{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snik snak 8 anno 2025
  • #1   5. apr Dorit har været lidt skidtmads de sidste par dage, og i går havde hun kastet op 3 gange imens jeg var på job.

Jeg tænkte at jeg ville lave noget skånekost, men opdagede at jeg ikke havde flere brune ris. Til gengæld havde jeg pasta lavet af brune ris. Så jeg kogte pasta og kylling, rev kyllingen i små strimler og blandede det hele sammen med en dåse vådfoder med kylling og ris og så kogevandet fra kyllingen.

Ellie slugte det, som om hun ikke havde fået mad i en uge. Dorit spiste kyllingen og vådfoderet, og suttede væden af pastaen, som lå tilbage i skålen smiley

Dorit har siden jeg kom hjem fra job i går spist mange små portioner mad, og lader til endelig at have det bedre smiley Jeg er ikke god til at min lille gamling er dårlig smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 83 Svar: 319
    #2   5. apr Vi er hjemme fra morgen tur vi så fantastisk sol opgang og kom forbi vores mølle.
    Nu er det træning for Luka kl 9 og keglen kl 11.15 så er den lørdag formiddag gået. Men elsker bare vi er kommet i gang igen smiley

profilbillede
  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#3   5. apr Her vores andre møller smiley

profilbillede
  • #4   5. apr Sia har de sidste par dage ikke spist særlig meget.
    Jeg var faktisk begyndt at blive lidt bekymret, indtil jeg kom til at tænke på, at det jo var nu, der skulle komme hvalpe, hvis hun var blevet parer i sidste løbetid smiley
    Der er heldigvis ikke andre tegn på falsk drægtighed, så jeg håber, vi slipper med lidt mindre appetit et par dage.

• #5   5. apr Eid festival i Esbjerg i dag - smiley Jeg forventer god mad

• #6   5. apr Hvor var det var skuffende ... kun grillmad blah og kage

Så er skide sulten nu :))) altså

• #7   5. apr Vi har nydt det fantastiske vejr med lang morgentur til Amagerfælled smiley

profilbillede
  • #8   5. apr Vi har været til gymnastikopvisning med nok 300 tilskuere. Ret ambitiøst når ungerne er 2,5-5 år smiley Mine svigerforældre kom i morges og var med og er lige taget hjem. Det er også hårdt at være hund og få besøg smiley

profilbillede
  • #9   5. apr Jeg har en engelsk cocker på hold. Dengang jeg startede som træner, brød jeg mig ikke om spaniels, og slet ikke cockere. Skæbnen ville at jeg fik 3 cockere og en CKC på hvalpehold smiley Den ene cocker stjal mit hjerte, og det var gengældt smiley I alle de år hun var aktiv konkurrencehund, skulle jeg holde mig langt væk, for ellers kunne hun ikke arbejde - så ville hun bare hen og kramme med mig i stedet smiley

Ejer har nu fået endnu en cocker, og den går på mit konkurrencehold. Jeg har ikke noget forhold til den hund, men i dag skulle vi prøve noget halløj, hvor jeg skulle sidde i græsset og kaste godbidder til den. Da vi er færdige, kommer den hen til mig, kravler op i skødet på mig og putter sig ind til mig smiley Ej, men jeg smeltede jo helt smiley

Jeg HAR lært at elske cockere. Og andre spaniels smiley

• #11   5. apr Vi har været på hobbyudstilling i Kolding.

profilbillede
  • #12   5. apr jeg er vokset op med en cocker, jeg er faktisk ret vild med dem, til gengæld siger fx King Charles mig ikke noget ...

• #13   5. apr Solen nydes

profilbillede
  • #14   5. apr Der er noget helt enormt tilfredsstillende ved at ens hund kommer noget så glad ind fra haven med en ualmindelig klam gennemtygget, nedgravet, opgravet og snasket gumledims...

Det virker bare så skønt naturligt for hende og hun så tydeligt veltilpas ud med situationen...

Vi har ikke haft direkte og dermed fri udgang til haven før nu og vi elsker det alle...(undtagen Minion der udover gåture aldrig helt har set fidusen i at være ude når man kan være i en sofa) smiley

• #15   5. apr Men han er da varmet mere op end jeg troede overfor konceptet smiley smiley

profilbillede
  • #16   5. apr I slipper for min tale om, at Bornholm blev glemt smiley
    Til de korrekte - ja, jeg ved at flaget vender forkert, men mine kreative evner er meget begrænset smiley

profilbillede
  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#17   5. apr Jeg ska helt klart ha en cocker spaniel når de 2 Dobermann ikke er her mere. Vil gerne ned i størrelse hund smiley

• #18   5. apr Jeg har en eller anden dårlig fornemmelse med cockeren. Måske jeg bare ikke har mødt den rette endnu smiley

• #19   5. apr Jeg er lige nødt til at sige at ingen har hjulpet perle så meget med angsten som gamle Fie kat

En kat som ven der er kold i rumpetten og tager alt roligt fordi hun virkelig er født med en guldske i røøøøven er altså en gave til sådan en lille hund der ikke er

profilbillede
  • #20   5. apr Det var dette foto jeg ville vise smiley

Sorry

profilbillede
  • #21   5. apr Pernille, du skal bare kramme med en cocker, så garanterer jeg at du er solgt smiley Når de putter sig ind til en med deres lange, bløde ører, så kan man altså ikke modstå smiley

• #22   5. apr Anne, ja måske. Jeg er solgt over cavalier så måske smiley
    Jeg synes bare de mange cockere jeg har mødt har været sådan.. lidt for oppe at køre og virkede lidt stressede

• #23   5. apr Jeg er spændt på hvordan ham her kommer til at se ud i sidste ende. Der kommer flere og flere faner og mere krave smiley elsker langhår

profilbillede
  • #24   5. apr måske det bare er de enkelte hunde jeg har mødt, men jeg synes der er meget forskel på Cavalier og "klassisk" Cocker ... lidt som westie og skotte ... de cavalier jeg har kendt har/havde "´velcro" genet, som westie og golden, men cockeren virker mere selvstændig ..

jeg er jo absolut ikke til velcro ..

• #25   6. apr De Cocker jeg har mødt, de har været ret bims. Så hellere en Cavalier. smiley

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 92
    #26   6. apr Jeg fik en brat opvågning her til morgen. Linus stod og kastede op i sengen, altså den seng jeg også lå i. Er du gal jeg kom ud af fjerene, og fik smidt sengetøjet i vaskemaskinen smiley

Det er sjovt som man (læs: jeg) altid vågner, fra selv den dybeste søvn, ved lyden af en hund der kaster op smiley

• #27   6. apr Hanne så var det godt, at du ikke fik Sealy. De er faktisk ret meget velcrohunde.

• #28   6. apr Jeg vandt iøvrigt en overnatning på Comwell i Middelfart i går og et gavekort på et udstillingsgebyr. Jeg var lidt heldig. smiley

• #29   6. apr jeg har hovedpinedag....
    så min indbyggede varmepude startede op

profilbillede
  • #30   6. apr for år tilbage var cocker virkelig dårlige ... der er ihvertfald nogen steder blevet ryddet op i avlen og jeg har ikke i mange år mødt en bims cocker ..
    @Louise .. tja ... der er jo så også forskel på velcro.... og sikkert også på de enkelte hunde ..men ja de cavalier jeg kender(har kendt) og så vores venners Golden, det er for meget .. når man forsøger at undgå at se på en hund fordi man bare ikke orker den reagerer med at stå op af en i samme sekund så er det for meget .. at de er galde og kontaktsøgende er noget andet ..

• #31   6. apr Nu der nævnes hovedpine...
    Jeg har i en del år lidt frygteligt af migræne - den helt voldsomme med opkast som varede mange dage. Mit liv var ekstremt begrænset pga. migrænen.
    Jeg var selvfølgelig igennem neurolog og alverdens forskellige slags kemi. Både anfaldsmedicin og forebyggende. Noget forebyggende virkede nogle få måneder, men så var jeg tilbage til start igen. Noget anfaldsmedicin virkede nogen gange, andre gange ikke.
    Jeg har i årenes løb forsøgt alt muligt alternativt gejl uden virkning. KST, nåle (min svigermor er både læge og udd. i akupunktur i både Kina og andre lande), fysioterapi for afspænding, massage rettet mod migræne og sikkert også andet, jeg har glemt.
    Jeg fik for et par år siden øje på Milena Penkowas FB side. Ja, Penkowa er hende, der blevet taget i noget papirfusk for en del år siden, men derfor kan man jo godt være ekstremt dygtig til dét man gør. Hun har kastet alt ind på at helbrede/hjælpe ved hjælp af kosttilskud. Her i DK er vi så hjernevaskede, at vi kun tror på kemi, det gælder både, når vi snakker mennesker og dyr. Kemi var forsøgt, så jeg havde intet andet end penge at tabe. Jeg meldte mig dog ikke ind i hendes medlemsklub, for så meget troede jeg ikke på det. Jeg pløjede hele hendes Fb side igennem og samlede informationer. Jeg tyggede lidt på det i et halvt års tid, før jeg sprang ud i det. Det skal lige siges, at alt, hvad hun lægger op, er dokumenteret via forsøg/forskning andre har lavet, så det er ikke bare hende, der har fundet på noget.
    Jeg har nu været på kosttilskud i over et år, og jeg har fået mit liv tilbage. Jeg er 100% ude af forebyggende medicin. Jeg er gået fra ca. 16 migrænedage pr. måned til 0-3 dage. De fleste måneder er 0. De dage jeg er ramt nu, er slet ikke i samme liga som tidligere. Det er over et år siden, jeg har kastet op grundet migræne.
    Når jeg hører om folk, der lider af migræne, har jeg haft lidt svært ved at kunne henvise til noget, for folk gider ikke selv at gøre benarbejdet, som jeg gjorde.
    NU har Penkowa endelig lavet en bog, hvor det hele er samlet. Man kan se hvilke tilskud og i hvilke doser, hun anbefaler.
    Jeg følger ikke selv alle hendes anbefalinger - dvs. jeg bruger ikke ALT, hvad hun anbefaler og heller ikke i så høje doser, som hun anbefaler. Jeg har prøvet mig frem.

Bogen kan købes for ca. 170 kr. på nettet.
    Selvom det er ren reklame, har jeg intet med hverken Penkowa eller hendes bog at gøre, og jeg er heller ikke sælger af kosttilskud smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 104 Emner: 29 Svar: 3.377
    #32   6. apr Uden sammenligning med migræne i øvrigt (og STORT tillykke med at slippe af med din, Rikke), læste jeg en artikel om HVOR stor betydning en kostomlægning kunne få. En mand, der var dømt noget i nærheden af steril, lagde sin kost fuldstændig om - og blev i stand til at lave et barn efter et lille år smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#33   6. apr Vilma har fundet en god hule i skoven - under roden af et væltet træ. Lui vil gerne dele den med hende, men Vilma deler ikke huler! smiley

profilbillede
  • #34   6. apr @ Rikke ... vil du ikke bare nævne lidt om, og hvilke der har hjulpet dig ...

jeg har også læst på hendes side med andre ting dog ... og jeg bruger mange penge på kosttilskud, jeg synes ikke altid, ofte ikke det hjælper, men ville egentlig mega gerne man kunne gå en vej uden om al kemien ..

• #35   6. apr TAK Isabelle smiley
    Kostomlægning kan ændre utroligt mange ting, men kostomlægning er bare sværere end at tage de piller, som lægen udskriver.
    Jeg forsøgte med kostomlægning rettet mod migræne, men det rykkede ikke rigtigt noget på mig. Jeg fik heller ikke migræne af f.eks. chokolade, sukker eller andre fødevarer, som ofte er triggere.
    Jeg skal lige sige, at jeg er ikke imod konventionel medicin, jeg synes bare det er ærgerligt, at DK er så lukket overfor andet end konventionel medicin. Min neurolog rystede direkte på hovedet, da jeg nævnte kosttilskud.

INTET hjælper alle - men meget er værd at forsøge.

• #36   6. apr Hanne
    Du har helt ret i at alt ikke altid virker.
    Hvis man suger info via hendes side (som jeg gjorde), skal man virkelig suge mange opslag igennem for ellers får man ikke samlet nok til at det har effekt. Hun har jo sin medlemsklub, som hun skal tjene penge på, så hun smider ikke al info ud samlet.

Jeg bruger som sagt ikke alle de kosttilskud, som hun anbefaler til migræne, for samlet bliver det enormt mange, og det er enormt dyrt. Jeg har prøvet mig frem, og stoppet dér, hvor min migræne stort set er forsvundet.

Jeg kan ikke huske alle, men her er nogle af de tilskud, jeg tager. Det er også pga. mine led og min astma.
    B2 + altid et b-vitaminkomplex
    BOR
    Zink
    Højdosis fiskeolie (her kan man ikke tage hvad som helst, kun få har rette sammensætning)
    Multivitamin
    D vitamin
    Højdosis hyben
    Kalk
    Magnesium
    Det skal sammensættes korrekt i rette doser for at spille sammen.

• #37   6. apr Dagen har stået på agility stævne og Perle har hilst på to andre mennesker end os tre herhjemme - uden at være utryg

Det er en kæmpe sejr - et lille skridt af gangen hvor hun er ved at finde ud af at hun selv bestemmer om hun gider snakke med folk og ellers bare kan vende sig og gå

(Det var ikke til stævnet - hun er løbsk så hun var ikke med der :))

• #38   6. apr Rikke ja og mange glemmer at Milena faktisk senere er blevet frikendt og tilkendt erstatning. Jeg har fulgt hende en del år, og kører også mange kosttilskud lag andre problematikker end hovedpine, og jeg må indrømme, at jeg mærker en stor forskel i hele kroppen. Hun er nemlig knalddygtig og alt er evidensbaseret , og ikke bare noget hun selv har fundet på.

• #39   6. apr OT

Det er nogle pragtfulde billeder, du har sat ind i tråden, Isabelle - lige til at blive glad i låget af smiley

• #40   6. apr Louise - Noget af frifindelsen var, så vidt jeg husker, grundet forældelsesfristen. Papirfusk eller ej - det har intet med hendes nuværende virke at gøre . Hun er hamrende skarp på sit felt, og jeg er ikke ét sekund i tvivl om, at det er hendes fortjeneste, jeg er næsten migrænefri nu. Mine led har det også langt bedre. Det næste, jeg kommer til at gå all in på, er mine lunger. Det ville være vildt, hvis jeg kunne slippe dén medicin også.

Og nu skal jeg nok tie om mere sygdomssnak her i Snik snak tråden smiley

• #41   6. apr Jeg slap i sin tid fri for hovedpine - ca 3-5 gange ugentligt - vha akupunktur. Dvs da jeg ENDELIG fandt den rigtige akupunktør.

Jeg er møgdårlig til at tænke for meget over hvad jeg stopper i hovedet - andet end jeg er HYS, når det drejer sig om dyrevelfærd men det har jo ikke rigtigt noget med MIN velfærd at gøre smiley

Jeg har så siden januar kørt 8-16 kur og den kan altså noget.
    Jeg er mere frisk, sover bedre om natten og føler mig sådan generelt godt tilpas.
    Og så må man aldrig undervurdere placebo .. men det er OK, bare det virker jo smiley

• #42   6. apr Jeg spammer lidt, men nu skifter jeg helt emne. Jeg har været en form for kreativ, men jeg er ikke dygtig nok til at poste i en krea-tråd, så det ryger ind her smiley

Jeg købte en ret smadret servante. Der var råddent træ, og den var ved at falde fra hinanden. Der var også lige 78 lag maling på den....mindst smiley

profilbillede
  • #43   6. apr Det her synes jeg er potentielt problematisk....

https://tv2.dk/nyheder/reel/2025-04-06-ulv-vandrer-gennem-villakvarter-6371128533112

Jeg er bange for at de bliver for sikre på mennesker nu...

• #44   6. apr Rikke jeg har kun læst, at det skyldes at nogle forsvundne ting pludselig alligevel var dukket op. Jeg er helt enig. Hun er virkelig skarp og "nørdet". Elsker det. Der findes i øvrigt en fb-grupper, der kun opererer ud fra Milenas anbefalinger. Admin har gennemgået over 30 kurser hos Milena, og sparrer rigtig meget med hende. Fantastisk gruppe, hvor der gives gode råd til specifikke kosttilskud/planer, uden at det koster noget.
    I øvrigt hjælper Milena rigtig mange hunde også.

• #45   6. apr Rikke den er da super flot smiley

• #46   6. apr Louise - Jeps, det var nok dén gruppe, jeg også var i på et tidspunkt. Det blev for meget støj i mit hoved, jeg ville hellere køre lidt solo uden for mange input fra tilfældige. Jeg har ofte tendens til at ville afprøve alt for meget på én gang, hvis jeg ser folk skrive alle mulige ting, og det duer ikke for mig.

• #47   6. apr Rikke jeg bruger den kun som opslagsside og hjælp, hvis jeg har behov for noget specifikt. Det er nemlig svært, formand får lidt til at prøve det hele haha

• #48   6. apr One must not rest
    One must protect
    Favourite hooman
    Always

smiley

Har seriøst aldrig haft SÅ loyal en hund
    Især overfor zara

Det er en fantastisk ven for hende og omvendt

profilbillede
  • #49   6. apr hvad hedder den FB gruppe ..

jeg tager en del af de kosttilskud ... på nær BOR .. hvilke fiskeolie er godt

• #50   6. apr Hanne bor (Boron) er rigtig vigtigt. De kosttilskud de sælger på Morethanhealth er alle topklasse. Vi bruger den fiskeolie, hvor der sælger 3 bøtter sammen. Servicen er tillige fantastisk.

https://www.facebook.com/groups/7445960185498024/?ref=share

• #51   6. apr Obsternasig - Jeg elsker også når vejret bliver, så whipperne kan være ude i mange timer smiley

I øjeblikket er de udendørs fra ca. 10 formiddag og til vi spiser aftensmad, snuder og poter indsmurt i jord er mere reglen end undtagelsen. De graver efter mus, graver kødben op og ned, leger og ligger resten af tiden bare og nyder livet smiley

Tilla med forårssnude smiley

profilbillede
  • #52   6. apr Min søn ser iPad når han lige skal koble af. Hunden lægger legetøjet op på den når han synes det bliver kedeligt smiley

profilbillede
  • #53   6. apr Kirsten hvor ser det skønt ud smiley sikke et hundeliv. Vi har stadig lidt problemer med biler der kører forbi, ikke alle men nogle el biler og trailere, så tør ikke have hende ude uden foranstaltninger og vores tilstedeværelse. Men det skal nok komme smiley

• #54   6. apr Hanne - Sowelo, som Louise henviser til hos Morethanhealth, opfylder kravene - jeg bruger lidt forskellige mærker, alt efter hvilke der er billigst på tidspunktet. Ofte er Amazon billigst med mange af mine tilskud.

------------------------------------------------------------------------------------
    Jeg er så enormt bagefter i år med mine tomatplanter pga. jeg tog på ferie. I weekenden fik jeg så endelig de mindste pottet om, så nu er der vuggestue i udestuen. smiley

profilbillede
  • #55   6. apr På vej ud på den anden side af “skilsmisse”…jeg føler endelig, at jeg kan trække vejret igen smiley

Har tabt lige godt 11 kilo siden midt januar, så har brugt weekenden på selvforkælelse - nyt tøj, nye sko, ny jakke, nyt makeup, et ekstra sæt huller i ørene, sushi i sengen - for jeg bestemmer, hvor jeg spiser smiley

Og så er der et par interessante fyre i baggrunden, der rører lidt på sig. En fra fortiden og en ny…hvorfor kede sig alene smiley

Jakken matcher næsten min øjenfarve..det skulle dokumenteres smiley smiley smiley

profilbillede
  • #56   7. apr din tilgang imponerer mig stadig ... og når du beskriver så kan det da godt være det var din eks der tog beslutningen, men jeg får tanken at du faktisk også var lidt færdig med det forhold, men måske ikke selv kunne se det ... fedt du blomstrer ... og håber ikke du tager det fortrydeligt op ...det er i bedste mening .. nyd livet, du blomstrer op og begynder klart at finde DIG ... tag det roligt med de der fyre ...

• #57   7. apr Vi har fået for vane at gå udenfor, når renovationsbilen kommer forbi.
    Bilen larmer, og der kommer fremmede mennesker og "stjæler" vores affald.

I dag var renovationsarbejderen den sødeste unge dame med langt lyst hår og det skønneste smil.

Vi fik os en kort snak og Sia fik en godbid smiley

Sia plejer bare at stå stille og kigge intrresseret på renovationsbilen, mens halen kører.
    Fremover forventes godbidder smiley

• #58   7. apr Ej hvor ser du fin ud Linda smiley og hvor sej tilgang.

• #59   7. apr Vi har været et par timer i skoven her til formiddag - det var skønt smiley

profilbillede
  • #60   7. apr ha ha, formiddag, for mig er det morgen til kl 10 ... sidder lige og forsøger at tage mig sammen til en skovtur ... det er noget køligt her i Aarhus lige nu ..

• #61   7. apr Jeg har et lille barn, så alt efter kl. 8 er formiddag for mig smiley Passer med at jeg skal arbejde fra middag. Der var ikke så mange og det synes jeg er rart.

• #62   7. apr Hanne - No hard feelings smiley Den ene er ikke dansker og bor ikke i Dk og den anden er det kun skriverier med indtil videre smiley

Jeg tror, du har ret…når jeg ser tilbage så kedede jeg mig nok lidt. Men ikke mere end, at det jo var fint og “hyggeligt”. Men hvorfor egentligt nøjes med det?

• #63   7. apr Nimbus er med på job, og under frokostpausens gåtur mødte han for første gang en kat, sådan helt "up close and personal". Ikke fordi han ikke ofte har set en kat - men de har altid holdt sig på god afstand. Det gjorde den her ikke smiley

Først stod den lige ved siden af en lille bro, vi skulle over. Den skød ryg og øjnene lynede, og Nimbus gik pænt over på den anden side af mig, så han kunne gå i størst mulig bue forbi.
    Efterfølgende fulgte den lidt efter os, og lagde sig på broen og holdt øje. Nimbus vendte rundt, og så stod de der og havde en tavs kommunikation et par minutter, før vi gik videre. Ret hyggeligt.

Det var iøvrigt en usædvanlig smuk kat. Jeg har INGEN forstand på katteracer, men den var slankt bygget som en siameser - men helt dybt mørkerød. Såååå smuk smiley

• #64   7. apr Sikkert en Abbysiner.

• #65   7. apr så kom vi også på skovtur .. 11.000 skridt ... for mig, gad vide om det er 22.000 for 4 poter

• #66   7. apr 44.000 smiley

• #68   7. apr Tarmslyng med hulv det gør meget ondt

profilbillede
  • #69   7. apr av Bodil .. det lyder godt nok træls .. håber du får det bedre hurtigt

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#70   7. apr Åh, din stakkel Bodil smiley

Hvorfor 44.000, Martine? Sidst jeg regnede efter, var 2 x 11.000 vist 22.000 smiley

• #71   7. apr Jeg holder med Martine, sådan en lille skotte har korte ben, så hvis den skal gå Hannes 11.000 skridt, så må det blive rigtig mange skotteskridt smiley

• #72   7. apr Fire poter Isabelle- men ja, Hanne har jo to ben så my mistake smiley

• #73   7. apr Ej for fanden, Bodil! Al den god bedring, jeg kan mønstre og finde er på vej til dig smiley

• #74   7. apr Jeg forstår ikke hvordan en mand i nyhederne kan stå foran en fårefold med 2-3 snore strøm (hvor han i øvrigt selv uden problemer lige skræver over) og sige det er ulve-sikret hegn…

Ulven ville kunne enten kravle under, hopper imellem eller hoppe over snorene uden problemer…

Jeg vil endda vove at påstå at et shetlandsponyføl med både føl og vinterpels ville kunne komme igennem hegnet :D

Det ville jeg bestemt ikke mene er ulve-sikkert

• #75   7. apr skotten var ihvertfald træt efter ...

• #76   7. apr Rigtig god bedring Bodil smiley

• #77   7. apr God bedring Bodil.

• #78   7. apr God bedring, Bodil smiley

• #79   7. apr God bedring, Bodil smiley

• #80   7. apr Rigtig god bedring Bodil

• #81   7. apr Rigtig god bedring Bodil

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

#82   7. apr God bedring Bodil.

• #83   8. apr God bedring - håber du hurtigt er blevet smertedækket, og snart er frisk igen.

• #84   8. apr Rigtig god bedring, Bodil

• #85   8. apr Vi sidder og venter på at Maxi zoo åbner. Jeg er sulten, og vil gerne hjem men hvad gør man ikke for sin hund smiley

profilbillede
  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

#86   8. apr Livet med en reaktiv hund kan til tider være enormt stressende, især når man bor i en bydel med rigtig mange hunde.

Her til morgen har vi dog været så heldige at vi har haft en harmonisk morgentur, sådan en morgentur med en successrate på 100% - ikke en eneste konflikt har der været.
    Linus var rolig og velafbalanceret og stoppede op og tog kontakt til mig for at få en godbid hvis han syntes at der var fare på færde (læs: hvis der kom en hund han normalt ville reagere negativt på).
    Han trak ikke i snoren een eneste gang, var bare verdens sødeste og dygtigste lille hund smiley

Gode mennesker kom forbi mens vi fik morgenkaffe ude på Boulevarden, alle i godt humør med tid til at hilse eller stoppe op og snakke, både med Linus og mig smiley smiley

Sådan en morgen gør mig glad i låget smiley smiley

• #87   8. apr En af mine venner er blevet indlagt med kattebid og skal opereres. Lægerne ville ikke give korrekt medicin, da hun var ved læge 1. gang og heller ikke 2. eller 3. gang. smiley

• #88   8. apr God bedring Bodil smiley Håber du hurtigt bliver frisk igen.

• #89   8. apr God bedring Bodil!

• #90   8. apr Jeg er blevet tilbudt et nyt job. I nabokommunen hvor der i dén grad trænger til at blive ryddet op. De vil give 5.000 kr mere om måneden i løn, 3 ugentlige hjemmearbejdsdage og hund med på kontoret (der er hundegård i en tilknyttet bygning). Jeg kan selv vælge hvilke opgaver jeg vil prioritere. Det LYDER jo som det perfekte job smiley MEN..... Det er også en kommune der fyrer (særligt) ledere for at vise over for borgerne, at der "handles" når der sker fejl. Men dem der bliver fyret, er bare aldrig dem, der faktisk har fejlet.

Det er jo rart sådan at blive tilbudt et job, også når de er meget insisterende i deres henvendelser. Men jeg har det bare for godt hvor jeg er. Selvom jeg har så travlt, at jeg sjældent får spist frokost og nogle dage ikke engang har tid til at gå ud for at tisse smiley

• #91   8. apr Hvordan man trives på sin arbejdsplads betyder altså bare virkelig meget smiley Jeg har også pænt takket nej til en konkurrerende virksomhed ad flere omgange. Jeg kan nærmest få det som jeg vil have det siger de og lønnen er bedre end den jeg har (som allerede er rigtig rigtig fin). MEN jeg har det bare stramt med den måde de behandler deres medarbejdere på: Virksomheden forventer at man altid prioriterer sit arbejde over alt andet. Jeg kender jo mange der arbejder der og det med at måtte aflyse sine week-end aftaler eller flytte sin ferie i sidste øjeblik eller måtte arbejde på helligedag er mere reglen end undtagelsen. Og det er et no go for mig.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#92   8. apr Nu er der jo en del snak om kunstig intelligens og den slags - så det MÅTTE jeg da lige prøve - altså at stille et spørgsmål til Chatgpt.
    Mit spørgsmål lød: Er eurasieren en nem hund?
    Svaret var bl.a:

"Eurasieren er en blanding af samojede hund og schæferhund, og er kendt for at være meget trænbar og arbejdsom. De er også kendt for at være loyale, venlige overfor deres familie, men lidt reserverede overfor fremmede.

Husk dog altid at huske på, at uanset race eller individuel temperament, kan enhver hund kravle op ad rangstigen gennem dårlig opdragelse eller manglende mental stimulering."

smiley smiley smiley smiley

• #93   8. apr Susanne øv det er godt nok ikke til t spørge med. Kattebid er bare forbundet med rigtig stor risiko for infektion.

• #94   8. apr Ja nemlig Louise. Og nu er hun så indlagt. Hun har ikke lavet andet siden tirsdag end at løbe lægerne på dørene ogå vagtlægerne.

• #95   8. apr øv Susanne, håber hun trods alt er kommet afsted i god tid ...

jeg er også lidt lægetræt .. synes der er mange der er det ...

• #96   8. apr Hanne, kattebid er drøn farligt. Og nu er hun blevet bidt to gange indenfor 14 dage, det er ski uheldigt.

• #98   8. apr Det her solskin må gerne fortsætte smiley

profilbillede
  • #99   8. apr ja.... mindst til sidst i oktober ... hvis det skal regne, så skal det være om natten

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

#100   8. apr Jeg sidder og nørder lidt historie, og sad så på arkiv.dk - søgte på min gamle skole, og fandt mig selv på et billede smiley

profilbillede
  • #101   8. apr Så er hun opereret. Det var heldigvis mest betændelse i huden. Jeg er lettet.

• #102   9. apr Godt at høre Susanne.

• #103   9. apr VRÆL Penny er indlagt idag. UUuuuhhh hvor jeg hader når en af hundene bliver syge. Vi var oppe og ude 6 gange i nat. Jeg er så ikke typen der ser tiden an med den slags symptomer, da det jo var præcis de symptomer Perle havde dengang hun havde leptospirose og var nær død af det. Penny har hverken villet spise eller drikke siden igår aftes så hun var blevet noget dehyrdreret. Så nu er hun er indlagt så hun kan få vædskedrop og noget kvalmestillende. Jeg krammede hende mens hun trykkede sig ind til mig og fik lagt et kateder, tappet blod til en stor blodprofil og fik lidt at sove på mens hun får drop. Jeg fulgte hende hen til hendes bur på 'enestuen' (hun skal ikke have udsigt til/fornemmelse af andre hunde tæt på når hun er indlagt). Hun skal undersøges grundigt - også selvom det måske bare en eller anden mave'bug' hun har samlet op. Dyrlægen forsøgte at berolige mig med at det jo sansynligvis ikke er leptospirose eller noget andet alvorligt, men puha jeg får flashback til en hund, der svævede mellem liv og død i 14 dage, hver gang en af mine hunde får diare, opkast, madlede og er slatten. Søndag var jeg til konkurrence med en topfrisk Penny. Mandag var vi til træning og hun var virkelig tændt. Tirsdag morgen tog vi en tur på kickbiken for fuld skrue. Tirsdag eftermiddag på gåtur var der intet at mærke; hun løb frisk afsted og tog sine tørfoderpiller som godbid med sædvanlig begejstring, når jeg kaldte hende ind. Men da vi kom hjem og skålen med mad blev stillet foran hende blev det et 'Nej tak' - WHAT smiley Og ja, så kom opkastet og tyndsk*den ved 20-tiden.

• #104   9. apr Vi var hos figuranten i går for første gang i 100 år. Ellie var MEGET begejstret smiley Hun var mindre begejstret da det gik op for hende, at hun kun må bide i bløde ting, og at vi egentlig primært skulle træne lydighed og hold-så-kæft omkring figuranten.

Dorit var med, og for første gang imens vi har gået hos den fig, var der både lyst, tørt og ikke-mudret. Så i pausen mellem sættene, var Dorit med oppe i pauseområdet hvor vi får en sodavand og snakke om træningen. Dorit syntes det var vildt spændende at snuse rundt der - der er spist mange madpakker, slagtet dyr, der hænger dyrekranier rundt om på arealet, spøgelsesfigurer i træerne og alt muligt andet spændende. Hun fik tuttet rundt og tjekket yderkanten af mosen, fanget mus, nidstirret spøgelserne og krævet nus og opmærksomhed af menneskerne smiley

Da jeg kom hjem havde jeg to glade og veltilpasse hunde smiley

• #105   9. apr God bedring med Penny smiley Jeg håber det bare er den omgangssyge, der har floreret!

• #106   9. apr God bedring herfra- hun bliver fin igen smiley

• #107   9. apr Ja, jeg håber virkelig også at det bare er mig der 'pyller' og at hun er frisk igen imorgen. Egentlig skulle hun jo til konkurrence igen på søndag, men hun kommer selvfølgelig ikke afsted hvis hun ikke er iorden.

• #108   9. apr er helt færdig i min ankel...
    Har været ved dr dyr til vaccine og helbredstjek med bravecto. Maggie fik super meget ros smiley
    Meeeeen.... der er ca 1,5 stop at gå fra bus til dyrlæge og retur. Og busserne hjem passede ikke sammen, så måtte gå ca 1 stop hjem. Nu gider anklen ikke mere idag.

profilbillede
  • #109   9. apr Åhh rigtig god bedring med Penny ??

• #110   9. apr God bedring med Penny.
    Det virker til, at det er noget der florerer her på Sydsjælland. Mine gode venner måtte også afsted til dyrlægen med deres hanhund i går med samme symptomer. Han er dog heldigvis noget mere frisk i dag, så jeg håber, det går lige så hurtigt i sig selv igen for Penny smiley

• #111   9. apr God bedring med Penny smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#112   9. apr Stakkels Penny - og bekymrede dig, Mette smiley
    God bedring til patienten smiley

• #113   9. apr Dyrlægen har lige ringet. Blodprøverne ser fine ud. Hun har ikke engang specielt forhøjet infektionstal (10,5 - det 'må' være 10 - det var maxet helt ud dengang med Perle), men var selvfølgelig dehydreret. Hun spiser nu det mad de giver hende og er friskere. Så det er nok bare mig der er 'pyller'. Henter hende om 2 time når hun er 'tanket helt op'.

• #114   9. apr God bedring med Penny.

• #115   9. apr Angående det med kattebid så blev min mand bidt af en naboernes store langhårede røde monsterkat. Kræet ind i vores soveværelse af det åbne vindue en tidlig lun maj morgen. Den hoppede op i vores seng, hvor Perle også lå (Perle kunne IKKE lide katte), og i tumulten fik min mand et gedigent bid af katten i sit højre håndled. Det blev taget temmelig alvorligt på skadestuen, hvor vi troppede op kl 05.30. Lægen på skadestuen sagde at det var godt vi kom med det samme; kattebid var ikke til at spørge med og de skulle behandles med det samme. Men det er åbenbart ikke en viden alle læger ligger inde med smiley Det var enormt smertefuldt og ret lang tid om at hele smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#116   9. apr Yes ! Jeg er gået på påskeferie i dag smiley en dag før tid. Men Luka skal steriliseres i morgen så vil gerne være frisk til når vi skal afsted i morgen tidlig.
    Så har fået påske ferie fra i dag og frem til den 22 april.
    Lækkert smiley

• #117   9. apr Er der nogen af jer der ved hvilke gode kødfulde rå ben, der er mest fedtfattige? Altså noget bestemt dyr og bestemt "udskæring"?
    Spørger fordi Hundeprut har problemer med bugspytkirtlen, men elsker rå ben. Indtil videre har hun heldigvis kunne tåle de rå hesteben jeg gav hende og de rå okseben.
    Både okseben og hesteben var fra privat og derfor ingen indholdsfortegnelse på. Nu har jeg nogle rå oksestruber som altid har været en sikker vinder hos mine Schæferhunde men synes der står 18 procent på?
    Hundeprut HAR tendens til problemer men hun er ikke den type der slår ud, ved en godbid med for meget fedt, eller en bid ost.
    Men derfor vil jeg selvfølgelig gerne passe på hende, uanset og gør også alt for at undgå at provokere det.

• #118   9. apr Åh god bedring med Penny smiley

Hilde var også gennem en tur hvor hun blev indlagt og fik drop. Hun røg i røntgen og fik taget blodprøve.
    Det var en stor forstoppelse, og var hun var så dehydreret.
    Jeg kan godt forstå du bliver bange, det var jeg også.

• #119   9. apr For en del år siden gav min dyrlæge mig det råd, at man skal skylle kattebid med husholdningssprit.
    Jeg skal ikke kunne sige, om det er politisk korrekt, men mine kattebid, som med det samme er blevet skyllet med husholdningssprit, er altid gået over igen, uden komplikationer.
    Det skal lige siges, at jeg nok ikke har haft dybe og alvorlige bid.

• #120   9. apr Dejligt med Penny, mon ikke snart hun er på toppen igen ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#121   9. apr Hvordan er kattebiddene gået over, Lise-Lotte? smiley smiley
    smiley Undskyld.

• #122   9. apr God bedring med Penny.

• #123   9. apr Dybe kattebid kan ikke nøjes med rens, og slet ikke når de sidder ved et led. Jeg er blevet bidt en del gange gennem tiden. De fleste gange har jeg fået bredspektret antiobiotika.

• #124   9. apr Det er bare lykken, når man får tilsendt billeder imens Sam er i hundedagpleje.
    De har gået mange km tur i dag, Sam fandt yndlings pladsen i solen efterfølgende ??

profilbillede
  • #125   9. apr #121

Gået over, som i helet uden problemer smiley

• #126   9. apr Vi har haft en dejlig dag i det gode vejr. Vi tog en eftermiddags tur på cykel og gåtur i mit gamle hood. Vi stødte på gamle hunde-venner smiley

profilbillede
  • #127   9. apr Jeg ser alle gå på ferie men på et internat har vi ikke rigtig fri for dyrene skal jo passes....

Men vi fordeler det

Men nogen gange gad jeg da godt lige tage fem dage der i påsken smiley

Mille siger hej. Hun vil have mad i påsken sir hun smiley er hun ikke charmerende

Snothamrende ramt af katte influenza men charmerende:)

profilbillede
  • #128   9. apr Min hjerne kan snart ikke mere. Jeg har så travlt, at hvis jeg ikke skriver ALT ned, forsvinder det. Min veninde havde været mega sød, og havde lagt et langt spor til Ellie her i eftermiddag, og selvom jeg mest havde lyst til en eftermiddagslur på sofaen, gik vi selvfølgelig spor smiley Bagefter gik vi en tur med hendes to hunde nede i “badeland” - et engområde langs en å, og alle 4 hunde fik spurtet, gravet, badet, rullet i mudder, badet igen og hygget smiley

Da jeg kom hjem til mig selv, havde jeg fået en sms fra en anden veninde. Hun bor pt i mit sommerhus, fordi hun er ved at gå fra manden. Hun havde været i Århus i dag for at ordne nogle ting, og skrev at hun havde stillet lidt til mig i min hyndeboks. Hun havde købt ALT det lækre fra den lille glutenfri specialbiks i Åbyhøj, inkl. rigtige, friskbagte donuts og tiramisu smiley Og så begyndte jeg næsten at tude, fordi jeg var så glad og træt smiley

Men jeg har spist kage til aftensmad. Og nu skal jeg overstå i morgen og fredag, og så skal jeg virkelig meget holde ferie smiley

• #129   9. apr Uh, og så har jeg købt en Photizo, som kom med DAO i morges, og jeg tror at jeg allerede har slidt den halvt op smiley Ellies bagende og mund har fået behandling, Dorit har fået en hurtig behandling (hun skal lige være HELT sikker på at man ikke dør af det apparat) og så har min nakke fået 10 behandlinger i håb om at det kan lette lidt på hovedpinen og spændingerne smiley

• #130   9. apr "Killingen" sad og sagde rrrrruh i vinduet. Så jeg kiggede ud og så er det haren der er på besøg igen ??

profilbillede
  • #131   9. apr @ anne ,, hvad er det for en butik

• #132   9. apr Sådan helt OT - men det er jo også stedet - er der nogen, der kommer til Them og ser DKKs IGP3 dm i weekenden ?

• #134   9. apr Anne er det For Emma?

fortæl gerne om den hjælper på din nakke. Har længe overvejet at købe én til alle "dårligdommene" smiley

• #135   10. apr Konrad er begyndt at få en lidt træls pels og lidt løs mave den seneste tid. Vi kører RC, har aldrig været problemer før nu. Må igennem hvad han får på en dag

• #136   10. apr jeg investerede efter anbefalinger først sådan en wave 3,0 pen, genial til målrettede ting, hælspore, gigt, sene skader mm i led, kæben. så fik uffe et voldsomt hold i nakken, og så synes jeg den var lige lille og bøvlet til så stort område.
    så har jeg investeret i equine LTS pad passer så fint til større områder, både 2 og firbenet.
    der er ofte gode tilbud med store rabatter.

jeg en med og en uden blåt lys.
    den med blåt har lige været i sving på et operations sår.
    det er helt vildt en heling der bliver speedet op.

jeg er vildt glad for de ting, ikke billige, men så effektive!

profilbillede
  • #137   10. apr MLA spændende. Den kendte jeg ikke.

• #138   10. apr Status fra Penny: Jeg hentede en megaglad lille hund igår hos dyrlægen; der kom en sygeplejerske nærmest flyvende efter Penny smiley Penny har spist skånekost med stor appetit og var overbevist om at hun skulle med, da jeg hoppede i 'hundetøjet' kl 18:40. Jeg Hun vimsede begejstret rundt. Jeg måtte dog skuffe hende med at hun ikke skulle med og jeg bare skulle ud og træne mit B-hold. Egentlig skulle hun have været med og træne lidt rondering med en der aldrig har stået figurant for hende før. Men det bliver en anden dag.
    Hun har ikke kastet op og heller ikke pruttet endnu (systemet var jo altså nok også HELT tømt). Men hun fiser noget så forbandet smiley Jeg har trukket 'hund syg' kortet og tager en ekstra WFH dag i dag så jeg kan lukke hende ud hvis hun skal på 'potten'.
    Så krydser fingrer for at det var det og at et par dage på skånekost og canikur får hendes mave helt på toppen igen.

• #139   10. apr Dejlig opdatering Mette smiley Det godt.nok som en voldsom omgang smiley

• #140   10. apr dejligt hun er kommet sig og lyder bare klar ..

• #141   10. apr Super afslutning, Mette - det var jo også sådan det skulle være gået med Czhaplin- men jeg glæder mig virkelig på dine og din hunds vegne smiley

• #142   10. apr @ anne ,, hvad er det for en butik

Det er Bistrot Delizio - den ligger over for Netto i Åbyhøj. Han laver alt i snaskede kager, og sælger også tørvarer og færdigvarer, men af god kvalitet (og god smag) smiley

• #143   10. apr Martine, Dorit og jeg kommer måske søndag. Jeg skal på kursus med Ellie lørdag, så jeg tror at Dorit vil elske en alenedag hvor hun kan få en masse nye menneskevenner, og samtidig gå og skule af de klamme brugshunde smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#144   10. apr Nogle mennesker er fantastisk stilsikre, når det gælder farver, indretning, match og al den slags. Jeg kan godt se, når noget er ramt helt rigtigt - men først, når der ER skudt - så at sige smiley
    Herunder er et bord, jeg senere i dag skal male for 8. gang i denne uge smiley Jo for de første seks gange var farverne simpelthen forkerte smiley
    På billedet ses farven fra maling nummer seks/syv og otte smiley Den lyse oliven er sådan set pæn, men den "larmer" for meget. Derfor måtte jeg til farvehandleren igen i går for at købe farve otte.
    Er der andre HG'ere, der er ligeså umulige som mig? Hvis ja - fortæl fortæl smiley smiley

profilbillede
  • #145   10. apr Vi har åbenbart besøg af statsministeren i dag. Hvis man som statsminister automatisk får en SÅ stor BMW, og en flok stramme PET-mænd, så kunne man da overveje at stile imod det smiley

• #146   10. apr Anne
    Måske vi ses så.
    Vi kører derover når Mikkel skal ind i b og c - der er vidst lodtrækning fredag smiley

• #147   10. apr Isabelle- jeg er.

Alt, der ser smukt ud i butikkerne og egentlig bare skal stilles på plads i min stue eks, bliver mirakuløst utjekket og grimt, når jeg har købt det.

Jeg dur slet ikke til sådan noget..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#148   10. apr Åh det glæder mig, at jeg ikke er alene, Martine smiley

• #149   10. apr Jeg har ingen forestillingssans (jeg aner ikke om det hedder sådan). Når jeg kalkmaler, grubler jeg i ugevis over, hvad der ville være godt til pågældende møbel. I mit hoved bliver det altid fantastisk! Når det er færdigt, ser det ofte håbløst dumt ud smiley

Da min far døde arvede jeg en gammel skænk. Den kunne godt bruges, hvis den fik en klat kalkmaling. Jeg fik langt om længe besluttet mig for en farve. Farven ville jeg selv blande, det tog lige 233 (mindst smiley ) forsøg at ramme rigtigt. Da jeg ramte rigtigt, og fik malet skænken, var min blanding også brugt helt op. Næste dag ser jeg, at jeg har glemt at male benene. Det ser jævnt skørt ud, men jeg har stadig ikke fået taget mig sammen til at få malet benene, for det er umuligt at ramme den farve igen smiley

• #150   10. apr Skal I lige se noget sjovt

Jeg har bedt ChatGPT lave perle som menneske :)))

profilbillede
  • #151   10. apr Og Fie katten smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#152   10. apr Undskyld, hvis jeg er kedelig - men hvori består det sjove, Lens?

TAK, Rikke smiley

• #153   10. apr Nu har jeg zappet nakken med Photizo et par gange, og det har fikset spændingerne smiley Jeg sover med en BOT-hovedpude for tiden, og den hjælper nok også lidt. Men jeg er imponeret over hvor stærkt det er gået, efter jeg har brugt lysbehandlingen smiley

Jeg har også givet knæet en masse behandlinger, men det kræver vist mere end en Photizo for at det bliver helt godt smiley Det er meget irriteret og væskefyldt for tiden, så hvis bare behandlingerne kan lindre lidt, vil det være dejligt. Jeg må fortsætte med behandlinger nogle gange om dagen her over påsken, og så bare glæde mig til min nye skinne snart kommer smiley

• #154   11. apr Tak Anne. Det lyder jo lovende til "mindre" udfordringer.

• #155   11. apr Jeg har fødselsdag i dag, vågnede op til det her smiley

profilbillede
  • #156   11. apr Tillykke med fødselsdagen Pernille.

Er det så din skyld, at solen ikke brager igennem i dag smiley

• #157   11. apr Tillykke med fødselsdagen, Pernille smiley

• #158   11. apr Tillykke med fødselsdagen Pernille.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#159   11. apr Tillykke med fødselsdagen - og det er lækkert vejr i Hornbæk smiley

• #160   11. apr Tillykke med fødselsdagen Pernille smiley

@144: Nej, du er bestemt ikke alene Isabelle smiley Jeg kan så ikke engang finde ud af at købe ting og dims til mit hjem. Jeg har stadig kun gardiner i soveværelset. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der vil passe - og jo, jeg kunne godt bruge noget solafskærmning i stuen og køkkenet, så jeg ikke skal spise aftensmad med solbriller på smiley Jeg kunne godt tænke mig en hylde til lidt 'krims krams' og en læselampe i stuen. Men kan ikke lige finde ud af hvad der vil se pænt ud. Min veninde og min søster er bare vildt checkede til den slags og har sådan nogle fine hjem med krimskrams arrangeret pænt, blomster, der ser checkkede ud osv. Jeg har ikke rigtigt nogen blomster indenfor- Ja, OK pt er der forspiring af tomater, agurker, meloner og græskar igang i mange vinduer smiley

• #161   11. apr Tillykke Pernille ....sikken flot lang pels vovsen hae yderst nakke-øren....

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#162   11. apr Fedt med forspiring, Mette. Den slags husker jeg gerne alt for sent smiley smiley Men til NÆSTE år vil jeg købe mig et par plantekasser og forspire et eller andet - fx tomater smiley

• #163   11. apr Tak til jer smiley Her i Randers er der også ret kold og blæsende - umuligt min skyld smiley

Fam Rødtop, ja han får flere og flere faner

• #164   11. apr Tillykke Pernille smiley

Her i Nordsjælland skinner solen fra en næsten skyfri himmel smiley

• #165   11. apr tillykke med fødselsdagen ... her i Aarhus er det ret køligt. blæsende, skyet men af og til titter solen frem ..

mht til farver så er alt jo smag og behag ... vi har lige flyttet lidt om, og der i den forbindelse fik jeg et billede op jeg fik ude fra min mor da hun døde, samtidig er vores spisestuestole fra deres gildesal, de stod tidligere i min fars firma i et mødelokale .. farverne i disse to ting ville jeg gerne skabe en sammenhæng mlm så det blev til et lidt speciel malet væg område der er mlm stue og køkken ... ligger nogle billeder ind

• #166   11. apr Billede

profilbillede
  • #167   11. apr Spiseområde

profilbillede
  • #168   11. apr Væggen

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#169   11. apr Den væg er godt nok flot - og vild. Fedt med den røde lampe smiley

PS. Jeg ville nok finde en anden stol til det vilde hjørne smiley

• #170   11. apr Jeg har fået min nye skinne smiley

Den gamle blev sendt til reparation for 2 måneder siden, og for et par uger siden rykkede jeg for at høre om der var nyt. Jeg hørte ikke noget, så rykkede igen i mandags og satte den danske konsulent på mailen. Jeg fik svar fra Sverige om, at min skinne var blevet væk smiley Men de havde sat en ny i bestilling med ekspres. Jeg skrev og spurgte om jeg kunne få den i matsort denne gang, og de ville prøve.

Dagen efter skrev den danske konsulent, at den ville komme inden for 2 uger. Men så kom den i dag. Helt ny og lækker og matsort smiley Der er simpelthen bare en grund til at en skinne der er bygget på mål er dyrere - den sidder perfekt, og støtter alle de steder den skal. Så nu kan mit knæ forhåbentlig snart falde til ro igen smiley

Tænk at man kan blive SÅ glad for et hjælpemiddel smiley

• #171   11. apr jeg drømmer om Wegners Cirkelstol ... den har jeg drømt om i mange år .. den ville være perfekt i det hjørne, med anden pudefarve:

https://www.byflou.com/da/pp-moebler-pp130-circle-chair-by-hans-j-wegner/coda-2-0410-natural-flag-halyard-stainless-steel-soaped-oak?ident=311c3743b800719ef70101be743743d8f7306830&srsltid=AfmBOopfYRueXKM6xg4qMUrdCFCSARKdouVDglsdWWXKOIFPA7FFfKGPM0U

det bliver nok vde drømmen til den pris ..

• #172   11. apr I kan finde mig her resten af dagen…med den lille hånd i min smiley

profilbillede
  • #173   11. apr Isabelle

Det er en TikTok trend

Om det er sjovt ved jeg ikke

• #174   11. apr God weekend smiley

profilbillede
  • #175   11. apr Jeg er ved at æde mig igennem alle de lækkerier min veninde kom med den anden dag. Tiramisu’en er en klar 10’er smiley Det samme var en gulderodskage-agtig ting, med virkelig meget snask ovenpå. Donuts er ren luksus, og jeg kunne have spist alle på én gang smiley

Men så er jeg stødt på en (kæmpe) italiensk kage, som mest minder om de der bløde chokoladeboller i konsistens. Smagen er sær. Der er noget appelsin-agtigt i, som smager virkelig grimt i min mund. Så den bliver sendt videre til en nabo, som også har cøliaki, men knap så sarte smagsløg smiley

• #176   11. apr Lens, hvorfor har hunden altid sele på indendørs? Den ser ud til at sidde rigtig træls på hende - får hun aldrig lov at få den af?

• #177   11. apr Den sauce er godt nok stærk, smagte lidt på min lillefinger tip og den brændte smiley

profilbillede
  • #178   11. apr 'Lens, hvorfor har hunden altid sele på indendørs? Den ser ud til at sidde rigtig træls på hende - får hun aldrig lov at få den af?'

Hun har aldrig sele eller andet på hjemme men foto er fra et besøg hos min far i Esbjerg.

Selen sidder fint - dvs den genere ikke og er pt sikreste valg (jeg hader den) og vi har prøvet en del andre men endnu ikke fundet en der passer bedre. Jeg har været hos nogle der laver seler og sælger dem, og de anbefaler at hun har denne indtil hun er udvokset i bredde. Jeg lytter til dem der har viden og haft hunden i hænderne. Jeg håber at de kan matche hende med en anden snart men vi skal retur om noget tid og så vurderer de igen. Det er en kæmpe hjælp som jeg naturligvis lytter til og har tillid til. Tro mig - INGEN ønsker en anden sele mere end mig men jeg er nødt til at afvente og det har jeg tillid til de ved noget om. Jeg har prøvet otte forskellige:( Og jeg synes ikke de chi i hendes alder jeg ser har en god sele.... så ingen hjælp der. Jeg har virkelig kørt land og rige rundt og prøvet seler hos forhandlere... så nu følger vi den plan der er lagt.

Hun har den på når hun er med mig ude og ellers ikke naturligvis, og et halsbånd med mellemrum ude hvis hun løber fri

Her er vi hjemme

Jeg er sådan en der har min hund med rundt og så har de noget på hvis de skulle stikke så jeg kan findes forhåbentlig smiley

profilbillede
  • #179   11. apr Og lige et dejligt foto af trekløveret smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#180   12. apr #171 Den er godt nok også lækker.

Tillykke med din nye skinne, Anne. Jeg kan godt forestille mig, hvor vigtigt det er, at en sådan er lavet til lige præcis DET ben, den skal sidde på.

• #181   12. apr Jeg har set på den her stol, som jeg synes er for dyr, men i forhold til Hannes drømmestol, så er den her stol jo ren discount smiley

https://ilva.dk/stuen/laenestole/fjell/naturfarvet-papirflet/p-1084800-5643242874/

• #182   12. apr Er der nogen der ved / har hørt , hvordan det går med Anni ?

• #183   12. apr @ Rikke, den minder lidt om Flaglinestolen ...
    https://www.jacobsenplus.dk/flaglinestol-pp225/?options=2744829,3701445,2744832&gad_source=1&gbraid=0AAAAADQ5pEnlJToKmypQl30jUCt6Wh5-K&gclid=Cj0KCQjwnui_BhDlARIsAEo9GuuHVBMgUj0mUag7xDrqcMFgybdsOOrkixHL6raKAwnqVVnzxpzH9LMaAtJIEALw_wcB

Den er også fed, men jeg ville få svært ved at komme op af den ... min svigersøn købte en brugt Cirkelstol for 7 år siden til 20.000 i eg, i dag koster den i brugt vel 40-45.000 hvis der nogensinde er nogen til salg .. der er pt en i Ask til 39.000.

@ Nittib .. ingen ved noget, vi Jannie ringede til hospitalet og fik af vide hun er udskrevet til eget hjem, jeg har skrevet sms til det nummer der er på krak, men intet svar fået ..
    Vi kan jo kun "gætte" på hun ikke kan skrive, stave, måske ikke bruge arm .. hvad som helst .. det er rigtig træls ...
    Jeg "leger" lidt med tanken om at kontakte en nabo ... men det er godt nok grænseoverskridende ...

• #184   12. apr Jeg er lige hjemme ved nogen der har denne dejlige islandske fårehund

smiley

Han hedder Loke smiley

profilbillede
  • #185   12. apr Hanne - Dén der Wegnerstol prøvede jeg i slut 90'erne, da jeg gik på noget skoleværk, hvor vi havde et designfag. Den er VIRKELIG lækker, jeg husker det stadig smiley
    Om så jeg var millionær, ville jeg altså ikke have sådan en dyr stol stående. Både egne og andres hunde må være overalt i vores møbler, og jeg tror, jeg ville have det lidt anspændt med at lade dem rende rundt på små 100.000 kr smiley

• #186   12. apr ha ha ja en sådan stol ville heller ikke være hundekurv her ...
    men man sidder nemlig godt også i Cirkelstolen, til gengæld har jeg prøvet at sidde i Ægget, den synes jeg man sidder elendigt i ..
    Det der er med fx Cirkelstolen er at kan man få den brugt til en god pris og passe på den, så er der er ret god chance for at den stiger i værdi ... ligesom Flaglinestolen .. men ja alligevel spørger jeg mig lidt hvorfor de skal være SÅ dyre ..

• #187   12. apr Eftersøgningskursus hos verdens sejeste canis-dame i dag smiley

Hende min lille løbske dame, som er ved at smide al pelsen og ligner noget der er gået møl i, var pisse sej smiley Selvom hun har trænet det alt for lidt, og måske burde være lidt ude af form, gav hun den fuld skrue. Og vi fik en masse at arbejde videre med. Jeg elsker at have en hund der rent faktisk kan arbejde godt i den øvelse smiley

Dorit var med til den efterfølgende frokost med grillpølser og kartoffelsalat, og hun sørgede for at være mundskænk så ingen risikerede at blive forgiftet smiley

Jeg har fået bevilget en halv time i sofaen, inden vi skal gå en lille aftenrunde. Jeg har et lille håb om at de falder i dyb søvn og dropper aftenrunden smiley

• #188   12. apr Er så stolt over Perle - var med på Borgvold mellem utrolig mange mennesker i dag og ikke er øjeblik med angst - det er efterhånden nogle uger siden vi har set hende bange og det er sådan en gave smiley

Og nu er en træt

profilbillede
  • #189   12. apr Loke har det med at "smile" når han skal sidde pænt smiley

profilbillede
  • #190   12. apr Esh har skiftet fig - og det kan dælme både blive en dreng eller en pige - men nu ser jeg. Det er herresvært, når man både skal styre hund OG figurant.

Det var dog en OK start og min lille hund gjorde det i grunden fint. Han er bare en skiderik til at "køre på" de figger, der ikke sætter sig bare lidt i respekt overfor ham .. lille Esh smiley

profilbillede
  • #191   12. apr Nyder de sidste dage med ham her smiley

profilbillede
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.065
    #192   12. apr Jeg forsøgte at tage ud for at se min gamle træner til DM i Nordisk Rundering i dag. Det gik så ikke helt efter planen…

Først sendte Google Maps mig ud på en markvej, som ved nærmere eftersyn viste sig at være en mellemting mellem en markvej, og den fortsatte tilsyneladende uendeligt. Efter nogle hundrede meter var jeg ret bekymret for at køre fast, men der var ikke rigtig mulighed for at vende, men jeg er heldigvis ved at være vant til at køre herude på landet, så det lykkedes at komme videre, og på et tidspunkt endte “vejen” ved en lidt mere regulær grusvej.

Uheldigvis var en del af deltagerne begyndt at forlade runderingsområdet, så jeg måtte pænt holde og vente på, at de var kørt forbi, før jeg kunne komme videre. Det betød så desværre, at jeg lige præcis nåede frem til at se min gamle træne forsvinde ind i skoven sammen med dommer og tilskuere smiley

Jeg overvejer at forsøge igen i morgen, men jeg ved snart ikke, om jeg tør smiley

• #193   12. apr Ida, jeg håber I får sagt alt det, I skal sige til hinanden, inden det er tid til at sige på gensyn smiley

• #194   12. apr Tak Anne smiley det er godt nok svært! Føler jeg kunne gøre så meget mere, men jeg er glad for, at jeg trods alt har muligheden for at få nusset ekstra om ham, givet ham lidt ekstra godbidder og sørge godt for ham

• #195   13. apr Det gør mig ondt, Ida. smiley

De der sidste dage, hvor man ved, at det er ved at være slut og derfor forsøger at nyde hunden max, men samtidig gruer for at skulle sige det endelig farvel, er virkelig ikke særlig rare.

• #196   13. apr Tak Lene. Og ja, de sidste par dage har været så hårde. For jeg ved, at de gode stunder har en udløbsdato meget snart. Men vi når at give ham et godt farvel smiley

• #197   13. apr Jeg føler mig 100 år gammel smiley

I går gik jeg virkelig langt, og kunne selvfølgelig godt mærke i knæet at det havde haft en hård dag. Og her til morgen vågnede jeg med hold i lænden smiley Jeg har zappet lænden med laseren, og har BOT-bælte på, men det eneste der er behageligt er enten at gå eller ligge. Dét synes hundene så er ret perfekt på en søndag smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#198   13. apr De fleste på 100 år ligger vist ret meget smiley

God bedring og god liggedag smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.065
    #199   13. apr Det var åbenbart ikke meningen, at jeg skulle se DM i Nordisk Rundering. I morges blev jeg vækket af en meget glad Gilbert, som plantede en pote i ansigtet på mig, netop som jeg åbnede øjnene, så jeg fik en negl i øjet smiley

Jeg har skyllet øjet grundigt, og synet er heldigvis næsten normalt igen, men det gør godt nok avs smiley

• #200   13. apr god bedring til alle ..

• #201   13. apr Den røde glente. smiley

profilbillede
  • #202   13. apr Jeg tror, jeg er blevet ramt af sidste øjebliks panik. Går og er i tvivl, om det nu også er det rigtige at sige farvel i morgen til Elvis. Min fornuft siger mig, at det er det rigtige, dyrlægerne har også rådet os, men nu i de sidste dage, bliver jeg pludselig ramt..

Tænker det er normalt at gå i en slags panik og benægtelse.

• #203   13. apr Ida, sådan skal man have det smiley

Der er altid muligheden for at trække den lidt. Men så risikerer man at stå med en akut aflivning, måske endda efter flere uger eller måneder, hvor hunden har haft det skidt.

Du har truffet den rigtige beslutning i samråd med dyrlægen, og det ville være underligt hvis du ikke var i tvivl nu.

Tanker til dig smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#204   13. apr Vil det føles mere rigtigt om 14 dage, Ida? Nej vel?
    Hvis vi på nogen måde kan udskyde det ubærlige farvel til vores elskede dyr (eller mennesker) vil vi ønske at gøre det, men det gør desværre ikke vores farvel nemmere. Det forlænger bare smerten over det uundgåelige smiley

Varme tanker til dig smiley

• #205   13. apr Ida - alle mine hunde er blevet aflivet “til tiden” - dvs når JEG mente at det var tid.
    Det har været fredeligt, hundene har været rolige, vi har haft et par gode dage til at sige farvel og “lave det sidste”.

Kunne de have taget et par uger mere?
    Måske - men det finder jeg aldrig ud af.

Vi sagde farvel mens de havde det godt - det var det rigtige for mig.
    Jeg har grædt over dem, jeg har savnet dem, men også accepteret og kommet hurtigt over det.

Men det blik der for evigt (måske) har brændt sig fast på min nethinde af min vidunderlige, fantastiske Czhaplin, enormt smerteplaget og søgende hos mig efter en hjælp, jeg ikke var i stand til at give ham er uden nogen som helst sammenligning det værste jeg nogensinde har prøvet smiley
    Jeg græder dagligt over ham - og det har jeg ikke gjort 3 mdr efter nogle af de andre.

Jeg ville have gjort alt for at vores farvel ikke var blevet sådan smiley

Så hvis du har muligheden for et kærligt og roligt farvel til din elskede hund så tag det.

Du kommer over det - og din hund vil takke dig for, at du tager det sidste hensyn og ansvar som hundeejer.

Du gør det rigtige- varme tanker til dig herfra smiley

• #206   13. apr Tak for jeres ord. Det hjælper ufattelig meget at høre fra andre, selvom jeg godt ved inderst inde, at det er det rigtige.

Jeg ved, at jeg blot ville udskyde problemet til et tidspunkt, hvor det så ikke kunne blive en så værdig afsked, og hvor hans livskvalitet var dalet (dvs. hvor det var for vores skyld, at han blev holdt i live)

Martine, jeg har så ufattelig ondt af dig, at du skulle igennem den forfærdelige afsked med din soulmate. Det er der ingen hundeejer, der fortjener smiley

• #207   13. apr En holder øje for tænk hvis vi skulle træne... hun elsker det den lille rotte smiley

Det er simpelthen den sjoveste hund jeg har haft

Og jeg ville ikke have chi...

profilbillede
  • #208   13. apr Sia og jeg bliver nok aldrig verdensmestre i et eller andet, men jeg har her i weekenden kunnet konstatere, at hun ikke har glemt kommandoen "mælkebøtte".
    Sidste sommer lærte jeg hende, at når jeg siger "mælkebøtte", så napper man mælkebøttehovedet og gnasker det, som var det fredagsslik smiley
    Her i weekenden har der været rigtig mange mælkebøtteblomster, og kommandoen virker stadig smiley
    Jeg kom på ideen, da jeg i en barfgruppe læste, at flere gav deres hunde mælkebøtteblomster i foderet. De blev plukket, findelt og blandet i hundens foder smiley
    Jeg synes, at det var lidt bøvlet, og lærte derfor Sia at plukke dem selv smiley
    Hun bruger også meget tid på at plukke brombær i hundeskoven, når de er modne smiley

• #209   13. apr Er den ikke sød smiley

profilbillede
  • #211   13. apr Og Fie

I kan lave dem selv med jeres i ChatGPT

profilbillede
  • #212   13. apr Tak Ida - det var nu ikke et "hokus pokus, Martine i fokus" .. det var blot for at fortælle dig, at du gør det rigtige og at det kun bliver værre, hvis du venter (for længe).

Det er jo desværre bare en del af det, at være hundeejer.
    Var det anderledes, havde vi ikke elsket dem, som de fortjente.

• #213   13. apr Min første hund var rigtig dårlig, og vi besluttede om fredagen at bestille tid til aflivning om mandagen. Lørdag morgen var han så syg, at vi var nødt til at køre akut til dyrlæge og få ham aflivet smiley

Vi havde haft en uge til at tænke over det, og valgte at VI ville have en sidste weekend med ham. Og det resulterede i en hund, der i løbet af natten til lørdag var ved at blive kvalt, fordi han havde så meget vand i lungerne. Havde vi tænkt mere på hunden og mindre på os selv, havde vi givet ham fred i løbet af den uge, hvor han bare blev dårligere og dårligere. Det var en træls og forfærdelig afsked for alle smiley

Om 3 dage er det 14 år siden, og jeg har stadig uendelig dårlig samvittighed over for ham. Det var ikke rimeligt at han skulle lide.

Tag afskeden nu, hvor han stadig har gode dage, og hvor det er jer mennesker der lider mest - det er vores lod i livet som ejere.

• #214   13. apr Der har været en eller anden udstilling i dag. DKK deler billeder og roser alle de hunde, som har vundet noget. Men ikke ét eneste ord om DM i IGP3, som blev afviklet denne weekend. Man er aldrig i tvivl om, at DKK dybest set er en klub for udstillinger, og alt det der fis med sport, er bare noget de er nødt til at lægge navn til smiley

• #215   13. apr Hindse kan ikke fordrage IGP sporten og gør INTET for at støtte op om den.

DKK er (som jeg ser det) en pengemaskine, der lukker "racer" ind, der pludselig bliver enormt populære for det er jo penge i kassen mht registrering - og iøvrigt ikke et sted for medlemmer mere.
    Jeg har nu i flere tilfælde set, hvordan DKK fuldstændig ukritisk holder med en hvilken som helst bestyrelse i en special-klub og imod medlemmer.
    Du kan klage til DKK, men .. ja, det får du ikke noget ud af som menigt medlem, hvis det er bestyrelsen i din klub, klagen er rettet imod.

Sørgeligt ...

• #216   13. apr Min lille pige. smiley

profilbillede
  • #217   14. apr Min pekingeser Oskar nåede at gå halvskidt gennem jul og nytår og måtte akut aflives kort efter nytår. Det har vi lært af. Stop mens legen er go og det er værdigt

• #218   14. apr Jeg har nu to gange på to dage gravet tyggedimser ud af en hunds mund, som havde sat sig i spænd mellem kindtænderne smiley

I forgårs satte et stykke tørret kylling sig på tværs mellem Dorits kindtænder, og jeg opdagede det kun fordi hun selv forsøgte at grave den ud med poten. Hunden har jo så korte ben, at hun ikke kan nå smiley

I går havde Ellie så hentet en rest knogle fra en vildthals, som hun lå og gumlede i. Pludselig rejste hun sig og kom hen til mig, puffede mig med snuden, gjorde underlige bevægelser med munden og skrabede sig i ansigtet med poten. Knoglen sad egentlig ret langt inde og sad også godt fast, men ud kom den.

Jeg elsker at begge er ligeglade med at man stopper hele hånden ind i munden på dem smiley Og jeg elsker at Ellie beder om hjælp smiley

• #219   14. apr det der Anne er lige netop derfor jeg ikke forstår folk der tør give deres hund tyggedimser når de går hjemmefra ... altså de der kan sidde fast og på tværs .. jeg har også prøvet det med flere af mine hunde at de skulle have hjælp ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#220   14. apr Smukt, Anne smiley smiley smiley

Jeg har det også sådan, Hanne - ALDRIG tyggetingester til hunde, der er alene.

• #221   14. apr Hold kæft hvor er jeg TRÆT af at høre om AKTIEMARKEDET ....

• #222   14. apr Tænk at den næste akuttid hos dyrlægen er i morgen middag. smiley

• #223   14. apr hvad da Susanne ..

• #224   14. apr Så finder man selvfølgelig en anden dyrlæge til den akutte tid.

• #225   14. apr Anne, jeg tager ikke på dyrehospitalet med mine dyr. Så umiddelbart nej.

• #226   14. apr Hanne, jeg har en, der er halt.

• #227   14. apr Men så er det jo heller ikke akut smiley

Hvis noget er akut, tager man til dyrlæge NU. Ikke i morgen. Man tager den tid man kan få ved den dyrlæge der kan tage dyret. Alt andet er da totalt uansvarligt smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#228   14. apr Jeg tænker altså heller ikke umiddelbart "akut", når en hund halter - medmindre der sidder noget i poten, som du ikke kan få ud.
    Jeg kan dog sagtens forstå, at du gerne vil have ham tjekket i dag - så prøv at ringe rundt til andre dyrlæger.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#229   14. apr Da min Kela engang pludselig begyndte at halte på/efter en skovtur, kunne jeg ikke umiddelbart finde en årsag. Dyrlægen fandt en torn på omkring to cm i en trædepude dagen efter smiley AV, siger jeg bare.
    Men jeg har haft andre hunde, der lige haltede en dags tid og så gik normalt igen. De havde formodentlig ramt noget, havde trådt forkert ell.lign.

• #230   14. apr Det er godt nok en kat. Og ja, det første døgn afventer jeg altid, når de halter. Og det første døgn er gået, og hun halter stadig meget. Og ja, hun får smertestillende. Og nej, vi har ingen torne i huset.

• #231   14. apr Hvorfor vil du have en akuttid, når det ikke er akut (set med dine egne øjne)? Eller mener du vitterligt at det er akut, men du er ligeglad, fordi det “bare” er en kat?

• #232   14. apr Det skal selvfølgelig ses på hurtigst muligt, og det er så i morgen. Og jo det er akut. Og selvfølgelig er jeg ikke ligeglad, så havde jeg næppe fået en tid. smiley

• #233   14. apr Altså,, jeg synes det er lidt forkert at kalde det akut når man tager den dagen efter.
    Akut er samme dag og hvis det er noget der ikke kan vente til dagen efter

• #234   14. apr Men anyway, jeg skal også til dyrlægen smiley Konrad har haft dum mave i et stykke tid nu og nu skal han tjekkes for parasitter

• #235   14. apr Jeg var til DM (som tilskuer) igår og fik igen-igen cementeret, hvorfor jeg IKKE stiller for de fleste danske dommere mere .. herre jemini !!

Og så istemmer jeg koret (eller gør jeg ) - men en akut-tid er .. ja når når en tilstand kan gå hen og blive livstruende, eller ikke kan udsættes (et sår som bliver ved med at bløde, f.eks) .. ikke fordi at dyret halter smiley

• #236   14. apr Pernille, jeg ville meget hellere have haft en akuttid i dag end i morgen. Men jeg kan jo ikke tvinge en tid ud af dem, når nogle af dyrlægerne har påskeferie. Og ja, den tid i morgen er en akuttid.

Om det er akut eller ej kommer vel an på graden af "halt". Og hun er meget halt og knækker sammen i benet på trods af smertestillende. Lidt halt så var jeg slet ikke taget til dyrlægen.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#237   14. apr Akut sygdom eller tilskadekomst er noget, der kræver akut behandling.
    Ikke akut kan gerne vente til i morgen.
    Din kat har kunnet vente, ikke Susanne?
    Forestil dig at stå med et meget sygt dyr og skulle vente, fordi en haltende kat lige skal (akut) til først.
    Der er stor forskel på "hurtigst muligt" og "akut". Men god bedring med din kat. Den har jo ondt og skal selvfølgelig tilses snarest muligt. Godt, at hun får smertestillende.

• #238   14. apr Jeg har heldigvis aldrig prøvet, at min dyrlæge ikke kunne tage mit dyr, når der har været noget akut. Jeg har før fået den besked, at jeg bare skulle komme, og så ville de tage os ind hurtigst muligt.
    Min dyrlæge ved så også, at jeg ikke ringer og beder om en akuttid, hvis det ikke er akut.

Jeg er så heldig, at min dyrlæge er en familieejet praksis. Der er 2 generationer fra familien + nogle flere ansatte dyrlæger.

• #239   14. apr Min dyrlæge holder desværre kun åbent i dagtimerne på hverdage .. og det er bare ikke altid mine hunde er / har været, enormt gode til at ramme deres skader ind i dyrlægens åbningstider ...

• #240   14. apr Isabelle, alt ikke akut må vente til efter påske, så jo det ER en akut tid. Bestiller man en almindelig tid, venter man typiske mellem 4 og 7 dage på en tid. Og ja, de ER booket meget op.

• #241   14. apr Lise-Lotte, det har vi flere gange. En gang søgte vi anden dyrlæge til aflivning af to katte. Og en anden gang tog vi afsted i vagten, fordi de ikke havde tid i åbningstiden. Jeg vil mene, at en livmoderinfektion hvor det løber ud af katten er akut.

• #242   14. apr Du kan da ikke bare bestemme, hvad akut betyder .. for pokker da smiley

Akuttid er IKKE i morgen - akuttid er NU !!!

• #243   14. apr Akut er ja, akut. Og ikke noget der kan vente.
    Akut var feks. da min kæreste fik kørt min Schæfer ned.
    Akut var da Hundeprut stod med et kæmpe anfald af bugspytkirtelbetændelse eller hvad det hedder.
    Ikke akut er når den ene hund klør sit øre og den anden sin røv og vi derfor har fået en tid på onsdag.

• #244   14. apr Nej, det bestemmer jeg bestemt ikke, som du ville kunne læse længere oppe, Martine. Desværre. Men de sagde i telefonen, at næste akuttid var i morgen. Og ja det sagde de, om du vil tro det eller ej. Og nej har de ikke tid, tager de ikke flere ind heller ikke akutte. Sådan har det altid været. Hvorfor tror du, at jeg tog i vagten med en underlivsinfektion og en kat med høj feber? Eller da jeg havde to katte, der skulle aflives her og nu pga. sygdom, hvor jeg måtte vælge en anden dyrlæge, som jeg ikke bryder mig om? Fordi de ikke havde tid. Jeg synes nemlig ikke selv, at det er voldsomt sjovt, at akut ikke bliver prioriteret højere, end det gør, og at jeg så skal betale 4 x så meget i vagten, når jeg faktisk ringede i deres åbningstid.

• #245   14. apr Og Janni, jeg beder selvfølgelig ikke om en akuttid, hvis jeg ikke vurderer, at det er vigtigt at få tilset hurtigst muligt - ergo akut. For så kunne det jo havde ventet til efter påske, hvor de er fuldtallige igen.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#246   14. apr Vi var afsted til dyrlæge vagten i går. Det dejlig ved dyrlæge vagten er de har altid tid smiley

Men synes 2900 kr i start gebyr er meget. Men det er stadig i den billige ende i forhold til anikura. Som min egen dyrlæge deler ordning med. Sætter aldrig mine ben derude igen medmindre der ikke er andre som kamn.

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 18 Svar: 58
    #247   14. apr Men ikke akut nok, til at man vil køre til en anden dyrlæge...

Tænk at man vil være sig selv bekendt! Ha!

• #248   14. apr Der var et år hvor Tucker og jeg skulle til læge på samme tid - intet akut for nogle af os smiley
    Tuckers tid var 3 dage senere. Min tid var 1½ måned senere smiley

Tucker har kun 2 gange haft behov for akuttid og begge gange var med en tid max 30min efter.
    Den ene var efter et bid i halsen og den anden kom jeg hjem til en hund der næsten ikke kunne bevæge sig og hylede når man rørte mave/ryg.

• #249   14. apr Jeg har heller aldrig før haft en dyrlæge, der ikke tager akut ind med det samme, men det har jeg altså nu. Og jeg har desværre ikke pas på hende, for ellers var jeg kørt til Tyskland.

• #250   14. apr Jeg har været akut afsted med Tilla i dag, ringede til dyrlægen klokken 8 og fik en tid til 8.40.

Tilla havde tydeligt ondt enten i maveregion eller nakke, spændte vildt i ryggen og kunne slet ikke finde ro i længere tid.
    Min mistanke var enten hold i nakken, bugspytkirtelbetændelse eller livmoderbetændelse. Tilla er en "hård hund", så der skal noget til før man kan se, at hun er smerteplaget.

Dyrlægen var enig, da hun så hvordan Tilla bevægede sig og efter grundige undersøgelser og blodprøve, var konklusionen at Tilla har hold i nakken, så nu håber vi smertestillende og ro hurtigt får hende frisk igen, det skal nok suppleres med massage og laser efter påske.

Tilla ligger som nummer 2 fra højre, jeg bliver altid så rørt og imponeret over, hvor meget hensyn whipperne tager til hinanden, familien har ligget omkring hende siden vi kom hjem og på en luftetur rundt på matriklen holdt alle afstand til Tilla og fræsede ikke vildt omkring hende smiley

profilbillede
  • #251   14. apr måske der er noget der kan være SEMI-akut ... altså ikke livstruende som NU, eller I DAG, men alligevel vigtig nok til at det ikke bare er næste almindelige konsultations tid om 2 uger ...

og så apropos splinter og Anicura ... da Oda i januar sidste år begyndte at gå anderledes, ikke ville støtte igennem osv kom vi til Anicura Viby, de sagde det var salt, sne osv ... da hun stadig ikke kom sig tog vil til Nordre og der fik de opereret en minimal metal splint ud af en trædepude ...
    For år tilbage var Nova indlagt på Anicura i dage, sløj de kunne ikke lige sige hvad det var, så foreslog jeg SELV en test for flåtbårne sygdomme og vupti hun havde Borrelia, atypisk ja, men alligevel ..
    Så Anicura Nej Tak

• #252   14. apr Ja nemlig Hanne.

• #253   14. apr Jeg var akut i vagten 1. januar på Augustenborg Dyrehospital. Bella havde trådt forkert nede på stranden, og havde skreget op - hun sagde ellers aldrig “av”. Jeg måtte støtte hende hjem ved at løfte op i selen.

Jeg fik straks en tid på nærmeste dyrehospital, hvor hun fik en grundig undersøgelse, i øvrigt af en dyrlæge som er uddannet kiropraktor (og uddannet hos Jacob fra Nordre). Prisen for en tur til vagten var svimlende 1.395 kr - inkl. medicin.

Så ja, gå endelig uden om Augustenborg Dyrehospital, det er jo en ren pengemaskine (ironi kan forekomme).

Hos egen dyrlæge og på Nordre får jeg en tid straks, hvis jeg siger at min hund skal tilses straks. De er aldrig i tvivl når jeg siger at noget er akut, og de tager ALTID tid, også selvom det betyder at en skal møde tidligere eller få senere fri.

• #254   14. apr jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med Augustenborg . ... vi skriver om Anicura, for mit vedkommende den i Viby

• #255   14. apr Tja jeg fik fjernet tænder på en kat på Alsia, og det var en ommer, da katten bed sig selv ned i det betændte tandkød, så hun skulle have flere tænder ud. Desuden måtte hun afsted igen for at få mere medicin. Og så løb de fra det tilbud, jeg havde fået af dem for en komplet mundrydning, som så ikke endte med at blive komplet. Og jeg har flere grunde til at holde mig væk.

Iøvrigt er Alsia altså ikke på fastlandet, og der findes andre dyrhospitaler end Alsia. Så hvordan konkluderer du, at det er dem, jeg taler om? Du er godt nok vildt sjov Anne. Har du hørt om Sønderborg dyrehospital?

Hos egen dyrlæge kom jeg i øvrigt af med over 8000 for en akut sterilisering, og jeg giver ikke 2000 for en sterilisering i åbningstiden.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#256   14. apr Semi-akut? Hmmm. Jeg forstår godt, hvad du mener, Hanne, men i min optik er akut her og nu. Det bliver noget rod, hvis vi begynder at gradbøje begrebet.
    Det kan simpelthen ikke passe, at der ikke er én eneste af de adskillige dyrlæger, der er at finde i Sønderjylland, du har kunnet få akut-tid hos, Susanne.

• #257   14. apr Isabelle, ja en fejldiagnose er jo også en slags diagnose.

Et er at få en tid, et andet er at få en dygtig dyrlæge.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#258   14. apr Hanne
    Indrømmer gerne jeg ikke kan huske hvilken anicura jeg har været på i Århus.
    Men de ville fjerne min hunds øje da de var sikker på han havde en kræft svulst inde bagved. Det var den eneste måde de kunne fjerne den på ved at fjerne øjet.
    Men de kunne også give ham pencilin og så scanne igen.
    Det vidste sig det var betændelse. Der er nok 15år sidden og regningen lød på 21000 kr.
    Anicura tager 3500 i start gebyr udenfor normal åbningstid.
    Synes det er helt kuk kun fallar :)-

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#259   14. apr Det MÅ da være muligt at finde en dygtig dyrlæge i Sønderjylland, Susanne. Der er jo en del. Jeg kan godt forstå, man foretrækker en, man kender - men hvis katten har ondt, skal den da ikke vente, til den helt rigtige dyrlæge har tid smiley

• #260   14. apr Hanne, det var til Susanne, som nægter at tage på “dyrehospitaler”.

Susanne, jeg forestiller mig at du er en der er meget svær at gøre tilfreds. At der ALTID er noget galt - enten er det for dyrt, for langsomt, forkert eller en fejl. Og når nu dyrlæger er SÅ inkompetente, og din egen dyrlæge mener at akut betyder i morgen, hvorfor i alverden sørger du så ikke for at kræet har et pas, så du kan køre over grænsen og finde en anden (inkompetent, overpriced, løgnagtig) dyrlæge? Et pas koster så vidt jeg husker 175 kr.

Jeg må bare erkende, at jeg er virkelig glad for ikke at være sønderjysk dyrlæge smiley

• #261   14. apr Isabelle, jeg kører ikke Sønderjylland rundt beklager. Så kører jeg hellere til Tyskland.

• #262   14. apr Beklager Hanne, det er Anne, der ikke kan læse. Jeg skrev tidligere, "Anne, jeg tager ikke på dyrehospitalet med mine dyr. Så umiddelbart nej.

Og ud af det konkluderer hun, at jeg ikke tager på nogen som helst dyrehospital. Hvilket er direkte usandt.

Og Anne, nu er hun jo ikke ved at dø, hun har "blot" ondt. Ellers havde jeg ikke ventet til i morgen.

• #263   14. apr åh ok ... er træt i dag .. troede der var en kobling Anicura/Augustenborg jeg ikke lige kunne fatte ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#264   14. apr "Isabelle, jeg kører ikke Sønderjylland rundt beklager"

Du behøver da heller ikke køre Sønderjylland rundt - bare køre hen til en enkelt dyrlæge, ligesom vi andre gør, hvis vores dyr har brug for hjælp udenfor normal åbningstid.

Nååå, hvis katten "kun" har ondt, kan den jo sagtens vente et døgns tid smiley smiley

• #265   14. apr Da jeg boede i Sønderjylland var min vurdering at der er rigtig langt imellem de dygtige smådyrs dyrlæger, da mange af de dyrlæger der er i Sønderjylland mest kører ud på gårde osv, hvor katte ikke rigtig var noget de behandlede, men mere aflivede (Det er omkring 20 år siden, så en del kan selvfølgelig være sket)

Mens her i trekantsområdet var der en del flere, de er så også blevet færre og færre i takt med de bliver
    opkøbt af kæde-dyrlægerne.

Jeg håber der er kommet lidt flere smådyrs dyrlæger til i Sønderjylland på de 20 år.

• #266   14. apr jeg var faktisk lidt forarget i weekenden da nyhederne kunne fortælle af flyafgange til Påskeferie er steget med 20% og folk de interviewede var sådan lidt ligeglade ... men jeg kan faktisk godt forstå det når rige tager en tur i rummet "bare fordi" hvorfor skal almen mennesket så undvære deres ferier efter en lang vinter og endelig fra ..

håber fandme det giver bagslag på populariteten ..:
    https://www.bt.dk/int.-kendte/katy-perrys-rumtur-faar-skarp-kritik-af-skuespiller

• #267   14. apr Min dag blev lidt hektisk. Min bil er åbenbart ved at dø en stille død, og min hjerne skulle lige en masse muligheder igennem. Ellie er højløbsk, så jeg forsøger at prioritere at gå spændende steder med hende, nu hvor hun skal være i snor et par dage.

Jeg tog hundene med ud for at hente en præmie til en konkurrence, og stoppede i en skov på vejen tilbage. Vi traskede afsted, kom forbi en indhegning med strømførende tråd, gik videre, kom hen til en låge - men nu uden elhegn. Jeg tænkte ikke videre over det, før vi var kommet ret langt, og jeg så en flok mennesker sidde på nogle borde/bækesæt med hunde omkring sig. Og det gik op for mig at jeg var gået ind i en hundeskov! Med en højløbsk tæve smiley

Jeg fik vendt rundt og hastet ud af hundeskoven. Tjekkede ved den låge, og der havde siddet et skilt, men det var der ikke mere. Tilbage ved bilen tjekkede jeg infoskiltene, og der stod godt nok at der var indhegnet hundeskov.

Vi mødte heldigvis ingen, men Ellie nåede at få tisset mange, mange kærestebreve derinde, så det kan være der er rift om de gode tissepletter de næste dage smiley

• #268   14. apr Gad vide hvor mange gange der i nyhederne World Wide i en 24 timers periode der siges
    " Trump "

• #269   15. apr Frk. Jensen, ikke voldsomt mange flere er jeg bange for. Derfor er min dyrlæge også booket voldsomt op mht konsultation.

Isabelle, jeg tager kun til dyrlæger, jeg kan stole på. De fleste jeg kender hører ikke i den kategori.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#270   15. apr Alt for mange gange, så sluk for nyhederne, Hanne smiley

Det er trist, Susanne.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#271   15. apr Fra dagens Politiken om Frederiks og Marys besøg hos familien Macron:

"Frederiks franske gør godt på en mandag, hvor ham typen i Amerika igen har blandet sig i fransk politik og alt muligt andet, han burde blande sig langt uden om."

"Ham typen i Amerika" smiley smiley smiley

• #272   15. apr 2/4 klaret, så mangler jeg kun de 2 øverste (samt de der streger der skal syes ovenpå til sidst)

Det er korssting og kommer til at ligne et lille maleri smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#273   15. apr Imponerende stykke arbejde, Frk. Jensen. Du må huske at poste et billede, når du er færdig smiley

Jeg arvede et fuglefodringshus af min mor. Det er et par uger siden, jeg fodrede i det sidst. I går opdagede jeg, at det er fuld af den underuld, hundene går og smider i haven smiley
    Jeg ved, at fuglene bruger ulden i deres reder, men jeg har godt nok aldrig oplevet dem lave et lager.
    Har nogen en forklaring på fænomenet?

profilbillede
  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#274   15. apr Imorgen kommer keglen hjem smiley
    Glæder mig smiley
    Har ikke set ham sidden fredag. Men Luka måtte ha lidt efter sterilisation.
    I morgen er der gået 7 dage. Så synes så har vi givet hende hende en god start.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#275   15. apr Fornuftig beslutning. Der skal helst ikke leges umiddelbart efter operation.

• #276   15. apr Frk. Jensen, manglen på gode smådyrsdyrlæger her i området ses meget tydeligt. Min dyrlæge startede som kørende dyrlæge med speciale i heste. Så blev de to, hvor den ene mest var på klinikken, som hun var nødt til at leje pga efterspørgslen. Nu er de 5 dyrlæger, 2 elever, søger 2 dyrlæger mere og har to klinikker. Det er gået vildt hurtigt.

• #277   15. apr Opdatering: Katten har en kraftig forstuvning og får noget andet smertestillende. Så skal vi se igen efter påske.

• #278   15. apr Se bøvet ud for en femmer smiley smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#279   15. apr DR overgår sig selv i vedkommende og interessante programmer i dag - eller IKKE smiley

Dronningens skatkammer 13:30
    Dronningens slotte 14:00
    Syng med Puk og Claus 14:45
    Kender Du Typen? 2020 15:00
    Prinsesse Isabella 18 år 15:30
    Prinsesse Isabella 18 år 17:30
    TVA 18:30
    Prinsesse Isabella 18 år 18:45
    Prinsesse Isabella 18 år 19:30
    TVA 20:40
    Prinsesse Isabella 18 år 20:50
    Prinsesse Isabella 18 år 21:50

Det er til GRIN altså - vi licens- og monarki-betalere er til grin smiley

• #280   15. apr #279 ... Isabelle .... Det er næsten ligesom på HG .... hvor en enkelt person næsten kan fylde en hel tråd . smiley smiley .
    Lev med det.... eller lav noget andet end at se / hør TV . smiley smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#281   15. apr Det var sådan set bare lidt reflektion, Nittib. Kender du det? smiley smiley

• #282   15. apr Mikes, var det ikke planen at du ville have lavet et kuld på hende?

• #283   15. apr Jeg er kommet til at tilmelde mig en IBGH-prøve til juni, så nu skal jeg lige have styr på hvordan man laver en fremadsendelse IGP-style.

Så jeg smed Ellie i bilen, kørte ned og gik et spor og så videre ned i klubben for at starte baglænskædning af øvelserne op. Der er, så vidt jeg ved, fri baneprøvning der hvor prøven holdes, så jeg tænker at vi må forbi et par gange, så Ellie kan blive helt overbevist om at hendes boldkanon ligger og putter sig oppe i krattet smiley

Da jeg kom hjem med en træt hund, blev jeg overfaldet af en rød og SORT kat smiley Kitte har den reneste hvide pels på brystet, men nu er hun sort smiley Smurt ind i olie af en art. Jeg har forsøgt at vaske hende med vådservietter, men tror hun læner sig op ad et bad smiley Her skal det dog tilføjes, at kitte er den MINDST dramatiske af mine dyr, når det kommer til at skulle i bad smiley

• #285   15. apr Der er, så vidt jeg ved, fri baneprøvning der hvor prøven holdes

Det er der altid smiley
    Spændende med prøven - har verdens bedste metode til fremadsendelse, det er lidt sært at den ikke er mere udbredt i DK .. og dog smiley

• #286   15. apr Jeg var ude at gå spor med Esh - han er en kegle til den disciplin desværre .. Men det blev så ikke nemmere (troede jeg), af at en traktor faktisk overhalede os på den første langside, og derefter kørte et par gange frem og tilbage over resten af sporet smiley smiley

Men det påvirkede ham ikke - han havde ingen problemer (flere end normalt ihvertfald) med at gå sit spor idag.

Underlige, underlige hund smiley

• #287   15. apr Spændende med prøven - har verdens bedste metode til fremadsendelse, det er lidt sært at den ikke er mere udbredt i DK .. og dog smiley

Del endelig smiley Jeg kom til, vel højt, at konkludere den anden dag, at vi ude i min klub ikke fatter at lære vores hunde fremadsendelse (DcH-style, men det kommer nok ud på et). Det er 2 ekvipager som har en ret høj succesrate, men resten er sådan 50/50 smiley

• #288   15. apr Det bliver langt og lidt besværligt at skrive ..
    Skal prøve lidt senere, er lige på job nu smiley

• #289   15. apr Og hvis nogen er krea til navne, så mangler vi et holdnavn. Hundene er schæfer Ellie, chodský pes (tjekkisk hyrdehund) Sully og chodský pes Ronja. Det må gerne være sjovt, men skal være lødigt (ifølge arrangørens retningslinjer) smiley

• #290   15. apr Det bliver langt og lidt besværligt at skrive ..
    Skal prøve lidt senere, er lige på job nu smiley

Al inspiration er kærkommen. Jeg forstår ikke at det kan være så svært at lære vovse at løbe fremad - de elsker jo for pokker at løbe smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#291   15. apr Anne

nej tiden var bestilt til sterilisation og så parrede keglen hende 2 uger efter.
    Fik hende scannet og der var ikke hvalpe. Så holdte fast i tiden til sterilisation.

• #292   15. apr Anne:

ElSuJa
    ElSulJa
    SuElja
    RoLiLy

• #293   15. apr @ Isabelle, der kommer Wallander kl 22.40 .. den eneste dag om ugen jeg forsøger at være længe oppe, det lykkes ikke altid ..

• #294   15. apr Frk Jensen, jeg tror vi går efter noget lidt længere, som måske også er lidt sjovt. Der er fx et “Team Pat’s curlinghunde”, “Oldies, but goodies” og i den dur. Sidste år var jeg på “Hyrdedrengen, sorte slyngel og hoppebolden” smiley

Sully er opkaldt efter monsteret fra Monsters Inc. Ronja er måske en røverdatter og Ellie er …… en tandløs hoppebold smiley

• #295   15. apr Team Hurtig Chez smiley

Ellie og the Pezdettes smiley

• #296   15. apr Pt fører “Monsteret, røverdatteren og den tandløse mormor”

(Ellie er opkaldt efter min mormor, og mangler jo et par tænder)

• #297   15. apr Jeg har for første gang fået en hund der laver en virkelig god stå fra naturens hånd. Det er virkelig sjovt - hun står helt urokkelig og målsat den lille myr

Hun elsker at træne

Og at tigge. For nogen er altid sulten smiley

profilbillede
  • #298   16. apr Katten er ikke enig i at han er på slankekur..

Det er lykkes ham at vælte foderautomaten i nat OG få låget af..

Nogle gange er den kat lidt for klog og madglad.

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#299   16. apr Kan han ikke slet og ret være sulten, Frk. Jensen?

• #300   16. apr Martine - jeg stemmer for et fremsendings-kursus!!
    Nøøøøj, hvor jeg også bøvler med den.
    Nimbus har egentlig fin forståelse, men mangler fart.
    JohnJohn har svingende forståelse, men fin fart smiley

• #301   16. apr Karina, Ellie har det som JohnJohn - spurt, for satan, spurt! Retningen er mindre væsentlig smiley

• #302   16. apr Jeg havde katten i bad i går. Hun har en meget fin pels, og minder mest om vådt vat, når hun er våd smiley

Jeg fik vasket olien ud, men farven efter olien bliver hængende smiley

Hun var kun sur på mig i en times tid efter, og hele aftenen i går, puttede hun med mig og Ellie i sofaen smiley

I dag skal Dorit i bad. Hun er givetvis sur på mig indtil på søndag smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#303   16. apr Det er ærgerligt, at man ikke kan poste videoer mere. Jeg ville gerne se jeres hundes fremsendelser - OG Dorit efter bad smiley smiley

• #304   16. apr det er møg træls man ikke kan poste video ... ofte er et billede bare ikke nok ..

• #305   16. apr Du er måske på vej på arbejde ....

- sagde den unge frisørelev, da jeg havde sat mig i stolen og gjort klar til voks af bryn og farve ..

" .. næ, jeg skal bare ud at træne med min hund .."

Og så kom jeg til at se det komiske i situationen. Mig, med træningsbukser med mudder, slidte støvler og en hoodie med snask og savl og et enkelt hul eller to "Jeg vil gerne have ordnet mine øjenbryn" smiley smiley

Hun har nok tænkt "tja, der er nok noget andet og mere presserende damen kunne trænge til at få ordnet" smiley smiley

Men ja, jeg skulle ud at gå spor lige bagefter, og frisøren lå på vej til dagens spormark .. så deeeet .. smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#306   16. apr Ja det er virkelig træls den funktion er blevet fjernet. Videoerne gav lige lidt ekstra herinde.

Her er 2 som er glade for at være sammen igen smiley
    Luka har ikke spist tørfoder siden sidste onsdag.
    Men fordi keglen er hjemme og spiste så ville hun os smiley

Kommentér på:
Snik snak 8 anno 2025

Annonce