9.166 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

hvor mange kuldhvalpe må en hund få hvor mange kuldhvalpe må en hund få

jeg har en diskutino med en veninde om hvor mange man må få sin hund parret i løbet af dens liv..
jeg mener jeg har hørt 4 MAX 5 gange... hun siger at man må lige så tit man vil endtil hunden er 8 ( self først fra den er fylde 2)
så tænker jeg bare... er det ikke synd...
er der en tommelfinger for hva der er humant over for hunden eller er den " lige glad"
både men hvor mange gange og hvor tit
og hvor lang tid der burde gå imellem fra den har fået hvalpe til den burde få igen... ???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor mange kuldhvalpe må en hund få
  • #1   26. jan 2010 Normalt 4 kuld, men der kan dispenseres, så hunden kan få et 5. kuld. Om nogen kan få et 6 kuld kunne ikke undre mig.

• #2   26. jan 2010 Nu er det jo ikke sol og sommer for en tæve at være drægtig, føde og passe hvalpene, og får man hvalpe for tit når tæven aldrig at komme ovenpå inden næste drægtighed =/

Der er også noget med matadoravl, altså hvor mange avlsdyr der er af den bestemte race, og hvor mange kuld en hund må lave. Men ved ikke om det gælder for både han og tæve.

• #3   26. jan 2010 Man må max have 5 kuld hvalpe når man er DKK opdrætter og det skal være inden hunden fylder 8 år

• #5   26. jan 2010 Dorthe: Det er deres regler, men der er jo brådne kar overalt også i DKK. Jeg skrev bare hvad deres regler er. Ligeledes hedder det sig også at man får avlsforbud på sin tæve efter det fyldte 8 år, min gamle tæve er lige blevet 10 år og har endnu ikke fået avlsforbud. (Hun er dog taget ud af avlen for længst)

• #6   26. jan 2010 Det er et af de steder, hvor hundeweb er en fantastisk "sladrehank".
    Pengegriske avlere der i 70 og 80` erne har fået både 10 og 12 kuld hvalpe på en tæve.
    De har sandelig sat produktionen ned efter hundewebs opståen og deres indavlskofficient er også faldet drastisk.
    Så hurra for hundeweb!

• #8   26. jan 2010 det er nemlig præcist ikke om hva dkk tillader... men "alm: mennesker" men hva hunden er fortjent med og hva der er normalt for en hund... som med mennesker er det vel " normalt" man får ca. 3 børn... så er der dem med 4-6 og dem med 0-2... men gennemsnittet er vel efterhånden 3...

og med hunde er det "normale" og det de må få og kan bære er altså 4-5 kuld

• #9   26. jan 2010 Debbie: det er nu ikke helt rigtigt, DKK laver avlsforbud på tæverne, når de har fået nok hvalpe. Jeg kender i hvert fald flere tæver, der har fået avlsfobud efter at have fået nok hvalpe, uden at de har overskredet matadoravls grænsen. Det er vel egentlig også nemmest for hannerne at nå den...i hvert fald i de store racer(altså racer med mange hunde).

• #10   27. jan 2010 Jeg ved ikke om dkk automatisk lægger mærke til det, når en tæve har haft x antal kuld, og så nedlægger avlsforbud på den, eller om de skal have en henvendelse fra andre. Et eller andet sted kan de ikke være alle steder, synes at det er opdrætteren, der burde selv sige stop, og gør denne ikke det, så kunne man lave en konsekvens på lige fod med at forholdene f.eks ikke er i orden i kennelen.

Ja, jeg har også hørt om opdrættere, der har lavet både 4 og 5 kuld franske bulldog hvalpe på 1 tæve hvor denne fik kejsersnit hver gang...det er også noget svineri.

• #11   28. jan 2010 Lykke J

kunne ikke være mere enig i det hele :O)

Kommentér på:
hvor mange kuldhvalpe må en hund få

Annonce