Min hvalp vil ikke gå tur Min hvalp vil ikke gå tur
Hej,
Jeg har fået en hvalp. Jeg fik ham i lørdags og han er p.t 9 uger gammel.
Jeg har et problem. Han gider simpelthen ikke at gå tur. Jeg må bærre ham væk fra vores hus og op til hjørnet af vejen, ellers vil han bare tilbage til huset.
Hvis vi så langt om længe får gået lidt besørger han ikke!!! men går direkte hjem i haven og tisser osv.
Jeg skal først starte til hvalpetrænig om et stykke tid, så jeg har ingen træner jeg kan spørge til råds.
Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan jeg får ham med på tur og til at tisse på gaden???
Har forresten lokket med diverse godbider og rost ham når han har gået 5 meter....
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 231
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
Min var faktisk længe om det...
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 75 Svar: 623
Tag det helt roligt han skal nok tisse m.m. når I går tur når han er blevet lidt større, lige nu er det for "farligt" at markere sig ved at sætte duftspor.
Og gå tur: Det gælder det samme, når man er så lille er der tryggest hjemme i "hulen" og omverdenen skal udforskes stille og roligt...gå bare små bitte ture med ham for at vænne ham til verdenen ude omkring...han har ikke brug (og må heller ikke) gå tur i ordets bogstaveligse forstand endnu.
aug 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 67
men prøv at sætte dig på hug og lok lidt, kald osv. ??
måske gi en lille godbid for det.. så kan det ske han begynder at følge efter dig?? :o)
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.082
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.588
Og mange hvalpe vil heller ikke tisse uden for deres trykke omgivelser. Så det er helt normalt. Det lugter jo så dejligt bekendt hjemme i haven, og han risikerer ikke at give indtryk af, at han prøver at "overtage" en andens territorie
Det kommer nok også når han bliver ældre, hvis i sørger for at gå mange små ture
Og når det nu er en hanhund, så ender I nok med at blive træt af hans tisseri når I er ude at gå tur om nogle måneder ;-P
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 79
Jeg vil forslå at du tager din hvalp et sted hen hvor han ikke kan se huset eller har været før så skal han nok følge efter dig. Tror du skal have masser af tid, men det er også begrænset hva en 9 uger gammel vovse overskue at gå. -Duddi måtte bæres det første stykke tid, men jeg holdt fast på at vi skulle ud på en lang tur lige meget hva. Nu ved jeg ikke hva race du har? Men tror bare du skal have tormodighed, hvis han er længe nok ude at gå skal han vel tisse på et eller andet tidspunkt, og så ros ham meget når det sker.
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 23
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 795
Belønningen vil blive at du senere vil få en hund der er tryg, hvor den end måtte befiinde sig.
En god ide er også at tage ind og hilse på dyrlægen engang imellem - måske låne et bord du sætter hvalpen op på og så gå igen, så det inde i hvalpens hoved bliver et "hurra, nu skal vi ind til dyrlægen og have lækre guffer"
sep 2008
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
at når hvalpen er lidt træt, at lave et gennemsyn af den.
På denne måde vænner den sig til du kan tage på den alle steder og du opdager hvis der er noget der skal gøres noget ved (flåt, skrammer, ørerne lugter anderledes o.s.v.).
God arbejdslyst :o)
sep 2008
okt 2007
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 6 Svar: 45
du skal ikke løfte ham op til den anden ende af vejen, det er bedst de selv går for hvis de ikke føler sig trykt ved det, men som du har gjort lok ham med smaske lyde og sidde på hug og bare hvis han kommer hen til dig når du gør det så ros ham også derefter næste gang går lidt længere hen osv osv. smil held og lykke
man skal gøre det i deres tempo
sep 2015
Følger: 1 Svar: 1
maj 2019
Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 1
Min hvalp vil ikke gå tur