{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.416 visninger | Oprettet:

Hvad f..... sker der lige for folk??? {{forumTopicSubject}}

Der må virkelig sidde nogle med en dårlig smag i munden...

Var lige inde på markedet for at kigge, allerede på første side, er der hvalpe til salg, som ejerne ikke har haft mere end ganske få uger!!!

I burde fandme skamme jer, prøv nu at bruge den indvendige side af hovedet inden i anskaffer jer en hund..
Det er så sørgeligt med sådanne ligeglade og ukompentene "hundeejere", håber ikke i anskaffer jer flere nye vovser!!!!

Bare lige et surt opstød fra en som ALDRIG kunne skille sig af med sin hund.. Go´ søndag...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad f..... sker der lige for folk???
  • #1   29. nov 2009 Jamen Joan... Den tisser sgu da på gulvet !

    Og ved du hvad? Hvalpe hører overhovedet ikke efter uanset hvor højt man råber... Og vidste du godt, at hvalpe skal ud selvom det regner???!

    Og jeg har også oplevet hvalpe der BIDER ! Ja hvad giver du mig? BIDER ! Og de har edderskarpe tænder de har!

    Åååhhhh en hvalp er slet slet ikke hvad en hvalp burde være, hvorfor er der dog ingen tilgængelige informationer om hvad man dog går ind til? Det er bondefangeri det hele !!!


  • #2   29. nov 2009 vel sagt Joan... vel sagt! syns det er eskaleret lidt det der med at skaffe en hvalp og så sælge den igen indenfor de første 2 mdr smiley

  • #3   29. nov 2009 Er helt enig med dig.
    Det er forfærdelig at se hvor mange der skal af med deres hunde igen, men skulle ikke tro de vist det var levende væsner de havde med at gøre..


  • #4   29. nov 2009 * Nina - Siger mange TAK *.. Åhhh altså dumme mig, det havde jeg slet ikke tænkt på!!! Mange tak fordi du kunne fortælle mig årsagen, for forstod det altså slet ikke smiley Jamen det er sgu da for sygt altså...

    Ja kan slet ikke holde ud at tænke på alle disse stakkels små skæbner øv smiley
    Og to af annoncerne (samme ejer), jamen de skulle da sælges de små hvalpe, fordi hun havde for mange hunde?????? Say what`??? Hun vidste åbenbart ikke hvor mange hunde hun havde i forvejen, da hun købte to mere??? Eller hvordan faen skal den lige forståes??? CHRIST!!!






  • #5   29. nov 2009 Joan .

    Sad og tænkte det samme .. folk tænker sig ikke om


  • #6   29. nov 2009 også den jeg studsede over joan....... syns det er forfærdeligt....

  • #7   29. nov 2009 Jeg er holdt helt op med at kigge i markedet...jeg kan slet ikke ha' det...alle disse stakkels hundebasser*snøft*:'''(

  • #8   29. nov 2009 det er simpelhen så trist smiley

    Vi fik så først Coda som 4 måneders så der var hun ikke engang super nuttet lille hvalp ( smiley ) men self stadig lille og fin..
    Og skal gerne indrømme at man da har lyst til at smide den ud af vinduet nogle gange og jeg havde en tid hvor jeg slet ikke følte vi passede sammen men for nogle dage siden var jeg lige ved at tude fordi jeg forestillede mig hvordan det ville være uden hende! man elsker da sin hund! Fatter ikke hvordan folk kan leve med at behandle dyr som skidt!


  • #9   29. nov 2009 Selvfølgelig anskaffer de sig en ny hund... Vi skal lige over december her, så er der råd igen..

  • #10   29. nov 2009 Nej syns det lyder meget mærkeligt??

    Ville ønske nogle af disse mennesker, kunne komme lidt på banen og forklare deres valg, så man måske kunne forstå deres tankegang!! Selvom det vist blir´ meget meget svært...

    Har heller ikke været inde og kigge længe, for blir´ så ked af det hver gang øv øv øv :((((


  • #11   29. nov 2009 det er fandme synd er det.....

  • #13   29. nov 2009 Ja der bliver nok givet en masse små søde bedårende hvalpe i julegave, som så ender herinde på markedsannoncerne efter jul smiley

    Katrine.. Lige nøjagtig, de kan være nogle møgirriterende vovser indimellem, but so what, det er jo ens gode kammerat, og kammerater tilgiver man, og alt det dejlige man har sammen med sin hund, kan sgu da ikke erstattes af nogle håndøre!!! Og folk der ikke har disse følelser burde kort og godt ALDRIG nogensinde så meget som overveje at købe en hund...

    Nu vil jeg suse ud i samfundet og få en snudfuld frisk luft, med min altid tro følgesvend Pluto smiley Det trænger vi vist til...


  • #14   29. nov 2009 det er da SKØNT at have hvalp.......????
    intet bedre end en dejlig varm hundehvalp, man skal lære om livet og hjælpe til at blive en dejlig voksen ven....


  • #15   29. nov 2009 Er helt enig med dig, men jeg vil så også sige at jeg tror at det er lettere for en hvalp at skifte ejere efter 14 dage end når den har knyttet sig rigtigt meget efter 8-9 måneder....

  • #17   29. nov 2009 det er den samme person jeg har skrevet en kommentar til ikke??

    jeg kan ikke dy mig, og det skære i mit hjerte. jeg er blevet opdraget med helt fra lille af, at man ikke anskaffer sig et dyr for at sælge det igen! Min far ville, ligemeget hvor gammel jeg er, give mig den ledeste røvfuld hvis jeg solgte f.eks. Robin nu, som er 15 uger. han tolerere det ikke. og det gør jeg skam heller ikke! Robin skal være hos migfor altid!


  • #18   29. nov 2009 den med at starte i skole kan jeg godt huske en annonce om engang... det var helt klart den lammeste undskyldning JEG nogensinde har hørt!

  • #20   29. nov 2009 Jeg har fuld forståelse for, at man kan komme ud for omstændigheder man ikke selv er herre over og at man kan være nødsaget til at omplacere sin hund. Men der er bare lidt for mange himmelråbende tåbelige tråde om hvalpe, der ikke "opfører" sig ordentligt(??!!)og er temmelig belastende, kan man læse mellem linierne og alt for mange annoncer, der bare skriger til himlen om uansvarlige ejere. Og ja, så har hvalpen helt klart bedst af at komme videre, til en familie der kan rumme og forstå en lille hvalp...der er nogle mennesker, der skulle fratages retten til at anskaffe sig dyr!

    Men som sagt, jeg forsøger at undgå dem...ikke, at det hjælper hundene det mindste:(


  • #21   29. nov 2009 forfærdeligt.. der var os en indvandre på 16 der havde sat sin amstaff tilsalg. den var 9 uger. han havde ikke tid til den mere...


    Grrrrrrrrrr


  • #22   29. nov 2009 Imponerende at han ikk havde tid, efter bare en uge....

    Gad vide hvornår de samme mennesker begynder at sælge deres børn...?

    De kræver da mere en hunden og være et endnu større problem i deres lille , venstre hjenehalvdel.


  • #23   29. nov 2009 Vores kan altså også være en bandit man kan blive gal på, men tanken om at skaffe os af med hende har IKKE været oppe at vende..

  • #24   29. nov 2009 Danni - ordene er som taget ud af min mund, jeg syntes nemlig også at ansvaret ligger primært hos opdrætteren.

    Desværre, som det med al tydelighed ses, er det tavleløse hunde som sælges efter kort tid, for de har jo ikke kostet ret meget, så er "tabet" ikke så stort.

    Der har meget ofte været tråde herinde om salg til unge mennesker, kunne vi ikke begynde af lære af det, istedet for bare at sælge hundene ud for enhver pris, jeg vil altså hellere stå tilbage med nogle hvalpe fra et kuld, end at tage den tilbage efter 1-2-3 uger fordi man pludselig har fået allergi, ikke må ha hund der hvor man flytter hen, eller ikke har tid til hvalpen.

    Heldigvis er det ikke sket for mig, og tror altså også folk tænker sig lidt mere om, når de skal give lidt mere for hunden


  • #25   29. nov 2009 Den største katastrofe er ikke at man en gang glemmer og tænke sig om, men der er en tilbøjelighed til at man glemmer det flere gange.
    Og når det nu er så svært og finde ud af hvad en hvalp kræver, hvem siger så at de næste 3-4 ejere kan vide hvad de går ind til.
    Dog vil jeg sige at opdrætterne også bør sortere mere i købere og gøre mere for og fortælle køber hvad de går ind til med en hvalp.


  • #26   29. nov 2009 Hvis man læser annoncerne herinde og ser hvem der foreks aflevere hund på dyreinternaterne er det langt hovedparten unge mennesker.
    Men ja ældre tænker heller ikke altid på at de er blevet gamle og magter mindre.


  • #27   29. nov 2009 Danni - selvfølgelig er der også ekslempler på det modsatte, men du må da medgi mig at det er mere undtagelsen end reglen ?

    Og ja jeg har også set folk der har købt en formel 1 som helt klart burde ha købt en gammeldavs labrador, der mener jeg også kennelen/opdrætteren har fejlet

    Jeg sælger skam heller ikke mine flattere til gamle og svage mennesker ligesom jeg heller ikke kunne drømme om at sælge til den 18 årig, sorry


  • #28   29. nov 2009 I Dannis historie om F1`eren er det stadig både køber og sælger, der har fejlet. Man bør IKKE sælge en`F1`er til folk, som ikke har tid til at give den en udfordringsfuld hverdag, for så ENDER man sq op med en hund, der drøner rundt på væggene!!

    Jeg ved ikke hvorfor folk ikke tænker sig om. Det er jo, desværre, gældende i mange af livets forhold at man opgiver MEGET hurtigt. Vi er ved at ende i et uhyggelig egoistisk land!! Det er MIG MIG MIG hele vejen igennem. Stop op og tænk over konsekvenserne INDEN man agerer!! Hold da op, hvor det kunne spare mange hunde fra at blive omplaceret!


  • #29   29. nov 2009 Henrik - tror ikke der er eller bliver løsningen, hvem skulle administrere det

    Danni - fair nok, kan godt se din pointe, men er stadig overbevist om at den yngre generation er stærkt overrepræsenteret og især med hunde uden stamtavle


  • #30   29. nov 2009 Henrik - Sorry, tror ikke på det, det er et nedprioriteret emne, som politiet iforvejen ikke har tid til at tage sig af, så omkring 300.000 mennesker (eller flere) skulle så til at tage kørekort og tjekkes, det sker nok ikke i vores tid

  • #31   29. nov 2009 Dejligt at vi alle er eninge, det er vist ikke så tit det sker hi hi smiley

    Og ja mange unge aner ikke hvad det vil sige at have hund, så skal de ud og rejse, flytte, feste, får en kæreste = ingen tid til hunden, studere osv osv osv... Der er selvfølgelig stadigvæk nogle der er deres ansvar voksen, og det er jo super dejligt smiley
    Fik feks. selv min første RR da jeg var 21, og havde ham til han var en gammel dreng (12½) R.I.P. Overvejede ikke et sekund at skaffe mig af med ham, han var hele mit liv smiley

    Og som i skriver, så burde avlerne sgu være lidt mere oppe på mærkerne, istedet for det bare bliver en kødfabrik, og at man er pisse ligeglad med hvor hunden ender smiley Det er så sørgeligt :((


  • #32   29. nov 2009 Jeg stødte på en annonce med en fin amstaff der skal sælges fordi at dens ejere planlægger (!) at få et barn. Ej, men helt ærligt hvad er der med folk og deres brug og smid væk mentalitet?!

  • #34   29. nov 2009 Ja, sådan kan man self. godt se på det. Men siden hvornår er det blevet umuligt at have børn OG hund.....?

Kommentér på:
Hvad f..... sker der lige for folk???

Annonce