11.095 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Materialer til fødekasse - pris? Materialer til fødekasse - pris?

Hej Alle i fantastiske hunde og hvalpeejere;)

Jeg har nu søgt nette tyndt for at finde en "opskrift" på en "lav det selv" fødekasse og desværre uden et specielt vellykket resultat smiley

Så nu tyr jeg alle jer, som faktisk ved en del ang. sådan nogle ting.

Min hund er en Dværgpinscher og hun skal føde om godt en mdr. tid. Så jeg skal jo gerne igang med at lave en fødekasse snart.

Mit spørgsmål lyder således:

Hvilke materialer er gode at bruge?

Er det bedst med er "låge" eller med en "alm" forhøjet åbning?

Hvad er godt at have i bunden?

Er en varmelampe en nødvendighed, eller kan man bruge andre ting?

Og hvad koster det ca. at lave sådan en fødekasse?

Resten er der styr på, så det er kun fødekassen der mangler:)

Håber i kan hjælpe.

Mvh Helena og Baily smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Materialer til fødekasse - pris?
  • #1   20. nov 2010 Det behøver du ikke at ha´ en masse udgifter til. Gå i et supermarked og find en papkasse der har tævens længde når hun ligger udstrakt og bredden skal være hundens højde. Den kan skiftes ud efter behov. Når hvalpene har fået øjne skærer du et hul i forsiden af kassen så de kan kravle ud og ind. Når hvalpene er omkring 3 uger sætter du en blød hundeseng ind til dem og i løbet af nogle få dage kan du helt fjerne papkassen. Køb en hvalpegård og sæt uden om kassen, så er dit problem løst og hvalpegården bruger du jo bare igen næste gang.

• #2   20. nov 2010 Hvis du tænker over hvad en fødekasse kan koste at lave, hvad vil du så gøre hvis din hund har brug for et akut kejsersnit til 14.000 kr ????

• #3   20. nov 2010 Hej britta smiley Det lyder da som en supernem måde at gøre det på smiley Men hvad med de lister i siderne, så hun ikke kan lægge sig på dem ude i siderne?

Til Gitte h - Kennel. Hvad med at du stoppede dit negative trip og tænkte over at man måske søger nogle billigere løsninger på de ting som man RENT FAKTISK kan gøre billigere - så man har RÅD til evt, dyrlægeregninger . udover!!!!! Det er ikke alle - som dig, der åbenbart har råd til at vifte om sig, med 2500 kr til en fødekasse, OG underlag til 1000 kr.. VEL!!! Tænk dig om, før du kommer med negative kommentare, du gør andres dag, rigtig dårlig ved det, og du gør også din egen dag, dårlig, for du får et negativt svar igen...

Dyrk det negative og du bliver rigtig bitter, du bruger din energi på noget som kunne bruges meget mere konstruktivt og positivt. Hvis du nu havde skrevet det i en væsentligt mere positiv retning, så havde du nok også fået et væsentligt mere konstruktivt svar - og at folk rent faktisk lyttede til dig og tog dig seriøst. Det andet, får kun folk til at tænke negativt om dig og du får intet konstruktivt ud af din kritik.

SE BJÆLKEN I DIT EGET ØJE, FØR DU SER SPLINTEN I ANDRES!!!!!

Også må du ha en fortsat god dag - håber du vælger at dyrke noget positiv energi, fremfor det negative smiley Peace, Love and Harmoni smiley

• #4   20. nov 2010 jeg har aldrig lister i mine fødekasser og mine tæver lægger sig ikke på hvalpene. Jeg tror det er mere nødvendig når det er store hunde man snakker om for der er jo virkelig en vægt der betyder noget.

• #5   20. nov 2010 Gitte H - Tja, man kan vel godt tænke økonomisk med hvad man nu kan, og så stadig være indstillet på at finde de penge der evt. skal bruges i en akutsituation? Det er vel de færreste der har 14000 stående og samle støv, men i en akut opstået situation skal man jo nok kunne finde dem - på den ene eller anden måde! smiley

Det bliver så spændende Helena! Jeg glæder mig meget til at Baily har fået hvalpene så vi kan komme og se dem smiley Cleo savner også Baily meget! smiley

• #6   20. nov 2010 Britta: Ja du taler jo udfra egen erfaring, så der må jo være noget om snakken smiley Men hvad så mht. varme? Hun kommer til at være det fjerne hjørne i køkkenet, hvor der er en radiator, er det fint nok, eller skal hun ha en varmelampe?

• #7   20. nov 2010 Hej Sophie:) Ih hvor dejligt at hører fra dig, har faktisk tænkt meget på både dig og Cleo, det sidste stykke tid smiley

Tror også Baily savner Cleo, men hun har jo ændret sind ret meget. Hun gider ikke lege, eller noget som helst i den retning. Hun kan godt lide at få besøg af hunde som hun kender, men andre hunde, skal holde sig langt væk haha smiley Ja, vi glæder os også til at vise dig dem, tror de bliver nogle fantastiske hvalpe og Baily skal nok blive en fantastisk mor smiley

• #8   20. nov 2010 Jeg har aldrig brugt varmelampe til mine, du skal bare sørge for at der er er passende temp i rummet og de må ikke få træk. Smiler, ja jeg har prøvet det mange gange.

• #9   20. nov 2010 Britta: Jamen det lyder jo super:) De burde ikke få træk der, medmindre man åbner vinduet, hvilket man jo ikke gør, når de ligger der smiley Men en papkasse, vil den egentlig ikke hurtigt blive våd i bunden? Men en voksdug i bunden, ville vel kunne afhjælpe det problem, eller?

• #10   20. nov 2010 jeg har lavet en i vognbundsplade som bund og så med træ rundt i en kant. der er en lille løbegård til. derudover har jeg så hegn rundt.

sidste gang brugte vi bare hegnet dirkte på klinkegulvet og så med en papkasse som britta skriver.

vi brugte aviser da de begyndte at gå ud(til at de skulle tisse på) det smittede af på¨klinkerne og var rigtig svært at få rent igen. derfor har jeg lavet denne bund min far havde et stykke liggende da han er vognmand så den har kostet mig 200 kr at lave

• #11   20. nov 2010 Jeg har aviser i bunden og så et sammenfoldet badehåndklæde i og det skifter jeg hver dag, så mine kasser bliver aldrig våde

• #12   20. nov 2010 Hej.. vi har gravhunde og vi byggede selv fødekasse.. Træ, rundstokke, "klap" m. hængsler og maling = 600 - 700 kr... Den blev så fin at vi nu bruger den som hundekurv:D Jeg "googlede" bare fødekasse og vupti kom der rigtig mange flotte frem...

• #13   20. nov 2010 jeg har også aviser i hvalpegården, men lægger altid en pressending fra jem og fix under og den koster 4.50 kr og så tager gulvet ikke skade.

• #14   20. nov 2010 Vi byggede 2 kæmpe føde-/hvalpekasser for små penge. Vi gik i Jem og Fix, købte finerplader og lægter, og den lokale tæppemand efter vinylrester.

Gitte, selvom vi uden problemer kan klare både akut kejsersnit og dit og dat, så tænker jeg altså økonomisk, og hvorfor betale ekstra for noget hvor det ikke er nødvendigt. Så kan jeg altså godt finde mange andre sjovere ting at bruge mine penge på.

• #15   20. nov 2010 Jeg er så en af dem der vælger at bruge varmelampe. Jeg foretrækker at hvalpene bruger energien til at vokse og ikke til at holde varmen. Den første uge har de brug for tæt på 30 gr. og så varmt har vi det ikke i vores stue. Skulle hvalpene være så uheldige at få herpes er varme det eneste der hjælper.

• #16   20. nov 2010 Glemte at skrive at jeg altid bruger vetbed til mine så de altid ligger tørt.

• #17   26. nov 2010 Til Gitte H.
    Altså hvor jeg undre mig når mennesker som dig skriver så negativt til en sød person der bare ønsker et godt råd?
    Min mening er da bestemt også, at spare hvor man kan og ikke koste unødigt på noget der ikke er nødvendigt og netop som der bliver skrevet er det da bedre at gemme pengene til f.eks dr. dyr, da der let kan komme uventede omkostninger.
    Så mit råd er: Har du ikke noget positivt at byde ind med, så hold din mund og evt. slet din profil og lad folk der ønsker at udveksle erfaringer i fred.
    Tak det var bare min mening og til Helena alt mulig held og lykke når tiden
    kommer:-).

• #18   27. nov 2010 Hej Alle i dejlige kommentatorer smiley Tusind tak for alle jeres positive og konstruktive svar smiley

Jeg har været nede i storskrald og fandt et "skab" - ikke stort et, men en super god størrelse til Baily smiley
    Så fandt vi en plade, vi kunne bruge som bund og nogle at de træ"pinde" der sidder under en seng, så vi kan lave den med ben, så den ikke står direkte på gulvet smiley
    Så skal vi bare have savet en forhøjet åbning, så hun kan komme ud smiley

Så vi fik faktisk fundet en fødekasse, for 0 kr smiley

Jeg skal nok sætte et billede ind på min profil, når den er blevet lavet smiley

Til Gitte H: Så nu er der faktisk endnu flere penge til dr. dyr, hvis der skulle blive brug for det smiley

Kommentér på:
Materialer til fødekasse - pris?

Annonce