{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.064 visninger | Oprettet:

Jeres erfaringer med hundefoder? {{forumTopicSubject}}

Hej, vi er en familie, der har en Labrador Retriever på lidt over 4 måneder. Han fik Royal Canin hvalpefoder, der hvor vi købte ham, og vi har derfor selv kørt med dette produkt indtil videre. Vi har læst meget om hundefoder på nettet, og vi kan se at Royal Canin og Eukanuba ligger som favoritterne, men hvad med andre produkter som Pedigree?

Nogle er tilfredse med Pedigree, andre siger at det ikke er for fedt og usundt, og vi vil jo helst gerne fodre med det helt rigtige. Men hvis det nu viser, at der er andre - måske lidt billigere produkter - der er lige så gode, så kunne det da være rart at vide.

Men hvad siger I? En labrador som jo bliver stor og en lidt kompakt hund og nemt får problemer med led osv. Han skulle jo helst have alle behov dækket smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres erfaringer med hundefoder?
  • #1   14. nov 2009 Min lab får lige nu et foder der hedder Brit. Han er fin og pæn i pelsen og ikke spor for tyk.

  • #2   14. nov 2009 * at det ER for fedt ... (;

  • #3   14. nov 2009 Pedigree er junk food. Men hvorfor ikke fortsætte med Royal Canin, hvis han trives på det?

  • #4   14. nov 2009 Jeg ville IKKE fodre en lab op på Pedigree!!

    Jeg ville bruge et af kvalitetsfoderprodukterne, som du også nævner. Eventuelt RC`s labradorfoder.

    Og nu får jeg nok hug, men jeg fodrede ikke med hvalpefoder ret lang tid, før jeg begyndte at blande voksenfoder i hvalpefoderet.


  • #5   14. nov 2009 Hvis han trives fint på royal canin kan jeg ikke se nogen grund til at skifte.
    Og slet ikke til pedigree ;o)


  • #6   14. nov 2009 Jeanette og Luna *

    Hvis der nu eksisterede et andet produkt, der var lige så godt til lidt mindre penge. Ikke fordi vi ikke vil bruge pengene på Royal Canin, for det vil vi bestemt, men det er jo fuldstændig tåbeligt, hvis der er ét eller andet, der er lige så godt smiley


  • #7   14. nov 2009 Jeg fodrer min lab med Olivers hvalpefoder, han er lige knap 8 mdr, og han fortsætter på hvalpefoder til han er ca. 1 år, i følge aftale med opdrætter. Han har en flot blank pels, så derfor er han forsat på Olivers, som han også fik hos opdrætter.

    Når han er kommet over på den anden side af 1 år, så ryger han på råt, det har min opdrætter også skiftet til :o)

    Hvis din lab trives på det han får nu, RC, så synes jeg bare han skal fortsætte på det :-))


  • #9   14. nov 2009 Jamen der er jo stor uenighed om foder...
    Fx R.C og Hill's som du nævner har en del gode ting i, men også en masse fyld protein, som bla hvede og majs. Personligt syntes jeg det er for dårligt til den pris. Men de kører en meget aggressiv salgs kampagne. Derfor er der mange der køber det. Er temmelig sikker på man sagtens kan finde noget der er bedre en det. Angående "billigt" foder så ved jeg der er en del der fodrer med det der hedder Dyrlægens, det kan bla købes i Bilka. Dem jeg kender siger deres hunde fungerer godt på det. Som sagt det er virkelig en jungle, men prøv dig frem. Alt det foder der sælges i D:K er jo godkendt af EU og SKAL dække hundens daglige behov.


  • #11   14. nov 2009 Jeg fodrer med fromm og det kan jeg sagtens anbefale dig,,der er hverken korn, majs eller andet skrammel i, og så koster det kun 399 for 15 kg. :o)
    Du kan prøve at kigge det her www.gilpa.dk

    Det vil jeg meget hellere fodre med end f.eks. Royal canin og eucanuba, alene p.g.a. indholdet


  • #12   14. nov 2009 jeg ville heller ikke fodre med pedigree. Hvis i vil have et nyt foder, så søg efter et, som har et højt kødindhold, ingen animalske biprodukter, ingen sukker-, smags- og farvestoffer. Kornprodukter er også bare billig fyldstof, som ikke kan bruges af hunden.
    Så kig altid på ingredienserne for at bedømme produkterne.


  • #14   14. nov 2009 Jeg ved ikke hvad der er korrekt:-)

    Jeg ved bare at de hunde, som jeg har fodret med voksenfoder fra de var ca. 16 uger gamle, alle er kommet ud med A på hofter og 0 på albuer og det er SÅ vigtigt for mig. Meget mere vigtigt end prisen:-)

    Men nogen statistik har jeg ikke:-)

    Og jeg er IKKE gået tilbage til hvalpefoder, som Krumme har i tankerne:-))


  • #15   14. nov 2009 Steen A. J
    R.C indeholder masser af spild protein...


  • #17   14. nov 2009 Mette .
    Voksenfoder fra de var 16 uger?
    Jeg overvejer snart at give Bella voksenfoder, men troede det var for tidligt (hun er snart 10 mdr gammel)


  • #19   14. nov 2009
    Karin A
    Hvad fodrer du med?


  • #20   14. nov 2009 Henriette:

    Ja...... Jeg har bestemt ikke noget videnskabeligt bevis på at man bør fodre med voksenfoder fra de er 16 uger. Har bare mit eget lille "studie" i hvad mine hunden kommer ud med, når de er 1½ år:-)


  • #21   14. nov 2009
    Mette .
    Ok. Lyder spændende...
    Tror nu også snart Bella kommer over på det..


  • #22   14. nov 2009 Henriette:

    Det eneste jeg kan sige er at da en af mine goldens for mange år siden var 16 uger, var han nede hos dyrlægen (som er cockeropdrætter) og blive vaccineret. Dyrlægen kommenterede hans benstilling og rådede mig til at begynde på voksenfoder. Han sagde at IND imellem kan hundene simpelthen vokse for stærkt på hvalpefoderet og så kan knoglerne ikke følge med. Hunden røg på voksenfoder samme dag (blandet med hvalpefoderet) og han fik super benstilling, A hofter og 0 på albuer:-)


  • #23   14. nov 2009
    Mette .
    Bella har også vokset rigtigt stærkt. I de 7 mdr. vi har haft hende har hun taget ca 24 kg på. Nu har hun holdt den samme vægt i 3-4 uger (28kg)


  • #25   14. nov 2009 Karin A
    Vi har prøvet Acana, og det ville hun slet ikke spise...
    Vil da lige kigge på det andet


  • #26   14. nov 2009 Vi foder med Exclusion med kylling og grøntsager, skal lige siges at Loke har en meget sart mave, men dette foder kører han perfekt på...

  • #27   15. nov 2009 Henriette & Michelle J - Nu er jeg ikke inde i RC foder, men der er i hvert fald ikke hvede i Hills Natures Best. Og heller ej soja, æg eller mælkeprodukter...

    Der er formalede majs, ja... smiley


  • #28   15. nov 2009 Jamen, det lyder jo til, at det er det, vi skal fortsætte med så. Det er jo også meget rart at få bekræftet smiley

  • #29   15. nov 2009 Mette
    Lige nøjagtig de observationer du har lavet har jeg også set og da jeg prøvede atmåtte lade min schæfer sove på grund af slid på hofter, albuer og vokseværk for 2 år siden, hu blev 1 år gammel, så valgte jeg med min nye schæfer at gå over til voksen foder da hun var ca. 4 mdr. gammel og der har ikke været så meget som et lille bitte halt på hende og jeg har oplevet med flat coated og golden retrievr da jeg i tidernes morgen havde opdræt af disse hunde.
    Nu har jeg fået en toller hvalp og når hun er ca. 4 mdr. gammel så kommer hun stille og roligt over på voksen foder. Noget helt andet er at hun langt hellere vil have voksen foder end sit hvalpefoder, kan hun kommer afsted med det så stjæler hun fra de voksne hunde her, på trods af at det er samme mærke foder hun får, jeg bruger josera kids til hende og josera med laks til de voksne hunde


  • #30   15. nov 2009 Det skal lige siges at min schæfer pige jeg måtte lade sove, hendes forældre var testet i hoved og i røv med alt og det er min nye schæfer tøs også

  • #31   15. nov 2009 Bente:

    Jeg er glad for at det ikke kun er MIG, der har den erfaring..... Ind imellem føler jeg mig MEGET alene med mine tanker og erfaringer i den retning:-)


  • #32   15. nov 2009 Mette, vil det så sige at jeg kan skifte Cassie til voksenfoder, for lige meget hvad jeg serverer for hende, vrænger hun snude og nægter at spise. Hun elsker Baloos mad selvom det også er tørfoder.

    Cassie er fysisk stærk, men som 8 mdr. synes jeg hun er for tynd, når jeg sammenligner hende med sin mor Bianca. Dette på trods af at faren også er en lille tæt han af samme kaliber som Bianca.


  • #33   15. nov 2009 Mette - Det kan jeg godt forstå du føler, men kan kun sige at jeg lytter til hvad jeg selv føler er rigtigt i forhold til hvordan min hund trives, specielt efter at jeg måtte sige godnat til den dejlige pige jeg havde, da tænkte jeg aldrig mere gøre hva du får at vide, lyt til dig selv og de erfaringer du har gjort dig.
    det vigtigste er trods alt at bruge et foder af en god kvalitet som man selv kan stå inde for


  • #34   15. nov 2009 Gitte:

    Med en hund af hendes størrelse, ved jeg det ikke......... Men jeg ville nok gøre det, hvis det var MIN hund:-)

    Bente:

    Uha, jeg ruger kun godt foder, så DET er slet ikke mit problem. Mit problem er at ind imellem bliver jeg bombet ned af folk, som synes at jeg er uansvarlige og at "der står på hvalpe/juniorfoderet at det er til hunde i den og den alder, så det er der nok en mening med"........... Men jeg kan så sige at jeg har fodret HELT i overensstemmesle med mine opdrættere:-)


  • #35   15. nov 2009 Mette - Du oplever det samme som jeg gør - jeg fodrer også som jeg har aftalt med mine opdrættere, hvis de har stillet krav om det, men jeg aftaler nu gerne med dem om hvad jeg gør smiley

    Jeg er slet ikke i tvivl om at du bruger et godt foder.


  • #36   15. nov 2009 Bente:

    Min sidste opdrætter (Kaidos) var HELT enig med mig. Lotus`opdrætter er min veninde igennem mere end 30 år og hun kender min holdning og accepterer det 100%..... Hun VED at jeg gør alt for mine hunde:-)


Kommentér på:
Jeres erfaringer med hundefoder?

Annonce