1.328 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hjælp.. Hva ville i gøre? Hjælp.. Hva ville i gøre?

Vi står og gerne vil have en ny hund.. En engelsk bulldog igen..
Og det skal være fra samme kennel som sidst..
Men nu kommer problemet.. Hun har fået 3 hvalpe som er 75% engelsk og 25 % franske.. I sort.. Vi snakkede frem og tilbage.. (Vi har lige været oppe og se dem) ang størrelsen osv på dem.. Opdrætteren snakkede om at hun troede de blev ligesom en fransk men med en engelsk's kropsbygning..

Så nu kommer "problemet" vi vil gerne have den dejlige bamse som en engelsk nu er smiley men da vi mistede den gamle engelsk vi havde, så vil vi os gerne have en som ikke minder om den gamle, for ligesom at komme over den gamle smiley

Håber i forstår hva jeg mener? smiley

Hva ville i gøre?

Billedet er en af ungerne, 5 uger gamle..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp.. Hva ville i gøre?
  • #1   29. dec 2013 Jeg ville finde en god DKK opdrætter, og købe en ren Engelsk Bulldog smiley

• #2   29. dec 2013 Jeg ville holde mig langt væk fra sådan en blanding!

Specielt bulldogs bør man vælge med stamtavle, ikke kun pga. muskelhundeloven, men fordi det er SÅ vigtigt at forældrene er sunde og raske - og det ved man først, når de er tjekket for racerelaterede sygdomme. Dette gør avlere uden stamtavle sjældent, så selvom de siger at hundene er tjekket i hoved og røv, bør de dokumentere nogle HD/AD status osv.

• #7   29. dec 2013 Lidt mere Info... Opdrætteren har arbejdet med bulldogs i 36 år mener jeg hun sagde.. Hun ved hva hun snakker om osv.. smiley

Men ja.. Kom med forslag hva ville i gøre.. Og hvorfor smiley

• #8   29. dec 2013 Min svigerfar har trænet jagthunde i en menneskealder, men det gør ham dælme ikke til en dygtig hundeføre....
    Hvis man elsker sin race og er seriøs omkring den, så laver man ikke blandings/tavleløs avl.
    Og så vil jeg vædde en kasse cola på at der ikke er styr på sundheden. Altså som i røntgen osv.

Så for at svare på spørgsmålet, så ville jeg finde en god opdrætter som laver hunde med tavle, og som går enormt meget op i sundhed.

• #10   29. dec 2013 jeg ville gå langt uden om og vælge en fra en seriøs DKKopdrætter - især med en race som den engelske bulldog!

• #13   29. dec 2013 Den var 13 måneder , og den stak af fra et sted den blev passet . Vi tror han er stjålet .

• #14   29. dec 2013 Nej tak siger jeg bare. smiley Sikke en blanding ' en fransk str og EB bygning ' smiley :-O smiley Ej smiley Køb en ren EB et seriøst sted. Uanset hvor mange år hun har bag sig, synes jeg hun lyder useriøs med den blanding.

• #15   29. dec 2013 Efter 36 år burde hun dælme vide bedre så !

• #16   29. dec 2013 36 år og ikke klogere.... hold jer væk.

Det er dumt at blande to så syge racer.. giv jer tid til rette hvalp.

Venges planlægger kuld til sommer... der ville jeg købe... eller tage kontakt først smiley

• #18   29. dec 2013 Må desværre sige som andre. Hold jer væk. Lyder ikke som avler vil noget godt med og avle den blanding.

• Anne Marie R
    Anne Marie R Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Hunde: 3 Svar: 10
    #20   29. dec 2013 Kan kun sige som alle de andre:
    Hold dig til en ren race, tjek opdrætter ud, (medlem af DKK, går de på udstilling, hvordan har deres andre hvalpe klaret sig osv) En sådan avler er seriøs og avler ikke kun for pengenes skyld...
    Når man vælger den samme race igen er der altid fare for at sammenligne med "den gamle", men så kan man jo vælge et andet køn... gi den et helt andet navn....

• #21   29. dec 2013 Jeg ville vente på at en DYGTIG DKK-opdrætter (ikke alle DKK opdrættere er lige dygtige) får hvalpe. Man sammenligner sjældent selvom man får samme race smiley

• #22   29. dec 2013 Lige med Engelsk og Fransk Bulldog ville jeg ikke gå efter opdrættere der udstiller. Det har aldrig gjort noget godt for disse 2 racer. Tværtimod!
    Og at købe med tavle hjælper ikke. Så sku det være fra Venges som Louise anbefaler længere oppe. En af de få opdrættere som er ærlig omkring racernes problemer og tester for arvelige sygdomme.
    På en hjemmeside ved en DKK opdrætter så jeg opdrætteren havde skrevet: "Bulldoggen kan blive syg fuldstændig som andre racer, men at den er mere syg passer ikke"
    Det er ihvertfald at lukke øjnene for racernes problemer. Alle DKK opdrætterne reklamere med et sundhedscertifikat som intet er værd. Bulldogklubben lukker også øjnene for problemerne i racerne.
    Alle sammen skriver på deres hjemmeside at se vil lave sunde racetypiske Bulldogs men ingen tester undtagen Venges så vidt jeg ved.
    Nu skal jeg aldrig have en Bulldog men hvis jeg skulle så sku det være fra Venges eller ihvertfald spørge hende til råds om evt opdrættere i udlandet

• #24   29. dec 2013 Når hunden kun var 13 måneder, er den oftest for ung til at man ser om der bliver nogle racemæssige/arvelige problemer.

jeg ville som flere anbefaler, hvis det absolut skal være en EB, finde en seriøs opdrætter, der arbejder benhårdt og kritisk for sunde hunde, og så vente til der er hvalpe og så få derfra

• #26   30. dec 2013 Kan man evt. få en pb med opdrætteren?

Kommentér på:
Hjælp.. Hva ville i gøre?

Annonce