546 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

arrgg... forbandet lopper arrgg... forbandet lopper

Vi har sådan et stort loppe problem at vi er ved at gå ud af vores gode skind smiley
Vi behandler alle dyrene også kattene, men der er lopper hele tiden alligevel...
det er både hos mine forældre og mig...
kan det ha noget med den store temperatur forskeld vi har haft i år at der er såå mange??
Vi vil ha sprøjtet hele huset, men hva skal vi sprøjte med?? og hva skal vi være særligt omhyggelige med???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  arrgg... forbandet lopper
  • #1   28. aug 2007 det skal lige sige sig at lopperne hopper over på os også... :S det er virkeligt ubehageligt... og mega synd for dyrene....
    de er også alle vasket med loppedræbende shampoo... MEN INTET SKER.... snøft

• #2   28. aug 2007 kattene er ude og inde katte......
    uddøde, waw det er iværtfald ikke hva jeg oplever.... du er heldig...

• #3   28. aug 2007 Støvsug huset (og smid støvsugerposen af h til efterfølgende!) Spay huset i et "dø-insekt-middel", de kan dog være ret skrappe, så evt. tag huset i etapper og husk udluftning...
    Alt som kan vaskes af puder, hundetæpper, legetøj, sengetøj, gulvtæpper osv. vaskes. Alt som ikke kan vaskes puttes i plastposer og i fryseren et døgns tid.
    Vær særlig obs på rævner og sprækker i gulvet, og steder hvor dyrene ophlder sig meget (f.eks. kurven)...
    Og ja ellers behandling af alle dyrene både hunde og katte, og med et middel som også tager larver og æg fra lopper, ikke kun de voksende dyr.

• #4   28. aug 2007 hmm.. vi kan ikke rigtigt vaske gulvtæpperne ..... :S
    vi har kun gulvtæppe på i mine forældres stue, og der kommer snart et nyt på, i næste uge, ellers er det trægulv og fliser...
    de bor på landet, så det er jo lidt svært med de ude og inde katte...

• #5   28. aug 2007 Frontline eller lign. burde da tage dem (?)

• #6   28. aug 2007 Hvis dine katte er både ude og inde, så har du problemet der. Dine katter er jo højst sansynligt ude at "hente" flere lopper hver gang de løber sig en tur udenfor.
    Så ja, det er dit problem. og det er ikke altid nok at give dem loppemiddel osv, de skal nok finde en måde at få lopper med hjem på.

• #7   28. aug 2007 nope, har vi prøvet, også de pipetter til nakken har vi prøvet :S

• #8   28. aug 2007 hmm... ja sebastian, men hva så??? gi kattene loppe hals bånd på????

• #9   28. aug 2007 har i prøvet andet end frontline? det er der nemlig nogen steder hørt at de kære lopper er resistente overfor.. ad!

• #10   28. aug 2007 Husker i også at gentage behandlingen med pipetter? Frontline Complete (mener jeg det hedder) virker i 8 uger (4 uger mod tæger) og skulle virke mod alle loppernes stadier...

• #11   28. aug 2007 ja vi har gentaget det... gang på gang....

• #12   28. aug 2007 Kom igäng med en pipette i nakken der er så mange gode mærker, og det er både kattene og hundene som skal ha en omgang, gør i det vil jeg gararterer for at i bliver loppefri.
    De hunde i har været sammen med skal også ha en omgang for at få dem til livs.
    Så til dyrlæge eller apoteket med dig.

• #13   28. aug 2007 Der er et middel til at sprøjte tæpper m.m. det heder Absulut D og kan købes hos matas, det er ret efektiv, det ligger en hinde på tæpper og sprækker. Der skal så støvsuges grundig først og spryes på med god udluftning, gå evt en tur i 20 min og lad vinduer stå åbne imens. Har i prøvet de piller man ka købe ( ka ik huske hva de hedder) som gør at æg og laver ik bliver til noget.??.
    MVH susanne

• #14   28. aug 2007 ang. de der pipetter der dryppes med i nakken, er det vigtigt at du får dem der også slår æggene ihjel.....det er nemlig langt fra alle der gør det.

• #16   28. aug 2007 susanne a >> Hva er det for nogen piller???
    Vi har fået pipetter til dem som dækker det hele...

• #17   28. aug 2007 Hej igen.
    Ja hvis jeg da bare ku huske hvad de hedder, men de har dem på apoteket og hos dyrlægen, man kan faktisk sige at de virker som en slags P.pille på loppen, når den bider på hunden får den det stof i sig som er i pillen og så kan dens æg ikke blive til noget, og dermed ik formere sig, men du ungår ik en omgang med Absulut D, så de får de levene slået ihjel og evt. larver.
    MVH susanne.

• #18   28. aug 2007 Problemet med "p-pilllen" og de andre midler der slår dem der er der NU ihjel, er at kattene jo stadig slæber nye med ind, når de har været ude.

• #19   28. aug 2007 ja, men mener også de kan fås til katte

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #20   28. aug 2007 ABSOLUT D blev taget af hylderne for ca 2 år siden, det var FOR effektivt.....

Ærgeligt for os som godt kan læse at det IKKE må sprayes på dyr....

• #21   28. aug 2007 Ja men man har stadig problemet med de levende lopper... Og de alene kan sagtens være et problem.

Tror p-pillerne virker bedre hvis det er begrænset hvor ofte dyrene kommer i kontakt med "smittekilden"

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #22   28. aug 2007 Det sejeste man kan behandle med er feks Advocate
    (link fjernet)

Ellers kan dyrlægen gi en sprøjte med en Ivomec opløsning (kan ligeledes dryppes i nakken)

• #23   29. aug 2007 Til Susanne A Det er ikke nøvændig at bruge Absolut til at sprøjte med når man bruger pipetterne.
    For når de har fået dem i kroppen så dør lopperne på stribe når de suger blod.

• #25   29. aug 2007 Tag og giv din hund Bayvantic og kattene akal have Frontline Combo og så sørg for at få sprøjtet indenfor med Bio Trinol, det kan købes i de fleste dyrehandlere og supermarkeder, det koster 170kr.

Kommentér på:
arrgg... forbandet lopper

Annonce