Hjælp.. Hva ville i gøre? Hjælp.. Hva ville i gøre?
Vi står og gerne vil have en ny hund.. En engelsk bulldog igen..
Og det skal være fra samme kennel som sidst..
Men nu kommer problemet.. Hun har fået 3 hvalpe som er 75% engelsk og 25 % franske.. I sort.. Vi snakkede frem og tilbage.. (Vi har lige været oppe og se dem) ang størrelsen osv på dem.. Opdrætteren snakkede om at hun troede de blev ligesom en fransk men med en engelsk's kropsbygning..
Så nu kommer "problemet" vi vil gerne have den dejlige bamse som en engelsk nu er men da vi mistede den gamle engelsk vi havde, så vil vi os gerne have en som ikke minder om den gamle, for ligesom at komme over den gamle
Håber i forstår hva jeg mener?
Hva ville i gøre?
Billedet er en af ungerne, 5 uger gamle..
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.803
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.370
Specielt bulldogs bør man vælge med stamtavle, ikke kun pga. muskelhundeloven, men fordi det er SÅ vigtigt at forældrene er sunde og raske - og det ved man først, når de er tjekket for racerelaterede sygdomme. Dette gør avlere uden stamtavle sjældent, så selvom de siger at hundene er tjekket i hoved og røv, bør de dokumentere nogle HD/AD status osv.
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 39
Men ja.. Kom med forslag hva ville i gøre.. Og hvorfor
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.124
Hvis man elsker sin race og er seriøs omkring den, så laver man ikke blandings/tavleløs avl.
Og så vil jeg vædde en kasse cola på at der ikke er styr på sundheden. Altså som i røntgen osv.
Så for at svare på spørgsmålet, så ville jeg finde en god opdrætter som laver hunde med tavle, og som går enormt meget op i sundhed.
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 39
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 2.385
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 598 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.910
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.252
Det er dumt at blande to så syge racer.. giv jer tid til rette hvalp.
Venges planlægger kuld til sommer... der ville jeg købe... eller tage kontakt først
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
maj 2011
Følger: 1 Hunde: 3 Svar: 10
Hold dig til en ren race, tjek opdrætter ud, (medlem af DKK, går de på udstilling, hvordan har deres andre hvalpe klaret sig osv) En sådan avler er seriøs og avler ikke kun for pengenes skyld...
Når man vælger den samme race igen er der altid fare for at sammenligne med "den gamle", men så kan man jo vælge et andet køn... gi den et helt andet navn....
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 809
Og at købe med tavle hjælper ikke. Så sku det være fra Venges som Louise anbefaler længere oppe. En af de få opdrættere som er ærlig omkring racernes problemer og tester for arvelige sygdomme.
På en hjemmeside ved en DKK opdrætter så jeg opdrætteren havde skrevet: "Bulldoggen kan blive syg fuldstændig som andre racer, men at den er mere syg passer ikke"
Det er ihvertfald at lukke øjnene for racernes problemer. Alle DKK opdrætterne reklamere med et sundhedscertifikat som intet er værd. Bulldogklubben lukker også øjnene for problemerne i racerne.
Alle sammen skriver på deres hjemmeside at se vil lave sunde racetypiske Bulldogs men ingen tester undtagen Venges så vidt jeg ved.
Nu skal jeg aldrig have en Bulldog men hvis jeg skulle så sku det være fra Venges eller ihvertfald spørge hende til råds om evt opdrættere i udlandet
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.557
jeg ville som flere anbefaler, hvis det absolut skal være en EB, finde en seriøs opdrætter, der arbejder benhårdt og kritisk for sunde hunde, og så vente til der er hvalpe og så få derfra
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 998
Hjælp.. Hva ville i gøre?