{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.997 visninger | Oprettet:

Hjælp Allergi foder til hvalp {{forumTopicSubject}}

Jeg har en engelsk bulldog på 7 måneder, men som er begyndt at vise tegn på ellergi ved at have røde poter foran til, og mellem poterne. Samtidig er hun rød om munden, og hun slikker på sine poter. Jeg ville gerne begynde på BARF men har ikke mulighed for det, da jeg ingen fryseplads har. Så har jeg kigget på olivers, men de har ikke allergifoder til hvalpe. Lige nu fodre jeg med RC junior bulldog. Jeg er på udkig efter foder uden kornprodukter. Jeg har også kigget på Hills med ris og lam, men ris kan vel også fremkalde en allergisk reaktion... Nogle gode råd????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp Allergi foder til hvalp
  • #1   19. jul 2008 ja ring til olivers og hør dem om deres allergi foder går an til en hvalp... det vil jeg faktisk mene at det gør, men hør dem. Deres kundeservice sku være ret god

  • #2   19. jul 2008 pyha.. det lyder ikke rart... hmm... kan han ikke gå over på olivers selvom det er til voksne... han er jo ikke helt hvalp længere...? har du snakket med din dyrelæge om det, måske kan du også få noget salve så det ikke klør på den lille stakkel...

  • #3   19. jul 2008 hehe.. camilla, det var vi enige om.. smiley

  • #4   19. jul 2008 kig ind på www.kingsmoor.dk alle deres produkter er uden korn. Har dog ikke selv prøvet dem og derfor ingen erfaring

  • #5   19. jul 2008 jeg har prøvet olivers, men fandt ud af at foder fra acana er bedre.. deres hvalpefoder er allergivenligt, og noddie klarer sig rigtig godt på det

  • #6   19. jul 2008 hun er vel os snart 8 hvis hun er fra 2007...... så burde hun jo godt snart kunne overgå til voksen

  • #7   19. jul 2008 Chianti får eukanubas allergifoder som hedder dermatosis...Og det er hun rigtig glad for
    Det er et foder som vi køber gennem dyrlægen


  • #8   19. jul 2008 UPS... hun... :S

  • #9   19. jul 2008 jeg ville få ham allergitestet først, for at se om hvad han ikke kan tåle

  • #10   19. jul 2008 Jeg har talt med Olivers men som han siger så er hun for ung endnu til at jeg kan fodre med deres allergifoder. Dyrlægen anbefalede Hills, som en løsning men jeg er stadig skeptisk grundet risen i foderet. Jeg smør hende med noget kløestillende, men staklen slikker det bare af hele tiden. I kan se på et af billederne af hende på min profil, hvor hun har tørklæde på hvordan det ser ud. Det er rødligt på på poterne og rundt om munden. Jeg bliver bare så forvirret af alle de produkter der findes på markedet.

  • #11   19. jul 2008 Uhhh her kan jeg stærkt anbefale 1st choise de har et produkt helt uden kornprodukter.. Bruger det selv til Caspar... Han fik dårlig mave og sked 5-6gange om dagen af alt andet foder... Der er slet ikke noget nu efter vi er skiftet....
    Link
    http://www.1stchoice.dk/


  • #12   19. jul 2008 Dyrlægen har anbefalet det fra hills, hvor man fodre i 6-8 uger for at udelukke hvad det er hun ikke kan tåle, så det har jeg tænkt mig at prøve. Det var deres anbefaling hvorefter de kan lave en allergitest hvis det ikke virker. Min dyrlæge har selv haft en engelsk bulldog med selv samme problem. Hun er fra december 2007 så hun er jo kun 7 måneder, så det er for tidligt at begynde på voksenfoder. Hold da op i er hurtige til at svare herinde, dejligt med så mange råd. Tror også det er individuelt fra hund til hund, hvilket foder der passer bedst.

  • #13   19. jul 2008 Kan se at det fra 1st choice indeholder kornprodukter.

  • #14   19. jul 2008 Hva med Orijen? Det indeholder heller ingen korn, kender 2 stk rottweilere hvis allergi forsvandt da de kom over på Orijen

  • #15   19. jul 2008 Har du ikke mulighed for at købe en billig lille fryser? Og begynde på BARF? Du ville også selv få glæde af lidt fryseplads :o)

  • #16   19. jul 2008 Det Orijen ser da interessant ud synes jeg, tror jeg vil høre dyrelæge af om han mener det kunne være godt for hende. kender det ikke selv.
    Jeg har en fryser, men den er meget lille, og der skal noget fryseplads til en hund på hendes størrelse.


  • #17   19. jul 2008 Men BARF lyder også virkelig som en god ide:) Det er bare ikke til at finde ud af, for alle har jo meninger om de forskellige produkter, og jeg er blevet frabedt af andre at begynde med BARF så længe hun er hvalp endnu. Men der skal gøres noget nu i hvertfald.

  • #18   19. jul 2008 Oirijen ser ud som om det er det tætteste man kommer på råfodring, altså BARF.

  • #19   19. jul 2008 Nu ved jeg ikke hvor langt du har til nærmeste BARF-butik, men jeg selv ville med glæde køre lidt en gang eller 2 i ugen for at kunne BARF'e min hund - BARF'er min papillon-hvalp på nu 10 uger. Det er gået super godt de par uger her :o) Og han er vild med det. Grunden til jeg BARF'er er fordi min gamle hund udviklede allergi - og det vil jeg gerne komme i forkøbet med min nuværende hund... Og hvalpemaver tager lettere imod BARF. Og hvis bare man følger en ordentlig foderplan, kan man sagtens BARF'e hvalpe/unghunde så de vokser korrekt ;o) Få vejledning i din BARF-butik :o)

  • #20   19. jul 2008 Jeg bor i Rødovre og den nærmeste butik er Glostrup, så det er jo ikke langt!! Jeg tror jeg vil tage derud mandag og tage en snak med dem. Sammensætter de foderplanen for én??

  • #21   19. jul 2008 Ja de sammensætter en foderplan til dig. De er super søde, og alt handler om hvad der er bedst for hunden, du medicinere selvfølgelig hvis det er nødvendigt, men bruger helre naturlige midler.
    Der er både ernæringseksperter og dyrlæger derude...
    Jeg har selv en Engelsk Bulldog der er 5 måneder ældre end din, og hun er blevet Barfet siden hun var 9 måneder, men hvis jeg havde kendt til Barf inden da, var hunblevet barfet fra start, hun havde også rødeme i poterne og tørre halvskaldede pletter i pelsen, men nu er hun helt fin med flot blank pels...

    Det skal lige siges at Barf Klinikken er den eneste dyrlæge hvor mine hunde trækker for at komme IND af døren, ved vores gamle var det os der trak dem ind.....


  • #22   19. jul 2008 Ja de rådgiver og kan hjælpe med at sammensætte en foderplan :o)

  • #23   19. jul 2008 Jeg har en hvalp på 4½ måned og hun har nu været på allergi foder i 14 dage .. Jeg fodre med hypoallergenic dr 21 fra Royal Canin .. Det har intet med hvalpefoder at gøre, men det er faktisk super godt og hunden mangler ikke noget !!

  • #25   19. jul 2008 Jack får også hypoallergenic fra Royal canin han kan ikke tåle noget andet.

  • #26   20. jul 2008 Tusind tak for alle jeres gode input, jeg ´ringer til dyrlægen imorgen og hører ham ad hvilket mærke han vil foreslå ud af alle jeres gode foreslag:) Har prøvet at finde det der hypoallergic fra Royal, og har fundet det på deres side men ikke andre steder. Vil tro at dyrelægen er den eneste der forhandler det, da jeg ikke kan finde det på andre sider. Nogen idé om hvad det ligger på i prisklasse???

    Endnu engang tak for jeres gode råd.


  • #28   20. jul 2008 Hej Malene W
    Jeg har selv en hund med allergi. Jeg tror det er vigtigt, at man husker på at allergi er mange ting, der er meget stor forskel på hvad allergi er for den enkelte hund. Det jeg vil sige med det er, at du skal passe på med at tro, at der findes én enkelt metode til at kurrer alle former for allergi. Bare fordi en fodermetode eller en slags medicin er det rigtige for en hund, betyder det ikke at det er det rigtige for din hund. Eller sagt på en anden måde, så skal du finde ud af hvad, der virker for din hund og passe på med at lytte for meget til hvad der virker for andres, for det er ikke sikkert at det er den samme type allergi din hund har.
    Hvis du opsøger alternative behandlingsmetoder er det altså vigtigt at du har din kritiske sans med dig. Husk at det er sælgere der er ansat, og man finder let fanatikere. De fortæller dig det du gerne vil høre.
    Til sidst kan jeg sige at det, der i øjeblikket ser ud til at virke tilfredsstillende for os er Hill´s z/d og halv dosis Atopica. Grunden til at hund kun får halv dosis Atopica er at hun reagerede allergisk for den anbefalede dosis, hvilket igen understreger at hundene reagerer meget forskelligt.
    Held og lykke med at finde den rigtige behandling til jeres hund, og som en anden sagde - prøv at holde humøret oppe, selv om det kan være svært til tider.
    Mvh
    Louise og Tikki


Kommentér på:
Hjælp Allergi foder til hvalp

Annonce