1.111 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hjælp til "atypisk"labrador på 8 mrd.. Hjælp til "atypisk"labrador på 8 mrd..

Jeg har denne her pragtfulde Labrador på mit hold...
Den er en tæve på snart 9 mrd... De har altid gået med sele på den, men med halsbånd på hjemme i hjemmet..

Den er tydeligvis frustreret over den skal have halsbåndet på igen efter frikvateret.. Det tager ca ½ time, at få det på den.. Ejeren prøver forsigtigt, at lokke.. Rose give godbid og lader den løbe igen, forfra og forfra indtil den er nogenlunde rolig til, at få halsbåndet på..
Den er destruktiv i hjemmet... Gnaver gennem vægge m.m
Når de er i skoven med den, føler de, at den er usikker/bange for, at være der.. Den er dugnakket og bryder sig egentlig ikke om det...
Hunden er generalt sød og legesyg...
De har aldrig lagt hånd på hunden eller andet... Det er en brun Labrador (udstillingslinien)
Jeg har valgt de må bruge selen til den til træningen,. da den efter sigende har det bedre med den..
Hvad har i af gode råd...?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til "atypisk"labrador på 8 mrd..
  • #1   7. mar 2010 Umiddelbart lyder det til at samarbejdet mellem hund og HF halter en del?

Kan godt være de aldrig har slået den, men det virker ikke som om de er på samme bølgelængde?
    Og hvis det samtidig er en lidt usikker hund, skal den nok stimuleres på måder det kan hjælpe den til en bedre selvtillid..

Er det deres første hund?..

• #2   7. mar 2010 Må hellere starte med at sige at reiki ikke er usikker, og har aldrig været slået eller på anden vis groft behandlet.
    Men han var nu heller ikke pjattet med hverken sele eller halsbånd da jeg fik ham
    Han smuttede direkte over under sofabordet når han skulle have det på.

Jeg anskaffede mig en retrieverline (den kan nemlig laves så "løkken" der skal om halsen er STOR), og så har jeg siddet på gulvet og holdt "løkken" op og lokkede hovedet igennem med en godbid + ros.

Selen droppede jeg helt. Han bryder sig ikke om den, og det er ikke vigtigt for mig at han kan gå med sele. Så de skal måske osse overveje hvor vigtigt det er at den går med halsbånd?

Ang alene-hjemmeproblemet kunne det være interessant at høre noget om deres hverdag med hunden.
    Hvor meget/hvad laver de med den? -en labbe er osse en aktiv hund, selvom de ofte kan lære at affinde sig med andet.
    Hvordan efterlades den hjemme -med/uden legetøj, hvad har de lavet med den inden, i hele huset eller kun en del af huset osv

Og ja så ville det sikkert gavne at træne tillid mellem hund og ejer, samt at styrke hundens selvtillid. Det at hunden er usikker kan sagtens være en stor del af årsagen til at den ikke bryder sig om at være alene

• #3   7. mar 2010 som chine skriver har jeg også hørt at man ik har været så sart med avlsdyrene inde for den brune labbe, pgr. af farven er så populær....

Kan det måske være at hunden har en svag avlet psyke?

Jeg kan varmt anbefale tillids øvelser, har vi gjort med Mira pgr. af min usikkerhed efter et hunde overfald. Jeg førte min angst ned i soren til mira. Og det her hjulpet både på mig og på min hund smiley

Det var de simpleste ting vi skulle sammen, som gå forbi en motoriseret græsslå maskine, møde et børnehave hold på tur.... osv osv osv

• #4   7. mar 2010 chine

ja det er jo lige dét! Nu har vi flere labber i vores omgangs kreds (dog kun gule og sorte) - og racen er jo ekstrem stærk i psyken og næsten umulig at knække. Den omfavner verden og som jeg kender racen en meget "af banen af banen her kommer bananen" race, uden den mindste frygt. Lidt som et naivt lille barn som elsker alt og alle.... især mad ha ha ha

Tror bare med denne labbe at man skal helt ned i skære ud i pap stadie - lige som jeg har været med Mira. Og så lade være med at træne i hold, men få nogle ene timer eller træne i små hold med samme race?

• #5   7. mar 2010 Jeg har læst tråden igennem og kan genkende nogle ting fra Kaido.

Hun er/har også været ekstrem usikker. Hun er det til dels stadig, men er blevet MEGET bedre.

Jeg opgav retrievertræningen, for der var alt for mange på holdene og det magtede hun ganske simpelt ikke.

Jeg meldte os til klikkertræning hos en adfærdsterapeut, hvor vi kun var 5-7 på holdet og vi havde en STOR plads at træne på. DET kunne hun li`!! Hun var ikke væk fra de andre, men de var heller ikke for tæt på hende.

Hun kunne have store problemer med at holde fokus på mig før i tiden. Men efter klikkertræningen går det meget bedre.

Vi har trænet tillid, tillid og atter tillid. Det er et langt og sejt træk!!

Hvis hunden er usikker over at gå i skoven, så skal de lade være med at gå i skoven. Lydene bliver ofte forstærket i en skov, og med en usikker hund, kan det være et helvede.

De kan gå i yderkanten af skoven til at starte med. Og så lade hunden gå i flexiline (JA, jeg ved det godt, men det kan altså hjælpe ind imellem!!.....*GG*), så den selv kan bestemme om den vil gå tæt på fører eller selv tør vove sig lidt væk.

Derudover skal de huske aldrig at give hunden mad i en madskål. Maden skal gemmes (eventuelt i skovkanten) eller spredes rundt omkring. Den kan også bruges til at træne tillidsøvelser med.

Jeg kan klart anbefale dem at investere i en PokerBox. Den kan hundene få lang tid til at gåmed og hjernen kommer i den grad på arbejde.

HVIS det er en utryg hund, skal den heller ikke have for meget plads, når den er alene.

Men jeg tror at det giver sig selv, når de begynder at træne målrettet mentalt med den.

Men sig til dem at de må ikek forvante mirakler fra dag til dag. Kaido er snart 2 år og vi har lang vej endnu.

Når alt dette er sagt, skal jeg lige høre om den altid har været sådan? Jeg tænker på løbetid og hormoner lige nu?

• #6   7. mar 2010 JA tillidsøvelser var også mit bud... Og jA jeg har fortalt dem om, at de brune kan være anderledes da jeg 4 gange har haft brune på mit hold og de alle har været noget "mystiske"

Chine: jeg kan kun oplyse, at faren er højt præmieret, men moren ikke er.. Vidste jeg avler kunne jeg desværre ikke oplyse det i dette forum, da det efter min mening er udhængning..Måske i PB he he..

• #7   7. mar 2010 Den har vidst altid været sådan.. Min plan var, at vi trækker den til side på næste Søndag og så må min kollega overtage de andre denne ene time...
    De smider maden ud i haven, da den er glubsk og kaster maden op pga, den indtager det for hurtigt..
    De er stoppet med skovturen..
    De er ikke førstegangs hundeejere, men anden race kender jeg ikke..

• #8   7. mar 2010 Tine:

Her er Poker Box

http://www.zooplus.co.uk/shop/dogs/dog_toys_dog_training/intelligence_games/133859

• #9   7. mar 2010 *De smider maden ud i haven, da den er glubsk og kaster maden op pga, den indtager det for hurtigt..*

Det gør Lotus også, hvis jeg fodrer hende i en skål:-(

Jeg bruger nu Leo Genius, hvis de er indendørs og skal have foderet herinde:-)

• #10   7. mar 2010 Tine:

Kaido har fattet den nu......*GG* Men det tog sin tid at få hende til at tage fat i snoren.......*G*

Kommentér på:
Hjælp til "atypisk"labrador på 8 mrd..

Annonce