848 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Racer Racer

Hehe sidder lige og kigger i Aschehougs store hundebog, sikke sjove racer og hvor er der mange, men grinte altså lidt da jeg så racer som: Cocerpoo, Bull boxer, Bichon Yorkie, Labradoodle, kyi Leo og Ca De Bestiar synes det er nogle underlige navne på racer smiley

Har i hørt om disse racer??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring ifm. flytning 950 kr.
  • Hjælp til installation af lamp (ældre elinstallation) 1.000 kr.
  • Hækklipning 3.077 kr.
  • Klipning af bøgehæk 5.140 kr.
  • hvepserede fjernes 1.000 kr.
  • Ophængning af 2 lamper over spisebord inklusiv skinne til lamperne, så de kan flyttes. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Racer
  • #2   1. mar 2009 Øhmmm....
    Den burde vist hedde "blandingsbogen"...*G*

Ca de Bestiar er den eneste af de nævnte der ikke er et amerikansk blandingsfænomen...*G*

• #3   1. mar 2009 Der står også at disse racer er et klassisk eksempel på logisk og planlagt avl, hvor målet er at skabe en ny race...

Chine : Ja der står sjovt nok også kun fordele ved disse racer smiley

Tibetansk Mastiff: Rigtigt Ca de Bestiar står også på sammen side som Perro De Presa Canario (kanarisk kamphund) Fik faktisk lidt et chok over hvor mange forskellige Cao De ...... racer der fndes...

• #5   1. mar 2009 Hvorfor i alverden er en blandingshunde klamme? Det er sku da en underlig udtalelse.

• #6   1. mar 2009 Louise & Asya - Rise and Shine: De er endda puttede ind nder selskabshunde, så de har også fået deres egen brugs gruppe smiley

Tror nu bare forfatteren af bogen, er på forkant med de forskellige racer, kan jo høre der er flere der kender de forskellige "racer", men de er jo bare ikke godkendt af nogle kennel klubber

• #7   1. mar 2009 Hmm.... er Labradoodle ikke blevet en godkendt race...? Mødte nemlig sådan en i hundeskoven en dag, og hun sagde da at den race var godkendt for nogen år siden, og at hendes havde tavle.... Men hvad ved jeg...??? *s* At jeg så selv synes at den ser lidt spøjs ud, det er så en anden sag ;o)

• #9   1. mar 2009 Louise: Hvordan tror du lige racehunde er blevet lavet? Det er da ved at blande forskellige hunderacer til man får et "produkt" man kan lide. Tag f.eks. en bullterrier. Der er dalmatiner i den.

• #11   1. mar 2009 Undskyld da - Troede lige at det var et diskutions forum!!

• #12   1. mar 2009 Jamen jeg tror sagtens at man kan få stambog på en labradoodle..... I Usa er der med garanti en forening der stambogsfører denne "race".'

Med hensyn til at alle racer stammer fra blandiner:
    Ja det gør de da sikkert... men i tidernes morgen er de fleste lavet/avlet ud fra egenskaber og et behov... og der er vist racer nok til at dække alle behov... Nu om dage laves de, efter min mening, ud fra helt andre kriterier.... og ved hjælp af gamle, anerkendte racer.... Min mening er, at det er forkasteligt at lave "nye racer" på grund af en modedille...!

• #13   1. mar 2009 Hun sagde faktisk at den var godkendt her i DK, men hun kan jo selvfølgelig have stukket mig en and ;o) Har nemlig ikke et klap forstand på tavler og hvad dertil hører...

Meeen der er dælme grænser for hvad der skal blandes og mixes... Penge (og mode ang. dyr) er i mange sammenhænge noget fanden selv har skabt!

• #14   1. mar 2009 Det er faktisk lidt tankevækkende, at en labradoodle har tendens til allergi...
    Den er fremavlet for at mennesker med allergi kan have hund..igen er det de stakkels dyr, der betaler prisen......

• #15   1. mar 2009 Dette er hvad der står om Labradoodle: Det er endnu for tidligt at sige om denne krydsning vil være vellykket. Wally Conrons store tanke er at frembringe en hjælpehund der ikke fælder. Labradoodle er med succes trænet og udplaceret i tjeneste i Australien og Hawaii, men endnu er den ikke-fældende puddelpels ike blevet nogen fast nedarvet egenskab, Når det gælder mentaliteten, ser det derimod ud til at være en meget vellykket kombination...
    Så jeg tror ikke den er godkendt her i DK...

Kommentér på:
Racer

Annonce