{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.706 visninger | Oprettet:

Hvilken hund? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg tænker meget på at udvide vores familie til sommer når vi får noget større smiley
Men vi er stadig meget i tvivl om hvilken hund vi skal vælge, eller dvs. vi ikke rigtig kan blive enige.
Min kæreste er mest til Amstaff, Amerikansk bulldog eller Engelsk bulldog.
Min drømmehund er helt klart en Golden retriever, som det altid har været. Vi har haft hund før, så det er ikke vores første hund sammen.

Vi går meget op i at vores økonomi er til det, samt pladsen + det er en hund der passer til os.
Jeg ved ikke om der er nogle der kan hjælpe lidt med det.

- Det skal være en hund der ikke er super aktiv og kræver rigtig meget motion. Min kæreste og jeg er ikke de største naturmennesker og går ikke super lange ture. Derimod cykler vi rigtig meget.

- Vi bor i en lille lejlighed nu, men som skrevet bliver det først til sommer vi kunne tænke os en hund. Til den tid har vi en større lejlighed, måske med have til. Dog er det ikke med sikkerhed. Men ellers er der i den by vi bor i masser af grønne områder, skov og marker.

- Den skal kunne være alene nogle timer om dagen. Jeg arbejder mest om aftenen og min kæreste arbejder mest om dagen, så vores vagter er meget forskudt, så der vil næsten altid være én hjemme. Men alligevel er vi begge tit på kurser indimellem, hvor hunden godt må kunne være alene hjemme.

- Hunden skal kunne med katte, da vi har to i forvejen. Det kunne vores forrige ikke, hvilket er grunden til at vi desværre ikke har ham mere. Vi havde to katte i forvejen, men han havde af en eller anden grund set sig sur på alle katte. Vi prøvede alting, men ingenting hjalp. Nu har han fået en rigtig sød familie på Lolland.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hund?
  • #1   7. feb 2008 Ville anbefale en engelsk bulldog (:

    - Tror jeg ville være et godt valg (:


  • #2   7. feb 2008 Hvis den ikke må være alt for aktiv er en Golden da ikke lige sagen - det er jo en jagthund...

  • #3   7. feb 2008 Hvis i vælger en engelsk bulldog skal i bare være opmærksom på at deres helbred generalt ikke er særlig stærkt. De lider ofte af vejrtækningsproblemer, led og knogleproblemer, øjenbesvær,svamp i ansigstfolderne allergi og så kan de ikke føde deres hvalpe selv.

    Så den kan godt gå hen og blive en noget dyr fornøjelse.


  • #4   7. feb 2008 Jeg tror I skal kigge på selskabshunde, hvor der er større chance for at aktivivtetsniveauet ikke er så højt. De er måske lidt langt fra Amstaff og Golden Retriever, men prøv at kigge i et hundeleksikon og se om der ikke er en race der passer til jer. Held og lykke.

  • #5   7. feb 2008 jeg ville sige en fransk bulldog

    ellers så kige de forskællige racer her http://www.hundeleksikon.dk/ det er self kun en vejledning for andre hunde af samme race kan jo godt have det lidt anderledes


  • #6   7. feb 2008 Anne T * Cody BIS 3 Veteran *
    Nej det er selvfølgelig rigtig. Selvfølgelig må den være aktiv, det er alle hunde vel smiley
    Men nu tænker jeg nok også mest på vores forrige hund, som var blanding af Schæfer og labrador. Hans energiniveau var tårnhøjt og var slet, slet ikke til at trætte. Vi aktiverede ham både psykisk og fysisk, men han blev bare aldrig rigtig træt og kunne jagte vores katte i en evighed.


  • #7   7. feb 2008 Astrid - Jeg er desværre slet ikke til mindre hunde. Hvis jeg skal have en hund, skal det værre en af større størrelse.
    Men som sagt er det også kun i vores overvejelser endnu


  • #8   7. feb 2008 Men bortset fra hvad så vil det hjælpe en del hvis du fortæller lidt om hvad i kan tilbyde hunde mth, aktivering, hvor meget den skal være alene osv.

  • #9   7. feb 2008 Anne Julie -
    Jamen den skal ikke engang være alene hver dag. Men ca. hveranden uge er jeg på kurser som varer 4-5 timer, mens min kæreste er på arbejde på det tidspunkt. Så der skal den kunne være alene hjemme. Men udover det, vil næsten altid en af os være hjemme.
    Det må gerne være en hund der både kan lære og kan lide at løbe mens man cykler. Som sagt er vi ikke de store udemennesker, men vi cykler rigtig meget.
    Udover det, vil den komme til træning og svømning også.


  • #10   7. feb 2008 men ellers så hundeleksikon den er nu god, men der er mange hunde på

  • #11   7. feb 2008 Inde på pedigree.dk kan man tage en test der kan guide en lidt. Man skal bare besvare nogle spørgsmål og så kommer siden med forslag. Det er ret overfladisk, men måske kan den test give et fingerpeg om hvilke slags hund i skal kigge efter.

  • #12   7. feb 2008 » LykkePigen « -
    Jeg tror desværre ikke at en Golden's aktivitets niveav ligger så pokkers langt fra en shæf./lab. blandings, så jeg vil stadigvæk sige at det nok ikke er sagen... Du skriver jo også at i ikke er til for meget motion og natur, og jeg ser da helt klart en Golden som en naturhund der kræver en heldel motion og aktivering for at fungere optimalt...
    Er ellers enig med Astrid A i at i nok bør kigge lidt på selskabshunde i stedet for, de findes da så vidt jeg ved også i større størrelse... Og ellers så er der jo de helt store racer som berner og skt. bernherd og i den stil som jeg tror vil klare sig fint uden overdreven meget motion - men alle hunde skal selvf. aktiveres i større eller mindre grad... ;o)


  • #13   7. feb 2008 af dem du nævner ville jeg vælge en amstaff.. =) men det jo en smagsag.. og et spørgsmål om hvor meget energy man vil bruge på den opdragelses mæssigt og ud og gå ture osv.. smiley

  • #14   7. feb 2008 Jeg kan nu kun anbefale en golden:-) Det er ikke en hund, som behøver overdrevent meget fysisk motion. Den klarer sig fint med nogle lufteture og så noget mentaltræning/motion. Man kan sagtens cykle med den, når den er 2 år og det er jo en vandapporterende jagthund, så den burde ELSKE vand. MEN lov mig at få en med DKK tavle. Der findes hovedløs goldenavl i øjeblikket:-))

  • #15   7. feb 2008 Fint nok med cykling, men synes stadig hunden skal ud og gå hver dag og læse "hundeavisen" :o)

  • #16   7. feb 2008 Engelsk buldog passer til jer.

  • #17   7. feb 2008 OG hvis I oven i købet vælger at gå til træning i retrieverklubben, skal I nok få en hund, som I får glæde af i mange år, med gode råd om aktivering fra trænerne:-)

  • #18   7. feb 2008 Mette - Uha det lyder godt smiley
    Selvfølgelig vil det blive en med DKK tavle.

    Tak for jeres gode svar. Vi vil selvfølgelig tænke meget over det. Der er trods alt et halvt år endnu, til vi beslutter os.
    Men jeg er ikke meget for hverken amstaff eller engelsk bulldog. Det er mest min kæreste. For mig er den eneste rigtige hund en Golden retriever, og hvis den ikke passer til mig, ja så tror jeg ikke jeg skal have en hund lige nu smiley
    Jeg er vokset op i blandt Goldens. Men det er også en stor beslutning at tage, så den skal være godt velovervejet.


  • #19   7. feb 2008 Anita - SELVFØLGELIG skal den det smiley Det skal slet slet ikke lyde som om, at den aldrig vil blive luftet. Den skal selvfølgelig have daglige lufteture, men cykelture oveni ville bare være et plus smiley

  • #20   7. feb 2008 Jeg har haft goldens i ca. 30 år og jeg har da aldrig brugt overdreven motion til mine goldens. Vi har gået til træning og så har vi selvfølgelig trænet hjemme, men sjældent noget med kilometer lange ture. En tur i skoven eller en tur ved stranden ind imellem, men langt fra hver dag:-)

  • #21   7. feb 2008 Jamen det lyder bare alletiders så :o)
    Jamen så synes jeg da ikke at en golden ville være et forkert valg...


  • #22   7. feb 2008 Grand danois er en skøn hund og kræver ikke meget motion. Har selv haft en :o)
    Men man skal være meget opmærksom på fodringen og motionen den første tid af dens liv.
    Og det er ihvertfald ikke en race man skal cykle med de første par år...
    Men en dejlig dejlig blid race :o)


  • #23   7. feb 2008 Det kan da godt være det bare er mig der har mødt nogle "uheldige" eksmplare (i mangel af et bedre ord), men jeg syntes bare der er en tildens til at mange af de Goldens jeg møder er ret hyper i det, vældig søde og rare - med et par mindre heldige undtagelser... Men med temmelig meget krudt i røven... ;o)

  • #24   7. feb 2008 Grand Danois er også en dejlig race smiley
    I det hele taget er jeg vild med alle racer. Lige fra de små til de store. Jeg kan forelske mig i alle hunde jeg møder. Men Goldens er de eneste mit hjerte rigtig banker for.
    Og HVIS den så skulle have brug for mere motion end der lige passer til mit behov, jamen så tager jeg det med :o)


  • #25   7. feb 2008 Anne T.

    Tror at du har været uheldig. Ingen af mine har nogen sinde været det og MEGET få at de maaange hunde, jeg har trænet gennem 15 år har været det:-)) Men det kommer nok også an på, hvor meget ro der er i hjemmet. Ofte er der jo børn i de hjem, hvor der er retrievere og børn har ofte en evne til at stresse hundene, så de bliver mere aktive:-))


  • #26   7. feb 2008 mona: Ej hvor trist :o(

  • #27   7. feb 2008 Mona - Ja lige præcist. Det er også derfor vi snakker meget om det. Da det jo er nogle vidt forskellige racer vi har med at gøre. Min kæreste synes også om ideen om en Golden retriever. Men han siger så også, at så vil han om nogle år have hans drømmehund.

  • #29   7. feb 2008 Mona - Hehe, jeg ville også have det lidt underligt med hvis jeg havde en hund på størrelse med mine katte. Nu er min ene kat halvt maine coon, så han er rigtig stor faktisk smiley
    Jeg tror og håber da også at både hund og katte kan sammen til den tid smiley


  • #30   7. feb 2008 Pia - Mastiff har vi faktisk også snakket om. Synes det er en utrolig flot hund og jeg kan rigtig godt lide store hunde. Jeg tror næsten vi har været alle racerne rundt, for at diskutere dem smiley

  • #32   7. feb 2008 Mette H -
    Nu er de fleste Goldens jeg har mødt ofte på træningspladser og lign. og ingen børn, sååå... ;o) men bortset fra det så giver jeg dig da ret i at det langt hen af vejen er et spørgsmål om hvor meget ro der er i hjemmet og hvad men vender den til... Men stadigvæk så har de fleste Goldens jeg har mødt virket en anelse hyper og jeg ser den også som en aktiv race... :o)


  • #34   8. feb 2008 Rygklapper lige Mette engang. Min golden var godt nok hellere ikke ret krævende. Vi gik bjergture en gang om ugen, men ellers var det "leg i haven" og de 3 daglige lufteture.

    Men han var bestemt ikke ud af jagtlinier, hvilket nok også har en del at sige


  • #35   8. feb 2008 Steen

    En hovawart er en meget mentalt stærk hund og kan være ret hyper indtil den er voksen - hvilket først sker ved 3 år.

    Min hova var i hvert fald en del mere krævende end min golden.


  • #37   8. feb 2008 Søster:
    Nej, mine goldens har heller aldrig været af jagtlinier:-) Jeg har da gået til træning med dem og brugt dem til agility, men det har IKKE været farten, der har trykket mest på......*GG*
    De havde det fint med et stille og roligt liv, men dermed ikke være sagt at de aldrig gad noget, for DET gjorde de. Men de krævede det ikke:-))


Kommentér på:
Hvilken hund?

Annonce