991 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Hund nummer 2. Hvalpe tilvænning Hund nummer 2. Hvalpe tilvænning
Hej alle. Jeg står på venteliste til min hund nummer 2.
Jeg har i forvejen en Cavalier King Charles Spaniel på 7.5 år som ikke er den store hvalpeelsker. Hun bliver tit sur på min mors mellem Schnauzer hvalp på 1 år og knurre af hende, men hun har aldrig sat hende på plads eller prøvet på det.
Tror i at det kan forberede Molly på at der kommer en ny hvalp i huset, hvis hun kommer ud og møde nogle flere hvalpe inden?
Har overvejet at slutte mig til en hvalpe oreintering hos dyrlægen, ikke følge hele holdet, men bare være der nogle få minutter så hun kan møde lidt forskellige
0 synes godt om
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.794
Man kan ikke ændre en hunds sociale tilbøjeligheder.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Så min anbefaling er, at tage den EN gang med den hvalp, det handler om.
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 81 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.621
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.567
Ofte synes jeg at hunde ændrer sig når de får en sambo... fra at være afvisende til at acceptere/endda holde af den nye hvalp... Men det kræver supervision, tålmodighed og indsigt fra dig af da både din tæve og den nye hvalp skal have "rum" og forståelse...
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Hvis hun ikke synes hvalpe er sjove, vil det absolut ikke hjælpe at presse hende til at møde endnu flere.
Og skulle du så endelig være så heldig, at hun acceptere bare én af dem, så hjælper det jo ikke noget, når det ikke er den hun skal bo sammen med.
Når man har en hund som ikke kan lide hvalpe, må man bare indordne sig, når man vælger at købe sig en hvalp alligevel.
Sørg for 100 % opsyn med hundene, sørge for den gamle får tid alene uden hvalpen (Og omvendt), og så tage den derfra.
Stille og roligt vænner den gamle sig måske til det, eller også må i bare tage de foranstaltninger der er, ind til hvalpen bliver voksen.
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 485
Mht. hvordan der skal foregå her hjemme ved jeg godt hvordan jeg skal gribe det an
Det var mere et spørgsmål om der en en måde at forberede Molly på at der kommer endnu en hund i vores hjem eller om det ikke er noget man kan forberede
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Måske give hende lidt mindre opmærksomhed end i gør nu?
Ellers ved jeg ikke lige...
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.921
Hun blev lettere chokeret over at se hvalpen, men valgte at hvis hun ikke kunne se den, så forsvandt den nok igen eller blev hentet. Efter første nat, hvor den stadig var der om morgnen indså hun, at den nok ikke blev hentet og senere samme dag overgav hun sig og blev jordens bedste storesøster...
Min ældste hund er asocial og bryder sig ikke om andre hunde - ligegyldigt alder
Hund nummer 2. Hvalpe tilvænning