Hund nummer 2 {{forumTopicSubject}}
Da vi er ved at købe hus med en stor have, går vi samtidig med tanker om at få en hund mere.
Vi har også en samojede på lidt over 2 år.
Hund nummer 2 skulle også gerne være en hanhund, da vi skal have en anden race end samojede, og ikke vil have nogen hovsa parringer
Dog er vi lidt i tvivl om race.
Valget ligger mellem en Golden Retriever og en Rottweiler.
Vi har begge en forkærlighed for Rottweileren, men har også snakket om GR netop pga. deres gode sind, som højst sandsynligt ikke vil give nogle problemer selvom det er 2 hanhunde.
Rottweileren er kommet på tale både pga. vores kærlighed for racen, samt det at huset ligger i et område der er en smule øde, og kæresten gerne vil kunne føle sig mere tryg ved at have en hund der også har lidt vagtgener i sig, ikke at hunden på nogen måde skal bruges som vagthund.
Der hvor vi kommer i tvivl med Rottweileren er om det vil gå med 2 hanhunde. Rottweileren vejer jo det dobbelte af samojeden og vi er derfor bange for om Marco vil blive kuet af den når den bliver ældre.
Skal vi holdes os til GR eller kan det komme til at fungere med en Rottweiler mht aldersforskel og det at de vokser op sammen?
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.328
dec 2004
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 40 Svar: 152
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.538
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.328
okt 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 337
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 74
jul 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 25 Svar: 303
Hvor har I dog været uheldige med jeres hunde Marthin! Jeg håber det lykkes jer at finde en skøn hund uden HD eller adfærdsproblemer. :o)
Prøv evt at ringe til en hundeadfærdsterapeut. Det kan være at de kan vejlede jer bedre omkring det.
Dette sted at rigtig gode og gratis med telefonrådgivning :(link fjernet)
okt 2007
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 216 Svar: 1.392
og hvis I kunne finde en hvalp ville det sikkert ikke give problemer.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 382
dec 2004
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 40 Svar: 152
Tante
Bella (collien i min profil) Er mine forældres gamle, som blev aflivet her i vinter pga. fremskreden HD.
Kaiser var min Rottweiler som måtte aflives i alt for ung en alder pga. HD. Han var en del igennem i sit korte liv, men bevarede stadigvæk den dejlige væremåde som han altid havde haft - en gammel historie men lidt om den situation han var igennem. http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=43468
Mason (Cane Corsoen) Var fra helt lille meget angst. Da han blev lidt ældre ændrede hans adfærd sig drastisk overfor alle hunde (selv mine forældres gamle collietæve) og overfor mennesker han ikke kendte. Han var rent ud sagt rasende overfor alle han ikke kendte, og alle hunde han mødte på hans vej. Så jeg tog den beslutning at aflevere ham hos opdrætteren igen, da han nok var bedre rustet end mig til at tage sig af ham.
Marco vores samojede har vi som sagt stadigvæk
Hund nummer 2