{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.863 visninger | Oprettet:

Hvad vil du gerne i 2020? {{forumTopicSubject}}

Jeg synes de andre år, hvor der har været lignende emner, har det været så hyggeligt og der er kommet lidt inspiration også, så nu laver jeg det altså i år smiley måske lidt tidligt, men pyt.

Jeg fik snust lidt til hundetræning i år med rosa, da Malene med huskierne har lavet en træningsplads i min by. Jeg vidste for at være ærlig ikke at rosa ville nyde det så meget og virkelig gå til den. Det er så sjovt og hyggeligt at træne med hende, sådan mere end lidt derhjemme.

Så jeg har bestemt at 2020 er træbingsår med rosa, det bliver det jeg prioritere at få tid og råd til. Primært går vi på familiehunde hold og færdighedsprøverne når de er der, men vi har lige meldt os til et lille for sjov jule rally hold, så må vi se om det fanger smiley
Det kunne også være sjovt faktisk at kunne stille til færdighedsprøverne, men vi har en del arbejde endnu, og da det primært skal være sjov og ballade for rosa, er det ikke et decideret mål.

Lucky er desværre ikke særlig glad for træningspladsen, når der er andre hunde, så der bliver prioriteret flere sjove ture og ikke mindst flere ture i Malenes hundeskov, som han elsker.

Hvad bliver dit fokus for det nye år? Har du nogle mål? smiley og har du nået det du ville i 2019?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad vil du gerne i 2020?
  • #2   13. dec 2019 Godt nok ikke hunderelateret, da der nok desværre ikke er den store chance for at det bliver i 2020 jeg får hund..

    Men jeg vil gerne finde mig selv igen efter et langt forhold, finde ud af hvad jeg egentlig kan, og jeg håber på et godt jobcenter forløb.


  • #3   13. dec 2019 Linda det er godt nok også nogle gode mål. Jeg vil også gerne i bedre form, og man kan jo altid blive bedre til at lægge mobilen fra sig smiley

    Bumle, det behøver ikke være hunderealeteret, og øv for dig, har fulgt lidt med på sidelinjen på din drøm. Håber du er ok, og jeg håber at du får et fantastisk år 2020


  • #4   13. dec 2019 Ih ja de her tråde er altid så hyggelige!

    Jeg kan endelig gå ind i et nyt år og sige: 2020 bliver et GODT år smiley
    Jeg er så heldig at jeg skal til Seychellerne med familien og jeg er skrevet op til hvalp som gerne må ankomme ca. juni. Mit "mål" er at jeg endelig kommer tættere på det liv, jeg gerne vil have. Det har jeg lidt manglet de sidste 3 år uden hund.
    Så det stjæler simpelthen hele fokus i 2020 smiley

    Jeg ved ikke, om jeg har nået det jeg ville her i 2019 - det har bare været et år der skulle overstås. Men jeg glæder mig ustyrligt meget til 2020!


  • #5   13. dec 2019 Jeg vil bare have en ny hund. Så er mit år perfekt.

  • #7   13. dec 2019 Jeg er for længst holdt op med at have nytårsforsætter, men planer er der altid lidt af.

    Jeg håber på endnu et skønt kuld hvalpe efter Bianchi i 2020 og forhåbentlig en keeper derfra. Min yngste skulle gerne blive student til sommer og flyver nok fra reden hurtigt derefter.
    Planen er så at min mand og jeg sætter vores hus til salg og begynder jagten på en bolig med mere grund end de 450 kvm. vi har nu, så whipperne kan få deres egen "racerbane" at folde sig ud på.
    Jeg glæder mig, men det bliver også mærkeligt, at skulle flytte efter godt 30 år på samme adresse.


  • #8   13. dec 2019 Funke det lyder godt nok også som et skønt år at se frem til. Håber virkelig at du endelig får din hvalp smiley

    Ginne der er bare heller intet bedre end at få en lille hvalp, håber det lykkes for dig smiley

    Trine det lyder vildt spændende, og helt enig i at det er en fed måde at træne på, fordi man kan være med uanset hvilket niveau man er på.

    Jeg slås også med angst det er simpelthen noget fanden har skabt, jeg er heldigvis kommet langt på mange punkter, men der er bestemt stadig noget at arbejde med. Håber du kommer ovenpå igen snart.

    Jeg tror desværre ikke rosa (eller måske mere jeg) er klar til prøveprøven hos Malene i februar, men jeg kommer bestemt som tilskuer hvis kalenderen er fri til det, for det er så godt fundet på smiley vi har dog en del der skal arbejdes på endnu, og rosa er ikke altid så begejstret for koldt og vådt vejr, så jeg ved ikke hvor meget vi får trænet her i vinter.


  • #9   13. dec 2019 Jeg vil gerne være rask. I 2019 gik der ret meget sygdom i den (og også for meget sygdom), men efter indlæggelser og 5 hjernescanninger, ser det ud til, at jeg snart bliver rask. Eller i hvert fald får det en hel del bedre! smiley

    I 2020 vil jeg gerne rejse, afslutte min behandling for angst og blive færdig med min HF. På hundefronten skal der en hvalp ind i huset, også forsætter vi vores træning samt lange gåture.

    Jeg er, for første gang i en del år, helt oprigtigt glad og forelsket i livet - det håber jeg forsætter i 2020 smiley

    2019 var ikke et skidt år - har lært utroligt meget om mig selv, men 2020 må godt blive bare lidt nemmere! smiley


  • #10   13. dec 2019 Nåja, jeg vil også gerne opfylde min lillebrors juleønske. At jeg bliver glad igen.

    (det var virkelig sødt af ham at sige det)


  • #11   13. dec 2019 Jeg vil gerne finde ud af hvorfor min krop ikke reagere som den skal.

    og så vil jeg gerne tage på igen og begynde at spise mere.

    Jeg vil gerne blive mere afklaret omkring mine boligforhold, om jeg skal i et opgangsfællesskab eller ej.

    Hvis jeg flytter i 2020 vil jeg gerne flytte et sted hen hvor jeg kan få en service hund.


  • #12   13. dec 2019 Kirsten der lyder da skønt, især for hundene. Men forstår godt det bliver en omvæltning, når man har boet så længe et sted smiley
    Og på forhånd tillykke med sønnike.

    Kathrine der lyder da også træls at være så meget syg, håber du får et skønt 2020 uden sygdom smiley


  • #14   13. dec 2019 Jeg vil bare gerne have lidt fred. Om mindre end en måned har jeg 10-års "Jubilæum" i jobcenterregi, og det er mere end træls. Og så får jeg ikke engang blomster.

  • #15   13. dec 2019 Hehe trine, mon ikke du er til at finde, ellers er rosa ret nem at genkende, hun plejer at være den mindste i alle selskaber ????

    Jeg må se hvor langt vi kommer. Lige nu er der da et par ting vi kan sådan nogenlunde, men det meste kræver en hel del mere træning. Vi kan vores valgfri ting xD


  • #16   13. dec 2019 Tak My only smiley
    Ja helt klart en omvæltning, men jeg er så klar.

    I "småtingsafdelingen" har jeg også planer om, at køre til ringtræning hos Malene, når vejret bliver mere whippetvenligt smiley Tilla er endnu så ung, at hendes koncentration ryger nye steder, så vi træner mest på ukendt grund.


  • #17   13. dec 2019 Åh Susanne, jeg føler for dig, det system er virkelig ikke sjovt at sidde fast i smiley

  • #18   13. dec 2019 Ej Kirsten, så må i altså lige sige til, så jeg kan komme ud og sige hej. Også selvom jeg slet ikke træner ringtræning, for mine har jo ikke tavle smiley


  • #19   13. dec 2019 My only - Det skal jeg nok smiley

  • #20   13. dec 2019 Så hyggeligt at høre om jeres planer smiley

    Jeg håber af hele mit hjerte, at 2020 starter ud med et nyt knæ. Orker ikke mine begrænsninger og smerter mere!
    Derefter håber jeg at jeg starter uddannelse :).

    Ingen ny hund her for Albert har evighedsdato på smiley


  • #21   13. dec 2019 Jeg vil gerne have hest og tabe 15 kg. smiley På hundefronten håber jeg bare at Skinken bliver ved med at være rask og lækker.

  • #22   13. dec 2019 Jeg håber på at få et job, et som jeg bliver glad for ?? Og med nyt job, måske også ny bolig ?? Men generelt komme et skridt videre i stedet for at stå på stand by som nu.

    Af hundeting skal vi på flere udstillinger! Det var nemlig sjovt ??
    Måske endda en champion titel ??


  • #23   13. dec 2019 Solvej - jeg glæder mig også helt vanvittigt. Så krydser fingre for at alt flasker sig smiley

    Og håber også alle I andre får et dejligt år, om det så er med hund/hus/osv eller fravær af sygdom eller bare glæde smiley


  • #24   13. dec 2019 Få planlagt så mange rejser som muligt med Junior... det er min eneste plan... og så arbejde meget imellem de rejser smiley

  • #25   13. dec 2019 Jeg har fået Iza godkendt til uddannelsen som terapihund, så mit mål for 2020 er at få hende trænet op til den endelige prøve. Iza fungerer som terapihund for både min datter og jeg, og det er planen at hun på sigt skal fungere officielt for Marie, når hun skal starte i skole.
    Det er et vildt spændende projekt for os.

    Derudover skal Iza og Taz køre deres første løb i 2020, Kida skal bestå endnu en htm freestyle konkurrence, Taz skal have sin RBM-titel i hus, vi skal have et kuld hvalpe på Iza...
    ... Og så skal jeg fortsætte Hundestedets succes og hjælpe en hel masse mennesker i gang med deres hundeliv.
    Jeg havde aldrig nogensinde gættet på, at jeg ville finde det så ekstremt givende at undervise andre, men det er helt vildt givende at se hunde blomstrende og afbalancerede, møde massevis af dejlige samarbejder og taknemmelige hundeejere smiley Det giver et kick hver gang.


  • #26   13. dec 2019 Jeg troede at 2019 endelig blev det år, hvor jeg kunne læne mig lidt tilbage og nyde livet. Sådan gik de første par måneder, men så ramte livet hårdt, og min far blev pludselig meget syg. Her et halvt år senere, må vi konstatere at han aldrig kommer til at klare sig selv igen smiley Samtidig betød det at min mor måtte på plejehjem. Det er snart 10 år siden hun fik sin alzheimers-diagnose, og tiden gør ikke noget godt for den sygdom.

    Det har været et halvt år med fuld knald på, og mine hunde er blevet noget forsømt. Det håber jeg at 2020 kan rette op på.

    Jeg håber at jeg får lov at nyde Bella nogle år endnu smiley Hun bliver 9 år til februar. For tiden opfører hun sig som en unghund - fuld af ballade og leg. Dorit rammer snart 6 år, og har stadig ikke været ved dyrlæge mere end én gang, ud over sine vacciner. Hun er glad, rund og min bedste pølse smiley

    Jeg begynder for alvor at kigge på den kommende schæfer, og tager ned på første besøg hos opdrætter på søndag. De venter hvalpe til januar, så mon ikke der kommer endnu et besøg dernede, når hvalpene er 6-7 uger.

    2 af mine klubkammerater får hvalp i 2020, så mon ikke jeg kommer til at bruge en hel masse tid sammen med dem og deres hvalpe smiley

    Og så vil jeg bare rigtig gerne at der ikke er flere kriser omkring mig. Ikke flere som bliver voldsomt syge, ikke flere skilsmisser, ikke flere dødsfald. Jeg HÅBER, men jeg ved godt at det ikke er realistisk.


  • #27   13. dec 2019 Hvor er det dejligt med så mange der deltager, men jeg kan slet ikke få skrevet til alle, så hvis i ikke bliver nævnt fra mig, er det altså ikke fordi jeg ikke synes det i skriver er spændende, der er bare så mange at læse og svare smiley
    Men jeg håber at i alle får et 2020 ligesom jeg gerne vil have det smiley

    Malene du får da nok at se til i 2020 så, og sikke nogle spændende planer, dem glæder jeg mig til at følge.
    Og dejligt at det også giver dig noget at være træner, for vi er i hvert fald virkelig glade for alt det du bringer både til træning men bestemt også bare det fantastiske sted du deler med os, Lucky og rosa elsker virkelig hundeskoven, og jeg nyder at have et frirum hvor de kan få lov til at tosse rundt og gå tur uden snor, uden at jeg skal være bekymret for noget som helst.
    Og at se rosas glæde ved træning hos dig er så fantastisk, og jeg bliver bare så stolt af hende hver eneste gang, både i selve træningen, men bestemt også i forhold til at se hende åbne sig en lille bitte smule mere overfor de andre hunde for hver gang. Alt det var aldrig sket uden dig, så tak for det smiley
    Jeg glæder mig helt enormt til et fantastisk træningsår, og jeg har et lille bitte håb om at Lucky en dag bliver klar til at kunne være i det uden at skulle stresse smiley men han nyder nu alene tid med sin far når jeg er til træning med rosa, så han lider ingen nød smiley


  • #28   13. dec 2019 Jeg er helt sikker på, at Lucky ikke lider nogen nød smiley

  • #29   13. dec 2019 A det er virkelig hårdt med syge forældre. Og jeg kan kun gisne om hvordan det er når det er dem begge to. Så stort kram til dig og kæmpe respekt for at du klare både dit eget og at være der for dem, selvom det uden tvivl til tider må være svært og virkelig tærre på krafterne.
    Jeg håber der kommer ro på i 2020, så du kan nyde dit liv og dine hunde lidt mere, uden en masse ekstra arbejde og en masse bekymringer.


  • #30   13. dec 2019 Malene det er jeg helt sikker på at han selv mener at han gør smiley men jeg ved at Poul tager ham med på gå tur når de har sat os af og går indtil de skal hente os igen, så han lider overhovedet ikke, kun lidt når vi er på kursus, så synes Lucky altså godt vi kunne komme hjem til ham noget hurtigere, nøj hvor han savner rosa selvom han ikke vil indrømme det smiley

  • #32   13. dec 2019 Ih det lyder altså også spændende med ny lille hvalp smiley
    Og håber at Kenzie snart er på toppen igen smiley


  • #36   14. dec 2019 Jeg håber at min mor og jeg endelig kan finde et nyt sted at bo og få flyttet så det ikke længere skal hænge over hovedet på os og vi kan forsøge at starte tilværelsen for alvor ‘på ny’ efter min fars død sidste år. Og så vil jeg gerne finde et helt fantastisk praktiksted til efteråret smiley

    I forhold til hund så vil jeg forsøge at bruge mere tid på træning med Misha, fortsætte til (præ)agility og så måske prøve hvad rally er for noget smiley


  • #37   14. dec 2019 Vi skal have bygget vores heste/hunde træningsbane + roundpen færdig, og så skal vi have bygget bokse i stalden, samt løsdrift og så skal vi have hestene hjem.
    Til foråret skulle vi meget gerne have sendt 1-2 hopper til hingst, og så vil jeg rigtig gerne i gang med at ride igen.

    To ting jeg håber på er 1. at slippe af med min pokkers hælsporer så jeg kan komme til at motionere igen og 2. tabe mig 20 kg.
    Derudover håber jeg at blive udredt i psykiatrien.

    Puh ha, det var en del... smiley


  • #39   14. dec 2019 2019 har været et virkelig hårdt år.. i februar fik jeg ny bil og gik og drømte om at købe rækkehus på Sjælland, finde nyt job på Sjælland og følte jeg virkelig skulle igang med livet..(lidt indviklet at forklare)
    Men i april vendte min mors sygdom, som hun har haft hele mit liv, og i starten af juli gik hun bort. Det har været uendeligt hårdt.
    Jeg droppede alle planer om nyt job, og har taget et år mere i Vestjylland, det i sig selv er hårdt, når man er ked af det og venner og familie er langt væk..
    Her for nogle måneder siden fik Coco så konstateret cushings syndrom og det har virkelig tæret på mit overskud, det har været SÅ bøvlet et forløb og der er stadig ikke 100% ro på endnu..
    Og sideløbende med de her ting er jeg blevet udredt for en spiseforstyrrelse og er kommet i behandling for det.. det er egentlig meget fint, men det hele fylder.. arbejdet har også fyldt mere end det behøvede..

    Ja, så i 2020 har jeg nogle ting jeg gerne vil, men jeg har ikke på den måde store forventninger. De har det med at skuffe virker det til..
    Hvis alt bliver som drømmen så kommer Cocos sygdom under kontrol.
    Jeg får job indenfor mit fag et sted i Nordsjælland.
    Jeg får købt et lille rækkehus med have.
    Jeg får bedre styr på det med mad, så der kommer noget ro omkring det..

    Men nu må vi se..
    Som nytårsforsæt plejer jeg at have at blive bedre til at huske at børste tænder både morgen og aften, jeg er ikke god til at huske morgenbørstning.. aften har jeg efterhånden fået indgroet en vane om altid at børste smiley


  • #40   14. dec 2019 I dag skal King og jeg på første besøg på plejehjem som besøgshund smiley
    I 2020 håber, og tror jeg på, at vi sammen kan glæde nogle ældre mennesker, ved vores besøg.
    Og at vi sammen kan få nogle fantastiske oplevelser smiley


    profilbillede
  • #41   14. dec 2019 2020 bliver et godt år, vi starter med Vipses hvalpe aller først på året, i løbet af foråret er det tanken at Sille skal parres, hanhunden er for længst valgt, faktisk er Sille indkøbt fordi jeg bare så gerne ville bruge den hanhund og han passer ikke til Vipse smiley ellers er der planer om et nyt isolationsrum i pensionen så vi igen kan modtage hunde over 40 kilo og der skal isoleres i de to extra bokse så de kan bruges lidt mere en kun sommer:)
    Lille Pjevs skal udstilles og vi skal muligvis have en ekstra Løwchen tæve hvis alt går efter planen:) travlt og hyggeligt år forude.


  • #42   14. dec 2019 Acceptere nydiagnosticeret sygdom

  • #43   14. dec 2019 Jeg ønsker mig et fredeligt 2020 med min mand og vapperne.
    Lidt mindre møghelbred lidt mere overskud.

    Jeg håber vi får taget lidt fat i nogle vedligeholdelsesprojekter på ejendommen og får kastet lidt maling rundt indendøre.

    Hundenes 2020 skal være sjovt og givende. Bels træner videre - om hun når videre med prøver ved ingen, men hun arbejder og har det sjovt og det er det vigtigste.
    Cof skal vedligeholdes fysisk og ellers bare fortsætte den fest, han har haft i 2019 smiley

    Og så skal vi tage billeder, være sammen med gode mennesker, nyde naturen, vores sted, hinanden og hverdagen smiley



  • #44   14. dec 2019 Kram til jer, A-S og C smiley

  • #45   14. dec 2019 Deltage til DMC - det tyske mesterskab for malinois, som jeg altid har drømt om at komme med til.
    Det står øverst på listen.
    Træne med Czhaplin, forhåbentlig få styr på "det sidste" - stille ham til VM-udtagelser og formentlig blive udtaget til VM 2021, som foregår i Grækenland !!! - af alle steder.

    Træne Freydis, måske bestå en FP med hende.

    Fortsætte med at forsøge at acceptere hvorfor det lige skulle være mig, der har fået den lortesygdom - og samtidig glæde mig over, at den ikke har medført "noget særligt" og jeg stadig kan leve, som jeg hele tiden har gjort.

    Og iøvrigt nyde mit liv og min fantastiske kæreste, vores nye hus, vores nye træningsbane .. mine helt igennem formidable kollegaer .. jeg har et superlækkert liv, når jeg sådan tænker over det smiley


  • #46   14. dec 2019 Mit største mål i 2020 er at få sat ordentlig gang i Baby's vægttab.
    Der skal ske noget nu, for han er aaaalt for tyk.

    Derudover skal der mere fokus på hundene i 2020.
    Her i slutning af 2019 har der godt nok været mange kedelige dage for hundene, og det skal forhåbentlig ændres i 2020.

    Derudover glæder jeg mig til at bruge noget mere tid med familien i 2020.
    Jeg skal bruge en masse tid med min rigtige familie, og den familie jeg selv har valgt smiley
    Og så glæder jeg mig rigtig meget til at lære min nye kærestes familie, endnu bedre at kende!

    Jeg tror 2020 bliver mit år smiley


  • #47   14. dec 2019 Jeg står i den heldige situation, at hvis bare jeg får i 2020, hvad jeg har nu, så er jeg en meget lykkelig kvinde.

    2019 blev året hvor jeg sagde nej til kontakt med min mor, og en konsekvens heraf sagde min far nej tak til mig. Nu har vi ramt bunden, så herfra kan det kun forblive det samme eller bedre.

    2019 blev året hvor Ziva ikke har haft blærebetændelse én eneste gang. Vi har været ved dyrlægen en enkelt gang, uden at blive helt klar på hvad der var galt med Ziva. Heldigvis kom der ikke flere tilfælde, og håbet er, at vi tager 2020 med 0 dyrlæge besøg.

    BMI sagde i morges 25,2 - 2020 bliver året hvor jeg er normalvægtig og kommer under 25 i bmi.

    Jeg blev udlært i 2019 - jeg føler mig nu som en rigtig voksen, med en rigtig uddannelse, der nu rigtigt vil noget selv. Det har taget 30 år, men jeg havde en masse psykisk at knokle med først.

    Mit nye arbejde har sund morgenmad og frokostordning samt mulighed for frugt og grønt til snacks om eftermiddagen, så ikke jeg køber junk på hovedbanegården. Det er en virkelig god hjælp for mig. Jeg håber at jeg holder den gode kostplan i hele 2020.

    Jeg vil gerne dyrke det samme eller mere motion som jeg gør nu:
    * Jeg cykler frem og tilbage til stationen i begge ender - hvilket betyder at jeg cykler mere end 10 km om dagen nu.
    * Jeg går halvdelen af alle turene med Ziva, og min ankel er nu så stærk, at vi kan gå en 10 km i weekenderne. Det har jeg virkelig savnet.
    * Jeg har fået lov af min fysioterapeut at begynde at løbe. I lørdags var jeg mega stolt af mig selv og ramte 5 km indlagt gåintervaller på tiden 42 minutter. Ziva og jeg løbetræner 3 gange om ugen, og målet er at vi kan løbe 5 km i træk i 2020 og gerne under 30 minutter. Jeg håber at vi kan prøve at canicross løb i 2020. Jeg tror vi begge ville synes det var ret skægt. Måske er min drøm at finde en anden canicrossløber i 2020 så jeg kan prøve om hun kan adlyde når der er andre hunde. Jeg tror ikke det er et problem, men vi har reelt aldrig prøvet.
    * Jeg svømmer hver tirsdag, det håber jeg at fortsætte med.

    Jeg drømmer om at manden og jeg bliver enige om næste race, så at 2021 måske bliver året med ny hvalp. Der er Ziva 4 år og synes det er en meget passende alder at få en lillesøster i. Igår på kontoret havde en kollega en portugisisk vandhund med - årh en dejlig skattebasse. Den har bare ingen underuld, men det lyder da som jordens mest fantastisk race.


  • #48   14. dec 2019 vi har ingen ønsker andet end godt helbred forsat for os alle, og så liiiige at vi bliver fri for den muse-invation vi er ramt af her i 2019...måske en ny hunde beboer en rotte/musehund.....

  • #49   14. dec 2019 Stort kram til alle jer der bøvler med et eller andet, må 2020 blive et godt år for jer smiley

    I har godt nok alle sammen nogle spændende projekter, og sikke mange hvalpe projekter. Gid det var mig!
    Jeg har i lang tid haft det helt fint med at have 2, og det har jeg såmænd også stadigvæk, men jeg er bare blevet så hvalpe skruk at man skulle tro det var løgn. Nu har jeg da endelig fået manden i huset til at gå med til indenfor 5 år, men 5 år er altså også virkelig lang tid, så jeg satser stadig på at han lige indser hvor fantastisk en ide det er, så vi kan få hvalp i 2021 eller 2022 smiley
    Men måske det hjælper hvis vi får sparet sammen til en ny bil først.


  • #50   14. dec 2019 For mit eget vedkommende vil jeg bare fortsætte det gode fra 2019. Jeg er tilfreds. Mine børn laver det, som de har lyst til. Igen er jeg tilfreds.
    Men hvis vi taler om Conor, så er der forbedringer at hente. Han kunne godt tåle at blive lidt mere rolig, men jeg er ikke klar over, om det er en mulighed. Jeg er næsten tilfreds smiley


  • #51   14. dec 2019 Hundeplaner for 2020. Ja jeg satser på at have welsh hvalpe her i det første kvartal 2 måneder med at konstant rengøring og aktivering af hvalpe og en stille sommer bagefter, at stille 1-2 hunde på den lille sweiss prøve og min den langbenede på markprøve i unghundeklasse her i foråret. 2 måneder med at konstant rengøring og aktivering af hvalpe og en stille sommer bagefter, inden at prøverne starter igen.

  • #52   14. dec 2019 Årh jeg vil gerne så mange ting, og det er næppe alt der går op.

    Vi starter 2020 op med at få en voksen whippet på ferie og forhåbentlig spiller alting og den bliver boende smiley

    Så skal vi igang med at løbetræne så jeg kan komme i bedre form langt om længe og få tabt mig.

    Så slutter mit løntilskud d. 22 januar og jeg er egentlig lidt uafklaret med hvad jeg håber sker efter. Jeg tror jeg håber på enten en 32 timers ansættelse ellers er det nej tak for mig.
    - Bliver jeg ikke ansat og finder ikke job før, så starter jeg uddannelse som lærer eller socialrådgiver, til september smiley

    2020 bliver også året hvor vi nok finder ud af om vi bliver på Fyn eller vil til Sjælland og bo smiley

    Også min ultimative drøm, at blive gravid igen. Men det har ikke fungeret indtil nu og jeg er nød til at fjerne fokus fra det fordi jeg kan mærke det gør mig mere ked af det end noget andet at have så stort fokus på det, når det ikke vil fungere.


  • #53   14. dec 2019 Starte Flynn op til hyrdning. Have mit første job som dyrlæge (bliver færdiguddannet til marts). Færdiggøre bogen fra dette års NaNoWriMo. Få sendt unghesten i tilridning. Blive smertefri (det er måske lige at håbe på for meget smiley ).



  • #56   14. dec 2019 2020 bliver året, hvor jeg flytter sammen med min kæreste - jeg er godt på vej ind i hans lejlighed, og ved at pakke min egen ned.
    derudover er jeg i gang med vægttab - har de sidste 6 uger tabt 4 kg, så det går stille og roligt frem - dog er det sindssygt svært, når nu det er december, julefrokoster og sådan. Men det går.
    2020 bliver forhåbentlig også det år, hvor jeg kommer til at bruge mere tid med Liva herinde fra, nu hvor hun er så tæt på mig smiley .. Det bliver også året hvor den webshop jeg arbejder på, går live.
    så. Der sker en del! smiley vi kommer også tættere på drømmen om en lille pølsehund smiley


  • #57   14. dec 2019 Jeg håber 2020 bliver året hvor vi bliver forældre, JA I læste rigtig, "børnehader" Rikke vil sgu alligevel gerne have et barn smiley

    Har haft snakken angående graviditet med både sygehus og praktiserende læge, og er blevet beroliget angående arvelighed osv, så ja nu har vi altså taget springet og håber på en familieforøgelse.

    Efter jeg fik konstateret min leversygdom for 2 år siden, har SÅ meget ændret sig i mit liv. Livet har fået en helt anden betydning, mange ting er så total ligegyldige og ikke værd at bruge tid på, hvor de helt basale ting som familie, kærlighed, nyde livet osv bare er det vigtigste og det der tæller smiley





  • #58   15. dec 2019 Stadig gå på arbejde, ingen sygdom.
    Ønsker jer en God Jul alle sammen. smiley


  • #59   15. dec 2019 @57 Rikke ... wiiii smiley ... hepper på jer ...

    jeg drømmer om at vinde lotto så jeg kan stoppe på nutidens stressede arbejdsmarked .. efter år med familie sygdom, død og kriser og egen sygdom, hvor jeg overlevede ved mit arbejde som jeg elskede, så har 4. organisationsændring og 3. leder på 12 år nu ødelagt en super arbejdsplads og alle er mega stressede, gode kolleger ved at blive totalt ødelagte .. jeg skal selv sygemelde mig mener min leder og det bliver nok også enden på det ...

    alternativt at et andet job dumper i min turban så jeg kan overleve de sidste 4½ år til efterlønnen bliver mulig ..

    og så skal jeg forhåbentlig nyde min nye barnebarn som kommer om ikke før, så på onsdag ... Hugo på 3 skal have en lillebror ...


  • #60   15. dec 2019 Rikke ej hvor spændende! Ih hvor jeg håber det bare går let som en leg for jer smiley du fortjener om nogen al den lykke og glæde du overhovedet kan få.

    Anya, har i fundet en voksen whippet i skal have på besøg allerede, eller leder i stadig efter den rigtige? Det lyder så spændende, håber det hele bare klapper.
    Og jeg håber at det hjælper lidt på projekt baby at du fokusere på noget andet smiley


  • #61   15. dec 2019 Jeg vil gerne, at det bliver et udramatisk år, hvor mine nære trives, er sunde og glade. Det er det allervigtigste.

    Taler vi de lidt mere håndgribelige ting, så håber jeg, at vi bliver færdige med hovedparten af renoveringsprojekter. Vi har været i gang mere eller mindre konstant siden februar, og kræfterne er ved at være brugt op. Omvendt så bliver jeg glad helt ned i maven, når jeg kigger mig omkring og ser, hvad vi har opnået, og hvad resten kan blive til.

    Derudover håber jeg, at vi kan finde tid og penge til at rejse. Vi har levet på en sten de sidste mange år, så vi trænger til at komme ud og opleve verden og skabe nogle minder.


  • #62   15. dec 2019 Hanne : Jeg er allerede utålmodig, ahahahahaaha smiley Jeg havde snakken med leverlægen i juli, så skulle vi lige afvente næste blodprøve, den var fin, så skulle jeg trappe ned i halv dosis immundæmpende medicin, så skulle jeg igen afvente en blodpøve, så skulle jeg stoppe helt på det immundæmpende, så afvente endnu en blodprøve , og SÅ kunne vi gå igang. Så vi startede først i Oktober, og sidste måned måtte vi lige springe over da jeg skulle have MRF vaccinen ( fik den ikke da jeg var 12 fordi jeg var så panisk for nåle at både forældre og læge opgav efter flere forsøg smiley ) .

    Så selvom vi egentlig kun har forsøgt en cyklus og er igang med nummer 2 cyklus, har der bare allerede været en del ventetid smiley Håber ikke det kommer til at tage for lang tid, for det er altså lidt nervepirrende at jeg ikke får det immundæmpende , men kun får prednisolon, bliver selvfølgelig fulgt ekstra tæt med blodprøver netop af den grund. Samtidig er jeg også stoppet med min smertestillende, da det heller ikke er særlig smart at tage under graviditet, så jeg kan dælme også godt mærke at jeg er i live pt smiley

    Men den dag jeg står med en positiv test, og den dag vi står med en baby i armene, er det helt sikkert det hele værd smiley


  • #63   15. dec 2019 Solvej : Åh tak hvor er du sød smiley Jeg håber heller ikke det kommer til at tage for lang tid, tålmodighed er ikke min stærkeste side smiley

  • #64   15. dec 2019 Jeg bliver færdig med mit speciale til juni næste år, så jeg håber da, at det helt rigtige job dukker op til mig, eller at jeg finder et spændende PhD-projekt. Jeg tror bare, at det vil være sundt for mig, lige at få en lille studiepause, inden jeg kaster mig ud i så stor en ting som en PhD.

    Jeg glæder mig til at flytte ud fra kollegiet, og jeg håber på, at jeg kan få råd til at lille rækkehus eller lignende med have til, så Atlas igen har mulighed for at ligge udenfor så længe han lyster. Men det er også skræmmende, for hvor skal jeg lede efter bolig, når jeg endnu ikke ved, hvor jeg kommer til at arbejde henne? smiley

    På det mere personligeplan, så kunne jeg godt tænke mig at 2020 blev et år i kærlighedens tegn. Og så ville jeg ikke have noget imod at slutte året af med at være skrevet op til hvalp et sted, så hund nr. 2 kan flytte ind i løbet af 2021.


  • #65   15. dec 2019 Bliver færdiguddannet i JYSK, og forhåbentligt er der et job, der venter, ellers må jeg søge i andre senge-butikker.

    Når jeg bliver færdiguddannet, rejser jeg 3 uger til Canada. smiley


  • #66   16. dec 2019 At se hende her vokse sig større og stærkere og tage verden med storm smiley

    Hun kom til verden med et brag og væltede os i den grad omkuld og satte vores liv på pause...917 g og 36 cm ren kærlighed smiley

    Hun er LÆNGE ventet og kampen hertil har været lang...men nu er hun her og vi fik lov til at beholde hende smiley


    profilbillede
  • #68   16. dec 2019 Tusind tak, Lillemanden smiley

    Han er simpelthen så forsigtig omkring sit lille nye menneske smiley Hun får små møs, et enkelt dut og et forsigtigt snus flere gange dagligt smiley


    profilbillede
  • #69   16. dec 2019 Solvej - Ja det har vi smiley men det finder i jo nok ud af hvis det holder og tak smiley Går det fint med alt dit hamster projekt egentlig? smiley

  • #70   16. dec 2019 And - pølsehund? Corgi? smiley

  • #71   16. dec 2019 Anya desværre ikke, på trods af at jeg gjorde alt i min magt, og gennemtestede forældrene, som begge var fra to fantastiske opdrættere, er der desværre kommet diabetes i mit campbells kuld, som var dem jeg ville arbejde videre med. Det er sjovt nok ikke så nemt at komme af med potentielt syge dyr, så jeg har 5 unger hjemme fra det kuld. En er fortsat til salg, men ingen henvender sig på ham, så jeg regner med at han bliver her. Det er lidt en skam, både selvfølgelig med diabetes det er jo bare lort, men også at de bare skal være her. Misforstå mig ikke, jeg elsker hver og en af dem til skyerne, men de er så fantastiske i sind at de ville være så fantastiske kæledyr. Hende der har de sidste 2 siger at de er utrolig glade for dem, så det er jo dejligt.

    Mit robo kuld gik over al forventning, jeg kunne have solgt kuldet 2 gange og jeg får så meget positivt feedback tilbage fra køberne.

    Lige pt har jeg jo så 12 hamstere, og det er for mig alt for mange. De bliver passet og plejet til ug, men jeg vil gerne tilbage til 1-3, både pga plads, økonomi, men ikke mindst pga tid. Så jeg har lukket opdrættet, jeg har ikke pladsen til flere foreløbigt og jeg har pt ikke lysten til at starte helt forfra. Nu hvor jeg også gerne vil fokusere mere på hundetræning osv. smiley

    Ting sker og jeg var forberedt på at skulle beholde unger, dog ikke på at det ville være pga. Diabetes, og så var de oveni købet solgt inden jeg fandt ud af det, så ikke nok med at jeg blev skuffet, så måtte jeg også skuffe køberne, da de skulle være brugt i avl.


  • #72   16. dec 2019 A med bomstærk - Jep, drømmepølsehunden er en corgi smiley

  • #73   16. dec 2019 And - Wiiii...endnu en pølse-hunde-elsker smiley

  • #74   16. dec 2019 And, dét kan jeg godt forstå smiley Begynd allerede nu at sætte tålmodighed ind på kontoen - det får I brug for smiley Det er, uden sammenligning, den værste hvalp jeg nogensinde har oplevet. Dorit var sindssyg, men da først hvalpetiden var overstået, blev hun verdens dejligst lille nissedræbende pølsebandit smiley

  • #75   16. dec 2019 Linda - Ja, de er så søde! smiley

    A med bomstærk - jeg har godt hørt, at de kan være ... mindre belastende smiley men for faen, det skal nu nok gå! smiley


  • #76   16. dec 2019 And, kom lige ind i den fb-gruppe der hedder Welsh corgi tosserne, og se videoer af Dorit der nakker nisser smiley

  • #77   16. dec 2019 Nu har vi kun haft Svende, så kan ikke rigtig sammenligne, men nøj...peew han var dæleme på vej tilbage til opdrætter mange gange smiley

    Men nu....nu knus elsker jeg min pølse-hund for hans evigt glade sind og til tider rolige gemyt...til tider smiley


  • #78   16. dec 2019 Ja, de er helt særligt sindssyge, sådan nogle corgier smiley Jeg husker at jeg sagde, at jeg hellere ville have 10 schæferhvalpe, end én corgihvalp smiley

    Og det er ballade 24/7, nye narrestreger, fuckfinger, fuld smadder og skarpe tænder konstant! Det er kun fordi de er så nuttede, at de overlever smiley


  • #79   16. dec 2019 A - Den beskrivelse rammer dæleme præcist på Svende smiley smiley

    Han var som en sæk lopper på speed! Her og der og alle vegne...HELE TIDEN smiley Var der stille bare et øjeblik, betød det 9 ud af 10 gange BALLADE smiley Den sidste ene gang, var han faldet i søvn smiley


  • #80   16. dec 2019 A - den vil jeg da lige finde! smiley

    Luffe var træls som hvalp. forestiller mig 10 af ham, og håber på det ikke kan blive værrer så smiley


  • #81   16. dec 2019 Solvej - øv hvor ærgeligt. Læste godt lidt om det på facebook. Men ja 12 hamstere lyder også af ret meget smiley især hvis de helst skal gå alene.

  • #82   16. dec 2019 Åh ja, de er SÅ nuttede - når de SOVER!!! smiley

    De færreste er forberedt på at de er så fandenivoldske, og at de er totalt ligeglade med nej og fy. Også selvom de udmærket ved hvad det betyder smiley Men når først deres hjerne begynder at virke, og tænderne er skiftet, så får man det sjoveste lille dyr smiley


  • #83   16. dec 2019 A - det kunne os være en whippet du talte om, udover den har lange ben i stedet smiley

  • #84   16. dec 2019 Jeg vil SÅ gerne have en NW1 titel på Zahir - og så træne videre på NW så vi kan komme videre i klasserne også; han brænder virkelig for det smiley

    Så vil jeg egentlig også rigtig gerne finde en fantastisk praktikplads hvor jeg kan skrive projekt i efteråret smiley


  • #85   16. dec 2019 Perle: til konkurrencer i A-klassen og målet er oprykning til Elite-klassen (DcH). Nu skal det altså bare lykkedes.
    Clinton: Få styr på stå, sit og dæk så vi kan komme til konkurrencer i B-klassen. Ja, svagt og småpinligt ikke at have styr på de tre øvelser med en hund på 3½ år - I know. De er hele tiden blevet nedprioriteret til fordel for spor, rondering, frit søg osv. (som kræet jo så er ret god til).
    Sådan måske lidt mere teoretisk så kunne det jo være sjovt at komme til DM med en af dem smiley


  • #87   16. dec 2019 Mette, hvad gik galt i A i år?

    Du skal nok have rigtig godt styr på øvelserne i B, for at få en DM-billet. B-klassen plejer at være ret svær, og ligge på over 180 point. I A er det noget nemmere, men dog et godt stykke over 200.


  • #88   16. dec 2019 Mit højeste ønske er at blive helbredt for den lortesygdom, som har ramt mig smiley

    Jeg vil rigtig gerne fortsætte med rallytræning med Asdis og gerne opnå flere flotte resultater til prøver. Ambitionen er at kvalificere til DM i begynderklassen, inden vi rykker op i øvet, men det er måske at sigte lidt for højt. Nu vil det først og fremmest vise sig, hvordan min krop har det de næste par måneder, for der er ingen tvivl om, at min sølvdisefis har talent smiley


  • #90   16. dec 2019 Nå ja, hvis jeg vinder i lotto, så kan jeg måske få det en del bedre med ryggen og et fleksjob, men da det offentlige ikke yder tilskud til den behandling, der ville skulle sættes igang, så bliver det nok ikke til noget. smiley

  • #91   16. dec 2019 Mit første ønske for 2020 er gået i opfyldelse.
    Et nyt knæ eller forhåbentligt kun et halvt nyt.
    Så håber Albert skal til at geare op i tempo til lange traveture igen smiley


  • #92   17. dec 2019 @87: Ja, hvad gik galt i A. Ja, det var jo her i efteråret at vi skulle have rykket. Men altså (ØV) så blev Perle blev bidt i højre lår af en kat=infektion=temmelig syg hund=ingen træning i næsten 4 uger og afbud til to konkurrencer. Sådan lidt hurtig genoptræning og så afsted 2 week-ender i træk, hvor tingene bare ikke rigtigt fungerede: Spor og eftersøgning blev noget møg. Min fin fin stuedressur og frit søg (det er en sikker øvelse med damen). Sidste konkurrence gik hun den fedeste eftersøgning (lutter 10-taller) og et pænt spor. Men så blev stuedressuren så noget biks (jeg måtte virkelig være over hende for at hun ikke skulle stryge efter cyklister).
    Jeg ved godt at kampen om pladserne i B er hård og nu skal jeg lige se hvordan kanonkuglen er at have 'med i byen'. I kreds 6 var der nogle virkelig skrappe ekvipager i B i år, der nu er rykket op i A smiley Kanonkuglen er temmelig stærk på spor, rondering, frit søg og de fleste af stuedressurøvelserne. Det vi mangler er stå, sit og dæk - og så afdækning i fremadsendelse. Noget jeg synes jeg ser et mønster i med mine hunde; jeg er god til at lære dem at løbe ligeud fremad, men ikke at dække smiley


  • #93   19. dec 2019 Har simpelthen meldt Clinton til en B-konkurrence d 19/4-2020 smiley Så nu ved jeg hvornår jeg skal have styr på de sidste detaljer smiley

  • #94   19. dec 2019 Jamen i 2020 vil jeg gerne skynde mig hurtigst muligt over til Marts, så jeg officielt er ovre de 3 måneders prøvetid på min elevplads. Jeg har idag været i arbejde der en måned, og jeg er enormt glad for det. Meen den der viden om 3 måneders prøvetid hvor de kan fyre mig uden grund er ikke rar. Så vil meget gerne over de 3 måneder smiley

    Så bliver min pony jo også flyttet, faktisk allerede den første weekend i januar. Der er planen at jeg gerne vil se om ikke vi kan få givet min rideangst et ordentligt spark bagi, så jeg kan begynde at ride igen, og ikke bare sidde på ryggen af min pony og ryste som et espeløv, en gang hver anden måned.

    Og så er der jo liiige den der hvalp der jeg håber bliver lavet til mig smiley Vi skal en smut til avler når vi når ind i det nye år, for at tale om det.

    Så indtilvidere er der mange gode ting i 2020 - det er også på tide, synes da at 2019 var længe om at komme med de gode ting smiley


  • #95   19. dec 2019 Jeg håber på at få gedekid i 2020 smiley

    Og så skal jeg sikkert også træne lidt hund, gå på arbejde og sådan.


  • #96   20. dec 2019 Jeg starter nyt job pr 1/1 2020, så det skal der selvfølgelig bruges lidt krudt på.

    Og så håber jeg da, at vi i 2020 skal have gang i en lillesøster/lillebror smiley smiley


  • #98   22. dec 2019 Årh Nicole, det er jeg virkelig ked af at høre! smiley er du okay? smiley kæmpe krammer herfra! smiley

Kommentér på:
Hvad vil du gerne i 2020?

Annonce