{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.376 visninger | Oprettet:

Når 'Kamphundene' er ulovliggjort ? {{forumTopicSubject}}

( Dette er IKKE et angreb på seriøse, kloge, velinformerede og fornuftige 'muskelhunde'ejere. )

Kom til at tænke på...

For 5-15 år siden var det racer som Rottweiler og Dobermann der var de farlige/seje hunde at eje, for visse typer af tåbelige hjernedøde individer..
Det var altid dem der var i medierne konstant og hele tiden med overfald på gud og hver mand.. De var frygtede og forhadte blandt mange i Dk...
Idag har disse racer fået lidt mere 'fred', eftersom at de tåbelige mennesker bliver tiltrukket af nye og ENDNU 'sejere' hunderacer : Det medierne kalder Muskelhunde eller Kamphunde..

Hørte i Radioen imorges et indslag om at der må komme lovgivning omkring disse racer....
Der har der jo været snak om i lang tid, og MANGE debatter om herinde...
I andre lande ER sådanne love og restriktioner allerede trådt i kraft og det er rigtigt godt synes jeg.. På NOGEN punkter, for det går udover de seriøse hundeejere der ikke holder hund fordi at den er sej og passer godt til ens image...

Men hvis vi nu leger at der kommer sådanne regler i Danmark og hvis vi nu leger at det på en eller anden mystisk måde lykkes at få dem håndhævet så 'Muskelhunden' forsvinder ( Ikke at jeg tror at den gør det *G* , vi leger bare )

Hvad bliver den næste race så ?
Johnny, Brian og Hassan SKAL jo ha' en sej hund....
Bliver det så Rottweiler og Dobermann igen, eller bliver det nogle helt nye racer ?!

Tvivler på på at disse typer vil slå sig til tåls med en Yorkshire Terrier eller en Puddel......

Hvad hvordan tror i det kommer til at se ud ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når 'Kamphundene' er ulovliggjort ?
  • #1   17. feb 2008 Hov, det skal ikke forståes som at alle Rottweiler og Dobermann ejere er tåbelige *G*
    Der er selvfølgelig flest fornuftige ejere... Og det samme mener jeg om 'Muskelhunde' .... Det er bare de ufornuftige man mest lægger mærke til....

    Elsker selv store muskuløse hunde... ( Mest Rottweiler *G* )


  • #2   17. feb 2008 Det bliver vel som det også er nu - diverse blandingshunde..

  • #3   17. feb 2008 ( Og undskyld hvis nogen af jer hedder Johnny Brian eller Hassan - Det er ikke personligt ment ;-P )

  • #5   17. feb 2008 marie hvad mener du så det er for racer...


    stine enligt et meget fedt ene og tage op...


  • #7   17. feb 2008 Patricia -
    Ja, har selv gået lidt og tænkt over det *S*
    De nye racer er f.eks Kangal som i de forkerte og uvidende hænder kan blive en meget farlig hund...


  • #8   17. feb 2008 Umiddelbart tror jeg at molosserne vil blive rigtig populære... Men i virkligheden tilhører vel også betegnelsen "muskelhunde".. Sammen med amstaff'en, dobber'en og rott'en..

    Synes ik man skal forbyde bestemte racer... For det er i største delen af tilfældene ikke hundene der er noget galt med, men der ejere...
    I mine øjne ville det optimale være hvis vi fik et hundepoliti og der kom restriktioner for at holde hund... Fx en form for "hunde-kørekort", så man skulle vise at man har forståelse for hvad det kræver at have hund, fortælle hvorfor man ønsker sig en hund og evt noget med hvilke racer der passer til én og ens behov...


  • #9   17. feb 2008 Anna -
    Jeg er er ikke imod racer som Amstaff og AmBull... Men jeg er imod at de bliver brugt af folk som et sejt vedhæng..

    Men jeg er simpelthen så træt af ord som 'kamphund og muskelhund' for de ord eksisterer slet ikke på papiret og det er helt frivilligt hvad man har lyst til at kaste ind i den boks...
    Men det er jo svært for vi danskere har virkelig taget ordet til os og 'Muskelhund' bliver også brugt af ejerne nu... SÅ er det sgu svært at få bugt med det *G*


  • #11   17. feb 2008 Michelle - Det ér jo netop visse molosser der bliver omtalt som muskelhunde idag...
    De ER populære nu smiley

    Men blandt molosser er det meget bredt hvilke racer der hører under der...
    Så forskelligt som fra Fransk Bulldog og til Newfoundlænder... Så det er meget brdt at være en moloss *G*


  • #12   17. feb 2008 stine ja det kunne det vel meget vel være, men den er jo bare ikke lige sådan at få fingre i... de typer vil vel helst have en de kan få, få minnutter efter de bestemmer sig til at de skla have hund.... eller hvordan...

  • #13   17. feb 2008 Patricia - Nej det har du ret i .... Det skal helst være her og nu...
    Men mange af disse hunde strømmer lige nu indover grænserne og snart vil der være storstilet opdræt af dem for der er jo 'penge i lortet' .. Og så har vi problemet igen.....

    Jeg har intet imod disse 'nye' racer, men jeg har noget imod at mange er førstegangsejere uden synderlig forstand på hundehold... SÅ er det altså et problem....


  • #14   17. feb 2008 stine den med muskelhunde, er vel fordi vi ikke kan sætte nogen ordentlig betegnelse, for hvis vi skulle det, ville det jo være forskellige grupper vi skulle have fat i.... så hvad skulle man kalde amstaff, ast, ambull, presa, cc, rotterne, dobber, osv....

  • #15   17. feb 2008 stine ja vi kan vist godt blive enig om at hvis det ene problem bliver fjernet så finder de bare et andet... det er jo ligeom hvis hunden bider i skoen, og vi bare fjerner den, så finder den da bare noget andet at bide i...

  • #17   17. feb 2008 Stine - nu er en fransk bulldog jo ik en molos... Men en selskabshund af lille molosser-type smiley

    Jeg synes da bestemt ik molosserne er vildt populære... ik i forhold til visse andre racer, som fx amstaff'en og ambull'en...

    Derudover så er jeg helt enig i, at der mangler en klar definition af hvilke racer der indgår i "muskelhunde" betegnelsen... Men indgår én molos, må de da alle indgå... Det er da netop MUSKELhunde... smiley


  • #19   17. feb 2008 Marie: Helt enig i det med betegnelserne. Hvorfor ikke kalde racerne det de er..

  • #20   17. feb 2008 Patricia - Alle de racer du nævner der - med undtagelse af Dobermann, er Molossere...
    Så dem vil jeg kalde Molosser *G*
    Men tror aldrig at dén betegnelse vil vinde over ordet 'muskelhund' .. desværre.. For så ville vi jo netop ha' bare lidt fakta at klamre os fast til,,


  • #22   17. feb 2008 Stine: AST er ikke en molos -det er en terrier.

  • #23   17. feb 2008 Michelle - Både Fransk Bulldog og Boston Terrier er oprindeligt Molosser som bare er flyttet gruppe nu...

    Meto - Du kan se hvilke racer der er molosser her, samt læse om historie, standard og alt hvad du vil vide - ved at klikke på hver enkelt race :
    (link fjernet)


  • #24   17. feb 2008 Tue - Kig på mit Link. Den hører alligevel ind under Moloss i en undergruppe..

  • #25   17. feb 2008 Tue - Gør det lige nemt for dig *G*
    (link fjernet)


  • #26   17. feb 2008 marie vi er helt enige i at der burde holdes fast i de grupper, men jeg synes faktisk at det er muskelhundeejerne, der selv stiller op til at deres hunde skal hedde muskelhunde

  • #28   17. feb 2008 Jeg vil nu stadig holde på at AST skal klasificeres som terrier (hvilket den jo også er), men ja der er jo også noget "bull"-blod i dem.

  • #29   17. feb 2008 Tue - Enig , Det ér en Terrier, men hører også ind under Moloss.....
    Lidt personlighedsspaltet kan man jo altid være *G*


  • #31   17. feb 2008 Volkadov - Bare på få måneder er der allerede kommet mange Kangals herind. Hvor der ikke var en eneste før..

  • #32   17. feb 2008 Jeg tror så at problemerne med muskelhunde ejerne er så stort fordi der er gået mode i det at have hund. For 10 år siden jamne da skulle folk ikke tilnærmelsesvis have hund. Nu skal god og hver mand da have en.
    Og selv ellers fornuftige mennesker laver kæmpe brølere. Seneste er en familie anskaffer sig en amstaff. på 6 måneder, og så lader deres små unger lufte den i en sele som den smutter ud af, og tanser rundt i hovedet på de hunde som den kan se, og ungernbe kan ikke fange den og folk er vildt oppe at køre.
    Da de voksen så kommer ilende efetr kald på mobil, ja så er deres svar at de har købte den fordi de har hørt og læst, at det er sååå dejlig en familiehund.Grrrr-----


  • #33   17. feb 2008 Maria - ENig , har det præcis som du skriver.

    Irene - Ja, der burde blive fokuseret på at de få ødelægger det for alle de seriøse.
    Det synes jeg bliver glemt lidt i mediedebatterne....


  • #34   17. feb 2008 Det er jo tit når der kommer nye,hunderacer til at de går hen og bliver modehunde.Det samme er sket for f.eks. de forskelige kamphunde der er her i landet,tror det bliver svært at gøre så meget ved det.Da det tit er de forkerte mennesker der får de hunde,og bliver de forbudte finder de bare andre racer i stedet for. Man bør nok tage disse racer noget mere ind i de forskellige hundekluber end det man gør i dag,og så fortælle folk hvad det er de har fået af hunde.Og sørge for at de får den rigtige vejledning og træning.

  • #35   17. feb 2008 irene jeg tror der er flere uansvarlige ejere.... jeg synes at have læst at kun 6000 var registreret, så må man jo sige at hvis der er 20000 så er der 12000 uansvarlige....

  • #36   17. feb 2008 http://www.youtube.com/watch?v=hwYxRGV-kBc

    Prøv lige at se her.


  • #37   17. feb 2008 Sådan en vill jeg nødig møde en mørk aften.

  • #38   17. feb 2008 Anne Julie - Nu har jeg kun lige set de første 30 sekunder af filmen og jeg gi'r ikke meget for alle de der youtube fremstillinger af diverse hunde.. Alle hunde kan se drabelige ud i de rigtige klip...

    Jeg har det som jeg skriver længere oppe sådan : Sådan en kæmpe stor, vagtsom hund vil helt sikkert være en fantastisk hund i de rette KYNDIGE hænder og omgivelser...
    Det er lige så snart den forkerte og uvidende person går ind og køber sådan en hund at det kan gå så grueligt galt !


  • #39   17. feb 2008 jeg vil personligt ikk håbe at de fantastiske muskelhunde forbydes, for jeg vil nu gerne have flere end bare min egen.. men idoterne der køber dem o misbruger dem skal forbyds,,

    men hvis de skal ha en ny type hund tror jeg de kaster sig på schæferen


  • #40   17. feb 2008 Irene - enig enig... Men mener stadig at den KAN styres.. Det er måske bare svært hvis den er ude af vante rammer....

    Jeg synes selv at jeg har stort kendskab til de store hunderacer, men jég ville aldrig nogensinde indlade mig på sådan en kæmpe stor og OGSÅ psykisk stærk hund ! *G*


  • #41   17. feb 2008 Jeg FRYGTER at doberen eller rotten bliver modedyr igen. Hver gang en race eller type bliver modehund, ender det i en fuldstændigt ukontrolleret avl for pengenes skyld. Denne avl resulterer i syge og mentalt dårlige/ustabile hunde. Dette kombineret med en ejer som køber hunden som genstand uden at sætte sig ind i hunden og dens behov, ender i katastrofe. Dober og rottefolket har "kæmpet" en brav kamp for at fjerne det blakkede ry fra 10-15 år siden, og vi med doberne kæmper stadig med et ry om at de før eller siden bliver sindsyge. Det er og bliver skruen uden ende desværre...

  • #42   17. feb 2008 Stile
    Et godt indlæg du har lavet, flot at dur tør og orker smiley


  • #43   17. feb 2008 Ja hvem er stile smiley jeg mener Stine

  • #44   17. feb 2008 Jeg tror det bliver de tre racer, som var i mediernes søgelys før, der kommer det igen, hvis "kamphundene" bliver ulovlige - eller mindre populære.
    Altså rotte, dobber og schæfer.

    Når alt kommer til alt, så er de tre racer jo ikke blevet mindre "farlige" i folks øjne, der er bare nogen nu, der er "farligere"

    Vi mærker ihvertfald ikke den store forskel fra for ti-femten år siden til i dag når det angår niveauet af folk, der skifter fortov, når de møder vores lille schæfervaps. Forestillingerne om, hvad de er og ikke er blandt folk, der ikke kender racen på nært hold er også den samme..

    Intet nyt under solen der...


  • #45   17. feb 2008 Frank - Godt skrevet ... Enig, tror stadig at doberen har 'det værste ry' af de 'gamle populære seje racer'

    Citronmåne - Brugte også lidt tid på at formulere emnet ordenligt så ingen blev stødt og det var objektivt - Netop fordi at det er et potientielt følsomt emne.. Glad for at det lykkedes ! smiley

    CH - Enig ... Hvis de tre' gamle' racer kommer i de forkerte hænder, bliver de hurtigt ødelagt og farlige...
    Oplevede faktisk ikke de store fordomme når jeg gik i byen med min brors store Rottweiler. Mere beundring så har ikke rigtigt mærket til det.. Vidste ikke at folk stadig synes at Schæfer er en farlig fætter...
    Kan huske da jeg var yngre kunne jeg ikke li' Schæfer og Rottweiler, nok af den grund mange ikke kan li' 'muskelhunde' idag.. Uvidenhed og oplevelser med hunde der har været ejet af de forkerte mennesker...
    Det er sjovt som det ændrer sig når man møder nogle fantastiske eksemplarer af racerne *G*


Kommentér på:
Når 'Kamphundene' er ulovliggjort ?

Annonce