{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
363 visninger | Oprettet:

Hjælp til træning af vandhund {{forumTopicSubject}}

Ja - i de 5 måneder jeg har haft Buller har jeg fundet ud af, at han er meget glad for vand - og ænder. Vi har begge dele her hvor vi bor ( 4 søer - og en masse forskellige ænder og vadefugle). Buller holder aller mest af, at komme ud at svømme - men han er simpelthen ikke til at få op igen. Han er så opsat på at gå i sivene og få ænderne ud så han kan svømme efter dem. Sidst blev han ved i en hel time - og da jeg ikke selv kan svømme gik jeg ikke ud efter ham.
Hvordan kan jeg lære ham at høre efter i vand? Han er også ligeglad selvom der er andre hunde han kender som leger i vandet - det eneste han tænker på er, at støve de ænder op. :o/
Nogle foreslag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til træning af vandhund
  • #1   27. jul 2008 Hav lang snor på ham og hal ham ind, eller øv indkald selvom han er i vandet, han skal ikke vide han har valgmuligheder når der bliver kaldt, det skal sidde i underbevdstheden at når der bliver kaldt skal han komme, og det kan sagtens øves uden psykisk tortur som det sikkert lyder som om når jeg siger det på den måde

• #2   27. jul 2008 Hmm okay, så må vi finde en sø herude med knap så meget siv. - Jeg har en lang snor herhjemme, og nu hvor det er varmt ville det måske være en god ting at træne. :o)

Hehe Teamtricolour: Nej vel? Du har aldrig set Buller jage ænder.... *GG*

• #3   27. jul 2008 Ja,mit første bud er osse en line.. Men der er jagt blandet ind i det og det er ikke bare glæden ved vandet..

Har du prøvet at spørge nogen jægere evt..

De må ha haft eller hørt om det problem før..

Pøj med det..

Samt pas nu på algerne i søerne

• #4   27. jul 2008 Jeg tror ikke der er så meget at gøre andet end at have ham i en lang snor..

• #5   27. jul 2008 Den med linen kan jeg slet ikke tilslutte mig, da det er alt for farligt, - tænk hvis hunden sidder fast derude og du ikke kan få ham ind igen ??? - i Retriever Klubben hvor jeg træner mine, er det strængt forbudt overhovedet, at have et halsbånd på hunden, så lad lige være med det.

Det du skal træne er, at han skal vide at uanset hvor og hvornår du kalder, er det fordi han skal komme ind til dig og få en godbid, det virker på mine, så prøv det - først på land og så på vand :-))

Kommentér på:
Hjælp til træning af vandhund

Annonce