Hvor er det svært... Hvor er det svært...
Nogle af jer kender til Simbas historie, og andre gør ikke. I korte træk: han har været MEGET igennem (HD, epilepsi, dårlig ryg, nyre/leverproblemer mv), og livet har været hård ved ham hvilket kan mærkes på ham.
Simba er 6½ år, og han er en "gammel" 6½ års hund. Han døjer med fysikken og hans største hæmsko er hans usikre og über-stressede temperement (hvilket jeg mistænker kan være skyld i hans epileptiske anfald, da de er forsvundet som dug for solen), han er blevet bedre, men han trives tydeligvis bedre i sit vante miljø og tingene han kender..
Han bliver luftet og aktiveret (tricks og lidt spor) på de steder han kender, og han kommer ikke længere med ud i "offentligheden" hvor der kan være stressende faktorer (børn, fremmede hunde mv).
Han lever i bund og grund et tilbagetrukket pensionistliv, og jeg fik for et års tid siden en lille ny hvalp (Fellow) som så har overtaget hans "plads" som den hund jeg slæber med rundt, og i det daglige er min "følgesvend".
Det er svært, for jeg ved at Simba trives langt bedst hjemme i vante omgivelser, men jeg har også vildt dårlig samvittighed over at jeg tager Fellow med og ikke ham.
Men Simba kan bare ikke følge med i det ræs, og Fellow ELSKER at være med hvor jeg er, han elsker mennesker og elsker at være med ude, så hvorfor skulle jeg holde Fellow hjemme pga. min dårlige samvittighed overfor Simba..
Gør jeg det ikke ok?
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.204
min gamle hund elsker en kong med hjemmelavet leverpasta den gider slet ikke med når vi går den skal ind og hygge sig med godterne.
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.140
Jeg kunne også vælge at tage ham med os vide at han ville strese vildt meget op, men hans krop kan bare ikke holde til det længere..
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 966
Det ville være mere synd hvis har strsser op og får det dårligt... Gør som Rikke siger giv ham lidt lækkert at guffe i :))
nov 2008
nov 2008
er hvis ikke helt vågen endnu *GG*
Hvor er det svært...