Aggressiv hund - bidt to gange. Hjælp. Aggressiv hund - bidt to gange. Hjælp.
Min kærestes cockerspaniel på 2 år er meget aggressiv, både over for ham og mig - dog har den ikke bidt ham endnu. Den har bidt mig to gange.
Den er meget urolig, og farer op hver gang den hører den mindste lyd fra hoved døren. Det er et helved at være alene hjemme med den.
Hunden bliver aggressiv når man sætter den på plads (altid verbalt - da vi ikke går ind for fysisk kontakt på den måde) - den virker lidt hysterisk, og bliver altid aggressiv når den ikke får sin vilje.
Vi plejer altid at sige "Vi har hørt det"(og roser ham når han holder op, hvilket ikke sker så tit) når han gør, men han stopper ikke helt, også selvom vi tager ham ind i stuen til os. Han ligger og små bjæffer i lang tid efter at lyden er væk.
Et andet problem er at han stjæler ting - som f.eks. papir og div. andre ting man kan tabe på gulvet - og så bliver han aggressiv når man prøver at få ham til at lade det være. Det er her jeg er blevet bidt to gange.
Han har ingen problemer med at udføre kommandoen "Slip" når man leger med ham. Det er kun i sammenhæng med at han har taget noget han ikke må at han bliver aggressiv.
Sidst jeg blev bidt, var da jeg kom ud af badet og hunden havde taget toilet rullen og lå bag ved døren. Han hoppede simpelt hen på mig. Jeg var slet ikke forberedt på at der ville komme en hund farende ud på den måde, så derfor blev jeg bidt temmelig slemt i benet.
Jeg er ikke blevet bange for den efter den episode, men jeg er på vagt over for den og stoler slet ikke på den mere.
Han er oså aggressiv over for andre hunde når man går tur med ham - også selvom han får følgeskab af min egen hund - som slet ikke hidser sig op over for de andre hunde. Hvis man så bare går videre og prøver på at ignorere hans adfærd, så ligger han sig ned og hyler, som om man har givet ham et los eller sådan noget - hvilket vi ALDRIG har.
Er min kærestes hund bare rigtig usikker?Er det dominans? Eller hvad tænker i? Evt. nogle gode råd til hvordan vi får sat rollerne på plads herhjemme før det går rigtig galt.
jul 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Men du har nok ret... desværre...
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.403
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.588
Sørg desuden for, at det er en GOD "adfærdsdims"... Der er ingen af de betegnelser, der benyttes, der er beskyttede, så ALLE kan kalde sig det... Så det er en god ide, at finde en, som flere kan anbefale...
jul 2008
Det er jo en meget sød lille hund - når den får sin vilje.
Og min kæreste er meget glad for den - kærlighed gør vidst blind.
Men jeg syntes ikke det er OK og ville aldrig beholde sådan en hund.
Vil prøve at kigge på linket og få noget sat i værk.
Tusind tusind tak.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.386
Er det noget den pludselig er begyndt på ?
Ændringer i adfærden skyldes ofte smerter og i under alle omstændigheder er det nok bedst at få hunden undersøgt for smerter så den mulighed enten kan behandles eller udelukkes
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 524 Svar: 12.644
jul 2008
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.640
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 524 Svar: 12.644
Efter min mening skyldes det "Lady og Vabonden", som medførte, at ALLE skulle have cocker og helst en rød. De år var virkelig ikke sunde for racen/farven.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
jun 2005
Følger: 31 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 87 Svar: 402
Dog vil jeg sige at der jo må være en grund til at han pludselig er sådan. Sammenligner det lidt med at der jo os er en grund til os mennesker blir sure indiemellem... så det kan være det kan løses...
Held og lykke med ham
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.028
Ville ikke umiddelbart mene at usikkerhed vil vise sig som trods ved irettesættelser og besiddertrang.
Giv den en chance mere, men få hjælp til at få vendt problemet.
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 60 Svar: 895
Ingen af mine hunde skulle nogensinde bide nogen længere er den bare ikke.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
Aggressiv hund - bidt to gange. Hjælp.