{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.215 visninger | Oprettet:

Hvad vil du give?? {{forumTopicSubject}}

Hvad er en hund værd der kan:

Passe på huset og familien, vogte over dyreholdet, hente det skudte bytte - kort sagt arbejde for dig samtidig med at den gør hvad en hund skal -> være din ven og ledsager..

Kontra en hund der kan:

Børstes, vaskes, sidde i en taske, gå på udstilling, være fin - kort sagt en ven og ledsager..

Hvilken hund BURDE koste mest?

I mine øjne er det jo den hund man kan få mest ud af, altså hunden de kan arbejde for dig..

Hvad mener i? Er det virkelig 10-20.000 værd at have en at børste og gå rundt med i en taske?
Frem for 4.000 --> for en hund der kan gøre livet lettere for dig?

Jeg ved godt det handler om udbud og efterspørgsel... Men jeg har stadig meget svært ved at begribe hvordan man dog kan tage så meget for en hund der egentlig kun bruges til at være fin og evt. gå på udstilling??!

******************************

Jeg har også svært ved at begribe hvor meget man idag kan tillade sig at tage for en blandingshund...
- Faktisk ser det ud til, at blandingen chihuahua/papilon er yderst eftertragtet !?

Hvad vil du give for en bluse der er en efterligning af et mærke?
En bluse hvor du ikke får nogen kvitering, og derved ingen sikkerhed for hvis der nu er hul i den når du kommer hjem, eller den går i stykke første gang den bliver vasket?

Vil du give lige så meget som mærkeblusen MED kvittering?

Jeg ville sgutte da =/

Hvorfor er det så anderledes med hunde?
- Hvorfor vil man hellere end gerne give MERE for en blanding (dvs uden papirer) frem for en raceren med papirer??

En må undres...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad vil du give??
  • #1   9. okt 2007 Går vel an på ens behov, hvilken hund man foretrækker og dermed vil betale mest for =)

  • #2   9. okt 2007 Theis - Njaaaa... forstå mig ret...

    Rent logisk tænkning.. BURDE en arbejdshund så ikke være dyrere end en skødehund?


  • #3   9. okt 2007 Nej, eftersom der er flere der har brug for skødehunde end arbejdshunde i dagens Danmark.

  • #5   9. okt 2007 Team - Jeg ved skam godt at man kan træne med alle hunde, gå ture i al slags vejr og lade dem spise knogler =)

    Jeg har ikke noget imod små hunde overhovedet, det må i endelig ikke tro =)

    Jeg mener bare at LOGISK set burde den hund der kan bruges til mest KOSTE mest??
    - Og det gør den jo ikke idag..

    Har man ikke brug for en hund der kan jagte får i folden, pasificere en gangster og hente din fasan... jamen så burde man da ikke betale så meget?


  • #6   9. okt 2007 er enig omkring blandinger.
    syntes dog at det at have en arbjedshund ofte vil være en for aktiv hund til de fleste mennesker, da de kræver en del aktivitet, altså det er ikke nok med de daglige gåture og en dag om ugen til træning.
    jeg har en race hvor jagt er avlet af og det syntes jeg faktisk er rart. og ja prisen ligger så på 7000-8000 kr


  • #7   9. okt 2007 Kan ikke se hvorfor en arbejdshund skulle være mere værd end en skødehund. Dog heller ikke hvorfor en skødehund er mere værd end en arbejdshund.

    Men forstår godt hvor du vil hen med de dyre små blandingshunde. Det er total sindsygt. Bare for 3½ år siden hvor jeg købte Lilly, lå de i omkring 2000 kr. Nu er prisen ofte på 10.000


  • #8   9. okt 2007 Pernille - Med vilje adskildte jeg de to emner (i stedet for at oprette 2 tråde *GG*)..

    Både en skødehund og en arbejdshund kan fåes med og uden tavle, det er ikke så meget det; mere det at nogen er villige til at give MERE for en uden tavle kontra en med...

    Og i en anden forbindelse (uden tavlesnak) synes JEG at en arbejdshund burde være dyrre end en der kan være fin =)


  • #9   9. okt 2007 selvom den kan være fin, kan den jo også være en dejlig familiehund. vores går til agility, hundesvømning og hvad vi ellers udsætter dem for. De vil gerne være aktive, men har ikke behovet for den store aktivitet hele tiden.

  • #10   9. okt 2007 I misforstår mig lidt tror jeg..

    ALLE hunde skal trænes, stimuleres og aktiveres... ALLE hunde er dejlige, ens bedste ven og en ledsager der aldrig bliver træt af dig...

    Men.... en hund der kan arbejde for dig... hjælpe dig... burde den ikke koste mere? du får jo en lille arbejdsdreng hjem...


  • #11   9. okt 2007 Så skulle en håndværker vel også tjene mere end en fodboldspiller.



  • #13   9. okt 2007 Nu er det jo de færreste hjem der har behov for en hyrde, vagt eller jagthund, så sikkkert derfor prisen ikke er højest.

  • #14   9. okt 2007 Moster stella - lige netop... =)

    Pernille - nu er du begyndt at forstå hvor jeg vil hen =)

    Jeg er såmen godt klar over, at forskellige familier vil have forskellige hunde, og derfor er det muligt at tage så mange penge for en hund der egentlig ikk kan andet end at være hund..

    En hund der kan sidde på skødet og hente bolden er ikke en mindre god hund, den burde bare ikke koste lige så meget som en hund der kan arbejde for dig... ikke i mine øjne i hvert fald =)


  • #15   9. okt 2007 Jamen så må de jo hellere sætte prisen op på arbejdshundene.

  • #17   9. okt 2007 Team - Jamen kan din hund det burde den jo også koste "arbejdshundsprisen" selvom den er lille... en border terrier er også lille, det er også en arbejdshund...

    Jeg mener hunde som bomuldshundene feks, de kan ikke bruges til forsvar, redning, jagt, hyrde osv... ejheller kan en papilon, en chihuahua eller fransk bulldog..


  • #18   9. okt 2007 Irene - Igen, jeg har intet imod de små hunde... Og fordom? Jamen KAN den ikk være i en taske? bedre end en border collie?

    Jeg har absolut intet imod hverkn hunde eller ejere der vælger at købe en lille hund til udstilling, træning eller bare kammerartsskab - jeg synes derimod det er dejligt der er hunderacer til alle former for menneskers behov =)

    Hvad jeg vil frem til er... rent LOGISK... burde de hunde der kan bruges til mere koste mere?


  • #19   9. okt 2007 Hvorfra ved du at cotonen ikke kan bruges til jagt, har du prøvet?

  • #20   9. okt 2007 Moster Stella - Ja det er en måde at gøre det på *GG*

    Pernille - Jeg ved ikke hvad sån en trænet fætter koster, men den er i hvert fald ikke billig !!

    Det er ikke trænede hunde jeg mener heller, men hunde der har instinkter og anlæg for at kunne de ting..


  • #21   9. okt 2007 jeg vil gerne give meget for en sund og glad hund. tilgengæld vil jeg også give meget for at slippe for at min hund løber efter alt der ligner et byttedyr.
    syntes det er ok mine hunde bare er hunde. jeg ønsker ikke en arbejdshund. Det vil ikke dække mine behov og jeg ville kun have dårlig samvittighed over for den hver dag.


  • #22   9. okt 2007 udbud og efterspørgsel er med, som du selv siger, til at sætte prisen... Der ville jo ikke være nogen ide i at en "ikke så efterspurgt" race kostede meget mere end den mest efterspurgte???

  • #23   9. okt 2007 Nej jeg har ikke prøvet Stela... Men hånden på hjertet må du da indrømme at det ikke er det den er fremavlet til?


    Jeg er lidt ked af i ser det her som et angreb mod små hunde og deres ejere... det er på ingen måde det der er meningen jo...

    Jeg ville såmen bare frem til.. hvis man nu kunne sætte alle hundepriserne på 0kr og derefter skulle vurdere hvor meget de skulle koste efter egenskaber og sind.. hvilken hund ville så være den dyreste?


  • #24   9. okt 2007 Det kommer jo helt an på de behov man har som menneske..

    Hvad pokker skal jeg med en hund der kan gå en IPO baglæns hvis jeg interesserer mig for at sætte sløjfer i håret på min hund og vinde alt der er værd at vinde på en udstilling (det er sat på spidsen, men you get my point)?

    Man køber vel forhåbentligt den hund der passer til de behov man nu en gang har, om det så er jagt/vagt/brugsarbejde eller udstilling eller noget helt tredje.. Heldigvis er der over 400 racer at vælge imellem.

    At mene det ene er bedre end det andet mener jeg er en kende arrogant..


  • #25   9. okt 2007 Så synes jeg du skulle læse cotonens historie.

  • #26   9. okt 2007 Racen blev populær blandt de lokale, da den udviklede en evne til at advare om krokodiller,

  • #27   9. okt 2007 Jeg ville såmen bare frem til.. hvis man nu kunne sætte alle hundepriserne på 0kr og derefter skulle vurdere hvor meget de skulle koste efter egenskaber og sind.. hvilken hund ville så være den dyreste?

    så tror jeg en Japansk spids skulle være dyrest. bedre sind, raskere hund og bedre kammerat skal man lede længe efter smiley

    men nu vil jeg smutte. god nat med jer


  • #28   9. okt 2007 Nina, et eksempel kunne jo være den nye danske verdensmester i IPO (formoder jeg det var) for schæfere.. Man kunne forestille sig at han ville være en ret dyr herre at få fingre i, og også hans afkom.. MEN hvad pokker skal jeg med sådan en hund hvis IPO ikke interesserer mig det fjerneste?

  • #29   9. okt 2007 Iiiihhhhhhhhh !!!!!!!

    Jeg prøver lige igen...

    Udbud og efterspørgsel ja, det forstår jeg (synes dog ikke det er det der burde veje mest på prisen)..

    Men kunne vi viske alle priser ud på hundene... burde den der kan bruges til mest så ikke koste mest??

    Ligesom en dvd der kan tage alle former for skiver koster mere end en der kun kan tage to?
    Ligesom biler der har ekstraudstyr koster mere end en "nøgen" bil?
    Ligesom en bog med 200 opskrifter på kage koster mere end en kogebog med 5 opskrifter?


  • #30   9. okt 2007 Nogle mener, at deres hurtighed forklarer, at Coton’en engang blev kaldt ”krokodillehunden”. Coton’en havde en evne til at tage krokodillernes opmærksomhed, og derved trække dem til flodens bredeste sted – således at de indfødte kunne krydse floden med deres kreatur hvor den var smallest. Når flokken var sikkert over sprang Coton’en af sted til flodens smalleste sted og svømmede over floden efter de indfødte inden krokodillerne opdagede, hvad der var sket.



  • #32   9. okt 2007 Jeg er også med på at folk skal købe efter behov... men det er heller ikke DET jeg vil frem til...

    Ønsker man ikke en hund der kan så meget, jamen så betaler man ikke så meget...
    Ønsker man en hund der kan en masse, jamen så e prisen så højere..


  • #33   9. okt 2007 Ligesom en dvd der kan tage alle former for skiver koster mere end en der kun kan tage to?
    Ligesom biler der har ekstraudstyr koster mere end en "nøgen" bil?
    Ligesom en bog med 200 opskrifter på kage koster mere end en kogebog med 5 opskrifter?

    Sådan er det jo heller ikke. Der er mange flere faktorer der spiller ind. Hvem har produceret det, hvordan er designet ect. så det hele er ikke sort hvidt.


  • #34   9. okt 2007 Stella - Jeg bukker mig i støvet, troede kun de var fremavlet til show.. undskylder..

  • #35   9. okt 2007 stella.... kan du ikk bare spille med og i det mindste LADE som om du forstår??

    jeg ved da godt der findes mere end en slags bil og en slagd dvd.... men lad os nu for skæg og spas sige, at alle hunde og alt materielt bliver lavet af den samme?

    Jeg ville bare pointere, at det er lidt sjovt, at hunde er så meget anderledes end så meget andet man kan købe....


  • #36   9. okt 2007 Nina, i tidernes morgen tror jeg da at du har ret i at de mest værdifulde hunde var de dygtigste, for hvad skulle de bruge alle de andre til?! Men der var hundens rolle også en anden end den er idag..

  • #37   9. okt 2007 Jeg forstår godt hvor du vil hen, men hundene er jo netop ikke så meget anderledes end så meget andet. Du kan købe mange praktiske hjælpemidler for den pris du skal give for et maleri af en ikke engang særlig kendt kunstner, billedet kan kun se kønt ud og en plæneklipper kan klippe græsset, nogle modeller endda helt selv. Der er mange andre eksempler på at det er underholder er smukt koster mere end det nyttige.

  • #38   9. okt 2007 Stor hund = Dyr
    Lille hund = Billig

    Hvorfor regner man det ikke bare ud i kg pris!


  • #39   9. okt 2007 Moster - ja det har du faktisk ret i... det smukke bliver sat frem for det mest nyttige..

    Jeg går selv i stiletter selvom jesussandaler nok er brdre *GG*

    Men udseenet på en hund er jo meget smag og behag, så derfor går jeg efter egenskaber i stedet for det ydre..



  • #40   9. okt 2007 Igen.... Jeg siger ikke at hunden SKAL kunne arbejde... eller at hunde der ikke er fremavlet til at kunne arbejde er dårlige hunde...

    Jeg siger bare... i mine øjne.. får man mere når man køber en hund der kan andet end at ligge under sofabordet, gå til træning og spise kødben, feks jagt, redning eller hyrde, så burde den koste mere...


  • #41   9. okt 2007 Uha, Lou, det er jeg nu mægtig glad for at man ikke gør med det store lokum jeg skal have snart! *G*

  • #42   9. okt 2007 Ej, Nina du kender min holdning, så den behøver jeg ikke ytre her, den ville alligevel ikke blive forstået som den skulle.
    Men jeg ville også til enhver tid give mere for en brugshund, men det er jo smag og behag.


  • #43   9. okt 2007 Geo - Ja misforstået kan man da altid blive Oo

  • #44   9. okt 2007 Mie, det er først til dec, du kan nå at spare op *gg*

  • #45   9. okt 2007 For stamtavler - Ja det ville være dejligt hvis der var mere lighed mellem sundhed og pris end der er idag..

    Myrna har det vist lækkert... Hun kommer slet ikk frem når vi er i sommerhuset (tror hun leger gemme *GG*) og jeg har ikke lig hittet en ny salamander jeg kunne sætte over til hende...
    Meeeeeen jeg tror hun ha det godt =)


  • #46   9. okt 2007 Lou, ja eller betale pr kilo hun tager på så det ikke bliver så dyrt på én gang? ;o)

  • #47   9. okt 2007 en ting jeg bare ikke forstår er som du også skriver prisen på chi blandinger, som ligger på 8000 kr ca måske mere endda, de har jeg givet for mine store hunde med tavle.

    vildt at folk er så grådige og forlanger så mange penge for blandinger,

    synes priserne på små hunde er gået for vidt, bare fordi der er hilton syndrom igang i danmark. de små er præcist det samme værd som alle andre hunde.

    men okay så længe folk står i kø for at give 10000 for en ny blandet hilton hund, så er sælgerne der jo også med deres høje priser.

    at dem med tavle ligger på 12 er ,måske okay. men nogle er begyndt at tage ex 16-18.ooo kr det er vildt synes jeg

    går ikke så meget op i hvad de kan yde, mere hvad de betyder for mig.

    men klart en blandingshund burde koste mindre end en hund med stamtavle, hvor seriøse avlere, virkelig gør noget for racerne


  • #48   9. okt 2007 Karina - ja de blandinger er jo direkte eftertragtede, og folk er villige til at betale svimlende summer... helt hen i vejret synes jeg..

  • #49   9. okt 2007 Men jeg tror jeg opgiver...

    Jeg kan ikke forstå hvorfor folk bliver så sure og tror jeg hader små hunde... for det gør jeg skam ikke.. synes bare de er dyre i forhold til hvad de kan bruges til... det er såmen det eneste...


  • #50   9. okt 2007 Men, tag et kig i hesteverdenen. Der bliver lavet nogle fantastiske raceheste, dv, hannoveraner, holstener osv, men min dejlige blandings dreng blev solgt til usa for 400.000-desværre ikke af mig!

  • #51   9. okt 2007 Lige et side spring *gg* mere for at soge at blandinger ( som Kaoz) jo stadig er dejlige og brugbare dyr ;o)

  • #52   9. okt 2007 For stamtavler - jeg tror bestemt hun har fundet sig prinsen med den lange hale *GG*

    Kaoz og Myrna var jo et umage par uden lige ; )


    Geo - Ja der hænger egenskaber og pris vel også sammen?


  • #53   9. okt 2007 Ja ja, men de sætter sq stadig en tavle på en dv, selvom det er mix af fuldblod, oldenborger, hann osv *gg*

  • #54   9. okt 2007 Irene - ja vi kan godt blive enige om, at der skulle noget mere til før en køber kunne slæbe en hund med hjem..

    Men desværre er der nogen der er ligeglade med hvor hunden ender, bare de får en skilling for deres "besvær"


  • #55   9. okt 2007 geeeeeeeeeeeeeeeeo er hestenøøøøøøøøøørd

  • #56   9. okt 2007 Ninaaaa er bange for dem *gg* Og falder aaaaaaaaldrig af :o))))))

  • #57   9. okt 2007 For stamtavler! Nu med klapvogn . måske man skulle kontakte dkk og sige man skulle lave en dv tavle til bla hunde ;o) Lidt af det, en sjat af det, krydder lidt med deeeet og VUPTI-så er der stamtavle på *gg*

  • #58   9. okt 2007 geo - det er da ikk noget at drille med ! du oplevede ikk dræberhesten figaro.. et kamptrænet monster var han !

  • #59   9. okt 2007 Nej men jeg oplevede Shanni-bæstet!!! Næ, kom du op og få en tur på gode gamle Bogart :o)

  • #60   9. okt 2007 ej jeg skal bare tage billeder mens du rider... og måske give den en gulerod...

  • #62   10. okt 2007 Nina - du tror ikke vi forstår hvad du siger.
    men det er faktisk ikke rigtig, jeg forstår godt hvad du siger og hvor du vil hen, jeg er bare ikke ening med dig.

    syntes alt for mange får en for stor hund eller en for aktiv hund til deres behov. hvad skulle grunden være til at have en hyrdehund eller vagthund, hvis man hverken hyrder eller vogter og det er det jo da de færreste der gør.

    det eneste vi kan blive enige om er det om blandinger


  • #63   10. okt 2007 En hund med stamtavle der er fremavlet på en etisk moralsk måde, uanset hvad dens formål er, må for min skyld gerne ligge på 10-15-20 tusind, det kan jeg ikke få ondt i måsen over, slet ikke.

    Men at tavleløse hunde og blandinger overstiger 4000kr går over min forstand.
    Det burde være ulovligt!

    Jeg forstår godt hvor du vil hen Nina, og i en lyserød retfærdig verden ville jeg give dig ret.

    Men i den verden vi lever i, er det sjældent det vigtige, hårde arbejde der bliver belønnet, både når det kommer til os mennesker men også når det kommer til prisen på en hund.

    Som det er nu, syns verden det har større værdi at en flok voksne mænd render rundt på græs og sparker en bold i et fiskenet, end at voksne mennesker tager sig af vores fortid (de ældre) vores nutid (de syge, de unge) og vores fremtid (børnene)

    Tænk hvis man afskaffede al proffesionel sport... alle de pange der bliver brugt på verdenssplan (eller bare på landsplan) de penge kunne gøre underværker for vores samfund som helhed, i stedet for at optage tv-tid en onsdag aften *gg*

    Ej, et sidespring... sorry smiley


  • #64   10. okt 2007 Jeg tror herinde har lidt ret i det de siger men hvis i selv fik bladings hvalpe ville i så følge jeres egen ord....

    For der har været en del tråde med priser på blandnings hunde/tavle hunde og nå man så spørger ind til folks egne ord jame så ændre det sig jo..

    Men jo det er helt hen vejert da vi skulle ha fransk rigede vi til en som havde franske men det viste sig de var blandet med dansk svesk og hun ville ha 18.000 for dem..


  • #65   10. okt 2007 Julie B - det er jo helt vildt.
    jeg kan rolig sige jeg vil stå ved mit ord. jeg er opdrætter af DKK-stambogsførte Japanske spids. og sælger dem for 7000 kr. selvom jeg sikkert kunne få meget mere for dem. men jeg ville så på økonomien alene sortere nogle fra. Det vigtigste for mig er at hvalpene kommer rigtige steder hen. og syntes det er synd man ikke kan være hundeejer hvis man ikke kan betale 10.000.20.000 kr for en hund


  • #67   10. okt 2007 Hold da op en lang tråd- og hvor der efter min mening en masse forvirring i forhold det skrevne ord- hvad det er Nina vil "sige....

    Nina nævner jo ingen steder at hun for fordomme i mod enkelte racer eller ejere.....Hun "rejser" bare et helt objektivt spørgsmål - om man ikke "burde" betale mere for hunde med "ekstra" "muligheder" - eks. brugshunde.....
    Nina : jeg er enig med dig - at der burde nok være en vis sammenhæng, men det er så svært hvor prisen skal ligges - forstå mig ret - det kommer jo altid an på hvilke øjne der kigger.....
    Men ja kan godt følge dig i at en lækker Schæfer med fin stamtavle (måske) "burde" koste mere end en lille lækker chi....
    Men efterspørgelsen har altid meget at sige - det kan vi se på alt hvad vi omgiver os med.....


  • #68   10. okt 2007 (Chi... har selvfølgelig også stamtavle)

  • #69   10. okt 2007 jamen det jeg ikke er enig i er at en brugshund skal koste mere end en anden hund. da behovet for brugshunde er meget lille. og jeg syntes da faktisk det er synd for en brugshund ikke at blive "brugt" kan derfor ikke se hvorfor de skulle koste mere end mine sunde og nemme hunde.

  • #70   10. okt 2007 Connie: tror bare det Nina vil hen til er - at man "måske burde" betale udfra hvad man får........

    Men hvem skal så bestemme hvilke hunde som man får mest "udaf".....?????

    Tror bare hun mener at brugshunde har i gener at skulle bruges og udvikles - hvilket jo giver ejeren en del mere at arbejde med.....
    Hvor andre racer er mere selskabshunde, som så passer til andre behov.....



  • #71   10. okt 2007 Det slog mig lige.....JA det er synd når brugshunde ikke bliver brugt - og måske derfor burde prisen være højere for at "visse" personer vil falde fra..... - bare en tanke!

  • #72   10. okt 2007 Blandignshunde priser - er helt vild høje - ser det nogen gange som en penge maskine!!!!! Visse personer får hvalpe for at tjene lidt ekstra - man burde efter min mening ikke avle hvalpe medmindre der er et marked.....Se bare alle de hvalpe der ligger til salg alle steder.....
    Men tilbage til prisen på en blandingshund - der skal være en pris, for det er et liv, - men derfra også til at sælge dem til 4000 - det synes jeg ikke hænger sammen....
    Dog mener jeg at en raceren uden tavle godt kan koste deromkring (ca. 4000) ....


Kommentér på:
Hvad vil du give??

Annonce