{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Rundering. Kan det bruges? {{forumTopicSubject}}

Hæng en plastik-colaflaske med godbidder højt oppe i en døråbning eller i et træ (Over hundens rækkevidde). Snoren skal være bundet rundt om maven af flasken, så den er i balance og hænger vandret. Sæt derefter endnu en snor i flaskehalsen, og denne snor skal hunden så kunne trække i, for at få flasken til at vende sig, så godbidderne falder ud....

Da jeg altid har haft lidt problemer med Milles rundering tænkte jeg på om dette kan udnyttes. I dag da jeg prøvede det med hende brugte hun laaang tid på at stå og gø ad flasken. Hvis jeg nu her i sommerferien hænger den op kun med en snor og så sender hende derud som til rundering, så vil hun jo begynde at gø når hun kommer derud. Derefter vil jeg gå ud til hende og give hende en godbid fra flasken. Når det så sidder godt fast i hende at hun skal gøre sådan, kan jeg jo sætte en figurant ud ved siden af flasken og sende hende derud. Så snart hun når ud til figuranten skal personen, når hun har gøet, give hende en godbid, og jeg kommer ud og henter hende. Når hun så kan det og gør ude ved flasken og figuranten, kan jeg prøve at tage flasken væk og lade figuranten stå alene derude. Så vil hun jo måske så småt begynde at forbinde ordet "Runder" med at løbe ud, gø, få en godbid og blive hentet af mig.

Så er det bare at jeg er nervøs for at ødelægge den rundering vi har nu. Tror I det kan ske og tror I det er bedst at lade være? Kan det forvirre hende?

Jeg håber I lige vil give jeres mening, så jeg ved om jeg kan give mig i kast med det eller droppe det med det samme. Det skal jo helst ikke være sådan at når vi kommer tilbage til træneren, så aner hun ikke hvad rundering overhovedet er :o/

Mange hilsner fra Rikke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rundering. Kan det bruges?
  • #1   20. jul 2005 Ups. Det øveste er fra www.grosserguiden.dk Bare lige så I kan skille det ad *GG*

• #2   20. jul 2005 Jeg startede min karrierer som hundefører i Hjemmeværns regi.
    Hugin ELSKER rondering - tror faktisk han savner det lidt. Så vi træner det stadig for sjov :o))
    Jeg ville nok foreslå dig, at finde en rigtig god figurant (de er altså 90 % af træningen) og så lade figuranten gøre arbejdet med at få Mille til at gø af sig. I starten skal hun bare gøre anledning til en lyd før hun belønnes med en EKSTRA LÆKKER godbid. Herefter øges sværhedsgraden til hunden siddende kan give de 6-8 glam.
    Derudover vil jeg animerer hende i dagligdagen til at halse af dig ..:o))

• #3   20. jul 2005 Hun kan rundering og gør også lang tid, men så snart hun opdager der ikke er guffer på spil, så er det ikke særlig interresant, og så kan man lige så godt begynde at snuse på jorden.. *G*

Jeg animerer hende dagligt da hun elsker at gø af mig.

Vi har en god træner, som virkelig er god til at få hende til at gø, men det virker ikke specielt godt efter min mening smiley

Jeg venter med at prøve det nye og så må vi se. Hun skal nok blive god en dag, også selvom der ikke er godbidder *GG*

• #4   20. jul 2005 Hvad mener du med, at der ikke er godbidder ??
    Hun skal da belønnes HVER gang - både der hjemme og under træning.
    Kan fortælle en sjov historie - jeg var til en konkurrence med Hugin. Som sagt elsker han at halse og elsker godbidder. Så han finder figuranten og halser. Efter de 6 glam siger dommeren tak og jeg fløjter efter Hugin. Ingen hund - han står stadig og halser. Han ventede jo på sin godbid - figuranten var nemlig vores træner .. hi hi hi hi
    Men vi blev blot trukket lidt i apellen fordi han ikke kom første gang - skidt med det.
    Pointen er, at hunden skal have succes hver gang.
    Rondering er en svær øvelse - du beder jo faktisk hunden om, at konfronterer en fremmed. Det kræver mod. Hvis hunden ikke helt har modet kan det opvejes med en godbid indtil den har erfaringen/modet.

• #5   20. jul 2005 Uanset hvad man lave med sin hund skal den belønnes - vi må ikke være så naive at tro, at den kun arbejder for at tilfredsstille os. Den arbejder for at opnå eller undgå noget - nøjagtig ligesom os - vi ville jo heller ikke arbejde uden løn.
    I min verden handler det om, at hunden opnår noget og dette i form af en godbid.

• #6   21. jul 2005 Selvfølgelig er der <b>altid</b> guffer under træningen! Det er under konkurrence jeg mener, at hun hurtigt opdager der ikke er nogle guffer *G* Hun har skam modet på det, men hun skal altid undersøge lidt rundt omkring figuranten når hun kommer ud og så gør hun ;o)

Skæg lille historie. I vores program skal hunden ikke kaldes tilbage, heldigvis for det. Det skulle jo nødig ende som det gjorde for jer *GG*

• #7   21. jul 2005 Hvor træner du Rikke ... DCH ??

• #8   23. jul 2005 Ja det gør jeg ;o)

• #9   23. jul 2005 Det var da en smart måde at indlære runderinger, jeg bruger bold som belønding, når vi træner uden firgurent.
    Chiba er nu blevet helt god til det, det er lige før hun låser lidt i standhalsen,da hun går så højt/ i spænding.

Kommentér på:
Rundering. Kan det bruges?

Annonce