{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.703 visninger | Oprettet:

Dansk svensk gårdhund {{forumTopicSubject}}

Hejsa Alle,

Vi mistede for et halvt år siden vores elskede lille chihuahua blanding til en arvelig hjertesygdom. Længslen efter en hund blev alt for stor, så vi købte efter grundig overvejelse en lille dansk svensk gårdhund.

Jeg ved godt de er vilde, og har et langt større energiniveau end en chihuahua. Vi er selv en aktiv familie med løbeture, lange gåture osv.

Det hele går også rigtig fint med ham. Han er SÅ lærenem, kan allerede sitte, dække og reagerer HVER GANG på indkald ( selvfølgelig med en masse masse godbidder ) Han er dygtig på vores gåture Endnu bedre er det, at alene hjemme træning virkelig er lykkedes så flot. Intet har han lavet af ulykker. Han er så heller ikke alene hjemme ret længe af gangen, men jeg er virkelig positivt overrasket.

Jeg ved også kun han kun bliver 17 uger, men han er et lille bidemonster. Han bider ikke noget istykker, andet end sit legetøj og så vores fingre, tøj og ben. Folk gider ikke besøge os mere, min datter hader ham med sit bideri, og det har også kostet os mange flænger i armene. Mine forældre orker heller ikke komme her mere, for de får deres tøj flået, arme og ben bløder så det sprøjter. Når han er i det humør der, så hører han intet. Vi har indøvet nej, men han tror jo selvfølgelig vi vil lege når bidderiet står på. Jeg har allerede erstattet meget tøj fra andre mennesker, min datter kan pt overhovedet heller ikke have legeaftaler, for så skal hunden lukkes væk - og det vil jeg ikke, jeg vil hellere lære ham, at nej betyder nej. Men det er så ikke så nemt skælde ud over en hvalpeting.

Jeg har snakket med dyrlægen omkring det, og har fået at vide, at dansk svensk gårdhund fortsætter med være ustyrlig og vild og fortsætter med sit bideri i ben og arme og tøj smiley Jeg kan simpelthen ikke forstå dette er rigtig? Hvis denne race er sådan, så var der vel ikke nogle der ville have den?

Da min chihuahua var hvalp nappede og bed han da også, men gjorde jo pga racen ikke ondt og han stoppede da han skiftede sine tænder. Mine forældre har haft en bordercollie der blev 16 år, han har aldrig nappet efter fingre. Det kom selvfølgelig bag på mig, at ud af de 5 hunde jeg har haft igennem livet, er ham er den absolut lærenemmeste, men klart også den mest bidende af dem alle.

Han bliver aktiveret, får kødben, bliver aktiveret ved andre hvalpe. Han har også et bur, når han er helt oppe i stressniveau, som han kommer ind i, og der ligger han sig til sove med det samme. Jeg har sådan fornemmelsen af, at han er nem stresse op, bare den mindste lyd. Det gør så også han ikke sover ret meget, så jeg har "tvangsputtet" ham, hvis man kan sige det sådan?

Men det er så træls, at her i sommers har vi selvfølgelig INTET kunne overhovedet, da INGEN vil passe ham bare 1 minut. Alle frygter ham. Jeg går til tjek på sygehus lang væk, og der er jeg afhængig af nogle kigger til ham, men det er der ingen der har villet i frygt for bliver skambidt. Så jeg er blevet nødt til have ham med.

Er der nogle der selv er ejer af en dansk svensk gårdhund som selv har haft et lille bide monster, og er det stoppet med tiden? Dyrlægen siger dansk svensk gårdhund er længe om tabe sine tænder. Han går ind i 17 uge nu, og der er ikke skyggen af en løs tand eller nye tænder.

Jeg er jo lidt i vildrede, for forsvinder sådan et bidderi aldrig, så er det jo frygtelig. Han bider hårdere og hårdere og hårdere for hver gang, og jeg er da ret bange for hvor hårdt han så kan bide, når han bliver ældre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dansk svensk gårdhund
  • #1   29. jul 2014 Det lyder gevaldig som om du har brug for hjælp;) meld dig til træning med hunden, så får du hjælp til problemet samt vejledning i meningsfuld aktivering;)
    Hvor bor du?


  • #2   29. jul 2014 Jeg bor i Nordjylland smiley Min veninde er hundetræner og hjælper os gevaldigt meget, men det hjælper desværre ikke på bidderiet. Hun er i vildrede, og tror muligvis jeg skulle kontakte en adfærdstræner. Men jeg NÆGTER tro på, at dette bidderi er noget med forkert adfærd gøre.

    Der må da være nogle derude der har haft en nappende hvalp i en dansk svensk gårdhund udgave ? Håber da virkelig det stopper når han skifter tænder.


  • #4   29. jul 2014 Yes yes Maiken, vi prøvede nemlig anskaffe os et bur, når han går efter min datter ( og det gør han for det meste), så har jeg givet ham en timeout i buret. Nogle gange ligger han sig til sove, andre gange fortsætter han sin vilde bideleg, når han bliver lukket ud. Og vi har også gjort det i 10-15 sek.

    Det var vi så prøvet i 14 dage, men det har ikke hjulpet en disse. Måske jeg skal give det tid, og virkelig bare håbe på han snart lærer det.

    Jeg er nemlig heller ikke til det at ignorere denne opførsel smiley

    Alt andet lykkedes med ham, bare ikke det bidderi og flænse lege.

    Dyrlægen har sagt jeg skal lege vilde lege med ham. Og det gjorde dyrlægen så, for vise mig hvordan man nu lige sådan leger med en hund. Siger jer, jeg havde den mest modbydelige hundeadfærd i flere dage efter hun havde leget med ham, det hele startede fra nul af igen. Altså INGEN vilde lege, det stresser ham op til endnu mere bideleg smiley


  • #5   29. jul 2014 Det er for det meste min datter han går efter, og det er selvfølgelig heller ikke altid hun er lige efter bogen med hvalp og barn sammen. Men det er blevet bedre, ingen urolige bevægelser og jeg overværer dem, hvis de leger.

    Men gør jeg det sådan han ikke kan gå efter min datter, så går han efter mig smiley


  • #8   29. jul 2014 Vi har en Dansk Svensk gårdhund, og da han var helt lille var han meget vild med at bide. Men det kan altså godt trænes væk, det stoppede ikke efter tandskift men med træning. Vores gør det nu kun hvis han bliver for ophidset i leg, men kan stoppes med et enkelt nej.
    Hvis din dyrlæge har sagt du skal lege vildt med ham så ville jeg da slet ikke stole på den dyrlæge når det gælder adfærd.

    Time out er meget godt til nogen hunde men havde ingen virkning ved vores (i hvert fald ikke af hvad vi kunne se). At sige av med et lille skrig virker også ved nogen. Vi trænede rigtigt meget at han skulle finde ro og det gør vi stadig. Og så har vi i en periode brugt meget at have ham i snor indendørs så han ikke kunne komme op i det gear hvor bideriet som regel starter, hvis ham vil være vild så er det udenfor uden snor og så er det med legetøj. Og så sørger vi for han er aktiveret godt hver dag med forskellige ting.
    Som sagt så er vores næsten holdt op med det, det er kun i meget få situationer.


  • #9   29. jul 2014 Det lyder akkurat som en beskrivelse af vores Buster. Han er dog blevet MEGET bedre til finde ro. For bare 14 dage siden sov han kun om natten, og farede ellers rundt hele dagen lang. Det er alt alt for lidt søvn for sådan en lille hvalp.

    Der har virkelig været stunder, hvor jeg har været ved give op. Specielt når han virkelig har været slem. Og det ville godt nok også være et ensomt liv uden besøg eller legeaftaler for min datter i fremtiden, hvis dette ikke stopper. Når Buster bider kan man faktisk ikke se forskel på et reelt hundebid, eller hvalpebid smiley

    Jeg har hørt hvalpe kan være meget vilde, men har somsagt aldrig oplevet noget så slemt som det her. Det er jo ligefør man tror hunden er syg, når den endelig har lagt sig i mere end 5 minutter smiley

    Jeg ved godt dansk svensk gårdhunde kan være vilde, men havde nok bare ikke lige forestillet mig noget SÅ vildt. Alle jeg kender der har racen har nemlig ikke selv haft disse problemer. De har også de mest rolige hunde idag. Derfor bekymrer det mig, at det bare ikke bliver bedre med ham.



  • #10   29. jul 2014 For det første så har du ret sikkert ikke købt en Dansk/svensk gårdhund. Du har købt en blanding, måske med noget terrier. Og terrierne har det med at være noget mere vedholdende, og de kræver lidt mere af deres ejere end den gængse DSG.
    Jeg tænker også ar han har brug for at bruge hovedet lidt mere fx. via sporsøg, hundespil eller hvad han nu synes er sjovt.
    Hvis han får kanaliseret energien over på noget mere fornuftigt vil han nok have mindre lyst til at bide.

    I øvrigt skal man lade være med at spørge sin dyrlæge til råds om opdragelse/adfærd, for det ved de ikke mere om end Hr. og Fru. Hansen. De har nemlig inden uddannelse inden for det felt.


  • #13   29. jul 2014 Jeg har dælme aldrig hørt at en dsg altid vil fortsætte med at bide....den dyrlæge ved ik meget om adfærd da...
    De er meget energiske ja, men man kan sagtens dæmpe dem. Du kan bruge timer udendørs, men i kan også sagtens have rolige sofadage med en dsg.
    Hvalpe bider ja, men de skal også lære at stoppe, lyder til at du benytter dig at tygge,/bideting og kødben, og det er bare super smiley

    Min er dog en blanding, men alt i hende skriger dsg smiley
    Hun elsker bidelege, at bide og angribe hænder som en farlig hund, men vi har lært hende at når vi siger slut, så er det slut.
    Og hvis hun fortsætter, så skal hun gå i sin kurv i et par minutter til hun slapper af igen.
    Et nej/slut er et nej/slut og det skal komme i en fast bestemt kommando, og ikke "neeeej slut sååå, sluuuut...hihi stop så....stop.... "
    Nej det er : " SLUT" og så mener man det. Og når den så stopper, så beløn, glad stemme og noget lækkert guf.
    Så vedholdenhed og træning og belønning smiley og ja det kan tage tid smiley

    Jeg vil også foreslå mental træning, så den får brugt næsen.

    Jeg har bur til min, men lågen er pillet af. Buret skal ikke fungere som fængsel.
    Buret er en hule, hvor hun sover og slapper af, præcis som en alm kurv.

    Jeg har bur, da vi i sjældne tilfælde har haft stor fest (fx30 års) og folk vrimlede rundt.
    Hun kunne ikke finde ro, og der vil buret være genialt. Der vil jeg så be hende gå ind, og så kan jeg lukke af for hende, så hun ikke kan trisse stresset rundt, men nu kan slappe af og ikke tage sig af alle gæster der går ind og ud.
    Det blir også brugt på fx camping/telttur.

    Buret er genialt hvis man forstår at bruge det korrekt.


  • #14   29. jul 2014 Det lyder heldigvis som om jeg gør det hele rigtig, men måske mere et spørgsmål om, at den er mere standhaftig og skal have tid til lære forstå. Det er jo stadig en ung hvalp. Jeg vil ihvertfald blive ved og ved, her er det mig der bestemmer smiley

    Jeg gemmer godbidder ude i vores store have, eller også kyler dem ud over det hele. Det kan han bruge lang tid på lede efter. Han er jo MEGA intelligent, ihvertfald efter min mening smiley Jeg havde sådan et intelligent aktiverings legetøj. Min gamle chihuahua var 9 år og fandt aldrig ud af hvad det gik ud på - men Buster brugte kun 30 sek på finde ud af hvad det hele gik ud på. Min veninde sagde jeg kunne fylde godbidder i en 1 ½ liters colaflaske, men der gik højst 1 minut, så havde Buster fundet ud af han skulle slå med poten, så alle godbidderne sprøjtede ud af den. Pyh smiley Så købte jeg sådan en der skal tiltes og man kan indstille sværhedsgrader på, men det er også alt for nemt for ham.

    Lige før man render tør for ideer smiley

    Jeg ved heller ikke om han er 100% ægte dansk svensk gårdhund. Der kan godt være noget Jack Russell gemt i ham, men jeg er ikke sikker.


  • #17   29. jul 2014 min er nu 8½ md, og har også nappet. Jeg regner det for alm. hvalpeadfærd, og ignorerer det. Og de taber mælketænder på samme tid som andre racer.

  • #18   30. jul 2014 Dit største problem er helt klart dyrlægen , som ikke har et klap forstand på dsg.
    Vi havde dsg for 30 år siden og fik for 5 år siden igen dsg. Ja - de er aktive - altid oplagt til leg eller læring , og sindsyg kloge. De bidder eller napper ikke mere end mange andre racer som hvalp.
    Vores første dsg hvalp, var meget hurtig til at lære ikke at bide eller nappe i os. Hun fik simpelthen et stykke legetøj i munden -og masser af ros , hver gang hun bed/nappede. Når hun hoppede op ad os , vendte i ryggen til og ignorerede hende. Det tog noget tid , tror hun var omkring et halvt år , inden det var helt trængt ind.
    Nr 2 dsg hvalp var dog noget sejere at slås med. Han havde nogen meget stærke meninger om hvem der bestemte. Men han lærte det dog. Da han bed/nappede som hvalp , virkede legetøjet ikke så godt som ved den første. Vi var også ved at give op, men da han var 4 mdr meldte jeg os til træning. Den ene af trænerne konkluderede ret hurtigt , at hvalpen her , var en sej gut. Efter at have været der nogle gange, bad hav om lov til lige at låne ham (uden andre hunde i den anden fold). Han gik nogle ture med ham og da han havde en god kontakt - stod han bare helt stille og ventede. Der gik 1 min så begyndte Albert at hoppe op og nappe ham i bukserne - idet han gjorde det knurrede træneren som en hund. Albert satte sig af bare undren. Det gentog sig efter ca 1 min igen - og træneren knurrede lidt mere vredt. Så gik der et lys op for Albert. Det tog vi i brug derhjemme , og det virkede. Dog ændrede vi at knurre som en hund , til en dyb brummen. Det blev langsomt bedre. Men en hvalp er jo som børn - de skal have tingene gentaget med mellemrum - før det sidder helt fast. Han skulle helt overstå teen age tiden , før det var ovre. Men velopdragen blev han. Så en god tålmodighed og i får helt sikkert en skøn hund. smiley


  • #19   30. jul 2014 Tusind tak for alle jeres svar, det er helt sikkert noget jeg kan bruge smiley

    Min datter har været hjemmefra disse dage for første gang siden vi fik ham. Og mens han har været herhjemme ved mig har han faktisk kun haft 1 bide flip. Jeg må nok konstatere lidt, at der skal arbejdes noget mere med barn og hvalp sammen. Han har faktisk slappet meget af, og her igår fik jeg gæster bad jeg om ignorere indtil han var faldet til ro. Det gik så fint, Buster kørte ikke op i det røde felt, som han plejer gøre hvis nogen hilser for overgearet på ham. Det er jo ikke altid kun hundens skyld smiley Men det er lidt som om Buster har 2 personligheder - 1 sammen med mig, og en anden når min datter er hjemme.

    Jeg tror virkelig Buster ser min datter som en "hvalp", og han er altid på stikkerne til at lege med hende, derfor er han lidt stresset, for han skal altid holde øje med om der kommer en bevægelse han tror betyder leg.

    Jeg skal virkelig lige tænke over, hvordan det her skal gribes an. For min datter skal være her, og skal have lov til være barn. Men samtidig skal hun også blive bedre til følge reglerne, ellers bliver det da helt tovligt her.

    Alt det du skriver om Hanne, om jeres hanhund kan jeg nikke genkendende til. Buster er godt nok også vedholdende. Aldrig har jeg set sådan en stædig lille gut smiley Og når det så er sagt, så tror jeg virkelig det er vigtigt kunne opdrage med de rigtige redskaber, ellers går det galt. Jeg tror også godt man kan dreje denne stædighed til noget positivt, og tænke at man virkelig får en "stærk" mental hund, hvis man forstår gribe denne stædighed rigtig an. Når jeg tænker tilbage på vores andre hunde, så har de 4 af dem måske været lidt underkuet - hvis man kan sige det sådan? De blev også ret angste med tiden. Buster har stået ude i haven og gravet store huller mens det har tordnet, og han registrerede slet ikke noget smiley Og hørelsen fejler altså ikke noget smiley

    Da jeg skulle vælge hund igen valgte jeg efter, hvad vi kunne tilbyde racen. Valget kunne aldrig nogensinde blive en lille bette hund igen, da vi er for aktive til det. Jeg løber meget, og ville have en hund der kunne komme med på mine løbeture. Samtidig skulle den også være den oplagte familiehund, ej heller en stor hund, da vi bor på meget sparsomt plads, men med kæmpe have til. Derfor faldt valget på dansk svensk gårdhund, da jeg kender 2 der har haft/har dem, og det har været alletiders familiehund. Samtidig ville jeg styre udenom de værste arvelige sygdomme. Ved godt man ikke altid kan være sikker, men vores chihuahua havde endocardiose hjertesygdom, som er arvelig, og hos nogle racer er det mere set end andre. Efter at have mistet den anden hund havde jeg bare ikke det mentale overskud til, at kunne tage imod en race som muligvis kunne være bærer af sygdommen.

    Jeg er sikker på, at det er tålmodigheden man skal finde frem. Jeg tror på det der "vildskab" går af jo ældre han bliver. Alt andet er jo fint nok, og jeg er da også vokset med alt det han allerede har lært i en alder af 17 uger, men som jeg brugte 9 år på lære den gamle hund.

    Kan jer med dsg huske hvornår tandskift stod på? Jeg læser mig frem til det er fra 12 uge, men det synes jeg virker meget tidligt? Der er somsagt ikke skyggen af en løs tand i Busters mund, og der er heller ikke kommet nye til.


  • #20   30. jul 2014 da hun var 5-6 mdr.. Og husk at det er nu hundeskolerne tager nye hunde ind. Det er en hvalp du har, og sååå fuld af krudt. Den skal have noget at lave, leg aktivitets lege med den.

  • #21   31. jul 2014 Tandskifte kan jeg faktisk ikke helt huske. Men mener han var ovre det omkring 6 mdr alderen. Jeg er sikker på i får jer en dejlig og sej hund.

  • #23   1. aug 2014 Får hunden ikke lov til at lege vilde lege overhovedet?

    Hvilke ting har I puttet ind i hans hverdag, der stimulerer hans behov for at bruge sin krop og sit hoved?

    En DSG er en klog arbejdshund - har I taget højde for det i jeres hverdag?


  • #24   1. aug 2014 Hvad er modbydelig hundeadfærd for dig - ud over at den bider og flænser?

    Er en rolig hund = med en god hund i jeres hjem?


  • #25   1. aug 2014 Jeg ved ikke om du har læst det jeg skrev allerførst, med at vi er en aktiv familie.

    Buster er ude og blive luftet om morgenen. Derefter er han alene hjemme 2 timer, og bliver luftet igen. Jeg har en 700 m2 have han render rundt i og får brugt snuden og hjernen godt og grundigt ved leg og hvor jeg gemmer godbidder/gemmer hans legetøj. Jeg er med ham, og leger med ham derude mens. Om aftenen bliver han luftet igen. Han er MAX alene hjemme 3-4 timer pr dag, men det hører til sjældenhederne, ellers går jeg hjemme hos ham. Han har masser af legetøj, bideting, gode kødben osv, og JA vi leger med ham. Og JA han bliver aktiveret af andre hunde og andre mennesker ( og disse mennesker gider snart ikke mere, for de bliver også flænset af ham)

    Modbydelig hundeadfærd er hvor den bider og flænser - kan accepteres SOM HVALP, ikke som voksen hund, så kan jeg ikke have ham sammen med min datter som efter hånden har meget grimme flænger. Jeg har også grimme ar, men jeg er så ligeglad med det.

    Jeg fik bare at vide, at en dansk svensk gårdhund aldrig stopper med hvalpe adfærd, og ej heller med flænse ens arme, ben og hænder. Derfor blev jeg nervøs om han rent faktisk passer ind i vores familie. For synes ikke han passer ret godt som familie hund, hvis han fortsætter med det resten af sit liv, så bliver jeg nødt til tænke på min datter. Vi har skam været vej med en kæmpe flænge ved lægen før, så det er et kraftfuldt bid.

    Jeg løber selv over 30 kilometer om ugen, men en hvalp på 17 uger må vist ikke komme med på sådan løbeture endnu. Så på denne måde kan jeg vist ikke aktivere ham endnu.



  • #28   1. aug 2014 Sandsynligvis er adfærden en god blanding af naturlig adfærd, en tillært adfærd (det virker, der reageres på den, han får kontakt) og en stressadfærd.

    Det skal tackles fra flere vinkler - både i respekt for at det er naturligt for en hund at lege med sine tænder og i accept af, at hunden mangler et alternativ til at bide og flænse når den er opkørt. Der skal både forebygges og behandles...

    Det, jeg ikke ser i jeres plan er koncentration og udnyttelse af det gode hoved en DSG har.
    Der er mange muligheder for at træne den mentalt - ikke bare løselige snuseopgaver, der løber man hurtigt tør for skyts. Der skal langsomme motoriske opgaver til, indlæring af tricks, der kræver både at hovedet og kroppen er i koncentration.

    Hunden skal forhindres i at blive opkørt - og det kan den også blive ved at man rent faktisk lader den få afløb fra den fysiske stress, som den tydeligvis har bygget op.
    Jeg synes dyrlægen har helt ret når han anbefaler kontrolleret vild leg. I øvrigt en fantastisk måde at knytte bånd til sin hund på.
    Pointen er, at det er jer voksne, der helt og holdent styrer legen med noget legetøj, der kun er tilgængeligt når I leger med hunden.

    Dernæst er det en erkendelse at hunden gør, hvad der kan betale sig - og det kan betale sig at bide og flænse, for det sætter en masse i gang. Dermed er det også en tillært adfærd - og dette skal omkodes i hovedet på hunden. Den må INTET få ud af adfærden. Ikke engang et nej eller øjenkontakt.

    Det er en udfordring - men vi er mange, der har gennemlevet det. Det er naturlig hvalpeadfærd, som mange af os uden hensigt kommer til at forstærke.


  • Anja E
    Anja E Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 2 Svar: 2
    #29   9. dec 2015 hej

    Jeg har også en dsg på 17 uger med de samme problemer. Altså at den gerne vil bide - specielt min far er hans ynglings offer.

    Så jeg ville bare høre, hvordan det gik med Buster - er der håb forude:-)


  • #30   17. dec 2015 Hej med dig,
    Buster blev 1 år her i sommers, og det går meget bedre med ham. Han er stadig vild, men slet ikke på samme måde som før.
    Hvis det er han er opkørt nu om dage, så napper han stadig, men bider ikke så det gør ondt. Dvs han var bare lasaang tid om finde ud af det med bide hæmning.
    Når der kommer gæster, og specielt nye, så er han godt nok vild. Opfører sig som en hund på speed. Nogle gæster er bedre til ignorere ham og først vise ham opmærksom, når han ER faldet til ro. Er han først opkørt, så er der ikke andet for end lukke ham i et andet rum. Og sådan noget kan godt irritere mig lidt. En hund skal altså være der, hvor man selv er. Jeg tror træning, træning, træning er vejen frem, også kræver det gæsterne overholder regler med ignorere ham.
    På alle andre områder er buster en super hund. Skide god til være alene hjemme, har aldrig ødelagt noget af. Han er super god på gå ture, ved andre hunde og han er så sjovt nok mega lydig udenfor. Reagerer hver gang på indkald.her forleden kunne jeg rent faktisk på ham kaldt til mig, selvom en hun hund der også var i hundeskoven var i løbetid.
    Buster er lidt af en krabat, 15 kilo vejer han. Derfor virker det til han er mere vild, fordi han er tung og stærk. Min veninde har en Jack russel, den har samme adfærd, men er meget mindre, så gør det ikke så meget den er oppe at køre.
    Der skal lige lidt fin justeringer til ved Buster, og jeg er sikker på det nok skal komme. Skældud er slet ikke vejen frem her, ignore den dårlige opførsel, kontakt og ros ved god opførsel.
    Da buster nappede ignorerede vi det til sidst helt, det var hårdt i flere uger, man måtte jo vade op af sofaen for selv komme væk, men løsning var god.
    Jeg lærte buster løbe med mig på løbe ture, men det dur slet ikke. Han er helt ilet op og blev stærkere og stærkere. Bare almindelige gå ture med masser af snif til andre hunde osv. Mental træning osv, det er noget der kan gøre ham træt.
    Det er samtidig en sjov race, det er nogle underlige nykker buster er begyndt få smiley Men han er godt nok klog.
    Han var forresten mest efter min kæreste i starten, da forholdet var nyt. Buster ville bare ikke acceptere ham. Men det gør han så nu, heldigvis. Man må bare ikke give op, det skal nok komme. Jeg har ladet mig fortælle, at det er en lidt svær race have med at gøre. De kører sådan lige på grænsen hele tiden.


  • #31   17. dec 2015 Glemte helt. Buster elsker elsker kødben. Specielt rigtig hårde kødben. Det er noget han virkelig kan geare ned på. Vi har også sådan en kong man kan putte hundemad indeni. Det er som om når han skal slikke maden ud af den, at det virker beroligende. Den havde vi meget glæde af, hvor han var proppet med energi smiley

  • Anja E
    Anja E Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 2 Svar: 2
    #33   20. dec 2015 Tak for dit fine svar.

    Tror da også nok, at min hund nok skal lære det med bideriet. Men den tester tit min tålmodighed.
    Ellers er den også super dygtig til at være alene hjemme, renlighed og lydighed.
    Nu er den dog begyndt at grave huller i haven - det er vi ikke helt enige om, at det er en dårlig ide??
    Træning, træning og træning - tjek????

    Hilsen

    Anja


Kommentér på:
Dansk svensk gårdhund

Annonce