3.834 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Sikken nogle priser Sikken nogle priser

Vores den ene hund har det desværre med jævnligt enten at kaste op eller få diarre/dårlig mave. Sidst her i weekenden havde vi en ordentlig omgang med blodig diarre og opkastninger.
Var til dyrlægen og fik behandling. Men dyrlægen snakkede også om at vi - fordi det er rimelig jænvligt - skulle få hunden undersøgt med hhv. gastroskopi og endoskopi (kikkertundersøgelse i mavesækken og i op i tarmen) for at se om han skulle have en eller anden sygdom eller kronisk betændelses-tilstand i sit mavesystem.

Har lige forespurgt på priserne til disse undersøgelser og hold da helt op, det var da godt at jeg sad ned da jeg fik priserne.
Samlet set vil det koste små 20.000 kr - Damn

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sikken nogle priser
  • #1   11. maj 2009 har du ikke sygeforsikring???

• #2   11. maj 2009 Jo, vi har sygeforsikring på alle vores hunde. Den chance tager jeg aldrig mere - har prøvet det.

Men pengene skal jo i første omgang jo betales af os selv.

• #3   11. maj 2009 Ja, føj... Det er fanme dyrt for at dylle skal stikke ting op i måsen på ens hund og kigge på en skærm...

• #4   11. maj 2009 Min hund havde det præcis som du beskriver da han var ganske ung. Vores daværende dyrlæge snakkede kun bakterierosv og gav den ene antibiotikakur efter den anden, En weekend hvor Marco havde det rigtig skidt og blodet nærmest dryppede ud af ham ringede jeg til dyrlægevagten og fik heldigvis far i jordens bedste dyrlæge. Han sagde efter en times snakken frem og tilbage (noget han aldrig har opkrævet betaling for) at han mente at hunden fik noget den ikke kunne tåle, altså led at en form for foder-allergi. Mandag var vi ude hos ham og efter efter en del test af foder (det tog tid) fandt vi frem til at Marco ikke kan tåle fjerkræ, han fik et foder bestående af kartoffel og fisk som hovedingredienser, og han har haft det fint siden...........

• #5   11. maj 2009 jeg forstår godt de priser.. ved hvad udstyret koster..

• #7   11. maj 2009 Jeg ved godt at udstyret er dyrt, men alligevel nogle heftige priser.

• #8   11. maj 2009 Susanne C
    Hvordan testede i fodret. Det vil være meget interessant at vide, for det var måske en umiddelbart billigere løsning til at starte med.
    Og hvis det så ikke virker, så kan vi tænke endoskopi og gastroskopi igen. Mellemtiden kan så bruges på at få sparet lidt penge sammen til det.

• #9   11. maj 2009 Uha, det er faktisk en længere historie.... Men vi gennemgik først og fremmest deklarationerne på de par fodere han indtil da havde fået for at finde "den røde tråd". Samtidig havde den første dyrlæge samtidig med antibiotika ind imellem sat Marco på diæt, bestående af kogt ris og kylling, som han jo i hvert fald ikke fik det bedre af. Vi forsøgte så at finde fodere der havde en helt anden sammensætning. Det er faktisk ret svært at finde fodere uden tilsætning af fjerkræ i en eller anden form. Men det var jo 9 år siden, i dag har de fleste dyrlæger allergifodere man kan forsøge sig med. Den vi havde held med er Eukanuba dermatosis - egentlig til hunde med pels-problemer. I dag, 9 år efter, sker der ikke så meget ved at Marco også får lidt andet at spise, men som Dorthe H også har skrevet, så kunne den mindste bid ødelægge hans mave de første mange år. Jeg har gemt alle de gamle dyrlægeregninger fra før dyrlægeskiftet, men aldrig turde lægge dem sammen ;o) Hvis du gerne vil vide mere, kan vi evt. ringe sammen?

• #10   11. maj 2009 Susanne C
    Jeg så først din besvarelse her i tråden efter jeg havde sendt dig en pb.

Jeg vil lige snakke med min dyrlæge, om at foder-teste. Der er dog visse hensyn der skal tages der, da hunden også er allergisk overfor 2 slags lagermider, så det er ikke al tørfoder han kan tåle.

Jeg vender tilbage til dig over pb, hvis jeg vil høre mere om det over telefonen.

Kommentér på:
Sikken nogle priser

Annonce