{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

Hold hund bag forsvarligt hegn {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg er meget irreteret...

inden for en uge har jeg nu fanget 2!!! løsgående hunde der løb rundt på vejen lige ved krydset ved Lynge Drive In Bio på Frederikssundsvejen (mener den hedder vejen)

lørdagen inden jul kører jeg på vej hjem ad lige før krydset ser jeg e´n boxer på ca 1/2 år løbe rundt på vejen - stopper bilen med det samme og får lokket hunden til mig. jeg vader rundt til de huser der ligge lige omkring for at høre om nogle kender til hunden. der bliver nemlig ikke svaret på det nummer den har på hunde tegnet.
jeg ende i en rideudstyrs butik for at høre om de evt kender til hunden.
ejen siger at det gør hun ikke man at hun godt ka ha den i butikken til hun lukker - jeg aflever det lille pus og hun får mit nummer. jeg har på da værende tidspunkt lagt besked på ejerens telefon. nå ejeren af butikken ringer til mig et par timer efter og siger at ejeren nu endelig er på vej efter hunden
Var det mig ville jeg da lige ha ringet op og sagt tak, men skidt pyt

lille juleaften, altså om tirsdagen kommer jeg så kørende ved samme kryds og fandme om der lige efter krydset nu ikk løber en stor new faundlander (staves?) runde på vejen.
endnu en gang stopper jeg trafikken og få lokket hunden til mig, den hopper halvt ind på skødet af mig
dette er også en yngere hund på vel nok et år.
jeg giver den en snor på og heldigvis bor den ved det første hus jeg prøver. de var slet ikk klar over den ikk var hjemme og sagde dårlig nok tak for min hjælp

jeg ved godt det ikk er noget helt stort men en ordenlig tak kunne man da godt lige give
var det mine hunde ville jeg da blive overud lykkelig for nogen havde taget mine hunde hjem til mig igen og havde da klart også lige givet noget som tak


syns bare det er utrolig man ikke engang har styr på sin hund og så er næsten lidt ligeglad når man får den igen...


nå det var bare lige lidt brok herfra.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hold hund bag forsvarligt hegn
  • #1   20. jan 2009 Vi er også ved at lave et højt robust hegn - vil ikke udfordre skæbnen....

    Har også flere gang "samlet" hunde op.....og ja et tak er da det mindste


  • #2   20. jan 2009 ja præcis, et lille tak burde der da lige komme

  • #3   20. jan 2009 Vi har 2.20 meter højt hegn oppe....Stolperne er støbt 1 meter ned i jorden i cement....... Vi har låger i hegnet. En dag var der en håndværker, som havde glemt at lukke en låge. Vi opdagede IKKE at Lotus og Blackie var smuttet (vores have er 3000 kvm.). Pludselig ringede det på døren. Der stod en fremmed dame med begge hundene......?????.... De har ikke halsbånd på, men vi bor i en landsby og de fleste kender hinandens hunde, så nogle havde sagt at hun skulle gå herned og spørge. Jeg kunne have KYSSET hende......... F***, hvad kunne der ikke være sket?? Jeg takkede og takkede og takkede og takkede, så hun til sidst blev helt pinlig berørt...... Jeg begyndte at tude... Flovt!!! Dagen efter købte jeg en kæmpe æske chokolade til hende....... MEN jeg kunne ikke finde ud af, hvor hun boede. Var stort set hele byen igennem uden held...... Så hun fik aldrig sin chokolade...... JEG fik heldigvis mine hunde igen uden så meget som en skramme..... TAK, fremmede dame!!!

  • #4   20. jan 2009 præcis, ville reagere på sammen måde, uheld KAN jo altså ske...

    et lille fif om jeg må. mine hunde er ALDRIG ude uden halsbånd med hundetegn på, netop fordi uheld jo altså kan ske
    og kommer de nu ud af haven er det jo også lidt nemmere at få fat i hunden hvis den har halsbånd på smiley


  • #5   20. jan 2009 Ja, men jeg har oplevet en hund hænge fast i et hegn i sit halsbånd. Den blev reddet i sidste sekund. Derfor har mine hunde aldrig halsbånd på, når de er alene. Hverken inde eller ude:-)

  • #6   20. jan 2009 jamen kan godt forstå dig, mine har heller ikk halsbånd på inde.
    nu siger love jo altså at hunen skal have hundetegn på så det følger jeg...
    det er ingen kritik bare et råd...
    man kan jo vende den og sige at hvis hunden ikke har halsbåns på (som den ene jeg fik fat i) jamen så kan den være svær at følge hjem. nu have jeg så det hele i bilen så brugte bare noget af mit eget, men det render alle jo ikke rundt med... smiley


  • #7   20. jan 2009 jeg har heller aldrig "mistede" en hund, og gør også alt i min magt for at forhindre det, jeg vil bare være på den sikre side smiley

    men ja en flaske vin er en go "tak fordi du fandt min hund" smiley

    jeg ville bestemt også gi noget lingende og ja været noget flov...


  • #8   20. jan 2009 nej den er da også helt gal, hvem gør dog også sådan noget....

  • #9   20. jan 2009 ja det må du da nok sige, mærkelig opførsel

  • #10   20. jan 2009 nej det må du da nok sige

Kommentér på:
Hold hund bag forsvarligt hegn

Annonce