{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.212 visninger | Oprettet:

Vild af glæde når gæster kommer {{forumTopicSubject}}

Hej Alle
Jeg er rimlig frustreret over min 7 mdr,s gamle hund
Hvalp Charlie fordi mine gæster synes han er en meget vild hund. Jeg kan godt se hvad de mener men jeg synes bare ikke de forstår ham ... Han er jo stadig et barn og af natur en meget glad hund . Derfor når der kommer nogen blir han så glad ( har jo dansk svensk gårdhund i ham , og hopper som een)
han hopper op ad deres ben ( eller skulder) fordi han blir så glad når de sætter sig på hug er han så glad at han vil op til deres ansigt og kysse .. Han lille hale kører af sted af bar glæde og i den får han revet lidt
ja han er meget glad og vild når de kommer og løber lidt omkring dem . Har sagt til dem eger de sagt hej til ham skal de ignorere ham .Jeg siger da også til ham bestemt når " nu er det nok " Nej Charlie sætter ham imellem mine ben og aer ham foran for dominere ham og sige slap af mor bestemmer og du skal være rolig nu på hunde sprog via ae ham der .. Han blir rolig men så snart jeg slipper er han oppe og ring igen
Gæsterne siger han er vild og at skal få styr på ham
jeg forstår dem godt men han er jo stadig lille ( og glad )og jeg arbejder på sagen . jeg synes bare ikke de forstår mig og Charlie og jeg blir frusteret og føler de synes han er en dårlig hund hvilket han ikke er ... Han er en hund med et godt sind bare glad . Han er en lærenem og klog hund når ellers ikke hans stædighed ( iform af ham har gravhund og beagle i sig ) spænder ben og hans homoner for han er også på vej ind i teanager tiden og det mærkes .
Har i nogle råd ?
Jeg er 1,ste gangs hunde ejer
På forhånd tak
Mvh Anette ( Charlies mor)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vild af glæde når gæster kommer
  • #1   7. maj 2006 Hej Marie
    Tak for dit søde svar
    Ja jeg blir vild såret når de siger " Du skal til få styr på ham" men som sagt kan jeg godt se han er vild og det er da frustrende ikke kan få ham til , men måske er det fordi han ved blive " teenager"
    jeg vil da prøve dette råd men det er mest når de kommer ind af døren problemet er størst og han fortsætter jo når sætter ham imellem mine ben ( på hug) i gangen imels de tager deres overtøj af men så snart tror jhan rolig drøner han rundt og ka mærke gæsterne blir irreteret over ham .. Den eneste der forstår mig er min mor når hun kommer på besøg hun siger han er jo stadig lille og bare en meget glad hund . er super glad for dit svar og du har ret i man er meget følsom som 1 gang ejer . Er der noggle der har flere råd eller har du selv flere suger jeg dem gerne til mig som en svamp der får vand på sig smiler
    Tak igen
    Hilsen Anette


  • #2   7. maj 2006 He he, kender det alt for godt. Så skal du prøve når det er en amstaff på 27 kg. Folk er ikke ligefrem helt vilde med det.. Men jeg arbejder på sagen, det bliver vel også bedre med alderen:0).

  • #3   7. maj 2006 Du kan også lukke ham ind i et andet rum indtil han falder ned. Og hvis han fortsætter når han kommer ud, så ind med ham igen og sådan bliver du ved, til han bliver rolig blandt gæsterne.

  • #4   7. maj 2006
    Hej Marie og andre læsere
    hov der var vist nogle slå fejl i ovenstående indslag
    smiler håber det er læseligt alligevel
    imels= imens
    jhan= han
    ka= kan
    Smiler
    Hilsen Anette


  • #5   7. maj 2006 Hej Rene
    Ja det var da et forsøg værd
    ja godt Charlie kun vejer 9 kg pt og ikke de der 27 kg
    hvordan har du selv gjort?
    Tak for rådet
    Hilsen Anette


  • #6   7. maj 2006 Tristan er stadig vild af glæde. Jeg råber NED!! og tager fat i ham hvis han ikke går ned. Men han er helt oppe og ringe, så jeg vil også selv til at lukke ham ind i et andet rum.

  • #7   7. maj 2006 Det skal jeg ikke kunne sige.. Så bare en kendt adfærdterapeut gøre det i fjensynet. Men folk siger så meget, man må jo gøre det der virker.

  • #8   7. maj 2006 Nu mente jeg heller ikke vold:0)

  • #9   7. maj 2006 Hej Marie og Rene

    Det er nogle utrolige gode råd i begge har givet men hvad men lige når de kommer ind i gangen
    inden vi får sat os hvad gør man der ?
    han løber med ud til døren når det ringer på og så er glæden der ... kan jo ikke " dæk " ham af i gangen ?
    først i stuen ... måske skal jeg lukke døren ind til stuen og holde ham der inde , indtil gæsterne kommet ind af døren så kommer vi der ind og så kan man dæk af ...
    eller ??
    hvordan lærer jeg ham gå i sin kurv hver gang det ringer på døren og blive



  • #10   7. maj 2006 Jeg har aldrig tænkt mig anvende vold
    og skam heller ikke opfattet nogen af jer anbefale det


  • #11   7. maj 2006 Ja der er mange der opdrager hund af den gamle skole.
    Anette, du kan eventuelt sætte en snor på ham når gæster kommer og fastholde ham indtil han falder til ro.


  • #12   7. maj 2006 Tussind tak for jeres gode råd
    jeg tager dem straks i brug
    håber de virker hurtigt
    men et spørgsmål mere
    som den glade vovse han er , blir han glad når han ser mennesker inde som ude
    nogen vil hilse på ham og vupti vi hopper op og er vild der også
    til sidst når han løber løs i parkens hunde område ig lige ser en person der er sød så hopper han op af deres ben eller springer til skulder højde ( dansk svensk gårdhund i ham )
    så hans glæde er et problem inde og ude i snor og ude fri i hunde parkens fri område
    har i råd til der så han ikke virker så irreterende på andre selvom han er sød
    Hilsen og tak igen Anette


  • #13   7. maj 2006 forresten mht når inde
    når gæsterne og jeg åbner til stuen skal han jo lære hilse pænt 1 gang på gæsterne inden blir skærnet af og i hilse situationen vil han køre op af glæde


  • #15   14. maj 2006 ok så ikke lige denne her..... føler mig lidt dum! *LOL*

  • #16   19. maj 2006 Hej Kamilla og KIent K
    Det skal i absolut ikke være
    Det er jo mig der klosset da jeg skrev indlægget og fik lavet to ens .... så hvis nogen skulle føle sig dum er det mig ....
    har læst jeres svar på anden side og takker mange gange . alle ideer og hjælp vedr problemet er jeg meget taknemlig for og alt er værd at prøve for tænk hvis det virker ..... så tussind tak
    fra Anette og Charlie
    ps uha som han kommer mere og mere ind i sine teenager tid kommer flere problemer ....
    er jo 1 gangs hunde ejer og støtter mig til alt den hjælp kan læse mig til via de bøger jeg køber og kan få fra andre hunde ejere samt hunde træning for få en god vovse ud af ham trods min manglende erfaring
    så tak til alle der vil videre give jeres kostbare erfaringer med jeres vovser


Kommentér på:
Vild af glæde når gæster kommer

Annonce