910 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar

3. jan 2007 Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 307
DRU og FCI DRU og FCI
Hejsa.. Allesammen..
Jeg har tænkt over, hvis man har en hanhund gående med FCI stambog som familie hund.. må man så godt bruge den på en tæve med DRU stambog.. Jeg ved at hvis man er ejer af en kennel registreret i DKK skal man holde sig langt væk fra DRU.. Men hvis man bare har en húnd med FCI for "sjov" Hvordan er reglerne så??
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.479
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.955
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.186
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 307
Ejer af verdens dejligste Chier: Jeg syntes det er helt iorden at man skriver købs aftaler på sine hvalpe som Kennel - specielt på DKK stambogsførte hvalpe.. Ved at MANGE udnytter DKK hunde ved at parre med DRU også sælge hvalpene for mange penge.. det ser jo ikke godt ud for sælger at deres seriøse opdræt bliver brugt i andre klubber som deres klub DKK ikke er særlig vilde med... Jeg syntes ikke man skal blande DRU og DKK hunde.. Da DRU hunde slet ikke er så sundheds testet som DKK..
OG jeg har ofte været vidne til at DRU'er avler på over og undebid og patella knækører osv.
Så syntes det er helt OK når sælger kræver bod og prøver at undgå at deres avl kommer i DRU
jan 2007
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.186
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.518
De mindre klubbers medlemmer har valgt DKK fra da de valgte en lille klub til.
Alle der ønsker at arbejde sammen med DKK er velkommen. De skal så overholde DKKs krav for opdræt, udstilling og andet der kan have med generel dyrevelfærd eller andet at gøre.
Ønsker man at opfylde disse krav melder man sig ind i DKK og holder sig til de forskrevne retningslinier.
Mener man disse regler er for stramme, ja så vælger man en anden klub og fravælger derved samarbejdet med DKK.
Pointen i et samarbejde på tværs af klubber er svær at få øje på.
jan 2007
Og så er avl-restriktionerne ikke de samme. Så hvis en race skal HD-fotograferes samt udstilles i en klub, men ikke i en anden, bliver det da noget værre rod.
jan 2007
jan 2007
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.341
apr 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 252
I mine øjne kan du næsten ikke lade din avlshund gennemgå for mange tests - også selvom det ikke umiddelbart er et krav eller et problem kendt i racen.
jan 2007
-og så self udstilles (mindst 2. præmie)
Det er de regler der er ved DKK. Reikis opdrætter vælger udover det osse at de skal mentaltestes.
Hos DRU er der krav om HD-foto fr hunde over 45 cm. Det vil for islænderen betyde at mange tæver IKKE skal HD-fotograferes, mens hannerne typisk skal. Tæverne er jo typisk mindre end hannerne. Udover det er der ingen krav.
Udover det er den eneste islænderopdrætter jeg kender i DRU (men der skal da nok være et par stykker mere går jeg udfra), udelukket af DKK, fordi hanhunden har været brugt ualmindeligt meget.
-derfor kan jeg ikke se hvordan et samarbejde på noge måde skal kunne lade sig gøre. Islænderen er jo langt fra den eneste race hvor der er afvigelser i krav og hvor opdrættere åbenbart ikke er enige omkring reglerne.
jan 2007
Nu var det ikke for at debatere netop denne hanhund, men blot for at vise hvor forskellige tingene er i klubberne. Og det er meget fint at nogen DRU-opdrættere gør mere end der kræves (er helt klar over at osse DRU har nogen opdrættere der er i orden). Men så længe kravene er SÅ forskellige kan der ikke laves et samarbejde der kan give DKK noget som helst -det vil i så fald kun være til fordel for DRU, og det kalrer de jo fint selv ved at bruge DKK-hunde i deres avl (det kan man jo så mene om hvad man vil)
Og så er idéen med klubberne jo osse lidt gået tabt, hvis det alligevel er et fedt hvad tavle man har -hvis hunden kan bruges i alle klubber alligevel.
Det nytter jo ikke noget at DKK f.eks. har HD-fotograferet en race i årevis, hvis så man kan bruge DRU-hunde hvor det i bedste fald kun er hunden selv der foreligger HD-status på.
jan 2007
Følger: 76 Følgere: 79 Hunde: 12 Emner: 69 Svar: 880
jeg ville aldrig basere min avl på sådanne linier..
eksempel :
Den første rottweiler jeg havde var ejet af min tvillingesøster, han fik som 3 årig en DRU stambog, begge hans foräldre var DKK.
han var 76 i skulderhøjde ( 6 cm over max- mål !! ) han havde svär entropion på begge øjne ( indadrullede øjenlåg og diskvalificerende for rottweiler !! ) der var blevet opereret flere gange.. men alligevel opnåede han at blive Champion i DRU.. Flot !!!
Han kom selvfølgelig ikke i avl, men principielt er det sådanne hunde der danner avl i ikke FCI klubber..
DRU og FCI