{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.521 visninger | Oprettet:

Valg af kennel {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg er en ung pige som er på udkig efter min nye bedste ven.

Jeg har efter megen søgen og læssen om forskellige racer fundet frem til at jeg skal have en Fransk Bulldog.

Er der nogle herinde som kan give god råd og fortælle om tidligere erfaringer.

På forhånd tak!

Mille


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af kennel
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #1   20. jun 2018 Hvis du ikke har et meget kompetent bagland, eller selv er meget kompetent til at kunne aflæse div. sygdomme i linjerne mm. Så ville jeg holde mig fra den franske.

    En ting er at de døjer med RIGTIG MANGE racerelaterede sygdomme, så findes der også rigtig mange avlere, hvor etik og moral er en by i rusland.


  • #4   20. jun 2018 HVIS du vælger en FB, så håber jeg at du har pengepungen i orden..... Ligesom med mange andre moderacer, sælges der SÅ mange elendige FB`er. Og FB slås med uendelig mange arvelige sygdomme smiley

  • #5   20. jun 2018 En ting du bør/kan kigge efter ligemeget hvor du ender med at kigge hvalp er åbne næsebor, om halen sidder for tæt til numsen (dvs om der kan komme godt med luft ind under), formen på halen, længden af næsen, også plejer jeg selv at kigge på øjnene og om de løber meget og hvor dybe folderne i ansigtet er, samt om jeg kan mærke det "knækker" henover hofterne når hvalpen og moren går da det kan være tegn på hoftedysplasi (de hunde min mor og jeg selv har haft med HD har man ihvertfald kunne mærke en knækken på når de gik).. Derudover kigger jeg personligt selv efter en der ikke er alt for kompakt men er lidt højere og længere end de mest kompakte, men det er fordi jeg gerne vil ha den skal være mere adræt og ha mulighed for at kunne vaske sig selv i skridtet.. Jeg har personligt haft rigtig gode erfaringer med de franske der har været lidt længere/højere og med lidt længere næser..

    Desuden kigger jeg imellem poterne for at se evt rødme både på tæven/hannen og hvalpen.. Og generelt så kigger jeg meget på tæven og hannen (altså forældredyrene) da det kan fortælle meget om hvordan hvalpen kommer til at se ud som voksen..

    Jeg ville personligt selv ikke vælge en hvalp hvor der ikke var tjekket for ryg bla!

    Du er sikkert opmærksom på at skulle kigge på flere af disse ting men tænkte jeg alligevel ville nævne det smiley


  • #6   20. jun 2018 Skulle jeg selv ha med stamtavle så ville jeg klart kigge her

    http://www.molosshuset.dk

    Hun er iøvrigt også herinde under *kennel molosshuset*

    Hun tjekker bla ryg og hun avler efter sundhed fremfor udseende alene (som det desværre er mit klare indtryk at mange gør!)


  • #7   20. jun 2018 Men man krydser jo også grænsen i fly

  • #8   20. jun 2018 Tror du skriver i en forkert tråd frk Jensen smiley

  • #9   20. jun 2018 hov smiley

  • #10   20. jun 2018 Jeg er helt enig i at de to kenneler er rigtig gode. smiley

  • #12   20. jun 2018 Nej nej, kennel molosshuset og jeg havde en lang debat om franske bulldogs og var utroligt enige om stort set alle aspekter der blev talt om i en tidligere tråd.. hun avler også franske og nogle virkelig flotte nogle, og med sundhed for øje først og fremmest - det var ihvertfald mit helt klare indtryk smiley Er ihvertfald ikk utænkeligt jeg en dag skal ha hund derfra.. både pga sundhed er vægtet så højt men også fordi hun er realistisk og har en god idé om (efter min mening) hvad man skal væk fra for at skabe bedst mulig livskvalitet for hunden smiley Det er SUPER vigtigt at en opdrætter kan erkende racens udfordringer - ellers kan man ikke aktivt gøre noget for at forbedre tingene.. Er enormt imponeret af hendes arbejde/holdninger omkring de franske bulldogs..

  • #14   20. jun 2018 Kennel molosshuset og Canesgratia samarbejder, såvidt jeg ved. Og det er de eneste steder jeg ville kigge efter bulldog, da de begge tester og arbejder seriøst efter at lave sunde bulldogs.

  • #16   20. jun 2018 # 15. Nej, de arbejder med udavl eller hvad man kalder det, når man gør hvad man kan for ikke at bruge hunde der er i familie. (eller Mette gør i hvert fald), og jeg ved at Mette helst så at stambøgerne blev åbnet (i hvert fald med EB) så der kunne blive lavet kontrolleret indkrydsning af andre racer/en anden race.

    Og ja, det er seriøst op af bakke at finde hanhunde der er testet, og ser funktionelle ud. Heras far er fra Østrig, og Thors er amerikaner.


  • #17   20. jun 2018 Er også noget af det vi snakkede om mht franske - udavl.. At det efterhånden er den eneste vej frem.. og at udstilling har skadet racen en hel del så de efterhånden er blevet så ekstreme og fokuseret på et usundt udseende i stedet for hensynet til sundhed - man kunne ønske at de kom til at se mere ud som oprindeligt da det handlede om funktion i stedet - men sådan er det desværre med MANGE racer.. vi ødelægger det for os selv..

  • #19   20. jun 2018 Ja især fordi deres sind er SÅ fantastiske!

Kommentér på:
Valg af kennel

Annonce