{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

Når forbigående skal kommentere ens træning {{forumTopicSubject}}

Jeg er rasende!

Jeg er lige kommet hjem fra en kort gå-tur med min Jack Russell på 11 måneder. Han har den vane, at han sætter/lægger sig, når han kan se andre hunde - jeg træner det med ham hver dag, men han er ikke kommet helt over det.

Jeg går med ham på en cykelsti, og ude på marken, som ligger op af stien, går en fyr med to små terriere. Da min hund ser dem, sætter han sig ned, og kigger på dem (jeg har den opfattelse, at han observerer dem, og vurderer om de er en trussel). Som jeg altid gør, beder jeg min hund om at komme med mig, og bruger min klikker og godbidder til at træne det. Her dukker mandens mor op, og overtager den ene af hans hunde. De begynder begge to at råbe til mig, at jeg er en idiot til at gå med min hund, og at det ikke er tidspunktet, hvor jeg skal begynde at lege med ham på. Jeg forklarer dem, at jeg træner, men de vil overhovedet ikke høre på mig, de fortsætter med at forklare dem, at jeg spilder deres tid, fordi de mener, at de ikke kan fortsætte deres tur, når min hund sidder og kigger på dem - han kunne jo være aggressiv.

Jeg er så sur! Er der andre hundejere der må lægge ører til samme slags behandling, som dette?

Jeg bor i et område, hvor der er mange hundejere, og derfor også mange forskellige holdninger til, hvordan en hund skal trænes. Jeg bruger udelukkende klikkertræning og positiv forstærkning, men får ofte at vide af folk jeg møder på gaden, at det er en alt for blødsøden måde at træne på, og jeg skal flere gange om måneden forsvare mig selv og mine træningsmetoder. Er der andre der kender til dette problem?

Jeg er ved at være ked af det, jeg gør jo bare, hvad jeg mener er bedst for min hund smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når forbigående skal kommentere ens træning
Kommentér på:
Når forbigående skal kommentere ens træning

Annonce