springer istedet for at blive? {{forumTopicSubject}}
Hejsa Alle sammen
Først vil jeg lige takke for de mange gode råd på min anden tråd, men nu har jeg altså lige brug for endnu et godt råd eller trick til træningen af Diego ( 7 Mdr) det går fremad med at han ikke springer op og bider ( gør det stadig en lille smule men slet slet ikke så slemt og intenst som før )
Mit spørgsmål er hvordan jeg lære han at blive siddende eller liggende mens jeg går fra ham uden at han springer op af mig når jeg så kalder ham til mig? Jeg har prøvet at vende siden til, sige nej og alt det som der nu plejer at hjælpe, men det sender ham bare op i det røde felt og han begynder at bide? Er det fordi han ikke forstår hvad jeg vil have han til eller går jeg for hurtigt frem men at lære ham for mange ting?
Jeg synes jo bare at han burde kunne meget mere end det han kan sammenlignet med vores 2 gamle hunde som i en alder af 7 mdr. ikke havde så svært ved indlæring som Diego har ?
Tænker nogen gange på om han mangler en del af hjernen for nogen dage er han helt eksemplarisk og andre gange skulle man tro at han aldrig have været trænet, ved godt at de sikkert er pga. af at han er lige midt i teenager tiden, men sys nu bare ikke at der var så mange problemer med de 2 andre.. ? ( ved godt man ikke kan/ må sammenligene hunde på den måde men alligevel)
Hilsen Mia
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.402
maj 2007
Hvis han er så overkåd, så vil løbeturen hjem til dig være nok til at tænde ham. Så alt skal foregå stille og roligt.
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 807
Men det med at jeg skal gå tilbage til ham kan han sagtens og han kan og blive liggende meget længe indtil jeg giver ham fri, men der kan han også godt finde på at springe op at mig, det virker lidt som om han han ikke mener at jeg skal bestemme hvad han skal. For som jeg skrev før så nogle dage kan han "det hele" og andre gange kan jeg dårlig nok tage han ud i haven uden at han er helt oppe at køre.
For at tage et eksempel så greb jeg del hele helt anderledes an idag. Vi går en morgentur på 1½-2 timer hver morgen og idag da vi kom hjem fik han lige en pause på ca 45 min. også gik vi i haven og begyndte at træne, de første 4 sitte og dæk øvelser gik fint, også øvelsen med at han skal blive også komme og gå plads mens jeg går fra ham gik også helt fint, men da jeg så dække ham af og går fra ham, stopper op og kalder på ham kommer han i fuld firspring og begynder at hoppe og og nappe til mig.. han er mig virkelig en gåde engang imellem.. :S men man elsker ham jo alligevel
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.855
Han reagerer fuldstændig ligesom min Aifi og min Jarna gjorde de første par gange jeg prøvede det - de troede simpelthen jeg ville efterlade dem, og så blev de så lykkelige da jeg endelig kaldte dem til mig. :o)
Prøv evt. at tage det et skridt af gangen. Dæk ham af, gå to skridt frem, ros ham og hold en pause for så at gøre det igen med lidt længere :o) Det hjalp med mine
maj 2007
4 gange er også rigeligt for at 7 måneders teenager:-). Så lav noget andet, når det er gået godt nogle gange, så han ikke kører sur i det.
Men i den alder kan de nogle gange det hele og andre gange ingenting. Det må man tage med. Ind imellem, hvis det hele "går galt", skal man bare lave en helt enkelt øvelse og så stoppe imens legen er god:-)
jan 2007
maj 2007
Tag tingene stille og roligt....... Hav tålmodighed, specielt i denne periode.
Ja, Lotus er SÅ stille og rolig......... Kaido er en krudtugle uden lige........*GGGGGGGG*
jan 2007
Okey, ja de ser utrolig dejlige ud begge 2 ihvert fald..
nårh med Diego har lige fået sit dog figther så nu bulder han rundt i køkkenet med det.. hihi, så har jeg da lige 5 min. for mig selv til han har tømt den.. ved ikke hvad jeg skulle gøre uden den, den er virkelig guld værd når han ikke gider noget andet
springer istedet for at blive?