så skete det igen denne gang på min så skete det igen denne gang på min
hej alle på HG so overskriften lyder så skete det igen!!
- denne gang på loke!
min fætter passer min hund loke da vi skal på weekend imorgen..
min fætter og loke er ude og gå en tur i forgårs og der kommer en mand med hans muskelhund manden og hunden kommer tættere på og jo tættere de kommer jo mere ustyrlig bliver hans muskelhund det ender med at den hund for magten over snoren og bider sig fast i loke´s ryg og så bliver loke selvfølgelig gal og ville forsvare sig men i panik råber min fætter af loke at han skal lægge sig og manden får trukket sin hund tilbage efter lidt skænderi går de hver til sit og min fætter går hjem med loke han kom ikke til skade men har fået et chok. så igår skulle de ud og gå tur igen og der stødt de på dem engang til min ætter råber "træk din hund til dig" manden ville ikke høre og sagde min hund ville bare lege loke slap fri og gik til angreb på muskelhunden.. jeg er så ked af det her er sket for nu frygter jeg loke ikke kan med andre hunde loke har det godt efter omstændighederne og han er ligeså glad som han plejer.. men frygter det angreb har ødelagt ´ham for han er en utrolig dejlig hund:(
ved egentlig ikke hvad jeg ville med dette indlæg
aug 2007
Følger: 23 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 116 Svar: 931
Forstår godt din bekymring - men der er råd at hente.
Du kan ofre en hundepsykolog/adfærdsterapuet som er dyre men som er effektive eller du kan arbejde med Loke selv.
Da oplevelsen er så ny for Loke skal der arbejdes nu....inden det sætter sig alt for fast. Hvis du kender nogle med hunde som Loke ikke kender - så afprøv med dem - vi snakker om ros og masser af godbidder, og selvfølgelig en prøve/øvehund som ikke er aggrasiv. Hunde er jo kloge og Loke glemmer muligvis ikke dette overfald - men er ikke sikkert han reagere på andre hunde - kun på denne her som han både har kunnet lugte, set og følt fra.
Held og lykke herfra.
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 613
Mette M ja og det er allerede igang min fætter træner hans hunde og han har nu tænkt sig at træne loke
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 38
Sikke en forfærdelig hundeejer!
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.110
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.568
Grunden til at jeg nu gør det, er self.pga. tudligere angerb som havde ret dyre konsekvenser for mig men også for hundenes psyke, en ene er 100% ok iag men den var også 5år da det skete, Beauty som jeg lige havde fået 1-2uger inden anfaldet var jo kun 9-10uger og var en meget bang hvalp i forvejen, så det var en grim oplevelse, for som mange heinde ved så lå jeg selv 1md.i koma og senere 4mdr.med daglige operationer, men derpå følgende transplatiationer, selv idag har jeg en blotte albue, hvor der kun lige er et mega tyndt lig hud lagt over for at den ikke skal tørre ud, da jeg ellers mister armen fra albuen og ned.
Sorry at der kom den ekstra info om hændelsen, men jeg syntes at man BØR undgå ALLE andre hunde når de er i snor når man kan, for det gør mange bange og de er derfor på "dupperne" og i alarmberedskab konstant. *Ss*
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.568
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 613
så skete det igen denne gang på min