17.405 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Min hvalp vil ikke gå tur Min hvalp vil ikke gå tur

Hej,

Jeg har fået en hvalp. Jeg fik ham i lørdags og han er p.t 9 uger gammel.

Jeg har et problem. Han gider simpelthen ikke at gå tur. Jeg må bærre ham væk fra vores hus og op til hjørnet af vejen, ellers vil han bare tilbage til huset.
Hvis vi så langt om længe får gået lidt besørger han ikke!!! men går direkte hjem i haven og tisser osv.

Jeg skal først starte til hvalpetrænig om et stykke tid, så jeg har ingen træner jeg kan spørge til råds.

Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan jeg får ham med på tur og til at tisse på gaden???

Har forresten lokket med diverse godbider og rost ham når han har gået 5 meter....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hvalp vil ikke gå tur
  • #1   25. sep 2008 det er meget normalt den ikke vil gå tur endnu når den ikke er ældre.. det ville mine heller ikke.. det kommer :O)

• #2   25. sep 2008 Det er fordi, der er så farligt ude i den store verden... :o)

Min var faktisk længe om det...

• #3   25. sep 2008 Verden er stor og farlig, når man er en lille hvalp på 9 uger, og at tisse derude, hvor store fremmede hunde også tisser, det tør man ikke altid.
    Tag det helt roligt han skal nok tisse m.m. når I går tur når han er blevet lidt større, lige nu er det for "farligt" at markere sig ved at sætte duftspor.
    Og gå tur: Det gælder det samme, når man er så lille er der tryggest hjemme i "hulen" og omverdenen skal udforskes stille og roligt...gå bare små bitte ture med ham for at vænne ham til verdenen ude omkring...han har ikke brug (og må heller ikke) gå tur i ordets bogstaveligse forstand endnu.

• #4   25. sep 2008 ja min bastian, han sætter sig af og til stadig ned på rumpen og nægter at gå videre! og han er alltså 4 måneder..

men prøv at sætte dig på hug og lok lidt, kald osv. ??
    måske gi en lille godbid for det.. så kan det ske han begynder at følge efter dig?? :o)

• #5   25. sep 2008 Den store verden er jo super farlig når man er så lille, du skal nok regne med at lufte ham det samme sted i længere tid før han vil besørge der, hunde tisser osv. kun steder hvor de er trygge. Det er nok derfor han kun vil hjemme i jeres have, det er der han er tryg.

• #6   25. sep 2008 Hvalpe på 9 uger skal heller ikke gå deciderede ture. Så tag istedet mange små ture af ganske få meter.

Og mange hvalpe vil heller ikke tisse uden for deres trykke omgivelser. Så det er helt normalt. Det lugter jo så dejligt bekendt hjemme i haven, og han risikerer ikke at give indtryk af, at han prøver at "overtage" en andens territorie smiley
    Det kommer nok også når han bliver ældre, hvis i sørger for at gå mange små ture smiley

Og når det nu er en hanhund, så ender I nok med at blive træt af hans tisseri når I er ude at gå tur om nogle måneder ;-P

• #7   25. sep 2008 Duddi ville heller ikke ud at gå i starten.. hun satte sig bare ned eller forsøgte at komme op til mig., eller bare stod og gloede. Jeg tog hende bare med ud om hun ville ej ej, nogle gange bar jeg hende hele vejen, og satte hende så ned på steder der var mindre trafix og ikke så mange mennesker, mit tilfælde var nok at hun var bange for larm og mennesker og andre hunde. Men hun brugte ik sine ben hvis det kunne undgås.

Jeg vil forslå at du tager din hvalp et sted hen hvor han ikke kan se huset eller har været før så skal han nok følge efter dig. Tror du skal have masser af tid, men det er også begrænset hva en 9 uger gammel vovse overskue at gå. -Duddi måtte bæres det første stykke tid, men jeg holdt fast på at vi skulle ud på en lang tur lige meget hva. Nu ved jeg ikke hva race du har? Men tror bare du skal have tormodighed, hvis han er længe nok ude at gå skal han vel tisse på et eller andet tidspunkt, og så ros ham meget når det sker.

• #8   25. sep 2008 Tak for alle de gode råd. Så kan jeg tage det roligt igen smiley

• #9   25. sep 2008 i stedet for at gå tur, så bær/kør hvalpen til forskellige steder. Eksempelvis en gågade eller til banegården. Sæt dig her sammen med hvalpen på en bænk og hav rigeligt med godbidder med, som du absolut ikke skal være fedtet med at bruge løs af.

Belønningen vil blive at du senere vil få en hund der er tryg, hvor den end måtte befiinde sig.

En god ide er også at tage ind og hilse på dyrlægen engang imellem - måske låne et bord du sætter hvalpen op på og så gå igen, så det inde i hvalpens hoved bliver et "hurra, nu skal vi ind til dyrlægen og have lækre guffer"

• #10   25. sep 2008 Ok Lene, det lyder som et godt råd smiley

• #11   25. sep 2008 som suplement til Lenes gode råd, er det en god ide

at når hvalpen er lidt træt, at lave et gennemsyn af den.
    På denne måde vænner den sig til du kan tage på den alle steder og du opdager hvis der er noget der skal gøres noget ved (flåt, skrammer, ørerne lugter anderledes o.s.v.).

God arbejdslyst :o)

• #12   25. sep 2008 Tak Marianne smiley

• #14   3. okt 2008 hej

du skal ikke løfte ham op til den anden ende af vejen, det er bedst de selv går for hvis de ikke føler sig trykt ved det, men som du har gjort lok ham med smaske lyde og sidde på hug og bare hvis han kommer hen til dig når du gør det så ros ham også derefter næste gang går lidt længere hen osv osv. smil held og lykke
    man skal gøre det i deres tempo

• Mona A
    Mona A Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #15   5. sep 2015 Min labrador hvalp nægter også at gå især fra vores egen vej,eller hvis man er selv afsted,han er 14 uger og 12kg så ved at være godt tung mvh mona

• Hanne F
    Hanne F Tilmeldt:
    maj 2019

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 1
    #16   26. maj 2019 Vores hvalp er 13 uger og vil kun gå tur hvis både min mand og jeg er med. Han sætter sig på rumpen når det kun er en af os. Nogen gode råd om hvordan vi kan gå med ham en af gangen... tænker det er tryghed det handler om.

Kommentér på:
Min hvalp vil ikke gå tur

Annonce