{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

Halsbånd/sele {{forumTopicSubject}}

Jeg nyder at se alle jeres billeder fra jeres træf. Men en ting slår mig næsten uanset hvilke træf, jeg har set billeder fra: Mange af hundene har halsbånd eller seler på. JEG mener at det kan føre til uheldige episoder som afrevne negle og knækkede tænder. Er jeg helt galt på den?? :-))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halsbånd/sele
  • #1   15. maj 2008 Mette H: jo hvis hundene ska løbe frit og lege ka det da godt ske at nogen kommer til sade med negle og tænder.. men mener samtidig det ka give større problemer hvis INGEN hunde har sele eller halsbånd på, og der så er nogen der blir uvenner..

  • #2   15. maj 2008 Tja jeg er en af dem, som har sele eller halsbånd på mine, når vi er ude og lege med andre og må ærlig tilstå, at jeg aldrig (kald mig bare tankeløs), har tænkt de tanker, men du kan da bestemt have ret.........

  • #3   15. maj 2008 Gæt hvem:

    Ja, det kan der være noget om.......Jeg ville bare være bange for at min hund kom til skade emd enten det ene eller det andet, men nu er vores hunde også til at stoppe med stemmen, hvis der bliver noget brummeri imellem hunde af samme køn. Ved godt at det ikke er sådan med alle:-))


  • #4   15. maj 2008 Jeg synes ikke rigtige halsbånd, som sidder ordentligt umiddelbart giver anledning til bekymring.

    Seler er lidt mere lala, de skader nok ikke som sådan, men de er jo heller ikke behagelige, når der skal tumles og leges. Omvendt kender jeg f.eks. en, som ikke bruger halsbånd, men kun en sele (som sidder tæt og egentlig ser fint behagelig ud), som indimellem har brug for at kunne få fat på sin hund, og så er det jo nødvendigt.

    Men kvælerkæder er en anden sag og noget forbandet stads. Udover at de i det hele taget er frygtelige, skadelige og slet ikke bør anvendes, så kan de nemlig i høj grad skade de andre hundes tænder. Så de skal pilles af - helst permanent, men i hvert fald hvis hunden skal have lov til at lege med min.

    Det er de færreste folk, der tager det hensyn i hundeskove etc., så jeg kan kun opfordre til, at flere bliver opmærksomme på det og hjælper med at opdrage på de ejere.


  • #5   15. maj 2008 Jamen, det kan også bare være mig der er sær, men mine hunde leger aldrig med hunde, som har halsbånd eller seler på. Så er vi ude over DET problem:-))

  • #6   15. maj 2008 Ja, jeg vil så hellere undvære halsbånd/sele og få en bøde hvis min hund skulle stikke af (hvilket givet ikke ville finde sted) end jeg ville lade den ødelægge sig selv og andre med halsbånd/sele. Men som skrevet, er jeg nok bare sær:-))

  • #7   15. maj 2008 Hmmm nå ok , måske det er mig der er dum, men hvordan skulle hunde komme til skade med halsbånd på, det har jeg aldrig før hørt om????
    Mine 3 bruger alle halabånd og leger mange timer om dagen, har aldrig oplevet noget som kunne skade dem....
    Mon ikke der er lang flere farlige ting , hvor de leger som de kunne komme til skade på??? Måske bare ved at springe så ??


  • #8   16. maj 2008 Gitte P:

    Det kan de ved at rende og tage fat i nakken, som mange hunde gør og derved kan tænderne sidde fast i halsbåndet eller selen og knække eller bliver revet ud. Har oplevet en, som knækkede en hjørnetand, så den måtte i narkose og have tanden fjernet. Har også oplevet hunde, som hopper op ad hinanden og en negl hænger fast og bliver revet af. Jeg siger ikke hvad folk skal gøre, jeg undrede mig bare:-))


  • #9   16. maj 2008 Mette: Jeg undre mig bare modsat, for har godt nok aldrig oplevet det eller hørt om det, men det har jeg så nu...ss

    ;o)


Kommentér på:
Halsbånd/sele

Annonce