550 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

problem hund hvad gør man? problem hund hvad gør man?

har et venne par med en amstaff bland. tror der er lab elller schæfer i.

den er kastret, elsker alle mennesker og børn, og kan med de fleste hunde. men han kán finde på at rende at knurre af andre hunde hvis der er mad eller noget, har hoppet på 2 ´hunde flere gange, det er begge hanner, og ved den ene af hundene, var der god bidér i sigte, idag var vi over ved dem med ella, ella hopper rundt om ham, og vil lege ved ikke om det blir for meget eller hvad det gør, eller det er fordi ella har for meget lyd på, men pludslig flyver han på hende, hun piver og for fat i hans øre og vil ikke rigtig slippe. når vi for dem fra hinanden, og ser ella´s læbe har et bide hul hele vejen igennem, fra ydre siden og til den anden sider, dybt bide hul i knæet, hvis der er noget der hedder det og i armhulen osse dybe, deres hun har fået en lille rød rift ved øret.

min vens kæreste vil nu have den aflivet da hun mener det er for meget nu, men han fungere virkelig godt uden der er andre hunde, han høre godt nok ikke så godt men han er i lømmel aldren han er 1.5år.

vin kammerat er brudt fuldstændig sammen og sidder og græder, da han virkelig holder af den hund, og det skar i mit hjerte at se ham sådan´, hans kæreste vil af med den, da hun mener det er for meget. men jeg ville høre om det ville være fair over for hunden, at prøve at finde en der har lysten og modet til at arbejde med ham, han er osse line agrasiv, så han er en problem hund, men han er osse en virkelig dejlig hund som jeg tro er meget misforstået, og min ven elsker den hund, og håber der er nogen der kan komme med noget input, til hvad dxer er bedst.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  problem hund hvad gør man?
  • #1   10. nov 2008 nå ja der er ringet til dyrelægen med ella, han siger vi skal vente til imorgen og lad vores engen dyrelæge kigge på det om der skal nogen pincilin til, og ella er 6 mdr,

• #2   10. nov 2008 Han flyver på en 6 måneders hvalp og laver tydelige bidhuller i hende?? Ja, JEG ville ikke være i tvivl!!!!

• #3   10. nov 2008 Det kan godt være at jeg er grov, men hvad hvis der står et barn med en bolle eller noget?? Og en anden hund i farvendet?? DET ville jeg ikke tage ansvaret for. Måske andre ville??

• #4   10. nov 2008 hans kæreste siger osse den skal, men min ven er fuldstændig brudt sammen da han ahr haft den hund siden hvalp, så har lovet og lige høre om det ville være, et forsøg værd at få en til at arbejde med ham hvis det er, der er nogen der er frisk og forstand på det. men self siger min kammerat osse at hvis der ikke er noget at gøre er aflivning bedst, men han håber self der er.

• #5   10. nov 2008 skal lige siges 2 min efter vi ahr skildt dem af står han og slikker hendes sår og hun vil lege med ham igen, men der skildte vi dem self af igen, men det var ligesom der ikke var sket noget?

• #6   10. nov 2008 Det er altid svært at skulle sige farvel til en hund. Og selvfølgelig elsker han den. Men som Mette siger, ville jeg heller ikke være i tvivl. Jeg turde ikke tage ansvar for den.

• #7   10. nov 2008 Hvis hunden synes hvalpen er belastende, er det fint at den lige skælder den ud med en knurren eller noget, men at den hopper på den og laver så alvorlige skader er ikke okay.

• #8   10. nov 2008 okay, jeg tænke kan han flippe sådan ud hvis hun har bidt ham altså i leg hvor det så måske har gjort ondt og det havede fået ham til at tænde af?

• #9   10. nov 2008 Endten afliver man hunden -eller osse sørger man for der aldrig er mad i farvandet når der er andre hunde omkring (og så må man jo gøre op med sig selv om man kan sikre sig det aldrig sker)

• #10   10. nov 2008 der avr ikke mad den her gang med vores hvalp der var hverken mad eller lege tøj i nærheden

• #11   10. nov 2008 Jamen i forbindelse med Ella på 6 måneder, kan jeg ikke se at der er mad i farvandet??

Jeg er sådanne set "ligeglad" med om hvalpen bider. Han bør IKKE tænde så meget af på en hvalp at han bevidst skader den!!!

Det er blot MIN mening.

Blackie bliver da også sur på Kaido ind imellem, men så knurrer han og hakker ud i luften efter hende og så går hun væk. Jeg ville ikke finde mig i at han bed hende. Men han må gerne bede hende om at fise af og lade ham være i fred.

• #12   10. nov 2008 Min mening, så er der kun en vej med hunden, og det er desværre aflivning. Jeg ville aldrig kunne ta´ det ansvar, med sådan en hund.
    Hvad bliver det næste?
    Først var det kun når der var mad i nærheden, og nu var der ingen mad, eller andet. Som Mette siger......hvad hvis det er et barn næste gang?

• #13   10. nov 2008 Hvis det kan "trøste" din kammerat, så tror jeg at hunden har det skidt. En normal hund angriber og skader ike en 6 måneders hvalp. For mig at se er der, desværre, kun EN vej inden det går HELT galt.

• #14   10. nov 2008 Det er ikke okay, heller ikke hvis hun er kommet til at bide ham. Hun er kun en hvalp.

• #15   10. nov 2008 jeg kan se i din profil, at du selv har et barn.
    Man må ikke tænke på hva der kan ske, hvis den får lov at leve.
    Man ved ikke hvad det kan udvikle sig til.

• #16   10. nov 2008 Steffen (og Mette) -s beklager jeg, så har jeg ikke fået læst grundigt nok

• #17   10. nov 2008 Det er da ikke normalt at en hund går efter en hvalp på den måde. Der må være noget galt med den. Jeg ville nok vælge at aflive.

• #18   10. nov 2008 K/P: det er vores venne pars hund smiley så ikke sådan at den er hos os skriver bare det har da det ikke var særlig rart at se sin rigtig gode ven bryde sammen, da hans kæreste siger den skal aflives så lavede den her tråd for at høre om der var en anden mulighed. der er jo mange virkelig gode hunde kender her inde der måske kendte en anden ud vej en aflivning. men min kammerart er heldigvis heller ikke så egoistisk at han vil lade være at aflive den hvis det er det bedste. men den hund er hans et og alt. og kan godt forstå han er så glad for den og hvorfor det er så hårdt for hama hvis den skal aflives, da den var omkring et år var havede den stået og gøet om natten,l nede i min kammerats stue, da min kammerat vågner lugter han røg og der er ild i gangen.

det var før hans kæreste han har nu, så kan forstille mig hvor hårdt den er for ham det her hvis den skal aflives da, de to har et helt spicalt bånd.

• #19   10. nov 2008 Steffen J
    Jo jeg forstod godt det var din vens hund.
    Men det var bare en tanke......en dag tager du måske hen til din ven, og har dit barn med.
    I mine øjne er det ikke normalt, at en hund bare angriber på den måde.

• #20   10. nov 2008 steffen J:

Kan godt forstå det er hårdt for ham, og de kan da også godt prøve at få en adfærdsteapeut på den, men det er jo ikke sikkert at det ændre noget.
    Personligt ville jeg vælge at aflive den.

• #21   10. nov 2008 k/p okay :), nej ved godt det ikke er normalt, men tænkte der måske var noget galt? ved ikke hvordan deres hverdag ser ud men ved den blir luftet og sådan, men selv om den keder sig er det vel ikke nok til at gøre det her, men anden tanke var den måske gik og havede ondt eller noget, ved ikke om det kan gøre den gør sådan her?

• #22   10. nov 2008 malene: kan jeg prøve at nævne kender du nogen gode i Esbjerg omegen?

• #23   10. nov 2008 Jo.....som Mette sagde længere oppe, så mente hun jo også at hunden måske havde det skidt.
    Det kan være rigtig mange ting.
    Men hvis den er sund og rask, så burde den ikke opføre sig sådan.

• #24   10. nov 2008 har lige snakket med min ven, for at spørge om den er går mærklig eller viser tegn på at have ondt, han siger så hvis den har løbet, og leget så nogen gange halter den, det har den gjort i noget tid, første gang den gjorde det var den omkring 1 åår der var de til dyrlæge han sagde det enten kunne være vokse værk, eller den var vræket rundt, så det han han ikke tænkt vidre over der det kan ske 1 gang om md til 2 gange hvis den løber rundt og leger, så han har troedet den bare var klumbet og vrækker, rundt, men jeg tænker så evt hed nu, men kan det gøre den oppføre sig som den gør? og viser hd sig sådan? har ihvertilfælde sagt han skal tage en snak med dyrelægen og få den undersøgt.

• #25   10. nov 2008 Hvis hunden har overanstrengt sig, er det ikke usædvanligt at den går og humper lidt.

Nej jeg kender ingen ved Esbjerg. Men jeg ved at der er mange adfærdsteapeuter på HG, så du kunne jo prøve at søge en ved en tråd herinde?

• #26   10. nov 2008 HD var en mulighed, men der kan jo osse være andre årsager til smerte. Smerte kan godt vise sig ved at hunden bliver udfarende (og på mange andre måder osse self)

• #27   10. nov 2008 michelle: okay han tager kontakt til dyrlægen imorgen, og vil høre hvad dyrelægen sys, og han har fået overtalt kæresten til at lade ham blive undersøgt hos en dyrelæge, og hvis hun ikke kan finde ud af om han fejler noget vil han aflive den.

• #28   11. nov 2008 Åhhh nej da stakkels lille Ella pus... Dine hunde har godt nok været meget udsat på det sidste.. Håber da du hun har det godt nu og fortsat kan mødes med Loke...

• #29   11. nov 2008 Når jeg skriver at hunden måske har det skidt, kan det jo både være fysisk og mentalt. Men en god ting vil da være at få den gennemtjekket hos dyrlægen, men hvis han/hun ikke finder noget, er det, efter MIN mening, stadig kun en vej....

• #30   11. nov 2008 ella har det fint smiley

• #31   11. nov 2008 Så er der update de har været ved dyrelæge, med ham og det viste han havde rigtig ondt i hans hofter, så imorgen skal der tages røgen, og så kan de se hvor galt det er. Så nu gir det mening han har været sur så han får en chance nu og så vil de se om det hjælper og hvis det ikk hjælper har jeg lavet en aftale med en adfærds behandler, som jeg så har lovet og kontake og jeg vil sige rigtig mange tak for hjælpen fra ace, da hun har været en stor hjælp, så nu får de forhåbelig en god hun hvis dens hofter ikk er får dårligt, så noget godt og lidt dårlig nyt smiley

• #32   11. nov 2008 Okay.
    Held og lykke med det hele så.

Kommentér på:
problem hund hvad gør man?

Annonce