1.294 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 44 Svar

Hold hunde inde i haven... og ulve ude af haven Hold hunde inde i haven... og ulve ude af haven

Bare en hurtig hjemmelavet tegning af ... hvordan man holder sine egne hunde INDE i haven .... og ulve UDE af haven.
Hvis man vil holde hunden INDE i haven, sætter man det skrå net på hegnet indvendig mod egen have.
Hvis man vil holde ulve UDE af haven , sætter man det skrå net udvendig på hegnet. ...... så kan ulven ikke hoppe over. smiley

Eller måske begge dele ? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skal have fjernet hvepsebo 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.149 kr.
  • Møbler på plads efter gulvslibning 2.500 kr.
  • Nedtagning og bortskaffelse af trampolin 300 kr.
  • Elektriker - opsætning af lamper plus stikkontakt 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hold hunde inde i haven... og ulve ude af haven
  • #1   2. jun Hvis nogle ulve kan det samme som visse hunde, og det kan de garanteret, så kan de klatre over. Så løsningen ville nok være net hen over hele haven. God fornøjelse.

• #2   2. jun Hvorfor skulle en ulv ville ønske at hoppe ind i en have for at skade en hund? Ulven er, trods alt, et fornuftigt, vildt dyr. Den slås ikke for at slås, sådan som mange hunde gerne vil det. Den slås for at overleve. Når noget truer den, slår den fra sig, og det kan ende fatalt. Men den render jo ikke rundt og dræber hunde i fru Jensens have, fordi den er blodtørstig.

Men ja, en hund der hopper ud af haven for at uddele bøllebank til en ulv, vil helt sikkert mærke konsekvenserne smiley

• #3   2. jun #1....Nååh ... ja ... Det er jo også ret ofte , man ser hunde klatre over et skråtstillet hegn hængende med ryggen nedad.

• #4   2. jun Anne, når den er sulten kan alt ædes.

Bitten, jeg har set hunde løse større udfordringer.

• #5   2. jun Susanne .... Er du nu inde i en periode igen ... hvor du absolut skal sige alle imod og brokke dig over ALT . .... Både i snik-snak tråden .... og nu her i denne tråd.

Så bliver det sgu' nogen lange dage vi skal igennem ... smiley

• #6   2. jun Sandheden er jo ilde hørt. Jeg kendte faktisk den slags hund. Hun er så død i dag, men der skulle mere til at holde hende inde. Om du vil det eller ej kære Bitten.

• #7   2. jun Ryg en bønne mere, Susanne!

• #8   2. jun Jeg ryger ikke heller ikke bønner. Så det må du gøre alene.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 125 Emner: 30 Svar: 3.909
    #9   2. jun Sådan et hegn siges, som skrevet, at holde katte inde - men OK, vi ved jo alle, at ulve klatrer langt bedre i såvel træer som alt muligt andet end katte smiley

• #10   2. jun Isabelle, måske mener Susanne RACEKATTE, der jo som bekendt, efter hendes eget udsagn, ikke har skyggen af instinkter eller egenskaber (ud over at de elsker at blive vasket, fønet, få brugt 4 slags balsam og styling, køre bil og blive strakt ud) smiley Selvfølgelig kan de ikke klatre - tænk hvis de viste at var DYR smiley

• #11   2. jun Som du dog kan sige det .... smiley smiley smiley

• #12   2. jun det er dejligt at læse at ulve for fremtiden ikke er blodtørstige, men kun dræber når de er sultne ... er sikker på det giver mange fåreavlere ro i maven ... ironi kan forekomme ...

• #13   2. jun Hanne: Ja ligesom hunde ikke?
    Hvem står for de fleste skambidninger af husdyr og vildt i Danmark hunde eller ulve?
    Hvem står for de fleste drab og angreb på hunde, hunde eller ulve?
    Hvem står for de fleste angreb på børn, hunde eller ulve?

Hvis vi skal af med ulven hvad er så argumentet for at hunde skal være her?

• #14   2. jun Hanne, kan du ikke selv se forskellen? Om en ulv forcerer et (højt) hegn, for at dræbe et andet rovdyr (som den i udgangspunkt ikke vil æde, for rovdyr æder sjældent rovdyr). Eller om en ulv hopper over et lavt hegn på 110 cm, for at jage et byttedyr, og så pludselig befinder sig i en buffet af panikslagne byttedyr?

Og ja, din lille, søde Oda ville også skambide så mange får som muligt, hvis hun kom ind i en fårefold. Det sker cirka konstant, at hr og fru Jensens søde Fido skambider vildt og husdyr. Det var en hund der for år tilbage nedlagde en tyrekalv på 400 kg ved Thorning (selvom alle råbte at det var den stygge, blodtørstige ulv). En fåreflok i Lisbjerg blev for et par år siden skambidt, og et par får brød gennem hegnet og flygtede ned på Djurslandsmotorvejen. Ulv? Næh, det var Fido.

Mine hunde har dræbt et utal af mus og rotter, og Dorit har en enkelt harekilling og et par fugle på samvittigheden. Jeg er umiddelbart ikke bange for at hun i ren blodrus dræber alle små hunde…

Alle rovdyr går i jagt, hvis de bliver sat i situationen. Men der er forskel på at dræbe et konkurrerende rovdyr og på at gå efter et byttedyr.

• #17   2. jun Jeg har ikke sat mig ind i kravene til det de kalder et ulvesikkert hegn ift. indhegning af får.

Men min lille unghund på 11 måneder som har en højde på cirka 42-43 cm er lige hoppet over min hæk som er 140 cm, hækken har et "indbygget" hegn som er 125 cm.

Hendes eneste motivationsfaktor var at hun rigtig gerne ville ud til mig på den anden side, fordi jeg gik og trænede med min anden hund og hun var super misundelig.

Ud fra det faktum at min lille hund kunne gøre det, så kan jeg levende forstille mig hvor højt et reelt ulve sikret hegn skal være for at være ulvesikret, da der er helt andre drifter i spil.

Men at gå med tanker om at skulle ulve sikre sin have er vist det rene hysteri.

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#18   3. jun Min ex og jeg omdannede vores have til Fort Knox (cirka) for at holde Lina inde. Hegnet var 180 cm højt - men ved fyrretræet var en lille forhøjning............. Her kunne udbryderdronningen forcere hegnet smiley
    Løsningen blev en "hylde" på toppen af hegnet ved fyrretræet. Nu kunne Lina ikke sætte fra med bagbenene, når hun hoppede op smiley
    Linas datter Kela kunne man holde inde med et hegn på en halv meters penge, vil jeg tro smiley

profilbillede
  • #19   3. jun @Maya ... der er nogle ejere der har ansvar og som ikke burde have ret til dyr ...
    hvem har ansvar for ulven ...
    @ Anne ... jo det kan jeg godt , men jeg er stadig anti-ulv !!

• #20   3. jun Hanne. Hvad har det med sagen at gøre?
    Er det ok at hunde bider andre hunde/dyr og mennesker, fordi der er nogle der har ansvaret.

Hvad bygger din uvilje mod ulven på?
    En række angreb på får? Er det værre end alle de angreb/ skader hunde forvolder?
    Det giver ingen mening, så skal alle rovdyr og større dyr på hele kloden jo fjernes.

Der er flere dødelige haj angreb, flodheste angreb, kattedyrs angreb og selvfølgelig hunde angreb end ulve angreb, gi mig et ordentlig argument hvorfor ulven er så skræmmende.

• #21   3. jun næe, nu taler vi om et rovdyr der har været væk .. og som er kommet tilbage i en tid hvor befolkningstæthed ikke rigtig spiller godt sammen med rovdyr af den str ... ,andre steder i verden har de historisk uden ophold levet med de rovdyr der er ..

• MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 158
    #22   3. jun Hanne, men hvorfor spiller befolkningstætheden ikke sammen med at ulven lever i naturen?

• #23   3. jun MC forstår ikke sit spørgsmål ...

jeg synes befolkningstætheden i DK er blevet for tæt til rovdyr af den str, omvendt sagt vi har ikke frie vidder der er store nok til ulven kan jage og blive mæt derude hvor den ikke kommer for tæt på mennesker og dyr der holdes af mennesker (fx fårefoldene) ...
    det er min mening ... jeg gider faktisk ikke argumentere frem og tilbage .. jeg blev bedt om et argument, det er det jeg mener og jeg kommer ikke til at ændre mening ..

• #24   3. jun Hanne, jeg kan faktisk godt forstå at du er imod ulven, og bange for den, når du lever i en overbevisning om, at den løber rundt og dræber alt på sin vej for sjov. Men der er oplysning måske vejen frem. Det kræver selvfølgelig at du er åben for at andre holdninger, og det kan jeg være i tvivl om du er.

• MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

#25   3. jun Hanne, du kommer bare ikke rigtig med nogle argumenter. For der er jo både plads og mad nok.
    Men det er helt fair du har en anden holdning, det er ikke det. Det er også svært at tænke rationelt, når man er angst, og det er helt okay.

• #26   3. jun @ MC var ikke klar over det er et forhør ...

@ Anne ... NEJ ikke alt på dens vej, det den gør i fåreflokke er nok for mig, og at den går ind i boligkvarterer ... imo vil et vildt der har plads nok holde sig langt væk fra byer/beboelse ..
    Du behøver ikke tvivle, jeg er ikke åben overfor anden holdning ... i mange ting er jeg åben for debat og holdninger ... ikke her ... der er omvendt intet der har overbevist mig om at ulven ikke kan undværes i vores natur ..

• MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

#27   3. jun Hanne, jeg ved ikke lige hvad du snakker om. Jeg spørger dig jo bare, men det er også bare i orden, at du ikke vil svare (eller reelt ikke har et argument).

• #28   4. jun Jeg har det argument at jeg ikke mener DK arealmæssigt er stort nok til at ulvene så at sige får de optimale forhold, dermed kommer de imo for tæt på hvor mennesker lever og holder fx får ...det har jeg vist skrevet ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#29   4. jun Jeg er ikke enig med dig,Hanne, men jeg synes dit argument om, at der nok ikke er plads nok til ulve i Danmark holder. Min uenighed går på, at nu hvor ulven ER her, må vi finde på måder at beskytte fårene - og det er ikke ved at skyde ulvene.
    Hvis fårene hegnes grundigt ind, vil ulvene nok trække sig fra DK igen.

• #30   4. jun Det er så nemt for os der bor på Sjælland at sige .... "Nu er ulvene her jo, så ma vi bare sørge for at beskytte os / vores dyr.
    Jeg har da en ide' ..... Indfang ulvene i Danmark .... sæt dem på en lastbil og kør dem hen hvor de kommer fra hvor der er masser af plads til dem . smiley

Læs .. inden jeg bliver "overfaldet" .... Jeg skrev jo det bare var en ide' ..... ( god eller dårlig ) smiley

• #31   4. jun @Nittib ... nu ved jeg godt ikke alle der så at sige er pro-ulve bor i områder hvor de ikke er ....MEN det er en af opfattelser, at det er SÅ nemt for folk, og skrivebordsfolk der bestemmer at have et romantiseret forhold til hvordan en natur skal være, og et sammenspil mlm mennesker og natur skal være, når man ikke er dem der skal se det, og få det til at fungere i en hverdag ..
    Det var så at sige det samme der skete for dyrene på Djursland det skulle klare sig selv året rundt, men dette på et areal defineret af mennesker .. de vilde dyr vandrer hvis ikke forholdene kan skaffe dem føde, det kunne de derovre ikke ... heldigvis er der faldet straf for, og udtalt det ikke var i orden .. men det er nemt når det ser godt ud på et papir og man har virkeligheden på afstand ..

jeg tænker såmænd på både menneskene og ulvenes forhold i min anti-ulv holdning ..

• MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

#32   4. jun Men mon ikke ulvene forsvinder igen, hvis der ikke er plads nok eller ikke er mad nok.
    Og mon ikke der kommer reguleringer, hvis de en dag skulle gå hen og blive et problem.
    Og jo, jeg lever side om side med ulvene, med dyr der går uden ulvesikkert hegn, så det er ikke fordi jeg sidder på Sjælland og spiller klog på jydernes vegne (jeg kan dog ikke forstå hvorfor sjællændere ikke skulle kunne have en reel holdning, bare fordi de ikke bor med ulvene - jeg tænker mange af dem ville have samme holdning, hvis de gjorde).

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#33   4. jun Må man ikke have tanker om og overvejelser over noget, man ikke selv lever med, Nittib?

• #34   4. jun #133 ... Isabelle ... joo da... men hvis der pludselig kommer en ulve familie rendende udenfor dine mange vinduer i Nordsjælland og kigger sultent på dine hunde ...... så glæder jeg mig til at læse dine kommentarer om det her på HG .... smiley smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#35   4. jun Det vil godt nok også være lidt af en historie, Nittib smiley

• #36   4. jun jeg skrev jo også at ikke alle der er pro-ulv er langt fra hverdagen med dem, eller langt væk ... men en del af dem er, og jo man må have holdninger, selvfølgelig, men stadig er det nu en gang nemmere at have en pro-holdning når man ved at ens omgivelser, mennesker eller dyr er om ikke direkte truet, så heller på nogen måde berørt .. det er stadig "bare" et dyr man kan beundre, man skal ikke forholde sig til den den rent praktisk ..

@MC, det er gisninger, men Jeg tror så modsat at mange af de der ikke skal forholde sig til at en ulv kan få indflydelse på deres omgivelser ville ændre mening hvis de kom ud til en skambidt fåreflok ...
    Og nej så længe vi har fritgående dyr i hegn så tænker jeg ikke ulven forsvinder igen, den har jo ikke et mad-problem med at om man så kan sige territorieplads problem, og der gør den så som alle andre vilde dyr, finder en løsning og søger derhen hvor maden er ..

• #37   4. jun Jeg er for at ulven skal blive i Danmark, jeg er født og opvokset og bor i Jylland. smiley
    Vi skal lære og leve med naturen, også rovdyrene, men da vi ikke er vandt til ulven, så er det nok svære for nogle og forholde sig til.

Hvor ræven er vi vandt til selv om de også gladeligt angriber høns, kaniner og får. smiley
    Jeg har boet på en efterskole hvor en ræv havde dræbt og spist af en af vores får der, men det er mange år siden.
    Har også set hvor en ræv havde dræbt nogle kaniner eller nappet nogle høns.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#38   4. jun "Andres byrder er lette at bære", Hanne.

Jeg har oplevet en skambidt fåreflok. Her var det hunde, der var problemet smiley smiley

• #39   4. jun " imo vil et vildt der har plads nok holde sig langt væk fra byer/beboelse .."

Alligevel ser vi hjorte, ræve, harer osv. tæt på beboelse. Så enten er der ikke plads nok til disse eller også er det kun et problem, når dyret er stort nok/kan nedlægge større dyr.

• #40   4. jun @ Erika ... dy har fuldstændig ret, det oplever vi også her i yderkanten af Aarhus, en by der er vokset udad, ud hvor dyrene tidligere havde pladsen stort set for sig selv ... mennesket indtager pladsen og dyrene er enten nødt til at trække sig, eller vænne sig til at leve tættere på ..
    Imo kun en illustration af at der ikke er den fornødne plads .. ihvertfald ikke i alle områder af DK .. så er der nogen dyr det er nemmere at håndtere et tættere samliv med end andre ..

• #41   4. jun Min afdøde Ghini, var meget tæt på at blive ædt af en ulv i 2018, hun havde heldigvis halvkvæl på, som hun ikke kunne glide ud af.

Citat fra en artikel jeg skrev til Myndenyt og et billede af en af de ulve som stod lige nedenunder hegnet og ventede på at den rigtige frokost blev serveret et kvarter senere smiley

"Jeg vil dog anbefale, at man har et godt øje på sin hund også selv om den skal være i snor i parken. Der er mange fristende dufte og hegnet omkring dyrene er mange steder ikke højere end de fleste af vore mynder fint kan springe over det. Det fandt vi ud af, da vores egen ellers meget ”fornuftige” og rolige whippet Ghini på 7 år, pludselig satte i et spring over hegnet ind til ulvene. Havde min søn Thor ikke haft et godt tag i snoren og hurtigt fået hevet hende op igen, var hun med ret stor sandsynlighed endt som ulvefrokost.
    Så galt gik det heldigvis ikke, og da adrenalinchokket havde lagt sig, nød vi resten af dagen i fulde drag og vi tager gerne på udflugt til Givskud ZOO en anden gang"

profilbillede
  • #42   15. jun Hund jager ulv, hund kan ikke stoppes, ulv flygter. Ulv stopper endelig op og vender front mod hund, hund bakker og bliver fanget af sin ejer.

Er det ulven eller hunden, der er problemet?

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0HxUHgBavUUYszNbx4Vb8cbcaF6wTUXjQD1UVLhU6ca6jAtW2dFiemQVfVXoEsEu3l&id=100057038577201

• MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

#43   15. jun Tja Anne, hvis man spørger hr. og fru Danmark, så er det helt sikkert ulven. Den er jo søgt alt alt for tæt på mennesker, når den pludselig er så tæt på, at en hund kan jage den smiley

• #44   15. jun en hundeejer har altid ansvar for at have styr på sin hund ... tvivler på fårene har været på ulve jagt ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#45   16. jun "Er det ulven eller hunden, der er problemet?" (#42)

Hunden!!!
    Hvorfor faen har man en løs hund i en nationalpark?
    Nu er Dyrehaven jo af en noget andet størrelse, men intet tænkende menneske ville vel slippe en hund løs hér - håber jeg.

Kommentér på:
Hold hunde inde i haven... og ulve ude af haven

Annonce