{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.478 visninger | Oprettet:

Sigrid Amalie J
Sigrid Amalie J
Tilmeldt:
21. apr 2017
Følger: 7 Emner: 1 Svar: 4

Jeres erfaringer med kastrering {{forumTopicSubject}}

Jeg har den bedste hanhund i verden. Han er hverken agressiv eller har andre problemer rent socialt. Han er 3 år gammel. Da jeg fik ham blev han kemisk kastreret hvilket aftog for et år siden. Han er altid venlig i mødet med andre hunde og er måske en smule underdanig. Dog humper han (særligt) unge hanhunde og tæver der er tæt på deres løbetid.

Når jeg selv er ude med ham er det sjældent et problem. Dog opstår problemet når han er med på tur med vores hundelufter. Det er så grelt at han på nogle ture ikke kan fokusere på andet end at humpe en bestemt hund (offeret kan skifte fra gang til gang) indtil han får udløsning (!). Jeg oplever det kun med unge hanhunde, og når det sker, fjerner jeg ham og går videre.

Min hundelufter vil gerne have at han bliver kastreret, fordi det stresser ham med alle de hormoner. Jeg er i syv sind, for han er en virkelig dejlig hund, og jeg frygter at han vil blive "drillet" af de andre hunde, når han bliver kastreret og måske vil fungere dårligere socialt. Derudover havde han problemer med vægt og pels da han var kemisk kastreret.

Jeg ønsker kun det bedste for min hund! Hvad er jeres erfaringer? Vil han blive ved med at humpe andre hunde eller vil han vokse fra det? Kan jeg gøre noget for at træne det væk? (Han humper aldrig mennesker og heller ikke møbler eller andet).

Jeg håber virkelig at nogen vil tage sig tid til at svare smiley

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres erfaringer med kastrering
  • #1   21. apr 2017 hundelufter skal slet ikke lade ham humpe

  • #2   21. apr 2017 Jeg ville spare de penge hos dyrlægen og enten få hundelufter uddannet lidt i hundeadfærd eller få ny hundelufter.

  • #3   21. apr 2017 Jeg synes heller ikke kastration lyder som en god løsning.

  • #4   21. apr 2017 Jeg har haft 3 hanhunde , som alle er blevet kast. omkring 12 mdr alderen. Udelukkende fordi vi ikke skulle bruge dem til avl. Alle 3 var stærke og selvsikre drenge , og vi har kun positive erfaringer med at kast. Det skal så siges vi bor i en lille by med rigtig mange tæver.

  • #7   21. apr 2017 Det er med flere andre hunde, når han er med på tur, så det er en større "gruppe", der bliver luftet sammen. Jeg er afhængig af at han kan komme på sådan nogle ture engang imellem, da jeg ikke bryder mig om at han er alene i for mange timer dagligt.

    Når jeg selv er ude med ham er det også sket at han er begyndt at humpe, især yngre hunde, men der har jeg større mulighed for at fjerne ham fra det og gå videre. Når en hund skælder ham ud, stopper han, men går stadig lige i rumpen på den (eller så tæt som den vil lade ham).

    Det jeg synes er svært er, at han er en virkelig god hund og jeg ikke har lyst til at han skal ændre sig eller blive nervøs. Min største frygt ligger i, om andre hunde vil holde ham udenfor og om han bliver en utryg hund.


  • #8   21. apr 2017 Og tusind tak for jeres svar indtil videre! smiley

  • #9   21. apr 2017 Kan ikke forstå du ønsker din hund skal være i gruppe med andre hunde, når han stresser op og egentlig får uønsket adfærd...

    Hvis det er en prof. hundelufter du anvender er jeg ikke overrasket over, hvor lidt viden de har om hunde, og ja kommer med en løsning som kastration.


  • #10   21. apr 2017 Jeg er meget i tvivl om det vil ændre sig fordi han bliver kastreret.
    Begge mine hanhunde er kastreret og der har ikke været nogle noterbare ændringer, ud over en frygtelig pels hos den ene.
    Så har ingen dårlige erfaringer med kastration overhovedet.

    Men begge humper og parre gerne en højløbsk tæve f.eks, hvis de får lov.
    Har en intakt tæve i huset og fik drengene muligheden, så var de på hende så snart hun gav dem lov.
    Begge smasker og skummer ved dejlige tævedufte osv.

    Og med din hund, så kan det også skyldes stress over for mange hunde og så hjælper kastration i hvertfald ingenting.

    Så.... Hvis jeg var dig og endelig skulle rode mig ud i noget med kastration, så ville jeg vælge en kemisk og se hvad effekten er og vurdere derudfra.
    For det er vidt forskelligt hvordan hanhundene reagere på en kastration.


  • #14   21. apr 2017 Din hund humper fordi den store gruppe stresser ham. Det handler ikke om hormoner. Da slet ikke på en fuldvoksen 3-årig hund.
    Løsningen er enkel - luft ham med flere hunde.


  • #15   21. apr 2017 Hvis du ikke kan undvære en hundelufter, kunne et alternativ være at finde en privat hundelufter.

  • #16   21. apr 2017 Malene - Færre hunde mener du vel? smiley

  • #17   21. apr 2017 Tusind tak for jeres svar!

    Til Lens
    Jeg bruger hundelufteren, når han skal være alene i mere end 5 timer, og det gør jeg rigtig nok for at gøre ham "en tjeneste" og for at han kan komme ud og gå frit og lege med andre hunde dagligt.

    De dage hvor han ikke er med på tur med hundelufteren, går jeg selv med ham på fritløbsområder og der er problemet nærmest ikke-eksisterende og angår kun yngre hunde og de meget velduftende damer. Han elsker at møde- og lege med andre hunde og virker ikke nervøs eller noget. Han piver dog altid i bilen, når han kan se skoven. Men det virker mere som om det er frustration over at vi stadig er i bilen og han er altid overlykkelig så snart han får jord under poterne.

    Jeg har slet ikke lyst til at gøre ham en bjørnetjeneste ved at han er med på tur med hundelufteren, og jeg kan da godt se at det måske kan være stress-relateret. Men hvorfor er det så altid de unge hanhunde han humper? Han har ikke seperationsangst, men han er en frisk hund, og jeg er sikker på han ville kede sig rigtig meget, hvis han skulle være alene i 8 timer (selvom det måske mere er mig der bilder mig det ind).

    Jeg er alene med ham, så det er rigtig rart at jeg engang imellem kan få den aflastning, det alligevel er at have ham med på tur.

    Jeg vil da helt sikkert få dyrlægen til at undersøge om han kan have en hormonforstyrrelse. han har dog slet ikke den adfærd du beskriver. I det daglige er han en meget afslappet og harmonisk hund.

    Hvordan kan jeg selv opdrage ham til at stoppe adfærden andet end at fjerne ham fra situationen, når den opstår? Der er et par af jer der har sagt at jeg skal lære ham at lade være? Ligger nogen inde med nogle gode tips hertil?


  • #19   21. apr 2017 Når han stort set kun humper, i forbindelse med at han bliver luftet af din hundelufter, så lyder set som om at han stresser over det. Grunden til at han kun humper unge hanhunde er sikkert, at han ikke tør at humpe de ældre, fordi det muligvis ville resultere i at han får røvfuld smiley

    Hvis det er muligt at finde en god hundelufter, som kan tage ham med alene, eller sammen med en enkelt hund som han trives med,ville det sikkert fungere bedre for din hund.

    Noget andet er, at hunde ikke har samme tidsfornemmelse, som os mennesker. Jeg kan tydeligt mærke forskel på, om jeg tager væk fra mine hunde i 1 time, eller 5. men mærker ingen forskel på om jeg er væk i 5 timer, eller 8. Dog skal det siges, at hvis du lever meget regelmæssigt, med meget faste vaner, så er der større samdsynlighed for at din hund har bedre tidsfornemmelse.

    Hvis det var mig, ville jeg helt droppe tanken om kastration, droppe hundelufteren og se, om ikke din hund ville klare sig fint, uden turene med hundelufteren.


  • #21   21. apr 2017 Tusind tak for jeres svar!

  • #23   22. apr 2017 Din hundelufter vil gerne have...
    helt ærligt hvad bilder sådan en sig ind...
    fordi hun ikke formår at holde styr på den flok hunde hun faktisk bliver betalt af andre for at holde styr på, så skal der opereres i din hund.
    Nej for fanden da!


Kommentér på:
Jeres erfaringer med kastrering

Annonce