1.470 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Camilla J
Camilla J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12

HJÆLP til Mops - Hvilken avler skal jeg vælge ? HJÆLP til Mops - Hvilken avler skal jeg vælge ?

Hej smiley

Min kæreste og jeg kunne godt tænke os at anskaffe os en mops. Jeg har snakket med dyrelæger og læst en masse om dem og deres sygdomme og vil derfor gerne høre om der er nogen som kender nogle gode avler som de kan stå inde for ? smiley

Mvh Camilla

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP til Mops - Hvilken avler skal jeg vælge ?
  • Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2013

#3   16. aug 2013 Hej Nicoline smiley Tusind tak for svaret det vil jeg lige gå ind og kigge på smiley Har du selv hund fra denne opdrætter :)?

• #4   16. aug 2013 Hende har jeg dårlig erfaring med! smiley

• #5   16. aug 2013 Min mops Berta er fra Tangomopsens, der opdrætter i DKK. Dem kan jeg bestemt godt Anbefale smiley jeg vil derudover anbefale at du kigger på DKK's opdrætterliste, men også at komme ud på en udstilling og se de forskellige hunde.

Jeg kender dem ikke personligt, men har også hørt godt om Ahlehoff og Nutkin.
    Kan desuden anbefale dig at finde forskellige mopsegrupper på fb, hvor der bl.a. Udveklses erfaringer, spørgsmål osv. om mopsen smiley

• Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2013

#6   16. aug 2013 Hej Ida

Hvor gammel er din mops Berta og har den ingen sygedomme haft ? smiley
    Og har prøvet og kigge efter mopse udstillinger men kan ingen finde fra i år ? Vil meget gerne tage på en mopse udstilling så jeg kan se de forskellige an smiley

• #7   16. aug 2013 Ballerup 22 september.

• #8   16. aug 2013 Camilla -mops findes jo på diverse almindelige udstillinger, ikke kun når det er specialklubben der holder. Så smut ud når DKK holder udstilling, så er mopsen ganske sikkert repræsenteret smiley

Og så ville jeg ikke blot gå efter andres erfaringer med givne opdrættere, men granske lige netop DET kuld du finder interessant -for en opdrætter kan jo godt generelt lave et fornuftigt stykker arbejde, uden at det betyder at lige netop det kuld han/hun laver NU, er en kombination jeg vil være interesseret i smiley

• #9   16. aug 2013 http://www.hundeweb.dk/dkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=23
    Vælg mops og søg.

• Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2013

#10   16. aug 2013 Tak Michelle & Ginne for de gode svar smiley

• #11   16. aug 2013 Berta er lige blevet 11 måneder. Hun har haft lidt småting, men ikke noget decideret racebetinget som fx hårsækkemider og allergi. Det skal dog siges, at de fleste sygdomme først dukker op, når de er 2 - det er vist generelt for alle racer.
    Det, hun har haft af større ting, har været et strå i øjet (et uheld), fjernet mælketænder (sker for mange små racer) og krystaller i urinen (formentlig pga stress og noget foder).

Nu ved jeg ikke, hvor du kommer fra, men der er en DKK- udstilling i Ballerup i september, hvor mopsracen sikkert vil være talrigt til stede. Ellers prøv at kigge på mopsklubben i DKK for at se, hvornår næste udstilling er. http://www.dkk-mops.dk/

• Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2013

#12   16. aug 2013 Ida : Okey jeg læste om en mops der havde hårsækmider som blev nødt til at blive aflivet den tabte også en masse pels... fordi det var så slemt, men der er vel forskellige former for angreb og hvor slemt de er angrebet ... Jeg kommer fra Brøndby så tager helt klart til den i ballerup smiley Men dejligt der er så mange svar skulle have meldt mig ind på hundegalleriet for længe siden smiley

• Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2013

#13   16. aug 2013 Og man kan sagtens bare møde op og købe billetten til udstillingen på selve dagen ikke ? det er kun hvis man skal have hund med at man skal tilmelde sig :)?

• #14   16. aug 2013 Der er jo mopse træf den 7 september for DKK, det bliver hOldt i nyborg og der plejer komme en del

• #15   16. aug 2013 Alle hunde har hårsækkemider, men hvis de har et dårligt immunforsvar, er svage og lign, bryder de ud. Som du selv er inde på er der to forskellige former: lokal og generel, hvor den sidste er den værste. Det kan behandles, men det er en skrap omgang.
    Kan helt klart anbefale dig at tage på udstilling. Det er faktisk også ret hyggeligt smiley du dukker bare op på selve dagen, ingen tilmelding når du bare er med som tilskuer. Man kan faktisk godt have gæstehund med, der altså ikke skal udstilles. Jeg kommer måske også med Berta.
    Du kan læse mere om udstillingen på http://www.dkk.dk/side.asp?ID=2029

• #16   16. aug 2013 Se eventuelt engang på denne side: http://www.dkk-mops.dk/

• Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2013

#17   16. aug 2013 Ida : Okey jeg skal nok have mops om ca 6 måneder når jeg har sparet det sidste op og racen er meget ny for mig men interesserer mig meget for dyr og ved allerede en masse om dem men slet ikke nok men jeg lærer hele tiden hehe smiley Og ja glæder mig meget til udstillingen så tager helt klart der over smiley

Tak Carina H kigger lige på siden smiley

• #18   16. aug 2013 Det er godt, du sætter dig så meget ind i tingene smiley du må endelig spørge, hvis der er noget du er i tvivl om. Det er ikke sikkert, jeg kan svare, men har også sat mig ret meget ind i mopsverdenen og har da også lidt erfaring i form af Berta, selvom hun endnu ikke er så gammel.

• Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2013

#19   16. aug 2013 Ida : Jo tak synes det vigtigt at vide alt om den race man anskaffer sig så man undgår sygdom selvom det ikke altid er muligt .. Men ja Berta ser rigtig sød ud var lige inde på din profil og kigge på hende smiley
    må jeg spørge hvad du gav for hende smiley ?

• #20   16. aug 2013 Det er nemlig rigtigt vigtigt med en race som mops, hvor der er meget skodavl, sygdomme osv. Og selvom man tager sine forholdsregler, kan man jo være uheldig, men det betyder virkelig noget at gøre forarbejdet ordentligt smiley
    Mange tak, vi er også glade for hende selvom hun er en lille lømmel for tiden smiley
    Vi gav 10.000 kr for hende. DKK-mopser plejer at ligge mellem 10-15000

• Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2013

#21   16. aug 2013 Ja præsis smiley Og ja synes godt det kan være svært at finde rundt i hvilken avler jeg skal vælge (selvfølgelig i DKK) fordi der er så mange holdninger og meninger om hver enkel avler. Vil bar så gerne have en frisk og sund hvalp men uanset hvor man køber den kan man jo få en "syg hvalp" men har heldigvis et stykke tid endnu til at finde ham smiley hehe

• #22   16. aug 2013 Det er også rigtig svært, det kræver en del undersøgelse. Og det er vigtigt at finde en god opdrætter, for hvis man nu fx får en syg hund, så kan opdrætter hjælpe en igennem, og det er generelt rigtig rart at have kontakt til opdrætter også efter man har købt hunden, hvis man har spørgsmål, tvivl o.lign.
    Har hørt om nogle opdrættere, som man skal holde sig fra, men det er svært at udtale sig om det, når man ikke selv har erfaring med stedet. Det kan jo være rygter.
    Men vil anbefale dig at kigge på disse facebooksider: Københavner-mopser, Os med mops, MopsKlubben. Der er en masse mopsinteresserede mennesker. Her kan du oprette et emne og høre folks erfaringer med forskellige opdrættere. Folk plejer at være søde til at hjælpe.

• Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2013

#23   16. aug 2013 Ida: Tusind tak for alt din hjælp er jeg virkelig taknemlig for smiley Og jeg vil helt klart kigge på de forskellige grupper så jeg kan lære mere om de små kræ smiley hehe Jeg ønsker Berta det bedste helbred smiley Jeg vil hoppe i seng smiley

God aften smiley

• Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2013

#24   17. aug 2013 Jeg ønsker mig en Fawn mops så hvis der nogle der kender gode steder til køb må i meget gerne skrive stadig godt og have lidt forskellige opdrætter og meninger smiley

Mvh Camilla

• #25   18. aug 2013 De fleste opdrættere har fawnmops, men lige Tangomopsens går efter at opdrætte sorte, men de to andre som jeg har anbefalet, laver fawn.
    Kom lige i tanke om Kennel Seloy. Hun er også dommer og har opdrættet i mange år.

• Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2013

#26   22. aug 2013 Tak for svaret ida skriver dem lige ned så jeg har dem smiley

Kommentér på:
HJÆLP til Mops - Hvilken avler skal jeg vælge ?

Annonce