Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kennel Malekits og SM
  • #3   29. dec 2016 Det er i forbindelse med en klage til Forbrugerombudsmanden,da Malekits dels ikke vil give erstatning og desuden benægter, at de har SM i deres linier og mener, at de symptomer skyldes, at enten hunden har lopper og den bør dryppes med frontline eller at ejer har hevet for hårdt i halsbåndet..søger derfor efter flere,der har været igennem det samme med det sted

• #4   29. dec 2016 Isabelle,det er en hjernesygdom,som hjemsøger især CKCS,men findes dog også i andre racer..du kan prøve at google Syringomyeli

• #5   29. dec 2016 Kan sygdommen ikke opstå uden at opdrætter reelt har en hund med sygdommen?
    Det virker lidt voldsomt at hænge dem ud herinde.

• #6   29. dec 2016 Nej,den er genetisk,jeg skriver ikke det for at hænge dem ud,jeg efterlyser bare flere hvalpekøbere,der har købt en hund ved den kennel,der er blevet/har været syg..

• #8   29. dec 2016 Pia med guldvingerne,ja,i teorien,for hunden blev diagnostiseret inden fyldte 2 år og afliver 2.5 år gammel,men avleren mener ikke at der er en genetisk sygdom,så der udbetales ikke noget,hverken til hjælp til diagnose( 5000 kr )eller refusion af købspris --Dette r så ikke DKK,men en anden klub,så sagsøger er så nødt til at gå til Forbrugerombudsmanden.

• #9   29. dec 2016 Når reklamationen er inden de 2 år, så skal kennelen bevise sygdommen ikke er opstået genetisk fra dem.
    Og held og lykke med det - det er ikke nok bare at sige det har vi aldrig oplevet før.
    Så klag ved Forbrugerrådet eller privat søgsmål.

• #11   29. dec 2016 Ud fra Købeloven antager man, at sygdomme opstået inden for seks mdr fra købet, var til stede på købstidspunktet. Herefter skal køber bevise at fejlen kan henledes til opdrætter.

• #12   29. dec 2016 Kan sygdommen ikke være båret af en hund, uden den selv er syg - altså en rask smittebærer?

• #13   29. dec 2016 Holy smokes.. ud fra deres kennelrapport at dømme har de 80 hunde!!
    Hvem handler hvalp sådan et sted? Det er da at bede om problemer smiley

• #15   29. dec 2016 John P,du aner ikke hvad du taler om.... på KU taler man om at det er en genetisk lidelse der er næsten lige så stor hos CKCS som hjerterne var og stadig er,men som,ved omhyggeligt avlsarbejde er kommet ned på et mere håndterbart plan

• #17   29. dec 2016 Er det ikke en sygdom man normalt tester for i racen?

• #18   29. dec 2016 Isabelle

Lige min tanke smiley

• #22   29. dec 2016 Hvor ser I, at de har 80 hunde?

• #23   29. dec 2016 På deres hjemmeside i dokumentationen fra tilsynet.

• #24   29. dec 2016 Står der ikke antal "hvalpe til dato"?
    Ikke antal hunde?
    Ikke at det er et sted, jeg vil anbefale.

• #25   29. dec 2016 Jeg fik også heeeelt andre tanker, da jeg læste overskriften smiley
    Trist at hvalpen ikke er fra DKK, men håber at de får held med at få medhold hos forbrugerombudsmanden.

• #26   29. dec 2016 Det kommer ikke bag på mig at kennelen nægter alt. Det er ikke den mest velrenommerede hvalpefabrik smiley

• #27   29. dec 2016 Det er på fuldstændig frivillig basis,vi kan ikke scanne i DK,jo på KU for 5000kr i en alt for gammel scanner,det tager flere timer i narcose og der er ingen uddannede til at graduere..det skal sendes til berlin til graduering,så er der enkelte private klinikker vist,der scanner,der ligger prisen på ca 10000kr,
    Langt de fleste scannede CKCS i DK er blevet scannede i Berlin i en moderne scanner,det tager 20 min,hunden får bare lidt at sove på og dr. Deutschland,som er en af de 5 i Europa,som er uddannet i at graduere billederne,graduere på stedet og du har resultatet med hjem,det koster ca 3200kr.
    Der findes så et skema,så man ved hvilke gradueringer der bør parres..
    Der er to gruppper af opdrættere i DKK,den ene gruppe scanner og den anden mener ikke at det nytter noget,men de anerkender at sygdommen er der.
    DKK/Cavalierklubben er den eneste klub,der informerer og hjælper medlemmerne med scanning ,øvirge kubber er bemærkelsesvædige tavse om denne sygdom og nej,man kan ikke DNAteste,da den dels springer generationer over og dels ikke er dominant

• #28   29. dec 2016 Når man snakker reklamation, så hedder det så at sælger de første 6mdr har bevisbyrden, mens køber har de efterfølgende 18mdr - dvs. det er køber der her skal bevise at hvalpen er aflivet som følge af en arvelig defekt - og de skal have kontaktet avler inden aflivning, mener jeg.

Men DRU er ikke til nogen hjælp? Jeg kender til en sag hvor de sagde til en opdrætter at de skulle give afslag på købssummen + betale kastration, for en hvalp hvor den ene testikel ikke faldt ned.
    - Så undrer mig at de slet ikke er tilstede i sådan en sag her? Eller, både og...

Håber dine bekendte får ført deres sag igennem. Det holder altså ikke - hvis sygdommen er arveligt betinget, hvordan forestiller de sig så at den har fået den?!

Måske facebook grupper for cavaliers er nemmere at få kontakt til købere derfra - eller DRUs egen gruppe?

• #29   29. dec 2016 Tro mig,min bekendte har haft kontaktet alt og gjort alt og har al dokumentation i orden..DRU har ikke været "behjælpelig" med noget..der har opslag i div cavaliergrupper,men de grupper der administreres af opdrættere under DRU sletter opslaget,holdningen blandt DRU opdrættere er, at ingen taler grimt om den kennel,for "de er da så søde" og en del af dem har hunde fra det sted i deres stamtavler,,

• #31   29. dec 2016 De vidste ikke bedre,de lod hjernen blive hjemme,tog hjertet med og faldt for en lille hvalp og de "sympatiske" sælgere... det er jo ikke de første og slet ikke de sidste

• #34   29. dec 2016 Syntes ikke det er ok at hænge dem ud herinde, ejer selv en skøn pige ude fra Malekits, hende har jeg aldrig haft problemer med. Nu kender jeg kennelen, de ville aldrig avle på syge hunde, 80 hunde har de slet ikke i nærheden af, så den information ved jeg ikke hvor i har fra, ellers syntes jeg i skal tage ud og få en kop kaffe ude ved hende og forhøre jer. Ikke ok at hænge folk ud!

• #35   29. dec 2016 Har de hunde i udstationering og hvalpe der bliver født i andre hjem? Jeg spørger (af uvidenhed) bare fordi...
    Kuld d.
    5/12
    22/11
    7/11
    7/11
    26/10

5 kuld på under 2 måneder - dvs. 5 kuld alle på samme tid (!) - er ret ambitiøst smiley

• #37   30. dec 2016 Jeg ser det forresten ikke som udhængning, men jeg er, indrømmet, måske også ret large hvad det angår. Der bliver spurgt ind til erfaring ift. kennelen og reklamation, er man pinlig over hvad der kommer frem i lyset er det måske et tegn på at noget i kennelens egen praksis skal ændres smiley

• #38   30. dec 2016 Man behøver jo ikke avle på syge dyr, for at lave syge dyr.
    Og laver man syge dyr, og da især så syge dyr at de må aflives, så betaler man bare refussion...

• #39   30. dec 2016 Jeg kan forstå man som opdrætter bliver lang i hovedet hvis det drejede sig om skæve tænder, eller noget der reelt ikke betyder noget for brug af hunden. Eller hvis det er noget der er delvist genetisk betinget og delvist betinget af miljø.
    Men en sygdom der rent skyldes arv, og hvor hunden må aflives som 2,5 årig.

Der står nu en familie uden hund..

Så er man fandme da nogle skiderikker at man ikke vil kompenserer køber på reklamationen.

• #42   30. dec 2016 Det er min bekendt,der har købt,mod givne råd og det er hende der sidder i suppedasen og hun køber DKK næste gang..
    men jeg efterlyste andre,der havde købt samme sted,ikke en debat om en,i mine øjne,hvalpefabrik.

• #44   27. apr 2018 Min bekendte fik aldrig sine penge, siden har andre fået konstateret SM i deres hunde fra det sted, men,uha nej, det jar de ikke i deres linier, det må være ejeren der har hevet for meget i halsbåndet ... Den pågældende klub,de er i ,holder hånden over dem, som de holder hånden over andre hvalpefabrikker.. men i det mindste kan de ikke mere overføre hunde fra deres klub til DKK,der har bl a også været rod i stambøger med for mange fædre i hvalpekuld

Kommentér på:
Kennel Malekits og SM

Annonce