erfaring med uhelbredligt korsbånd erfaring med uhelbredligt korsbånd
jeg har været til dyrlægen med min kære lille olde english bulldog på 1½ år. . prognosen var ikke god. korsbåndet var brudt og der var menisk skade på højre bagben .det er forsent at behandle nu.da der er gået nogle mdr. siden det skete. jeg var ikke klar over at det var så galt før han begyndte at halte igen for nylig.
dyrlægen siger at jeg aldrig for en rask hund igen,men hun syntes han virkede som en meget glad hund,og muligheden er at give ham smertestillende hvis jeg skønner at han har brug for det.. og han skal også holdes mere i ro.
jeg vil meget gerne høre jeres meninger og erfaringer.
jeg er virkelig ked af det over min hunds skæbne. og jeg er meget frustreret og i tvivl om hans liv vil blive værdigt.
vi bor på landet hvor han plejer at rende når hanhar lyst, men jeg kan jo ikke rigtig lukke begge hundene ud på samme tid,da de leger for vildt . og han kan ikke finde ud af og slappe af med det ben,leger hunde selvom de har ondt??? håber nogle kan hlæpe os
mvh ginnie
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Personligt ville jeg i første omgang kontakte Claus Sloth http://www.skovshoved-dyreklinik.dk/
Eller Ken Lindeblad http://www.faxedyrehospital.dk/
og få en af deres vurderinger på hunden og er svaret det samme, så ville jeg ikke være i tvivl om hvad jeg ville gøre, de 2 er blandt de allerbedste på området
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 218
Min venindes gamle hund har fået lavet nyt korsbånd 3 gange og først nu er det godt. De har fået det lavet på højby i Odense - de skulle være nogen af de bedste dyrlæger..
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Jeg ved, at Claus Sloth har opereret en hund med en meget kompliceret knæskade temmelig længe efter det var sket - vi taler måneder. Og hunden lever i bedste velgående...
dec 2005
Følger: 35 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 29 Svar: 927
aug 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 10
han får noget smertestillende der hedder meloxidyl,som ikke skulle påvirke mave og tarme.
men da vi var hos dyrlægen tilkaldte hun en anden dyrlæge som var meget dygtig inden for ortopædisk kirugi for at være helt sikker på prognosen. jeg kan lige så sige det til jer,jeg har ikke nogen sygeforsikring,og jeg har ikke 12000 kr til sådan en operation og jeg har ikke mulighed for at holde ham i ro,jeg kan lade være med at lukke begge hunde ud på samme tid til at starte med,men vi bor på en gård hvor gæster og familie render ind og ud af dørende og Butch elsker at være med når der arbejdes udenfor,så skal han springe ud over terrassen og overfalde en skovl eller andet hehe. men hvad mener i om han kan fortsætte sit liv på denne måde og så få meloxidyl hver dag. vil han blive belastet for meget i kroppen?? eller vil det føre til flere skavanker som gigt eller vil kroppen bare vende sig til den nye gangart??
jeg giver ham også noget pulver der hedder vital-animin(sporestoffer??)
vil benet gøre ondt for altid,forsvinder smerten aldrig??
på forhånd tak
ginnie
dec 2005
Følger: 35 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 29 Svar: 927
erfaring med uhelbredligt korsbånd