordre min angstdiagnose og jeg får den største succesfølelse, hver gang vi gennemfører
Sidst men ikke mindst er det mig en kæmpe hjælp i min daglige træning at have noget specifikt at træne hen imod.
Og nåh ja, så synes jeg da også det er ret hyggeligt at vinde rosetter
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 4.744
Men jeg er enormt kompetitiv, og Coco er ikke specielt højtkørende.. Hvilket er en dårlig kombi.
Så det er nemmere og bedre for vores fælles forhold at jeg har lagt det bag os.
Men hvis jeg fik en hund med bedre anlæg for sporten ville jeg gerne gøre det igen:)
Udstilling ved jeg ikke om tæller for konkurrence, men det gjorde jeg også med Coco, men synes det er et virkeligt giftigt miljø, så det gør jeg næppe igen.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 49 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 2.758
mar 2009
Følger: 70 Følgere: 122 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 146 Svar: 12.646
sep 2017
Følgere: 482 Emner: 200 Svar: 9.090
Med Bella havde jeg mål. Nogle lykkedes vi med, andre gjorde vi ikke. Og det var hyggeligt og sjovt. Med Dorit var det for at hygge os, og dét gjorde hun (jeg hyggede mig nok lidt mindre end hun gjorde
Med Ellie har jeg justeret lidt. Jeg søger nok mere kvaliteten i vores arbejde, og når den er der, skal vi ud og starte i DcH. Jeg har et mål om, at vi ikke bare skal igennem med røven i vandskorpen, men at jeg vil ligge i de høje point. Og have en glad og frejdig hund imens.
Jeg starter hende ikke før hun er klar, og vi kommer ikke til at starte rigtige konkurrencer for at teste vores niveau eller samarbejde. Vores samarbejde er jeg slet ikke i tvivl om, så det behøver jeg ikke teste
Det er også planen at hun skal kåres i PH, og måske skal vi også prøve det konkurrenceprogram af. Jeg er lige dele pirret og skræmt ved tanken om hvor få forsøg man kan få om året i de program.
Jeg har SAVNET at træne imod konkurrencer i et program, som jeg rent faktisk kan lide. Det var så op ad bakke at træne rally, for mit hjerte var slet ikke med i det. Så jeg er stadig høj på at have fået en hund, hvor mulighederne er åbne, og hvor jeg kan træne alt det jeg elsker
dec 2018
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 33 Svar: 1.826
Hundene trives og elsker at være med, om det er i campingvognen, på hotel eller i telt.
Stævnerne får mig til at træne mere målrettet og meget effektivt uden at give afkald på at det skal være sjovt.
Desuden viser stævneresultaterne mig hvad jeg kan forbedre og skal have fokus på.
Jeg starter ikke så mange stævner pt, dels fordi hundene er ældre og fordi jeg satser på de lidt større som f.eks. DM og NM, så vælger de fleste små konkurrencer fra.
Nu skal jeg så snart igang med lille Miley, Hendes stævnedebut bliver nok til mindre stævner i nærområdet.
aug 2007
Følger: 43 Følgere: 58 Hunde: 8 Emner: 493 Svar: 11.801
I sin tid med de første par huskyer, var det til dels også for at vise, at racen faktisk ER trænbar - og så har sådan en underlig følelse af, at når hundene "pludselig" viser sig, at være på konkurrenceniveau, så skal de også have lov, til at komme ud og vise det.
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 126 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 1.052
Luna er ikke gammel nok endnu til at løbe agility stævner, så vi nøjes bare med at træne. Jeg bliver gang på gang overrasket over hende, hvor hurtigt hun opfanger ting og hvordan hun bare giver 100% HVER gang.
Aslan har aldrig rigtig ville sådan noget og kun gjort det for min skyld.
Så træner vi op til sirius stjernehvalp og mangler kun en enkelt øvelse nu, igen er hun bare så klar til det og det gør det en del sjovere end med Aslan som virkelig ikke forstår hvad man vil have ham til
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 35 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 12.980
Jeg finder selv ud.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 70 Svar: 6.928
Jeg holder meget af konkurrencerne i DcH programmet; en hel dag, der handler om at være sammen med sin hund og lave noget vi begge holder af, stemningen, snakken med klubkammerater og folk fra andre klubber og så spændningen ved at finde ud af om det man har trænet 'holder' når man 'stress-tester' det lidt
Rally startede jeg på udelukkende for at hygge med Clinton. Men efter noget tid var der nogen der syntes jeg skulle prøve at gå til konkurrence med ham og det gik jo meget godt. Så jeg fik blod på tanden og i år skal vi en hel del ud. Rally konkurrencerne er enormt hyggelige og det virker somom alle kender alle - lidt som dengang jeg løb agility
jan 2006
Følgere: 53 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 332 Svar: 13.631
Det er for mig vigtigt at have et mål, ellers gider jeg ikke rigtigt træne.
Omvendt .. da jeg vandt DM var det én weekend - så de 51 resterende er dem, jeg lever for. Rejsen til (træningen) ER den, der skal være sjov og den, som jeg gider. Ellers er det det ikke værd.
De stolthed jeg føler overfor min hund, når den har gjort det godt (specielt på sporet, da jeg jo der ikke har ret meget styr på det, og virkelig er afhængig af hunden), er på ingen måde noget jeg oplever i min daglige omgang med mine hunde.
Så ingen træning uden konkurrence - men (især) ingen konkurrence uden træning
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 387
Konkurrencer er muligheden for at se hvor vi er i forhold til dette slutbillede.
På det helt personlige plan er det jo som regel sk....hyggeligt at være til konkurrence. En meget stor del af mine fb-venner er folk, som jeg har mødt til konkurrencer og/eller træning.
Mette, jeg kommer over og dømmer hos jer i april.
Får jeg glæden af at se jer på banen?
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 70 Svar: 6.928
Får jeg glæden af at se jer på banen?" Jamen så ses vi jo nok 'live' i april
nov 2012
Følger: 96 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 280 Svar: 8.084
Men grunden til jeg gerne vil ud til konkurrencer og prøver, er fordi jeg godt kan lide at have noget at arbejde hen imod, at der er noget mere på spil når jeg træner. Jeg elsker også vores "bare fordi" træning, for det skal være sjovt og hyggeligt hver gang, men det er bare ikke heeelt det samme.
Så er det en god udfordring, og vildt hyggeligt og sjovt at dele det med andre og se hvad andre kan.
Med Rosa var det også fordi det var fedt at vise folk hvor sej hun var, hvor meget man kan med en chihuahua selvom de er størrelse lille bitte.<3
sep 2017
sep 2017
Man sætter jo sine egne mål. Jeg havde ikke lige regnet med, at nogen kunne føle sig stødt over at JEG har andre mål
okt 2006
Følger: 62 Følgere: 49 Hunde: 7 Emner: 334 Svar: 14.117
Men der har ikke være luft i overskuddet til det det sidste år. Og så må man vælge hvad man helst vil..
Vi forsøger desuden at dække ind racemæssigt så man altid kan se en bolognese på hundeudstillingerne - i hvert fald i klub regi. Til hvis nogen kommer og kigger. Så derfor er det nogen gange opprioteret.
aug 2007
Følger: 43 Følgere: 58 Hunde: 8 Emner: 493 Svar: 11.801
Men hvis det er angst/usikkerhed overfor andre hunde, så ville jeg personligt være utroligt varsmom med at udsætte min hund for et konkurrencemiljø. Jeg ved, at nogle har succes med at stille til fx NW-konkurrencer alligevel, men det er ikke lige "min" disciplin
sep 2017
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.868
Men det var lige som om at det faldt fra hinanden da vi startede konkurrencer, det var da fedt at vinde/blive placeret og vi mødte mange rigtig søde mennesker, men vi mistede glæden og det blev bare sværere og sværere at være i, så selv det at komme på træningspladsen blev stressfyldt.
Ærgerligt for havde mit netværk i den verden, men vi trives begge to meget bedre nu med ro og hygge hjemme på gården.
Men det gibber altid lidt i mig når jeg høre om andres træning, deres mål og konkurrencer.
nov 2012
Følger: 96 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 280 Svar: 8.084
Så både for Teemos, min og alle andres skyld bliver han pænt hjemme og nøjes med titler han kan tage uden at være nær andre hunde.
Hvorfor går du til konkurrence med din hund?